Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fiebie

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:40

Het is ook maar net wie de brief leest.... Een receptioniste zal 'houding' te formeel vinden, terwijl iemand hoog in de boom dat wel kan waarderen...

Zoals ik al eerder mezelf heb gequote: ''Bij deze nodig ik mijzelf uit om bij jullie op gesprek te komen!'' :')

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:43

Tja, het blijft inderdaad altijd een gokje en subjectief. Het is maar net wie de brief leest. Ik zelf vind 'houding' een negatieve lading hebben, omdat ik het associeer met 'je een houding aanmeten' ofwel, je bent jezelf niet.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:46

Ik snap dat wel.....

Ik associeer het met:
'Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, mijn houding hangt af van wie jij bent'

8-)

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:49

Ja dat moet nou net niet met vakantiegasten :-)
Hoewel... heb er genoeg meegemaakt die ik met liefde dwars door de balie heen zou hengsten.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:50

4EverHobbes schreef:
Ja dat moet nou net niet met vakantiegasten :-)
Hoewel... heb er genoeg meegemaakt die ik met liefde dwars door de balie heen zou hengsten.

Ik heb dat met meerdere mensen.... niet specifiek vakantiegasten :Y)

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:54

_O-
In een privésituatie kan ik ze makkelijker ontlopen dan tijdens het werk, godzijdank. En in mijn huidige werk heb ik eigenlijk geen vervelende klanten. Heb überhaupt weinig te doen }:0

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:04

4EverHobbes schreef:
_O-
Heb überhaupt weinig te doen }:0

Hier ook. Doe daarintegen wel alsof ik druk aan het werk ben...

(waar blijft die leuke baan die ik zoek... -O- )

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:10

Aaargh, ik maak me zorgen.

Heb weer eens gesolliciteerd op een PhD functie, laatste dag van insturen was afgelopen donderdag. Ik heb het begin vorige week via een online formulier van het bedrijf zelf ingestuurd en daar wel zo'n automatische no-reply bevestigings email op gehad.

Ik heb echter al twee keer eerder op die plek gesolliciteerd bij andere afdelingen, alleen toen heb ik altijd mijn sollicitatie naar een email adres gestuurd, dit keer kreeg ik die optie niet. Ik kreeg bij die email adressen ook altijd een automatische reply en echt zo'n beetje de dag na afloop een uitgebreidere reactie met specifiek de sollicitatie genoemt en dat ze na beoordelingen van alle brieven en cv's wat zouden laten horen.

Dit keer heb ik behalve die automatische no-reply nog helemaal niks gehoord. Probleem is ik ben dit keer ook vergeten printscreens van de vacature op te slaan en heb dus ook de contact gegevens niet meer *stom stom stom stom!!! *

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:27

@Winged, ja ik lach wel maar ik vind het verschrikkelijk. Doe ook alsof, maar worstel me echt door de dagen heen.
Voordeel is dat je eisenpakket steeds minder wordt. Op dit moment wil ik gewoon wérken. Dus de hele dag iets nuttigs doen, en daarnaast minimaal één leuke collega hebben. Zodat ik eens een dag met plezier in plaats van tegenzin naar mijn werk kan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:38

Ken het :(:)

Ben met regelmaat thuis gekomen met de woorden 'als ze zouden zeggen dat ik morgen niet terug hoefde te komen hing ik de vlag uit.' :=

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:46

Same here. Mijn contract loopt 31 oktober af. Aan de ene kant hoop ik echt dat het niet verlengd wordt, aan de andere kant raak ik een beetje in paniek bij de gedachte aan een noodzakelijke ww-uitkering. Ik ben alleen, paard, huis, etc. Mijn auto die ik dan moet inleveren is bijzaak maar wel vervelend aangezien ik in de middle of nowhere woon. PFffff.
Ik solliciteer me suf hoor, maar met mijn 41 jaar en veel te brede opleiding en ervaring valt het echt niet mee...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:01

Gezien je profiel vissen we aardig in dezelfde vijver. Hier alleen journalistiek gedaan, aangevuld met minor communicatie en NIMA marketing-A. Wil zo graag weer terug naar Drenthe -O-

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:24

Goh, alsof de duivel ermee speelt... contract wordt niet verlengd. 1 November klaar..........
Pffff. Moet ik nou blij zijn?

Ik heb geen marketing-opleiding, wel communicatie. En veel werkervaring in reclameschrijven en journalistiek. Dus we zouden concurrenten kunnen zijn.... maar dat ben ik ook van Joolien qua toerisme-werk. :Y)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:28

Meen je dit nou? 40 minuten geleden wist je het nog niet, nu wel? :=
Dat is inderdaad dan echt alsof de duivel ermee speelt. :roll:

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:28

Bij ons in Beilen zoeken ze nog iemand met een BBL-opleiding of een scholier/student in afwachting van een opleiding die een (tijdelijke) baan zoekt. Gaat om een functie als cassiere van 20-24 uur, misschien iets voor iemand hier? Meer info via PB.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:30

4EverHobbes schreef:
Goh, alsof de duivel ermee speelt... contract wordt niet verlengd. 1 November klaar..........
Pffff. Moet ik nou blij zijn?

