Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:59

@Dimple - Het lastige met een functie die on hold is bij opdrachtgever is dat een bureau daar ook niet te veel kan drammen anders zijn ze leverancier af als ze niet uitkijken. Dus die kunnen ook alleen maar beetje polsen en afwachten of functie nog in wordt gevuld of niet of dat hij on hold blijft ..

Morgen hoor ik meer over mijn gesprek en evt vervolg, pffffff ben benieuwd
Op mijn huidige werk, beetje druk en chaotisch en veel werk voor mij. En dan klachten krijgen dat ik de trap niet schoon heb gemaakt die door iemand helemaal vies gebanjerd was.. Voelde me niet zo aangesproken ;-) dus heb het niet "vanzelf" gedaan en het is ook niet gevraagd, dan had ik het gewoon gedaan hoor.. Maar moppers dus daarover vandaag en over dat ik 2 min te laat was en eerder deze week ook te laat kwam - door onwijze files e..d .. ach ja zal allemaal wel. De dagen dat ik een kwartier of 10 min "te vroeg of op tijd ben" hoor ik ook nooit wat over..

Doubtless - goed bezig, gefeliciteerd!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:43

Ik heb al eens eerder een berichtje geplaatst in dit topic, maar aangezien ik toch al een poosje meekijk, kan ik me net zo goed even voorstellen.

Ik ben [***], ben op zoek naar een baan. Maakt niet uit wat voor baan, als er maar enigszins uitdaging in zit voor me..

- ervaring in verkoop (3 jaar bij een juwelier gewerkt)
- ervaring in dieren/paarden
- netjes, georganiseerd, goed in plannen
- MBO Dierverzorging afgerond
- HBO propedeuse gehaald in een lerarenopleiding Engels (Engels is ook zeer goed) -opleiding afgebroken

Ik ga nu even bijlezen.
Laatst bijgewerkt door Monchou op 20-05-15 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:58

Fargo wat een onzin, dat gezeur over die trap. Is dat jouw specifieke taak dan ofzo?

Martine, wat grappig dat je een P hebt in de lerarenopleiding Engels, die doe ik nu namelijk. :D Jij zoekt specifiek in Drenthe?

Ik heb mijn CV gepimpt maar denk dat het een beetje too much is of too standard.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:30

Gefeliciteerd Doubtless!

Oh wat grappig! Ik heb 2 jaar de Lerarenopleiding gedaan, en had als èèn van de 2 personen van twee klassen alle punten binnen voor het 3e jaar, maar ben toen gestopt :o
Voor de klas staan is echt niets voor mij. Ik heb er gewoon geen plezier in.

Ik ben niet specifiek in Drenthe op zoek hoor, voor een leuke baan ben ik bereid een stuk te rijden of evt. te verhuizen.

Ik ben wel eens beniewd naar het CV van anderen, en vraag me af of mijn CV er wel aantrekkelijk uit ziet.. Weet niet wat ik er nog aan kan veranderen namelijk. Hoe bedoel jij ''too much''?

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:34

Het gaat hier inderdaad snel := ik lees nog steeds mee, inmiddels probeer ik al ruim een jaar tevergeefs een andere baan te vinden. Iedereen is heel enthousiast, en ik heb écht potentieel. Maar iedereen bedankt.
De moed zakt mij inmiddels ver, heel erg ver in de schoenen.

Ik zal gisteravond een vacature voorbijkomen als regiomanager met betrekking tot paarden, regio Overijssel trouwens. Erg leuke vacature :) Ik kan een poging doen om 'm weer te vinden mocht iemand er belang bij hebben.

Reageren jullie ook wel eens op afwijzingen? Ik heb namelijk een 'relatief' prettige afwijzing gekregen, en vind het nu dan zo banketstaaf om niet te reageren :')

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:43

Ik reageer dikwijls op afwijzingen, soms om te vragen waarom ze mij hebben afgewezen en soms om ze te bedanken voor de snelle respons :P

Laat je moed niet zakken Meraki, er zit ergens een job tussen die voor jou is! Al is het soms moeilijk om er in te blijven geloven... In augustus is mijn 1e gesprek ook al een jaar geleden...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:55

Martine, ben bang dat het nog steeds te gewoontjes of net teveel opgemaakt. Ik wil wel naar je CV kijken hoor, en je mag die van mij wel zien! Maar denk dat je wat tips betreft het beste bij Dimple en Fargo terecht kan, want die hebben volgens mij best wel wat ervaring met cv's.

