[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 19:36

Ik had voor mn examens vaak nog een uurtje of 1,5u les voor dat we naar het CBR gingen.
Al mn examens waren faalangst examens.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 20:17

In die 100 minuten lessen voor mijn examen heb ik twee keer rust ;-) na elke 50 minuten even :-) dat scheelt wel.

Scarpati

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:22

Ik had in het begin altijd 60 minuten les en toen we ongeveer op de helft waren ben ik naar 90 minuten les gegaan, kregen we toch net wat meer gedaan.
Kan vrijdag m'n rijbewijs op het gemeentehuis ophalen *D
Moet wel eerlijk toegeven dat ik het lessen en de gezelligheid best wel mis..

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:50

Zo ik had vandaag een pittig lesje! Hebben door de binnenstad van Leiden gereden, meeeennn wat smal. En van alle kanten fietsers, voetgangers en ander gespuis dat z'n voorrang gewoon opeist _O- hebben een stukje gereden waar ik altijd met de bus rijd en dan altijd al zowat met zweethandjes zit... Heb altijd afgezworen daar te rijden, maar vandaag moest het dan toch :+ ging wel goed gelukkig! Was natuurlijk ook een stuk minder druk omdat veel mensen vrij zijn vandaag!
Daarna de snelweg op... Keiharde hoosbui en wind erbij... Dat ook maar weer eens gehad.

Ik rij dus altijd 2 uur (met 10 minuutjes/kwartiertje pauze na een uur) maar nu was degene na mij die ik op moest halen de les vergeten... Dus heb nog extra gereden. Instructeur moest nog boodschappen doen en ik had ook nog wat nodig, dus dat ook gelijk maar gedaan _O- al met al bijna 3 uur weggeweest. Was wel moe daarna :=

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:55

Jij hebt zo'n chille instructeur Warboel _O-

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:19

Ja, ik ga die mafkees echt missen als ik straks m'n rijbewijs heb -O- :')

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 00:45

Ik heb hem in augustus gehaald en mis het ook nig best wel.
Ik kom hem regelmatig tegen net als vanavond staat hij in een keer aan de kassa bij de mcdonald tijden mijn werk.

We hebben nog contact en kletsen nig regelmatig via watsapp.
Erg leuk

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:44

Ik mis mijn rijlessen echt niet hoor, kostte iedere keer zoveel geld. :')

Maar de gezelligheid wel maar spreken elkaar soms eventjes op de app.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:46

Wat hebben jullie allemaal moderne instructeurs :')
Ik zie mezelf nog niet appen met mijne haha (tis wel een heel lief mannetje hoor :P )

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:47

Mag ik mij hier ook melden?

Heb inmiddels 15 uur les gehad, het gaat nog niet helemaal vlekkeloos maar ik ga vooruit haha :D
Morgen heb ik mijn theorie examen. Hebben jullie nog belangrijke tips? Ik blijf stoeien met de gevaarherkenning.

Verder kwam ik net nog een vraag tegen over het inhalen voor/op een spoorwegovergang. Bij de ene test krijg ik als antwoord dat dit absoluut niet mag en bij de ander dat dit wel mag bij bewaakte spoorwegovergangen. Of het verstandig is is natuurlijk een tweede. Maar wat wil het CBR horen? :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:29

Ik app ook nog weleens met leerlingen en oud leerlingen. Gezellig hoor.

Voor je theorie: rustig blijven en een cursus volgen bij een rijschool maar dat is nu een beetje laat ;)

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:31

Een cursus had mij ook echt enorm geholpen, ik was in een keer geslaagd maar denk niet dat dat zonder cursus ook gelukt was.

Stiperdestip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:45

Jill_ schreef:
Mag ik mij hier ook melden?

Heb inmiddels 15 uur les gehad, het gaat nog niet helemaal vlekkeloos maar ik ga vooruit haha :D
Morgen heb ik mijn theorie examen. Hebben jullie nog belangrijke tips? Ik blijf stoeien met de gevaarherkenning.

