Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:02

Van harte met de aanstelling!

Mag ik ff jullie advies: ik heb een sollicitatie gehad, na de eerste gespreksronde ben ik gevraagd om na meivakantie paar lessen mee te komen lopen "om te kijken of het echt is wat je zoekt" (en misschien of ik ben wat ze zoeken?). Prima. Maar... nu heb ik nog twee gesprekken morgen. Wat moet ik nu, want het 'meeloopadres' is favoriet doch ik weet niet zeker of ik nu de baan heb.. :o

Sadira

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:05

Nou ja, ik verwacht eerlijk gezegd wel dat ze niet zomaar tijd in allemaal meelopers gaan steken als ze er zelf geen vertrouwen in hebben... maar misschien kan ik me daarin vergissen. Ik weet dat waar ik nu aan het solliciteren ben ze pas met meelopen gaan beginnen als ze in principe wel met jou in zee willen. Kun je ze niet gewoon opbellen om het te vragen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:06

Gesprekken zijn toch enkel nog maar gesprekken, niets doorslaggevends? En een paar lessen meelopen is ook nog geen verplichting, daarom ga je juist kijken.
Altijd alle opties openhouden. Gesprekken voeren en de lessen meelopen dus. Daarna gaan beslissen.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:10

Dank voor jullie tips...
Bellen zou kunnen maar dat vond ik een beetje 'opdringerig'..? :o
Ga het sowieso wel aankaarten wanneer ik daar eenmaal meeloop. Vraag me namelijk ook af of er nog anderen uitgenodigd zijn voor het meelopen, weet ik ook niet. :+
Ik ga idd alle opties openhouden, maar van de school morgen weet ik dat ze direct eind van de middag gaan beslissen, ai, wat dan te doen als ik het onverhoopt mocht worden? <<)

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:13

Ik zou persoonlijk gewoon naar de gesprekken gaan. Misschien klikt het juist nog met een van de andere scholen. Als ik die luxe had gehad vorig jaar zou ik naar alle gesprekken zijn gegaan!

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:41

:o ja, ik ga zeker naar alle gesprekken hoor! Denk dat in deze regio (grens BRD) nu extra vacatures zijn vanwege vergrijzing en de bouw van flinke nieuwe woonwijken. :D

Wanneer morgen einde dag een berichtje komt dat ik op school X kan komen werken terwijl 'meeloop school Y' mijn voorkeur heeft zie ik wel weer verder. Luxeprobleem idd... maar wilde graag jullie advies dus nogmaals dank! :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 14:28

Hebben jullie RTL late night gezien met Samson en ene Erik die een nieuwe onderwijsplannen hebben?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 15:01

Nope, vertel :D

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 20:36

Nee, maar ben benieuwd? Gaat het over 'flip the classroom?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:35

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 12:30

Zijn er hier ook basisschooljuffen/meesters met een tattoo op de arm?

Ik heb volgende week een afspraak staan, maar twijfel erg over de plaats. Onderarm of binnenkant bovenarm....

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 14:31

Mijn vader zit van top tot teen onder de tattoos maar adviseert iedereen om ze niet op je onderarm te zetten. Dan zijn ze altijd zichtbaar of je loopt altijd in lange mouwen moeilijk te doen. Ongeacht het beroep.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 17:36

Ik wil er graag 1 maar bij mij gaat hij op mijn schouder....ik loop niet snel in een hemdje op school

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:04

Wat zijn scholen soms toch trage instellingen.... nog steeds van 3 gesprekken waar ze mij "volgend schooljaar wel een plek zien hebben" geen uitsluitsel. Ik kom uit het zakenleven en verbaas mij hogelijk over dit gedoe. Beetje onfatsoenlijk, zeker voor mensen die voor hun inkomen afhankelijk zijn van een baan. (Ik niet gelukkig :+ )
Hoe ervaren jullie dat? Al uitsluitsel over volgend jaar?

