Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:49

Je kunt een uitgebreide handleiding downloaden via de site van de belastingdienst.
Daar wordt uitgelegd wat ze precies bedoelen bij alle vragen. Dan kun je er stap voor stap doorheen wandelen.

Niet alle velden zijn op iedere ondernemer van toepassing.
Als het op jouw situatie niet van toepassing is, hoef je er ook geen waardes op in te vullen.
Verlegde btw is echt zo'n voorbeeld van een veld dat lang niet altijd van toepassing is.

De voorbelasting (de btw die je al betaald hebt aan leveranciers) kun je via vraag 5b (als ik me niet vergis... even uit m'n hoofd) terugvragen.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:58

Dankje Holly en Femke! Wat een super snelle reacties. Ooh oke dit is de aller eerste keer dat ik het doe. Ik heb de handleiding gedownload maar snapte het nog niet haha. Ik ga verder met de stapjes.
Ik ben nu bij 5b voorbelasting daar kan ik het inderdaad invoeren. :D Moet ik hier het hele bedrag incl btw invoeren of excl btw of alleen de btw?

renep

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:06

@ zooist.
Er is een verschil tussen het kunnen zien van een website op mobiel en tablet en het optimaliseren voor deze apparaten.

Wanneer je optimaliseert voor mobiele apparaten zal je zien dat het er anders uitziet en dus beter toegangkelijk is ipv de hele website in het klein op het scherm. Want dan moet je inzoomen om het te kunnen lezen en de buttons te kunnen aan klikken.

Ik ga er even over nadenken en testsites maken en kijken wat het best werkt.
Nu eerst verder met seo onderzoek en implementatie. Goede youtube tutorials gevonden. Dus weer lekker aan de slag.

Gister eerste logo gemaakt en hopen dat mijn vriendin het er mee eens is :grin:

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 11:13

Even kijken hoor Lisa, ik eg het ook uit mijn hoofd.
Bij 1 a vul je de btw in die je ontvangen hebt, dus van je verdiende geld. Dat zijn 2 vakjes. Die heb je al ingevuld.
Bij 5 b vul de de btw in die je betaald hebt, dus als je iets gekocht hebt. Dat is 1 vakje en dus alleen de btw.
Je mag afronden in jouw voordeel.
Alle vakjes die verder niet voor jou van toepassing zijn laat je leeg.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:21

Ik heb 3 dagen nodig gehad om bij te lezen. Wilde nog reageren op dingen, maar dat heeft geen zin meer omdat het van te lang geleden is.

We hebben het enorm druk gehad met de tweedehands beurs. Wederom een groot succes wat ruim 2200 bezoekers heeft getrokken :)
Verder nog een naar prive-iets meegemaakt waardoor ik goed van slag was. Of eigenlijk nog ben. Maar je moet door he...

Ik loop erg achter met mijn werk. Gelukkig hebben we sinds afgelopen maandag weer een stagiaire die het heel goed doet. Dus kan wat werk uit handen geven.

Voor nu ga ik nog even de laatste dingetjes bijlezen :)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:29

@holly en femke

Het is gelukt bedankt voor alle hulp!

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:58

Lees nog wel mee maar vaak te druk om uitgebreid te reageren,
dit vond ik dan wel een mooie nav de discussie mbt commercieel reageren op bokt
[BRT] vakantie met gezin + paard gezocht!

Je eigen vakantiehuis aanbieden mag blijkbaar wel als ik alle reacties zo zie? :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:06

Als er niemand is die actief op de TeM knop drukt, kan het soms dagen of zelfs weken duren voordat de mods er zelf achter komen. ;)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:30

Ik denk dat er ondertussen al getemd is.

Ik ga zo een rondje rijden en foto's maken. We zien hier echt geen hand voor ogen van het zand. Normaal heb ik voor en achter het huis vrij uitzicht. Kijken tot einde van de horizon zeg maar. Nu zie ik sommige momenten helemaal NIETS meer buiten.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:55

Jeetje, Hilda, zo erg?
Ik stapte straks naar buiten en toen vroeg ik me wel even af of het slim was dat ik mijn haar los had... :')

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 14:57

Haha, ik heb het in een staart, maar alsnog zathet steeds in mijn gezicht.
Wat een windje zeg, je zal fifi maar moeten uitlaten zo :wave:

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 15:42

Ik moest net mijn Fifi uitlaten, maar gelukkig is mijn Fifi groot genoeg om de wind te kunnen trotseren ;) Ik zat me nog af te vragen of ik op de fiets boodschappen zou gaan doen, maar ik denk dat ik toch heel lui met de auto ga, haha.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:11

Het was inderdaad een flinke wind! Ik ben vanmiddag gaan paardrijden, maar wel in de manege gaan paardrijden, want buiten kon ik mijn instructeur amper verstaan! En de zandvlagen af en toe (gelukkig niet zo erg als bij jou, Hilda) waren ook geen pretje!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:55

Ik heb rondje gereden en foto's gemaakt. Was soms best eng. De foto's heb ik openbaar op fb staan maar via mobiel kan ik hem niet hierheen linken.
Heb de foto's ook naar de media gestuurd.

