Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:39

Hier op t industrie terrein trouwens een flinke strop voor een ondernemer:
Afbeelding

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:44

Zo, een flink fikkie of niet?

@Danielle: Welkom! En leuke business zit je in (althans, lijkt mij)!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:48

Thanks allemaal :wave:

Tis idd een erg leuke business, hoewel het een moeilijke is om echt geld in te verdienen. Komt ook nog bij dat ik zelf eigenlijk echt geen ondernemers type ben, ik ben goed in mijn werk, mensen en paarden trainen, maar ik ben helemaal niet goed in admininstratie enzo, laat staan het hele financiele gedeelte. Ben eigenlijk ook een beetje te weinig ambitieus :o Heb nu voor het eerst op zowel animal event als horse event een stand en zit ondertussen wel een beetje in de rats :o Geen idee hoe ik mijn stands helemaal in ga richten en hoe ik ze echt interessant maak voor bezoekers. Wil iig eigenlijk ook het eea gaan verkopen zoals beloningsmateriaal, heuptasjes, targetsticks en clickers, maar ook daarin eigenlijk geen idee hoe dat belastingtechnisch enzo in zijn werk gaat... Vandaar dat ik hier eens mee kom praten :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:49

Yup, very flink fikkie. Bedrijfs hal is verloren, brandweer probeert woonhuis en kantoor te sparen

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:50

Oeh idd, dat is een flinke brand! Hopen dat er iig geen gewonden gevallen zijn, of erger.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:51

Hopelijk was ie goed verzekerd.

Welkom Danielle

Hoe was Professional Imaging vandaag? Ik ben niet meer geweest, kreeg m'n werk niet op tijd af :(

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:51

Welkom Daan! Hoe is 't met je zwarte vriendje?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:57

Super! Hij is gisteren nog mee op fotomeeting geweest :D

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:30

yvonnepuntnl schreef:
Hoe was Professional Imaging vandaag? Ik ben niet meer geweest, kreeg m'n werk niet op tijd af :(

We hadden zondag willen gaan, maar daar kon je je niet meer voor inschrijven. Dus Arco had een dagje vrij genomen en we zijn vandaag geweest.
Presentatie van Tim Flach vond ik erg leuk, dat had van mij 2x zo lang mogen duren.
Presentatie reisfotografie van John van Helvert viel me tegen. Zowel zijn foto's als wat hij te vertellen had. Maar dat laatste kwam wellicht ook doordat zijn Engels zo slecht is. :o
Qua stands heb ik geen opvallende dingen gezien, hetzelfde wat er ieder jaar is.
Ik heb (eindelijk) een statief naar mijn zin gevonden. Dat was ook de belangrijkste reden voor mij om te gaan....

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:18

Welkom Daniëlle!

Ik vond PI vooral heel gezellig. Heb eigenlijk geen workshops/seminars gezien, deels ook omdat ik niet heel ruim in mijn tijd zat. Wel een paar leuke leveranciers gesproken, maar ik blijf de beurs een beetje middelmatig vinden... Te veel album en fotoafdrukken leveranciers voor mijn gevoel. Wel heel gezellig met een groep collega's geluncht die nu dezelfde cursus als ik gaan volgen, dus dat was zeker wel geslaagd.

Jammer dat ik je niet gezien heb, Jolanda!

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:12

Hoe gaat het met de webshophouders hier? Getroffen door de Ideal Storing? Wij sinds gisteravond, helaas.. Ik kan zien hoeveel klanten al hebben geannuleerd door de Ideal en dat is toch niet mis. Hopelijk krijgen ze het snel opgelost. Onze betalingsprovider mailde 'het heeft onze hoogste prioriteit'. Dus hopelijk lukt het snel.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:20

Vraag aan de webshop houders: hebben jullie alles op voorraad?
Ik zit nl met twee problemen: heb niet veel plek en m'n investerings potje is leeg...
Nu kom ik elke week op de groothandel, dus zou dan elke donderdag de bestellingen kunnen verwerken en versturen. Betekend wel dat als een klant op donderdag besteld, er een week levertijd is

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:26

Ik heb alles op voorraad liggen Stef :j

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 10:28

Hallo Amable

Mellis jazeker wel last van gehad. Het vervelende is ook dat ze dan ook niet kiezen voor een andere betaaloptie, maar het gewoon laten zitten.
Maar dat is nu toch niet meer?