Meraki, ik reageer alleen op fijne afwijzingen. Dus met een goede reden etc.

Djeenie, dan ben jij ook alweer een tijdje bezig!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:56

Ik heb vandaag weer een afwijzing binnen. Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffff

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:57

Klopt, maar ik heb ondertussen ook wel een job, dus dat maakt dat mijn situatie ook anders ligt... Ik kan het mij meer veroorloven om kieskeurig te zijn dan wanneer ik geen job zou hebben... :)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:04

Jeetje Meraki, wat lang... Ik hoop dat je snel wat vindt. Het is cliché maar wel waar: niet opgeven! De volgende baan waarop je solliciteert kan de jouwe wel worden!

Mag ik vragen wat je nu doet Djeenie?

Wat jammer amandananana :( Waar had je op gesolliciteerd?

Als je even naar mijn CV zou willen kijken Amanda, graag. Ik stuur hem even op.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:05

Ja hoor :D je kan mij Pben voor mijn mail!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:06

O sorry, ik heb hem al geplakt in een PB! :+

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 15:13

Fargo, daarom wil ik ook niet teveel zeiken, maar ik wil ook niet dat ze me vergeten :+
Ze heeft me netjes gemaild dat ik haar altijd mag mailen. Ze is vanmorgen op klantbezoek geweest maar geeft aan dat ze niet verwacht dat ze deze week meer hoort over evt instroom. Ze is me echt niet vergeten dus ik ga nu gewoon afwachten.
Spannend .......morgen..........ik zal voor je duimen. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen hoor.

Martine, welkom hier. Succes met het zoeken en vinden! Je mag mij j CV wel mailen hoor. Ik vind het altijd wel leuk om te lezen en commentaar te leveren }> _O-

Meraki, het enige wat ik kan zeggen is blijven volhouden. Ik ben in augustus 2 jaar bezig..........je zou bijna denken dat ik ene randdebiel of wat dan ook ben, maar ik heb gewoon veel werkervaring en HBO opleiding, maar ze willen me gewoon niet.
Ik heb het moeten leren om het van me af te zetten. Ik heb daar wel hulp bij gehad want ik kon echt behoorlijk in de dip schieten als ik weer een afwijzing kreeg. Nu gaat dat echt veel beter.
Sterkte, ik weet hoe je voelt.

Amandanananan, balen.......functie die je graag wilde??

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:24

Dankje Dimple, ik heb hem opgestuurd!
Jeetje, 2 jaar.. chapeau voor het doorzetten.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:34

Dimple & Martine - ik had gesolliciteerd op telefoniste bij een klantenservice. Het gaat me niet echt meer om dat ik een functie heel graag wil, ik wil gewoon aan de bak, ben enthousiast om te werken, etc. Maar overal word ik afgewezen ivm ervaring. Voor mn eigen werkveld omdat ik nog aan het afstuderen ben, nu voor telefoniste omdat ik geen ervaring heb als telefoniste..

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:37

Is terras lopen geen optie? Seizoen begint nu weer & hier zijn ze overal op zoek.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:38

Dit is 'm:

Citaat:
Excuus voor de late reactie inderdaad. Beetje te druk + korte weken.

We hebben overlegd (zelfs gisteren nog) over jouw sollicitatie/gesprek. Het was een prettig gesprek en er zit zeker potentie in jou maar wij twijfelen of je op dit moment wel geschikt bent om als Art Director ons team te versterken. Het creatieve aspect is toch niet helemaal zover hoe wij het zouden willen zien. Het kan ook zijn dat wij op zoek zijn naar iets wat er niet is maar wellicht dat je over paar jaar wel die ervaring hebt om bij(...) aan de slag te kunnen als creatieve toevoeging.

Wel willen wij graag je gegevens in ons bestand houden.

Wij willen je uiteraard heel veel succes toewensen bij je zoektocht naar een eventuele nieuwe werkgever en wellicht in de toekomst bij (...).

Ik weet alleen niet zo goed hoe te reageren, de reactie op zich is fijn.. maar ik vind het zó butt dat ik afgewezen ben op een vacature die zó goed past. Junior functie ook.

