Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 14:04

Vervelend is dat he Joyce, dat je vooraf nooit weet hoe je dagen/weken/maanden gaan lopen.
Wat je ene actie gaat uithalen en wat de andere.
Of het druk wordt of juist niet.
Als we dat eens wisten allemaal van te voren.

Stef je hebt toch een werkruimte/studiootje waar je je klanten ontvangt?
Heb je daar geen leuke vitrine kast in staan met je verkoop spulletjes in uit gezet?
Ik zou dan denken, als je nog zo'n kast helemaal vol hebt met cremepjes, lakjes en dergelijke, kun je dan niet enorm veel kwijt?
Of wat voor spullen bedoel je dan allemaal?

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:34

11AFotograaf schreef:
Welkom Daniëlle!

Ik vond PI vooral heel gezellig. Heb eigenlijk geen workshops/seminars gezien, deels ook omdat ik niet heel ruim in mijn tijd zat. Wel een paar leuke leveranciers gesproken, maar ik blijf de beurs een beetje middelmatig vinden... Te veel album en fotoafdrukken leveranciers voor mijn gevoel. Wel heel gezellig met een groep collega's geluncht die nu dezelfde cursus als ik gaan volgen, dus dat was zeker wel geslaagd.

Jammer dat ik je niet gezien heb, Jolanda!

Ik heb je wel gezien Mariska, maar toen stond ik in een stand naar uitleg over de verschillende statieven te luisteren. ;-)
Welke cursus ga je volgen?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:01

JolandaS schreef:
11AFotograaf schreef:
Welkom Daniëlle!

Ik vond PI vooral heel gezellig. Heb eigenlijk geen workshops/seminars gezien, deels ook omdat ik niet heel ruim in mijn tijd zat. Wel een paar leuke leveranciers gesproken, maar ik blijf de beurs een beetje middelmatig vinden... Te veel album en fotoafdrukken leveranciers voor mijn gevoel. Wel heel gezellig met een groep collega's geluncht die nu dezelfde cursus als ik gaan volgen, dus dat was zeker wel geslaagd.

Jammer dat ik je niet gezien heb, Jolanda!

Ik heb je wel gezien Mariska, maar toen stond ik in een stand naar uitleg over de verschillende statieven te luisteren. ;-)
Welke cursus ga je volgen?

Okey, geen probleem! Heb van nog wel meer mensen gehoord dat ze er gisteren waren toen ik er ook was, maar elkaar helemaal mis gelopen.
Ik ga een cursus doen voor mijn bruidsfotografie, om meer met emoties te kunnen doen tijdens een fotoreportage.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:40

Ja raar is dat he. Hollen of stilstaan.

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:22

Hallo mag ik jullie even om raad vragen.

Wij willen ons Chalet gaan verhuren, hiervoor heb ik een website gemaakt http://chaletinemsland.webklik.nl/page/ ... in-emsland
Nu zal de doelgroep 60+, echtpaar, natuurgenieters of mensen die ietsje luxer willen dan alleen een tent.

Ik wil op mp adverteren maar welke bronnen zou ik nog meer aan kunnen borren die de doelgroep treffen?

Jullie zijn vast creatief en hebben meer ideeen dan ik. :j Alle input is welkom.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:37

Amable schreef:
Thanks allemaal :wave:

Tis idd een erg leuke business, hoewel het een moeilijke is om echt geld in te verdienen. Komt ook nog bij dat ik zelf eigenlijk echt geen ondernemers type ben, ik ben goed in mijn werk, mensen en paarden trainen, maar ik ben helemaal niet goed in admininstratie enzo, laat staan het hele financiele gedeelte. Ben eigenlijk ook een beetje te weinig ambitieus :o Heb nu voor het eerst op zowel animal event als horse event een stand en zit ondertussen wel een beetje in de rats :o Geen idee hoe ik mijn stands helemaal in ga richten en hoe ik ze echt interessant maak voor bezoekers. Wil iig eigenlijk ook het eea gaan verkopen zoals beloningsmateriaal, heuptasjes, targetsticks en clickers, maar ook daarin eigenlijk geen idee hoe dat belastingtechnisch enzo in zijn werk gaat... Vandaar dat ik hier eens mee kom praten :+

Hihi herkenbaar. Ik ben ook meer van de practische kant en niet zo zeer de zakelijke. Maar heb wel geleerd om toch zakelijker te denken. Heb nu sinds kort wel mn administratie uit handen gegeven

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 21:04

Vraagje aan de mensen met een website:

Hebben jullie de website laten opzeten met het idee van tablets en smartphones of echt alleen voor desktops?