Stef ik denk dat je even moet kijken naar je collega's in jouw buurt. Ik denk dat je jezelf in de vingers snijd met een week levertijd, als andere 1 dag hebben.
Je kunt niet meteen alles hebben, dus ik zou de dingen die heel goed verkopen een paar stuks van op voorraad nemen en de rest een langere levertijd. Met je verdiende, kun je dat zo steeds meer uit breiden.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:33

ja het is helaas nog wel... Op de website ideal storingen kun je het ook zien. Wij hadden er juist geen last van toen het groot op het nieuws kwam.. En nu hebben we er wel last van. Ik heb ook contact gehad met de bank en ze bevestigen het ook. Voor de zekerheid maar even een melding op de website gezet en de foutmeldingen nagemaild en hopen dat het snel is opgelost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:07

Welkom Daniëlle!
Ik ben heel erg benieuwd straks naar je stand op Animal Event...
Ben er zelf ook alle 3 de dagen, om een workshop te geven. :)

Professional Imaging was wel weer leuk om naartoe te gaan.
Ik ben samen met Lisa en Merel gegaan. Nog even gezellig met Arnd Bronkhorst staan praten en ook naar de presentatie van Tim Flach geweest.
Wat Jolanda al schreef; die had ook van mij nog veel langer mogen duren. Heel interessant om eens het verhaal achter de foto's te horen.

Ook weer heel interessant om de enorme kwaliteitsverschillen tussen de verschillende "vaklabs" te zien.
Van extreem goed. Tot zeer matige kwaliteit.
Toch fijn om dat in "het echt" te kunnen zien. Want de beloftes die de bedrijven op hun flyers en op internet doen zijn natuurlijk allemaal het zelfde.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:26

Stef: wij hebben alles op voorraad. Moet ook wel, want veel komt uit het buitenland en heeft daarom anders een lange levertijd. En veel van onze leveranciers hanteren een minimum orderbedrag, dus regelmatig een aantal producten bestellen laten ze niet toe. Dat verschilt uiteraard per branche en leverancier, en soms valt er ook wat te regelen...

Mellis: hier ook last van de storing gehad(?), maar minder erg dan vorige week toen ING steeds plat lag :)

Van fotografie heb ik geen kaas gegeten, maar ik kan me voorstellen dat een presentatie van Tim Flach heel leerzaam is.
Zijn foto's vind ik misschien wel de meest originele in paardenland :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:26

Hier (bewust) geen iDeal optie op de website, dus ook geen problemen :)

Ik heb in principe alles op voorraad, behalve artikelen die soms echt een jaar lang niet verkocht worden.
Of artikelen die al heel lang niet leverbaar zijn en waarvan inmiddels mijn eigen voorraad ook op is -O-

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 12:49

Iemand hier die toevallig een Cavallo Chirac voor mij heeft? Bestel liever bij iemand uit het topic dan een grote of onbekende.

Dat met die banken is echt zwaar waardeloos.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:03

Het zou gaan om een lijn nagel producten die alleen via nagel salons verkrijgbaar is.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:14

@Mellis: Geen idee of ik last heb van de storing, het is de afgelopen 3 weken helemaal dood bij mij in de shop. Bezoekersaantallen blijven gelijk, maar bestellingen blijven uit. Heel bizar, want daarvoor had ik het razend druk, zelfs een persoonlijk record gehaald met hoogste aantal bestellingen in 2 weken tijd (de Serious Request actie niet meegerekend).

@stef: Ik heb 75% op voorraad, de rest lever ik op bestelling (daar zijn afspraken over gemaakt met leveranciers, of dat is zo ongelofelijk duur dat ik met het bestellen van 1 product gelijk aan mijn minimum orderbedrag zit, of maar enkele producten bij hoef te bestellen).

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 13:29

Dat maakt geen drol uit Stef. Als je het geld niet hebt, kun je het ook niet uitgeven, it's that simple.
Bekijk gewoon eventjes welk van de spulletjes je per week verkoopt/denkt te verkopen en heb er daar 2 of 3 van op voorraad. Is het op, shop je donderdags weer wat bij.
Gewoon heel klein beginnen, groter wordt het vanzelf.

Ja prut idd Hilda. Je klanten lopen zo weg.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:30

Dat meen je niet Joyce. Balen! Krijg je nog wel emails met aanvragen e.d., of speelt dat niet zo in jouw sector? Vaak zie je zoiezo wel fluctuerende periodes (alles komt ineens, of niemand komt). Hoe gaat het met je baan? Naar je zin?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:33

Wat vervelend Joyce... Soms is er ook geen vinger op te leggen :n

Wij hadden weken bijna geen bestellingen, en toen in één week wel 6 bestellingen uit dezelfde plaats. Hoe dat kan? :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:43

Holly: al heb ik het geld wel zit ik nog met opslag