Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Saintelette schreef:Oshaa, je hebt nog helemaal geen onderwijservaring toch? Ik denk dat dat heeeeel lastig gaat worden. Ik ken het overigens ook niet vanuit de praktijk. Wel dat studenten van de uni lesgeven als stage, maar niet direct vanuit een baan. Daarvoor hebben we denk ik ook helaas het verkeerde vak uitgekozen, er is niet heel veel vraag naar ak docenten (nog niet)
Aleeneh schreef:Ik heb het geprobeerd (studeer dit jaar aan de UU voor eerstegraads docent Engels en woon in Twente, dus heb wel geprobeerd iets in de buurt te vinden...) maar geen succes. Het is voor de begeleider toch wel wat extra werk en de meesten zaten daar gewoon niet echt op te wachten. Inmiddels ben ik via de UU op een school in de regio daar geplaatst en ik ben daar ook echt wel blij mee. Zit op een echte docentenopleidersschool die daar echt de faciliteiten en de opzet wel voor heeft. Ze hebben de ruimte om je te begeleiden en doen dit ook erg graag en er zijn overal mogelijkheden om als stagiair betrokken te worden, maar ook om extra begeleiding te krijgen bij de eerste stapjes... denk dat ik achteraf toch blij ben dat ik hier zit, ondanks de lange reistijd elke dag. Vooral dat je zo rustig kunt beginnen en dat je begeleider altijd aanwezig is om feedback te geven en advies te geven is gewoon zo welkom geweest. Inmiddels doe ik (half jaar later) een paar klassen gewoon zelf, maar dat was me in het begin nog niet zo gelukt en dat zou ik nu ook nog niet zo fijn doen als nu als ik meteen in het diepe was gegooid, het heeft me wel echt een betere docent gemaakt.
_Siri schreef:Weet jij of TTO ook toegankelijk en een optie is voor anderstaligen leerlingen die de Nederlandse taal niet voldoende machtig zijn om in het reguliere onderwijs te functioneren?
Gaat dan om leerlingen die wel vloeiend Engels spreken en schrijven en ook relatief snel Nederlands leren.
Ik hoorde laatste namelijk dat leerlingen die bij ons weg gegaan zijn (ivm verhuizing), probeerden om dit (ik gok op VMBO niveau) te gaan doen, maar ik vroeg me af of dat eigenlijk wel mogelijk is.. Ik weet ook niet of het die leerlingen gelukt is.
Ik vind het wel interessant, omdat ik denk dat dit juist voor zulke leerlingen een mooie optie zou zijn..
_Siri schreef:Weet jij of TTO ook toegankelijk en een optie is voor anderstaligen leerlingen die de Nederlandse taal niet voldoende machtig zijn om in het reguliere onderwijs te functioneren?
Gaat dan om leerlingen die wel vloeiend Engels spreken en schrijven en ook relatief snel Nederlands leren.
Ik hoorde laatste namelijk dat leerlingen die bij ons weg gegaan zijn (ivm verhuizing), probeerden om dit (ik gok op VMBO niveau) te gaan doen, maar ik vroeg me af of dat eigenlijk wel mogelijk is.. Ik weet ook niet of het die leerlingen gelukt is.
Ik vind het wel interessant, omdat ik denk dat dit juist voor zulke leerlingen een mooie optie zou zijn..