Jeetje Dimple, 2 jaar.. -O-
Waar/van wie heb jij die hulp gehad? Want ik heb precies hetzelfde, betrek het énorm op mezelf.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:42

Pfft ik heb even een dip vandaag. Ik solliciteer me al enige weken helemaal rot en er zit nog geen schot in de zaak. Voor deze periode had ik geen idee wat ik in godsnaam wou doen en na flink wat zelfonderzoek ben ik erachter gekomen dat ik in de zorg wil werken (maar dat is natuurlijk net een krappe markt). Daarvoor moet ik een opleiding volgen en wil dit graag in combinatie met een leerbaan doen.

Ik netwerk via LinkedIn, via Facebook, ik deel mijn LinkedIn profiel, op bijeenkomsten, via vrienden etc, ik solliciteer (met name open sollicitaties, gewoon weinig vacatures), en af en toe solliciteer ik even niet gericht en dan ben ik weer te oud.

Hebben jullie nog tips ten aanzien van netwerken? Wat heb jij al geprobeerd? Wat had succes en wat niet? Wat is een no go etc?

Voor mijn gevoel heb ik al zo veel aan netwerken gedaan dat ik bijna niet meer weet wat ik verder nog kan doen. Een eigen persoonlijke website maken die om mij draait als medewerker? Dat zie je wel eens... Of dat iemand tegen zijn vriendin zei van ik ga pas weer achter de Playstation als jij een baan hebt. Dit duurde en duurde vervolgens en toen heeft hij een website opgezet van: help mijn vriendin aan een baan zodat ik eindelijk weer eens achter de Playstation kan!

Hoe creatief moet je tegenwoordig worden als het op solliciteren aankomt? Wat kan ik nog doen, behalve dan een gepimpt LinkedIn profiel, een goed afgeschermd Facebook profiel etc?

Voor nu las ik even een pauze in, ik raak zowat over de kook van het prakkiseren! :') Kopje thee! :Y)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 15:48

Wat je zou kunnen doen is de tekst van mijn zoontje gebruiken ;) Ze zien namelijk duidelijk wél wat in je.
Mijn zoontje zei namelijk tegen mij toen ik op gesprek ging: ze kunnen het toch gewoon proberen met je? Dan kunnen ze daarna altijd nog ja of nee zeggen.

Je bent nu werkloos, vraag of je bijv een paar dagen mee mag draaien om te zien of ze nog steeds achter hun besluit staan. Wie niet waagt wie niet wint! :j

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:48

Heel eerlijk? Ik zou er niet aan beginnen. Er zijn zoveel ontslagen gevallen in de zorg. Waarom zou je daar nu een opleiding voor gaan volgen? Denk dat de kans dat je er tussenkomt heel klein is.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:48

Bouncebabe, welke richting trekt je het meest in de zorg en welk niveau?
Meeste zorg/verpleegopleidingen kennen een start in september en een start in februari. De plekken voor september zitten veelal vol inmiddels, dus zou je moeten mikken op een plekje voor een opleidingsplaats voor februari.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:52

Doubtless, het ligt er gewoon heel ergvaan wat je wil in de zorg. Er is zeker nog best wat werk, alleen niet op ieder vlak binnen de branche

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 15:53

BounceB, wordt accountant, AA of fiscalist, dan liggen ze in rijen dik voor je deur om je binnen te halen.

In de zorg zou ik het nu echt niet zoeken met deze bezuinigingen.......

En voor de rest, je kunt maar zoveel doen. Soms is er gewoon niks meer wat je kan verzinnen of kan doen............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:54

Dat vraag ik mij dus ook af.. wat je wel niet moet verzinnen om op te vallen!

Ik ben nu via mijn ma/atletiekvereniging lijntjes uit aan het gooien. Iemand in het voortgezet onderwijs. Zien of er mogelijkheden zijn met mijn studies om ergens een lesbevoegdheid in te halen. Ik was iig welkom om eens langs te komen een dagje om te kijken. Nog iemand anders die eens ging polsen bij het laboratorium in een ander dorp verderop (geen idee wat voor labo).

En morgen naar Amsterdam (auw €35 aan treinkosten) .. zien of dat iets is. Ga iig mijn CV laten checken. Dus dan is er iig iets nuttigs geweest die dag.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 15:56

Wat ga je doen in Amsterdam Idinn? Speciaal bureau?