Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 08:01

Amandavd

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 08:03

Spekkie, die eerste was echt gaaf geweest, helaas veel te ver voor mij. Ik ga even terug lezen.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 08:09

Bzoem ik zou er eerlijk over zijn.

Ohh hele leuke vacatures hierboven! Alleen te ver :(

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 08:11

Gister afgewezen voor werk met bejaarden. Was meer activiteiten doen en gezelschap houden dan verzorging, maar ook daar voor afgewezen. Ach ja.

Dimple: Ik zou daar ook zeker niet mee beginnen, je gaat je toch niet blauw betalen aan kinderopvang voor vrijwilligerswerk. Kom op. Succes vandaag met je gesprek! Lief zoontje heb je!

Vuurneon: Wat voor functie zocht jij? Ga je nu al solliciteren of pas na je bevalling?

Kaatje: Hoe lang moet je nog bij je huidige werkgever?

Eroslover: Een luxeprobleem! Ik zou kijken naar wat je het allerleukst vindt!

Fargo: Super dat je gesprek zo goed ging! Ik duim voor je.

Cowboy: Ben het met je eens. Je krijgt nog altijd de beste indruk van iemand bij een face to face gesprek!

Toushie: Waar was dat dan voor?

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 08:16

Idd leuke vacatures.
Als zoiets voorbij komt baal ik dat ik nooit het studeren heb doorgezet, want dat was wel een richting waar ik heen wilde.
Dat idee heb ik maar opgegeven.

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:30

Haha ik hou deze topic altijd maar moeilijk bij ;-)
Ik heb ook weer een afwijzing. Super leuke baan gezien waarbij ze iemand zochten die wilde werken op een stal en daar deden ze ook dagbesteding. Het leek me leuk om zo wat met paarden en mensen te doen (heb ook tijd in bejaardenhuis gewerkt) maar het was te mooi om waar te zijn...
Heb drie jaar geleden ook zonder werk gezeten toen ik klaar was met school en nu drie jaar ergens gewerkt en ik moest vast krijgen maar dat kon dus financieel niet.
Als ik jullie verhalen lees vind ik het echt knap wat jullie allemaal doen.

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:33

Amandavd schreef:
Gister afgewezen voor werk met bejaarden. Was meer activiteiten doen en gezelschap houden dan verzorging, maar ook daar voor afgewezen. Ach ja.

Denk dat je het daarmee wel onderschat. Er zijn echt mensen met een opleiding activiteitenbegeleiding en er wordt dan echt goed gekeken welke activiteiten aansluiten en mogelijk zijn. Niet dat je het niet zou kunnen, maar snap dat de voorkeur uitgaat naar iemand met ervaring/ een opleiding..

Dimple heel veel succes vandaag *\o/* *\o/*

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 10:20

Thx Yonne!

Ik vind het zo vervelend om gesprekken om 15.00 uur te moeten voeren.........doe mij de ochtend maar, dan zit ik niet de hele dag te wachten.

Huis is nu opgeruimd, zo een andere prive afspraak, merrie haar stal doen en onder de douche. Tegen die tijd is het wel 14.30 uur :')

Fijne dag! Ik laat jullie vanavond weten hoe het ging :j

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:25

Yvonne, ze vroegen scholieren/studenten vanaf 17 jaar zonder specifieke opleiding. Vandaar mijn reactie.

kreeg net deze afwijzing, letterlijk gekopieerd. Zelfs de functie ingeven was teveel moeite lol.

Beste {KANDIDAAT_NAAM},

Bedankt voor uw interesse in de functie van {FUNCTIE_NAAM}. UIt de vele reacties die wij mochten ontvangen hebben wij inmiddels een kandidaat aangenomen.

Dank voor uw interesse in onze organisatie. Het spijt me u te moeten teleurstellen. Veel succes bij uw zoektocht naar een nieuwe baan.