Ben me nu in de marketing aan het storten en zie dat veel gekocht word dmv smarphones en tablets. En natuurlijk makkelijk als ze je kunnen bereiken via die apparaten.

Dus nu aan het twijfelen om er in mee te gaan en mijn nieuwe website om te gaan gooien of dat het voor mij weinig nut heeft omdat ze toch niet kunnen shoppen online bij ons.

Graag jullie idee hierover
Gr
Rene

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 21:09

Hallo allemaal :o

ik ben me aan het oriënteren naar een eigen onderneming in paardenartikelen (eigenlijk al heel lang).
Mag ik met jullie mee kletsen? Ik wil nu wel echt serieus van start gaan

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 21:21

Mellis86 schreef:
Dat meen je niet Joyce. Balen! Krijg je nog wel emails met aanvragen e.d., of speelt dat niet zo in jouw sector? Vaak zie je zoiezo wel fluctuerende periodes (alles komt ineens, of niemand komt). Hoe gaat het met je baan? Naar je zin?

Soms kreeg ik nog wel eens mailtjes of een enkel telefoontje, maar dat was al zelden. Nu krijg ik helemaal niets meer te horen. Ik krijg ook veel minder respons op FB berichten (waarschijnlijk door die veranderingen), waardoor ik dat ook even op een wat lager pitje heb gezet.

Met mijn baan gaat het goed, het is wel weer even pittig om na 1,5 jaar thuis te hebben gezeten, nu opeens weer om 06:30u wakker te moeten worden :D Maar ik vind het echt heel erg leuk! Wat dat betreft komt het dus eigenlijk wel even goed uit dat het wat rustiger is met de shop, want nu kan ik me echt eerst even volledig richten op m'n nieuwe baan.

Szan schreef:
Wat vervelend Joyce... Soms is er ook geen vinger op te leggen :n

Wij hadden weken bijna geen bestellingen, en toen in één week wel 6 bestellingen uit dezelfde plaats. Hoe dat kan? :+

Dat vraag ik me soms ook af! Zo had ik de laatste tijd opeens allemaal bestellingen uit België en niets uit Nederland en dat is nu opeens ook weer helemaal over. Wat de anderen ook al zeggen, het is hollen of stilstaan! Konden we het idd maar voorspellen ;)

stef schreef:
Holly: al heb ik het geld wel zit ik nog met opslag

Je zegt dat het gaat om nagelproducten, ik ga er voor het gemak vanuit dat het geen grote artikelen zijn? Ik heb nu namelijk een zolderkamertje waar ik alle spullen heb opgeslagen en dat past echt makkelijk! Maar mijn kleinste speeltje is al 3x zo groot als een potje nagellak, dus als je het gewoon handig opslaat en je wilt beginnen met een hele kleine voorraad, dan zou je aan enkele afsluitbare plastic kratten genoeg moeten hebben. Die zou je bij wijze van spreken zelfs nog onder je bed kunnen zetten!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 22:09

renep schreef:
Vraagje aan de mensen met een website:

Hebben jullie de website laten opzeten met het idee van tablets en smartphones of echt alleen voor desktops?

Ben me nu in de marketing aan het storten en zie dat veel gekocht word dmv smarphones en tablets. En natuurlijk makkelijk als ze je kunnen bereiken via die apparaten.

Dus nu aan het twijfelen om er in mee te gaan en mijn nieuwe website om te gaan gooien of dat het voor mij weinig nut heeft omdat ze toch niet kunnen shoppen online bij ons.

Graag jullie idee hierover
Gr
Rene

Wat ik zou doen is zorgen dat je website ook toegankelijk is voor ipad en mobiel.
Zeker voor de Ipad omdat veel mensen toch wel even iets willen bestellen via de tablet als ze lekker op de bank zitten.

Wat voor webshop heb je nu? dat kan ik zo snel even niet terug vinden :)

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:15

Ik ben niet in het bezit van een webshop kaaaren en we zullen dat ook niet gaan. We gaan inzetten in vooral diensten en verkoop op locatie. Dus de producten zullen wel online staan maar niet via web te koop.