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:47

Ik heb tot nu toe altijd gehad dat ik pas 1 dag voor de grote vakantie uitsluitsel kreeg, dus ja, heel traag allemaal.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:17

Ja zo werkt dat helaas in het onderwijs.
je bent afhankelijk van het aantal inschrijvingen, dus je leerlingenaantal. En dan nog gaan mensen binnen je organisatie (die vaak uit vele scholen bestaat) voor. Pas als dat rond is krijgen de mensen van buitenaf definitief bericht. Best lastig ja. Ik ben het gewend zo.

Ik heb volgend jaar weer hetzelfde aantal uren, hopelijk weer in klas 1 en 2 mavo.

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:19

Daarom worden bij ons de vacatures pas heel laat uitgeschreven (vaak pas in juni), op het moment dat ze ook zeker zijn van het aantal uren dat ze aanbieden. Gelukkig heb ik een fulltime vast contract, dus over mijn uren is niet veel meer vast te stellen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 16:25

Hoe hebben jullie dat gedaan met solliciteren terwijl je dit schooljaar nog werkt. Ik vervang op het moment (ook nog geen duidelijkheid over, is normaal volgens collega s) maar ik heb nu wel een sollicitatie gesprek staan. Ik geef dan ook gewoon les. Het was ook wel erg mazzel hebben als dat niet zo zou zijn. Ik heb 22 lesuur namelijk. Ik voel mij er nogal stom over dat mijn uren dan uitvallen ..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 16:53

Als je nu ergens ter vervanging werkt zaak je werkgever echt wel begrijpen dat je ondertussen aan het solliciteren bent.
Gewoon aangeven dat je een gesprek hebt en gaan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 17:08

Goof schreef:
Als je nu ergens ter vervanging werkt zaak je werkgever echt wel begrijpen dat je ondertussen aan het solliciteren bent.
Gewoon aangeven dat je een gesprek hebt en gaan.

Is ook wel helemaal waar. Ik vind het gewoon erg vervelend dat mijn lessen uitvallen op dat moment. Voel mij daar toch ook verantwoordelijk voor. Maar goed maar even vak collega s vragen of ze willen opvangen.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:34

Hebben jullie examenkanidaten trouwens? Ik voor het eerst dit jaar. Morgen geschiedenis en volgende week aardrijkskunde. Ben zo benieuwd hoe de leerlingen het gaan doen!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:35

Nope, geen examenklas dit jaar.
Ik had vanmorgen wel een oud leerling die een woordenboek vergeten was en die mijn lokaal binnenkwam, zich op haar knieën stortte en vroeg of ze alsjeblieft een woordenboek mocht hebben en dat ik dan haar redder op aarde was :+ :+

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:56

Hebben jullie gisteren de documentaire 'Maatschappijleer' nog gezien op NPO2?

Hier ook geen examenklassen. Mijn stage is alweer 1,5 maand ten einde en vorige week ontvang ik de feedbackformulieren voor in het verslag. De één met duidelijke toelichting op de feedback die ook al besproken was, maar bij de ander had ik nog wel een aantal vragen. Ik wacht nu dus nog op die toelichting van mijn stagebegeleider. Wil wel weten wat ik precies anders kan doen / aan moet passen / moet toepassen. :o

Wel een stalgenoot (vmbo-kb) geholpen met de voorbereiding van haar digitale examens economie en wiskunde. Ook wel een leuke ervaring! :)

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:32

Zo examens nagekeken en voor de tweede keer nagelopen.
Mag ik zeggen respect voor docenten die grote groepen examenleerlingen hebben. Ik vond 5 al enorm veel tijd kosten!

Nu voorbereiden op de werkweek met klas 1,2 en 3!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:56

Waar gaat jullie werkweek heen?

Wij hebben vandaag een project van 3 maanden afgerond met de brugklassen. Ze hadden per groepje van 4 10 euro gekregen, daar moesten ze mee aan de slag en het doel was om er in 10 weken tijd 100 euro van te maken. Supermoeilijk, maar superleuk. Doel was onze contactschool in Gambia en vandaag hebben we onze contact persoon gewoon 1400 euro kunnen overhandigen. Hoe tof!! Ik was echt zo onwijs trots op mijn brugpiepers!