Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:55

Precies als ik acteur had willen worden, zat ik nu niet in Bilthoven maar in Hollywood ;-)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 15:59

Tegenwoordig dien je overal al een foto bij je sollicitatie te voegen. Anders krijg je hem soms niet verzonden (invulformulier)

En stel hé........stel............je bent gewoon echt niet zo knap. Of jouw kop staat hun gewoon niet aan omdat je een bril draagt, paars haar hebt of wat dan ook. Zegt dat wat over je kwaliteiten? Nee toch?
Het wordt telkens gekker hoor. Straks moet je een volledig doopceel van je partner meesturen zodat ze die ook even kunnen screenen. }:0

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:03

fargo schreef:
Precies als ik acteur had willen worden, zat ik nu niet in Bilthoven maar in Hollywood ;-)

_/-\o_
Die ga ik onthouden :):)

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:04

@Dimple,

Als het niet verplicht is stuur ik ook geen foto van mezelf, des te meer reden voor ze om mij op gesprek uit te nodigen :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 16:05

Weet je wat mijn zoontje zei (7 jaar oud):
'maar mama, ze kunnen het toch gewoon eerst even proberen met je? Dan kunnen ze daarna altijd nog ja of nee zeggen'. <3 <3

Die ga ik morgen dus noemen in het gesprek :)* :))

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:05

Dimple schreef:
'maar mama, ze kunnen het toch gewoon eerst even proberen met je? Dan kunnen ze daarna altijd nog ja of nee zeggen'. <3 <3

<3 <3 <3

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:06

Dimple schreef:
Tegenwoordig dien je overal al een foto bij je sollicitatie te voegen. Anders krijg je hem soms niet verzonden (invulformulier)

En stel hé........stel............je bent gewoon echt niet zo knap. Of jouw kop staat hun gewoon niet aan omdat je een bril draagt, paars haar hebt of wat dan ook. Zegt dat wat over je kwaliteiten? Nee toch?
Het wordt telkens gekker hoor. Straks moet je een volledig doopceel van je partner meesturen zodat ze die ook even kunnen screenen. }:0

Ik wil helemaal geen foto's. Wat moet ik ermee? Bij 99 van de 100 vacatures ook weer zo'n onzin-eis.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:07

Dimple schreef:

Ik doe het nu juist wel, omdat een foto ook een bepaalde uitstraling mee kan geven die je alleen op papier minder goed kunt hebben. Dat wordt belangrijker naar mate je ouder wordt - denk ik.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:07

Dimple schreef:

Echt super lief en nog waar ook, kun je geen dagje komen proefdraaien ;-)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:14

Ahh Dimple wat schattig haha! Ik heb net weer een sollicitatie verstuurd :)

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:18

Dimple schreef:

mijn vriend moest alle gegevens van mij en zijn familie opgeven zodat die allemaal gescreend werden. En nee geen defensie.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:32

Huh, Toushie, dat klinkt wel erg streng. Vacature bij de politie misschien?

Dimple, heel veel succes morgen!! Zou zeker een dagje meedraaien voorstellen. Je hebt toch niets te verliezen.

Sterkte Kaatje :( Geen leuke positie, maar dat het werk nu oploopt word dan inderdaad het probleem van je opvolger...!

Wat een luxe eroslover! :D Ik zou geen andere sollicitaties bij voorbaat al afkappen....

Ik ga duimen fargo! :D Nog een paar dagen in spanning dus.

Hier ook niet veel dingen meer ''lopen'' en ook weinig vacatures. :( Heb nog wel een uitzendburo gebeld met de vraag of ik gewoon eens langs kan komen voor een intake (aangezien de meeste zeggen; schrijf je maar online in en daar word ik schijtziek van.... daar hoor je nooit meer wat van....)
Moest alsnog mijn CV maar op de mail gooien.... :\

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:33

Blingpiggy ik heb datzelfde met een uzb :o
Zeg altijd: ik wil OOK weten voor wie ik ga werken ;)

Alinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:42

Hoi allemaal,

Even een vraagje. Voor een verhaal voor de NOS ben ik op zoek naar mensen die door de wijzigingen in de Wet Werk en Zekerheid die 1 juli ingaat, nu al de klos zijn. Denk bijvoorbeeld aan nu al je baan verliezen zodat je werkgever je geen transitievergoeding hoeft te betalen. Je mag me een PB'tje sturen, al is het alleen maar om even te praten. Ook als je iemand anders kent die hier misschien wat over kwijt wilt mag je me PB'en.