Met vriendelijke groet,

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:27

Jaa snap ik Dimple, ik vind de ochtend ook fijner :j

Ah oke Amanda, dan snap ik het. Waarschijnlijk willen ze dan hele jonge mensen? En belachelijk die reactie! Kun je nog beter niks sturen :n

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:29

Ja denk ook dat ik te oud was! Maar niet geschoten is altijd mis.

Dat ze de naam niet bij iedere kandidaat invullen oke, maar zelfs niet de functie en dan op deze manier... ach ja!

Succes Dimple!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:32

Dimple schreef:
Thx Yonne!

Ik vind het zo vervelend om gesprekken om 15.00 uur te moeten voeren.........doe mij de ochtend maar, dan zit ik niet de hele dag te wachten.

Huis is nu opgeruimd, zo een andere prive afspraak, merrie haar stal doen en onder de douche. Tegen die tijd is het wel 14.30 uur :')

Fijne dag! Ik laat jullie vanavond weten hoe het ging :j

Wachten is inderdaad rot Dimple. Ik mag vanmiddag om 17.00 uur. Maar ik heb in ieder geval tot 13.00 examens

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:37

Amandavd schreef:
Yvonne, ze vroegen scholieren/studenten vanaf 17 jaar zonder specifieke opleiding. Vandaar mijn reactie.

kreeg net deze afwijzing, letterlijk gekopieerd. Zelfs de functie ingeven was teveel moeite lol.

Beste {KANDIDAAT_NAAM},

Bedankt voor uw interesse in de functie van {FUNCTIE_NAAM}. UIt de vele reacties die wij mochten ontvangen hebben wij inmiddels een kandidaat aangenomen.

Dank voor uw interesse in onze organisatie. Het spijt me u te moeten teleurstellen. Veel succes bij uw zoektocht naar een nieuwe baan.

Met vriendelijke groet,

Waaaaaaaaaah! Dikke vette afgang, zoiets! Doet me denken aan de sollicitatiebrieven van 'vroegah':

Geachte <F2>,

:D

(De 'oudere jongeren' herkennen F2 als de samenvoegtoets uit WordPerfect)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:58

Amanda, wat een heerlijk slechte afwijzing zeg haha.
Ik zoek in de hr, planning, beleidsmedewerker en nou ja, bijna elke junior functie dus haha. Maar pas na mijn verlof: Met bijna 4 maanden heb ik een buik alsof ik al over de helft ben dus verbergen is geen optie haha

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:01

Dimple, succes!
Amanda, wat een stomme afwijzing, erg slordig.

Hoop dat het bij jullie ook ineens gaat lopen. Ik ben al vanaf oktober bezig en nu ineens gaat het dus goed.
Ik denk dat ik wel min of meer heb besloten om gewoon voor deze functie te gaan. Wel gek, want het is totaal iets anders als ik me had voorgesteld om te gaan doen.

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:03

Ben wel benieuwd, wat deed je eerst of had je verwacht te gaan doen? :)

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:30

Ik werk nu in de intensieve begeleiding , ook wel met vrij laag niveau. Maar wel verbaal sterker dan deze doelgroep. Want ja het emotionele niveau ligt op 9 maanden en daar past praten niet bij natuurlijk.
Ik had denk ik gedacht om geen echte intensieve begeleiding, maar toch wel iets van gedragsproblematiek tegen te komen en wat hoger niveau dan nu.

Maar toch ondanks dat het heel wat anders is, lijkt mij de functie wel heel leuk en ook een uitdaging omdat ik eigenlijk alleen flexwerk heb gedaan en straks in een heel klein team zal gaan werken waarin ik echt een soort rechterhand van de begeleider c ga worden. Dit is een mooie opstap om ooit zelf begeleider c te gaan worden ( ik heb een SPH diploma)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:31

Amandavd schreef:
Ja denk ook dat ik te oud was! Maar niet geschoten is altijd mis.