Ik heb geen marketing-opleiding, wel communicatie. En veel werkervaring in reclameschrijven en journalistiek. Dus we zouden concurrenten kunnen zijn.... maar dat ben ik ook van Joolien qua toerisme-werk. :Y)

Maar ik denk niet dat jij in Drenthe gaat solliciteren :P

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:37

Yep... is me zojuist verteld. Nou ja, eigenlijk omdat ik er om vroeg hoor. Ik wil gewoon tijdig weten waar ik aan toe ben; ze gaven nog toe dat ze liever tot 31 oktober hadden gewacht ook.
Het ergste vind ik dat ik mijn auto moet inleveren....

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:44

4EverHobbes schreef:
Yep... is me zojuist verteld. Nou ja, eigenlijk omdat ik er om vroeg hoor. Ik wil gewoon tijdig weten waar ik aan toe ben; ze gaven nog toe dat ze liever tot 31 oktober hadden gewacht ook.
Het ergste vind ik dat ik mijn auto moet inleveren....

Oh das inderdaad wel ff de klote van de bok.... :\
Toegeven dat ze tot 31-10 hadden gewacht, wat een malloten zeg.... Ik vind dat zo onwijs asociaal

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:49

Dat het geen leuke mensen zijn wist ik al :+

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:09

Shiloh schreef:
Aaargh, ik maak me zorgen.

Heb weer eens gesolliciteerd op een PhD functie, laatste dag van insturen was afgelopen donderdag. Ik heb het begin vorige week via een online formulier van het bedrijf zelf ingestuurd en daar wel zo'n automatische no-reply bevestigings email op gehad.

Ik heb echter al twee keer eerder op die plek gesolliciteerd bij andere afdelingen, alleen toen heb ik altijd mijn sollicitatie naar een email adres gestuurd, dit keer kreeg ik die optie niet. Ik kreeg bij die email adressen ook altijd een automatische reply en echt zo'n beetje de dag na afloop een uitgebreidere reactie met specifiek de sollicitatie genoemt en dat ze na beoordelingen van alle brieven en cv's wat zouden laten horen.

Dit keer heb ik behalve die automatische no-reply nog helemaal niks gehoord. Probleem is ik ben dit keer ook vergeten printscreens van de vacature op te slaan en heb dus ook de contact gegevens niet meer *stom stom stom stom!!! *

Heeel vervelend. Werkt op Google een aantal termen intypen en hopen dat je de vacature terugvindt niet? Of gewoon hopen dat je snel iets te horen krijgt!

Ik ben ook nog steeds zoekende voor een PhD (vorige sollicitatie zat ik bij de laatste 2, helaas had de ander meer ervaring...). Vervelende is dat ik het belangrijk vindt dat het onderzoeksonderwerp bij me past, maar er op het moment weinig vacatures zijn waarvan ik denk 'Ja dat is echt interessant'.
Dus stuur ik open sollicitaties naar onderzoeksgroepen waar ik dat wel van denk (nooit geschoten is altijd mis). En irritant genoeg krijg ik meestal terug "Je CV is heel interessant, maar we hebben op het moment niets. Over een paar maanden / half jaar waarschijnlijk wel weer."

-O-

Blijkbaar had ik pas over een paar maanden afgestudeerd moeten zijn, ik geloof er helemaal niets van dat ze straks allemaal iets hebben :+

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:25

Als jij zon open sollicitatie stuurt naar een groep, naar wie stuur jij dat dan? Gaan naar het hoofd van zon groep of? Wil dat ook steeds doen, maar weet nooit goed naar wie ik dan moet sturen.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:28

Ik stuur dat gewoon naar het hoofd van de groep (de PI), die gaat daar meestal over.

Nu heb ik er op het moment dus nog niet echt succes mee behaald, dus of het werkt is nog maar de vraag :+

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:33

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 19:44

Ik ben nog steeds een stille meelezer, heb namelijk niet zoveel nuttigs toe te voegen steeds, haha.
Sinds maandag ben ik nu officieel thuiszitter. Heb op dit moment 3 sollicitaties lopen, waarvan ik erg benieuwd ben naar de reacties, maar daarnaast zoek ik natuurlijk dagelijks naar vacatures.
Met inspiratie uit dit topic heb ik vandaag trouwens een iets 'brutalere' brief geschreven dan ik normaal doe, omdat dit mij goed bij het bedrijf lijkt passen. Ben benieuwd naar de reactie, alleen is de sluitingsdatum pas 15 september dus ik moet nog even geduld hebben..

Jewey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:54

Ik breek even in! Wij hebben op dit moment twee vacatures bij onze organisatie. Een verzekeringsmaatschappij in de buurt van Zwolle. Het gaat om de functies: Financieel administrateur en Algemeen beleidsmedewerker. Stuur me maar een pb voor meer informatie.