*edit*
Even zien of dit werkt. Kunnen jullie ze zien?
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 271&type=3

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 22:48

N.a.v. de vragen over BTW: bij rubriek 1 van de aangifte moet je je omzet en BTW invullen die je gefactureerd hebt in de betreffende periode, niet hoeveel je daadwerkelijk hebt ontvangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:18

Wow, wat is de belastingdienst trouwens snel met uitbetalen...
Ik ontving gisteren de brief met de bevestiging over de BTW die ik terug zou krijgen.
Dat zou een paar weken duren.

Kijk ik vanochtend op m'n rekening; staat het er al op!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:05

Als je het vroeg aangeeft is het inderdaad al vaak binnen een maand gestort, maar zo snel heb ik nog niet meegemaakt...

Is hier trouwens nog iemand die voor de troonwisseling iets speciaals doet met z'n bedrijf?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:15

Ik heb de belasting ook voor elkaar. Blij dat ik hulp had de eerste keer, cijfertjes zijn mijn minste kant. :+
Maar alles is gelukt.

Ik sta zondag voor het eerst op een evenement met een stand. Spannend... Hopelijk komen er veel mensen!

Geen plannen voor de troonwisseling. Misschien moet ik oranje beschermers en springschoenen in de aanbieding gooien? :P

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:16

Shanna, wat gebruik je om je stand aan te kleden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:20

Ik heb er al wel even over na zitten denken... Of ik een leuke actie kon bedenken.
Maar tot op heden is me nog niet echt iets leuks te binnen geschoten...

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:25

Ik heb al wat en ik ben niet eens Nederlander!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:26

Ik heb ook geen actie. Heb er eerlijk gezegd niet zoveel mee.

Ik ga komende maanden ook wat aan promotie doen op wat concoursen in de buurt.

Hiervoor wil ik de stand wel wat aankleden. Ik zat te denken aan een banner die ik op kan hangen, ik wil filmpjes afspelen via de beamer op een scherm en verder heb ik natuurlijk folders en me myself die wel een babbeltje maakt.

Iemand een idee of een tip om die banner te laten maken? Ik heb al wat zitten googelen, maar er wordt zoveel aangeboden.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:38

Nou, ik heb nog steeds geen geld van de belastingdienst van 2011...dus daar moet ik ook nodig achteraan!

Dit weekend heb ik ook een beurs. Heb nog niet heel veel bruidsalbums als voorbeeldboeken, dus ik neem de Imac mee met een mooie fotoreportage en losse foto's/lijsten/foam. Natuurlijk folders, visitekaartjes ect. Bloemen op tafel met wat snoephartjes. En een groot bord met mijn naam, haha! Zit nog te denken of ik ook prijzen neerhang....

En ik ga naast mijn stand fotograferen. Heb een leuke achtergrond met gekleurde crêpe-papier en grappige foto-props, zoals snorren en monden op een stokje. Mensen kunnen dan een soort 'pashokje'-achtige foto's maken die ze later op de mail krijgen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:44

Zooist schreef:
Shanna, wat gebruik je om je stand aan te kleden?

Ik heb een plank van 1,20 met schraagjes... daar doe ik een laken overheen.
En nog een bijzettafel van een meter denk ik?

Verder heb ik 2 paspoppen - één op een poot die ik dus naast de tafel kan zetten, en alleen een buste die ik op de tafel/plank zet. Die kan ik dus met een jasje/blousje aankleden.

Nog een paardenbeen om een beschermer om te doen en een houtje om alle armbandjes omheen te doen (worden ze ook minder snel gejat denk ik, omdat mensen 't los moeten maken... :P).
Voor de plastronspelden neem ik een rieten mandje mee.

Verder heb ik 200 flyers gekregen van de designer van de kleding en een stuk of 6 grote (groter dan A4) geplastificeerde posters. Die hang ik denk ik aan de tafels.

Zelf ben ik bezig alle productfoto's van de kleding op fotopapier af te drukken. Omdat ik met de kleding op bestelling werk, wil ik mensen een goede indruk kunnen geven van wat er allemaal is. Daarom druk ik dat af en gaat het in de map, samen met de informatie per blouse etc. Kunnen ze daar mooi doorheen bladeren! Incl. alle kleuren borduursel & maattabel.

Even afwachten hoe alles lijkt, zo'n eerste keer, maar ik kom al wel een eindje denk ik. :P
Ik maak zondag wel een foto! Hopelijk vergeet ik niks mee te nemen. :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:47

Klinkt leuk hoor shanna!