Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_JTM

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:30

Ik heb al een hele tijd niet meer gereageerd in het topic maar toch heel de tijd mee gelezen. Heb van juli tot augustus thuis gezeten en vanaf augustus aan het werk in een callcenter. Dit zou een tijdelijk project zijn t/m oktober, maar vandaag zag ik een interne mail voorbij komen voor een fulltime functie bij mijn collega's op de afdeling. Meteen op gereageerd en een halfuur later werd ik van mijn werkplek af gehaald. Was navraag gedaan bij mijn shift/teamleiders en deze waren erg positief over me dus mag ik blijven!!!
Ben zo blij! Callcenter werk is absoluut niet wat ik nog 2 jaar wil doen maar zo kan ik op mijn gemak verder kijken naar iets anders!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:02

Hier eindelijk reactie terug van mijn sollicitatie van vrijdag. Gsprek was goed gegaan volgens hune n ik zou de werkzaamheden goed aankunnen, maar de functie was veranderd naar meer leiding gevend en dat was nog te vroeg voor mij.

Dus we gaan weer verder zoeken -O-

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:08

Shiloh schreef:
Mensen die langer over hun studie doen krijgen niet meer geld van de overheid dan mensen die er de exacte tijd over doen. Ik ben ook pas sinds een half jaartje mijn studie afgerond en net 27 geworden.

Ik vind de opmerking van Wendy dan ook vreselijk lomp en kan behoorlijk pijnlijk aankomen bij mensen die om allerlei redenen langer over de studie hebben gedaan die niks met laksheid of bierzuipen te maken hebben (waaronder ikzelf dus)

Maar vind het dan ook jammer dat er dan weer een opmerking terug moet, over niks naast je studie doen.

Waarom kunnen mensen niet gewoon trots zijn op hun eigen prestaties zonder dat te vergelijken aan keuzes en prestaties van een ander? Live and let live!

Vind je mijn opmerking lomp? Of bedoel je Winged? Want ik heb dus wel langer over mijn studie gedaan, en voor mij is het nooit een probleem geweest. Tijdens sollicitaties kon ik altijd prima uitleggen hoe dat zat, en als ik nu een CV zie van iemand die er langer over gedaan heeft, maar er wel vanalles bij heeft gedaan, dan zie ik dat dus juist als een pré.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:11

Oeps... Ik bedoelde Winged inderdaad. Foutje :+ excuus

Het meteen opmerking terug deel sloeg echter wel op jou. Vind dat gewoon jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:05

Ik ben een beetje aan t sparren met een vriend over de insteek van een brief, zoals ik al eerder zei, ga je voor een 'brutale' maar opvallende brief of ga je voor de nette, correcte brief. De 'brutale' past overigens beter bij mij als persoon maar goed. Het gaat om een de functie receptioniste bij een vakantiepark.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:16

Jongens wat is het hier gezellig geweest :D

Ik ben begonnen met fulltime werken vanaf mijn 19e.
Ben nu 25 en heb met een opleiding paardenhouderij gewoon onwijs mazzel gehad dat ik in de ICT ben gerold en inmiddels een aardig centje verdien.

Maar dat had ook heel anders kunnen lopen.
Een baan krijg je niet alleen met een papiertje is mijn mening trouwens :o Het bewijst wat je kent, niet wat je kunt.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:31

Fiebie schreef:
Jongens wat is het hier gezellig geweest :D

Ik ben begonnen met fulltime werken vanaf mijn 19e.
Ben nu 25 en heb met een opleiding paardenhouderij gewoon onwijs mazzel gehad dat ik in de ICT ben gerold en inmiddels een aardig centje verdien.

Maar dat had ook heel anders kunnen lopen.
Een baan krijg je niet alleen met een papiertje is mijn mening trouwens :o Het bewijst wat je kent, niet wat je kunt.