Dat ze de naam niet bij iedere kandidaat invullen oke, maar zelfs niet de functie en dan op deze manier... ach ja!

Succes Dimple!

De naam wordt normaliter door het systeem gegenereerd, er is dus nu gewoon iets foutgegaan. Ik denk dat ze hetzelfde systeem gebruiken als bij ons, daar wordt ook steeds iets gewijzigd aan die velden, waardoor ze het niet goed doen ;-)
Er had dus netjes een voornaam en waarschijnlijk achternaam gegenereerd moeten worden samen met de functienaam :') :') :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:46

Werd vandaag even gebeld door werkgever met de mededeling dat vandaag contract getekend binnen moet zijn anders werd ik per direct van het rooster af gehaald. Denk dat ik dan maar gewoon tekenen voor gezien. :+

Hoewel je ook de rechtsgeldigheid van het contract ter discussie kan stellen aangezien werkgever iedere 4 weken al contractbreuk pleeg door buiten de gestelde termijn salaris te betalen (binnen 8 werkdagen na afsluiten periode). En loonstrook verstrekken is ook een vaak apart laatste die heb is van periode 3. :')

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:52

Hoi iedereen! Ik lees al een hele tijd met jullie mee omdat hier handige en bruikbare tips voor sollicitaties en cv's gegeven worden +:)+ . Ik bewonder ook jullie doorzettingsvermogen!
Ik zit zelf ook met een vraag. Ik studeer volgende maand af en ben rustig aan het rond kijken voor een job (België). Er verschijnen regelmatig leuke vacatures online, maar heb tot op heden nog niet echt iets gevonden wat me aanspreekt. Tot nu dus. De vacature staat sinds vandaag online en mijn eerste motivatiebrief voor een echte job staat klaar om verstuurd te worden, maar ik krijg verschillende meningen te horen in mijn omgeving over mijn timing om een sollicitatie te versturen.
Sommige vrienden beweren dat je beter niet direct springt op een nieuwe vacature omdat dat 'wanhopig' kan overkomen. Anderen daarentegen zeggen dat het juist toont dat je gemotiveerd bent wanneer je direct op een vacature reageert. Kortom, is er volgens jullie een reden om iets langer te wachten met reageren op een vacature of maakt het geen verschil?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:54

Maakt geen verschil, want als je pech hebt ben je te laat en sluiten ze de vacature al veel eerder omdat ze toch al genoeg reacties hebben.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:00

Wanhopig? Kan ook juist gemotiveerd zijn door direct te reageren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:12

Als jij een vacature ziet, enthousiast bent en je motivatiebrief is af. Gewoon lekker opsturen! Of die vacature dan een paar uur of paar dagen online staat maakt niks uit. Hoe sneller je reactie hoe beter je kansen vaak :j

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:14

Ik lees nog steeds mee, maar even druk de laatste tijd...

Amandavd schreef:
Darah: Voor welke functie/deal ben je nou gegaan?

De beste 8-) Functie als begeleider met vaste uren en ook nog eens een hoger salaris. Geen slechte deal haha.
Hoe gaat het solliciteren bij jou? Nog leuke vacatures gevonden?

Yonne schreef:
Leuk Darah, aan wat voor studie denk je? :)

Spelbegeleiding (cursus) :j De opleiding tot speltherapeut duurt helaas te lang (en is duur :wow: ).
Jammer trouwens van die afwijzingen :( Hoe is het nu bij huiswerkbegeleiding?

Succes vanmiddag Dimple! Kan me voorstellen dat je liever 's ochtends een gesprek hebt, vind ik persoonlijk ook fijner :j

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:16

Leuk om te lezen dat meerdere mensen bij mijn afwijzing zo iets hebben van, okeeee.

Ik moest er wel om lachen. Sommige mensen. Ik dacht bij mij eigen, zal maar niks bijdehands terug sturen.

Darah, wat leuk!! Gefeliciteerd zeg! Nee hier is het rustig!