Verder kwam ik net nog een vraag tegen over het inhalen voor/op een spoorwegovergang. Bij de ene test krijg ik als antwoord dat dit absoluut niet mag en bij de ander dat dit wel mag bij bewaakte spoorwegovergangen. Of het verstandig is is natuurlijk een tweede. Maar wat wil het CBR horen? :D

Gewoon rustig blijven en je eerste antwoord houden! Als je gaat verbeteren heb je kans dat je tijd voorbij is en dat er niets staat. Eerste ingeving is altijd goed zeggen ze wel eens. ;)
Als je een vraag niet weet zou ik bij gevaarherkenning gas los invullen. Ik heb het gevoel dat je vaak wel redelijk zit. Maar dat zou ik doen, misschien heb ik het fout. :D
Bij kinderen etc. Altijd remmen.
Dit heb ik een beetje aangehouden en ik ben er goed doorgekomen.

Heel veel succes bij het examen, komt vast goed!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:53

Heel veel succes met je theorie morgen Jill. Misschien is er een rijschool in de buurt die theorie avonden organiseren? Heb ik toen ook gedaan. De avond van de voren ben ik daar toen heen gegaan voor de laatste vragen en examentraining. Heb ik onwijs veel aan gehad. Die was toen toevallig op woensdag avond ook :j kon je gewoon aanschuiven.
Die rijschool in Alphen a/d Rijn, net een beetje te ver vanaf Zoetermeer denk ik. Al stopt de bus uit Zoetermeer er zo ongeveer voor de deur.

Als ik slaag ga ik voor m'n instructeur een shirt zeefdrukken met mijn olifantenfile illustratie erop :)) vindt 'ie helemaal mooi haha.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:55

Hmm meerdere meningen erover := , nadenk voer :)

Warboel die print is zo grappig ;')

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 13:14

Ik kom mijn rij instructeur nog regelmatig tegen, fiets langs zijn huis onderweg naar ponylief.
Stomme is dus dat ik nog steeds moet fietsen ;(

Jill,
Tis geen goed advies, maar ik heb de avond van te voren net zo lang oefenexamens lopen maken tot ik er 1 gehaald had. :o Uiteindelijk m'n theorie ook gewoon in een keer gehaald.
Verder niks geen cursus gedaan.

Zorg dat je er ontspannen in gaat, en de manier van vraagstelling begrijpt. Als je dan goed genoeg hebt geleerd hoop ik voor je dat het goed komt! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 14:42

Sorry voor mijn afwezigheid!

Ik ben nog steeds zo blij met mn theorie. Nu gaat mn instructeur mn examen aanvragen. SPANNEND!

Jill, heeeeeeeeeel veel oefenexamens doen, en in jezelf geloven (moet ik nodig zeggen :+ )

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 19:04

Jill_ schreef:

Ik zou het nooooit doen.. Denk dat het CBR dat ook vind.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:30

Welkom :D Succes met je theorie examen! Oefenen helpt heeeeel veel. Ik heb ook een cursus gedaan, dat vond ik heel waardevol!

En.......vandaag heb ik mijn rijbewijs gehaald!!!!! *\o/* :):)

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:31

Gefeliciteerd

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:31

Gefeliciteerdd!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:36

Dank jullie wel! Mag nog wel gezellig mee kletsen toch?

Tip voor stresskipjes net als ik; valdispert extra sterk innemen. Verkrijgbaar bij Kruidvat o.i.d. Heeft mij ontzettend geholpen om de zenuwen in bedwang te houden.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:49

Gefeliciteerd Coconut! *\o/* Tuurlijk mag je blijven meekletsen! Zit echt te twijfelen of ik zoiets zal halen. Ben echt bang dat ik dan echt een duf konijn wordt := ga het anders wel halen van de week en dan eerst even proberen hoe ik er überhaupt op reageer.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 23:02

Warboel: heb nog een nieuwe strip over. Kan ik tegen verzendkosten opsturen? Valdispert is namelijk behoorlijk prijzig.... 12 euro voor 20 tabletten := heb er nog tien over in een nieuwe strip.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 05:50

Idd eerst een keer testen in de les :)

Gefeliciteerd!!!