Dat ben ik wel met je eens, maar in deze tijd merk ik dat het wel moeilijer is om al op gesprek te komen, omdat toch dat papiertje niet helemaal aansluit, terwijl je wel ervaring hebt.

Ze nodigen nu liever (imo) uit die op papier perfect is, maar in praktijk misschien minder is.
Zo heb ik bij ons in de buurt al 3x dezelfde vacature in een jaar of 2 voorbij zien komen, ook gehoord dat de mensen die dan op de functie zaten toch niet helemaal gechikt bleken in praktijk.

Wel jammer want sommige functies lijken mij echt ontzettend leuk en weet ik ook zeker dat ik dat wel kan alleen is dat dan bv nooit mijn richting geweest, waardoor ik niet op gesprek mag komen.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:34

Klopt ook michele..... :j

Ik zie een hele hoop functies die ik absoluut zou kunnen, vaak zie ik ook functies waarvan ik denk dat ik het kan :') Maar waar achteraf blijkt dat ik toch wat theoretische kennis tekort kom :Y)
Ik denk bijvoorbeeld dat ik de softskills heb om projectmanagement te kunnen doen, maar daar moet ik eerst nog even een paar IPMA's tegenaan gooien :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:50

Nog zoiets, wat klinkt beter:

'Met mijn spontane en gastvriendelijke houding zal ik er alles aan doen om de gast een goed gevoel te geven'

'Met mijn spontane en gastvriendelijke houding kan ik de gast een goed gevoel geven'

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:51

Ja welke baan is het? is het een hotel?

Hotel kan ook "zal ik er alles aan doen om de wensen van de gasten zo goed mogelijk te vervullen". of iets in die trent

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:52

Vakantiepark, receptioniste.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:53

Ik zou voor de laatste gaan! :D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:57

Vind dat de eerste meer gepast

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:02

Haha leuk die meningen :P

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:02

Vind de eerste zeg maar beleefder en bescheidener overkomen,maar je laat in t eerste gedeelte toch zien wat je goede punten zijn... en de tweede vind ik zelf wat "arrogant" overkomen zo van "ik doe dat wel even"..

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:03

Vind het beide niks :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:03

Kriel hoe zou jij dit doen dan?

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:19

Ik vind 'houding' altijd een beetje negatieve lading hebben. Ik zou eerder zeggen "Met mijn positieve instelling en gastvriendelijkheid ga ik voor een optimaal resultaat: tevreden gasten die een geweldige vakantie hebben" of iets dergelijks.

Ik heb zelf meer dan 5 jaar als leidinggevende op een verhuurreceptie gewerkt; daarmee zeg ik niet dat ik expert ben, wel weet ik wat ik tijdens sollicitatieprocedures wilde lezen en wat mijn baas graag wilde horen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:20

Mag ik dan mijn brief even naar jou sturen? Idd wel een goede van die houding :j

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:20

Zal mijn zieke geest wel zijn maar in de recreatie sector aangeven dat je er alles aan zal doen om de gasten een goed gevoel te geven.......ehhhhhhhhhhh....:9

Dan zou ik zeggen: Met mijn spontane, gastvrije en servicegerichte houding zou ik mijns inziens een welkome aanvulling zijn in uw team.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:21

Maar ze willen juist iemand die het gasten naar de zin maakt, komt wel vaker voor binnen een vacature en vind ik niks raars ;)

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:24

Vind ik ook niet verkeerd hoor. Het is niet altijd vanzelfsprekend...
Ja je mag je brief wel naar me sturen hoor Joolien.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:25

houding ook instelling inderdaad, houding kan ook raar overkomen maar dat is net hoe die persoon t leest en vaak lastig in te schatten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:44

Ik vind een goed gevoel zo algemeen, je zou het ook kunnen verworden als "een optimaal vakantie gevoel" of "gelijk welkom voelen".

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:04

Jolien ik zou de zin ook anders verwoorden omdat je nu 2x het woordje gast gebruik in 1 zin. Vind dat zelf nooit fijn lezen.