Groetjes,

Alinda

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:43

Weet iemand hier eigenlijk hoe het zit met het aantal contracten? Is het nu al zo dat je nog maar 2 contracten mag krijgen/2 jaar of is dit bij alle nieuwe contracten vanaf 1 januari?

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 18:17

Ik ga later goed bijlezen en beter reageren.

Voor nu; woensdag gesprek met de manager van de locatie.
Alle geschikte kandidaten komen dan langs en aan het eind van de dag beslissen ze.

Pff wat raden jullie aan, vertellen aan het eind van het gesprek dat ik zwanger ben? Of alleen als het ter sprake komt? (Ze mogen het officieel niet vragen en er ook niet om afwijzen omdat ik momenteel nog wel de functie kan uitoefenen.)
Of pas als ik word uitgekozen?

Ik wilde dat uitzendkrachten ook onder de flexwet vielen. Mijn ene baas heeft mij en een collega op payroll staan zodat hij ons niet verplicht is ons in te plannen. In twee weken met aardig wat drukte maar eenmalig 6 uur op het rooster gestaan. En dan wel losse uitzendkrachten inzetten.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 18:20

Ik ga voor iedereen duimen.

Hier begint het nu ook te lopen. Deze week twee gesprekken bij detacheerders en dan 4 juni nog een bij een uitzendbureau

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 18:36

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:13

fargo schreef:
kaatje77 schreef:
Hoog inzetten dan maar? Waar ligt je passie, bij welke baan? Je kunt nu al een baan aangaan, maar is dat waar je hart ligt? Alle drie de bedrijven en functies naast elkaar leggen. Wie heeftde beste arbeidsvoorwaarden en overal de + en - en tegen elkaar op laten wegen.

En hier ben je inmiddels zover dat ze arbeidsvoorwaarden aan willen gaan, je hebt geen enkele garantie dat je bij de andere partijen ook zo ver komt. Hou daar rekening mee!

Met dat punt zit ik inderdaad. Heb nu min of meer besloten om dit te gaan doen, al is het maar weer voor een jaar. Wel weer iets heel anders. Ik ga met heel laag niveau ouderwordende verstandelijk beperkte mensen werken en word daar min of meer de rechterhand van de begeleider c.

Heb nu een gesprek afgezet omdat dit een flexfunctie is en het andere is 28 uur en meer verantwoordelijkheden.

Dan heb ik nog iets wat heel erg op deze functie lijkt. Andere organisatie, Zelfde soort functie en niveau cliënten. En 1 op 1 begeleiding voor een vrij agressieve client , dit is niet helemaal mijn ding en de uren zijn nog niet duidelijk.

Als ik het zo onder elkaar zet, dan wordt het gevoel sterker dat ik hier gewoon voor moet gaan.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:15

Natuurlijk duim ik ook voor iedereen!

Ik heb nog nooit zo'n sollicitatiefilmpjs hoeven maken, lijkt mij ook niks.
Zeker omdat je in heel korte tijd jezelf moet verkopen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:20

Eros lover ervoor gaan dan! Succes van deze kant!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:26

Dankje!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 23:16

Inderdaad, het lijkt mij dat je er eigenlijk al uit bent en dan kun je nog steeds wel onderhandelen en zeggen dat je over het bod nadenkt, maar ik denk dat dit het dan wel voor je is! Succes en go for it.

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 23:29

Leuke functie denk ik Eroslover! Klinkt alsof je wel enthousiast bent? Wat voor functie had je hiervoor?

Dankje Amanda, zoiets kan wel iets zijn. Dan liefst iets meer op jeugd thuisbegeleiding/ autisme etc gericht. Met volwassenen zonder verstandelijke beperking heb ik geen ervaring.. Ga eens zoeken :)

Wat lief dimple <3 ook helemaal geen slecht idee hoor.

Fargo, klinkt positief! Ben benieuwd :)

Lastig Bzoem, ik zou het denk ik niet vertellen.. maar vind het wel lastig omdat je dan ook weer niet helemaal eerlijk bent.. Succes!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 23:46

Bzoem; als het een functie is van een half jaar, zou ik niets melden. Maar valt je verlof er ook nog in, ben je gewoon 4 maand niet beschikbaar. Bovendien als het zwaarder werk is, ben jij zelf al bang het niet eens tot je verlof te redden. Dus wees liever eerlijk, lijkt mij voor jezelf ook prettiger :) wel na het gesprek natuurlijk. Laat ze eerst maar een geweldige indruk van je krijgen :)