Weet het klinkt vaag maar aangezien we nu met de partijen praten kan ik nog niet verder uitwijden.

Buisnessplan zo goed als klaar en begin de website te ontwerpen. Vandaar het na denken over mobilefirst principe. Maar dat gaat dan met fluidgrid layout en vroeg me of jullie ook die kant op zijn gegaan

Hoop dat het duidelijker is en niet vager :grin:

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 08:38

Welkom No no, welke kant wil je precies uit? Winkel, webwinkel, ..?

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:53

Haha ja duidelijker of vager.. haha als het gaat om een offline winkel zou ik ook voor een mobiele website kiezen.
eventueel met aangepaste (minder) gegevens. Maar in ieder geval met adres en openingstijden.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:04

Mallootje, tzt zal het een webwinkel worden. Ik begin met het "naar de mogelijke klant toe gaan".
Ik ben nu bezig met het ondernemingsplan en met het contact leggen met aanbieders.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:45

O ja, ik wilde nog even reageren op Joyce: Bij mij is de webshop de afgelopen 2 weken ook nogal stilgevallen. Terwijl de verkoop in de winkel terug sterk aantrekt, is de internetverkoop even sterk gedaald.. Periode van het jaar dat mensen de eerste lentekriebels voelen en naar buiten gaan, en met andere woorden niet meer achter de pc zitten?

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:52

Nee hoor, ze zitten allemaal in de tuin en gaan hard aan de slag in de tuin! Ik zou zeggen, ga zo door :p. Voor ons is dit echt het seizoen en is het hier topdrukte in de webshop.

Ik merk overigens wel dat de combinatie 'stenen' winkel en internetwinkel echt een sterke combinatie is. Inderdaad zoals Mallootje zegt, gaan mensen met mooi weer gemakkelijk naar buiten en eropuit trekken. Een stenenwinkel is dan weer iets meer in trek lijkt me. Hier zie je ook dat de internetwinkel de lokale zandhandel enorm optrekt. Het gaat echt twee kanten uit. Ook komen mensen soms langsrijden om te kijken of er wel echt een bedrijf zit en wat dingen te vragen.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 17:26

Lijkt mij dat al het gedoe bij de banken en met Ideal ook invloed heeft op de verkoop via webwinkels én daarbuiten. Kreeg vorige week nog een mail van een klant die zijn bestelling wilde betalen maar dat dat niet lukte via ING internetbankieren.

En met dit mooie weer gaan mensen inderdaad naar buiten en op zoek naar spullen voor de tuin e.d.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:43

Ik kon rond 17 uur ook een bestelling niet afrekenen omdat iDeal het niet deed -O-

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 22:24

Dat heeft zeker invloed. Je merkt dat er minder wordt gekocht, maar daarnaast gaat het percentage niet betalende vooraf betalers weer omhoog.

Kan Pmarena, er was (is?) vandaag weer een storing bij ideal en bij banken.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:28

Bizar dat het zo lang duurt trouwens, die storingen!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 22:33

Nou he, je vraagt je af waar dit heen gaat!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:35

Ik heb voor mijn aankopen geen ING storingen gehad vandaag....

Voor een website probeer ik zeker uit of het op een smartphone of tablet ook goed werkt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:39

Echt waardeloos al die storingen!

Gister geleerd met glitters te werken, dus dat kan ik nu ook aanbieden. *blij*

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:45

Hoi iedereen!

Ik was er weer en ik ben bezig met BTW aangifte te doen en btw terug te vragen.
Alleen ik snap iets niet helemaal. Ik heb aan alle leveranciers BTW betaald hoe kan ik dit terug vragen?
Ik ben nu bij vraag 2B en hier staat:

Vul deze vraag alleen in als:
er goederen binnen Nederland aan u zijn geleverd waarbij de btw naar u is verlegd
u diensten hebt afgenomen waarbij een Nederlandse ondernemer de btw naar u heeft verlegd.

Als de btw naar u is verlegd, moet u als afnemer de btw betalen. De leverancier zet geen btw op de factuur, maar vermeldt in plaats daarvan ‘btw verlegd’.

Wat moet ik hier dan invullen? Betekend dit dat ik nog de BTW moet betalen?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 10:47

Lisa je hebt 1 a geloof ik, het ontvangen btw en 5 b? de voorbelasting, het betaalde.