Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 09:51

Dimple wat balen. Snappen ze dan niet dat UWV heel lastig kan doen? Beetje raar. Je bent vrijwilliger, je doet dat voor hun en zij reageren zo. Rare mensen.

Fargo, good luck enne, pak ze! ;)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 09:59

Het zou wel heel mooi zijn Fargo als dit meteen wat is joh! Ik duim!!

Amanda, ja dat vind ik ook. Ik snap dat ze mensen hebben aangenomen en daar gebruik van willen maken, maar ze moeten ook begrijpen dat ik mijn uitkering niet ga riskeren.
Ze hadden 3 dames aangenomen incl mij. En die andere dame heeft een baan voor 4 maanden en heeft dus ook opgezegd. Dan kom ik nog om de hoek dat ik half juni begin. Tel daarbij op dat vanaf 4 juli de kinderen vakantie hebben.........
Tja, ik ga geen opvang voor de kinderen regelen voor een onbetaalde baan. Dat kan ik gewoon niet betalen.

Lastig.......ik hoop maar dat ik morgen een goed gesprek heb en er wat uit voort komt.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 10:01

Wat ik telkens vaker zie..........dat je moet reageren met een 1 minuut durende filmpje en dat moet whatsppen naar een recruiter.........

Wat vinden jullie daar nou van? Ik vind het een hoop gedoe om eerlijk te zijn. Ik plak gewoon niet zo goed op film en ben er ook niet handig in.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:02

Fargo succes!!

Dimple wat raar zeg, ook van je vrijwilligerswerk om zo te reageren.. die WhatsApp filmpjes vind ik ook lastig, ik snap het wel want ze hebben je meteen even gezien maar ik ben er ook geen ster in.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:03

Zal zeker de toekomst zijn, maar t is ook nu nog niet aan mij besteedt := Heb wel recruiter op WA overigens.
Als filmpjes meer in opkomst zijn, ga ik wel een training erover volgen :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 10:08

Ja en dan eerst de kapper en stylist laten komen om ook nog een beetje voor de dag te komen op dat filmpje :')

Ik zat te denken aan een filmpje te paard, kom ik aan galopperen over het strand en vertel over mijn passie HR en paarden _O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:19

Kun je zo je filmpje op een datingsite knallen vrees ik :')

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 11:20

Leuk Darah, aan wat voor studie denk je? :)

Blingh, wat fijn. Weer lekker aan de slag :D

Amanda, de moed nog niet opgeven hoor! Misschien is het voor jou ook een optie om vrijwilligerswerk te doen om ervaring op te doen? Gehandicaptenzorg heeft momenteel vrij veel vacatures (kom je wel moeilijk tussen, dat weet ik). Anders reguliere kinderopvang, of de logeeropvang/ woensdagmiddag opvang met pgb eens bekijken? Daar willen ze vaak graag SPH(studenten) voor. Is utrecht voor jou te doen? Dan eens op zorgstudent en Phylo kijken. Ik roep ook maar wat hoor.

Welkom Jorinda, hopelijk zit er snel iets voor je bij!

Oei jammer van die voorwaarde Tytonidae.. Hopelijk weegt dat niet zo zwaar.

Goede actie Dimple om die ouder te vragen. Zou het zelf niet durven maar denk dat dingen zo wel werken..
Spannend je gesprek morgen, hopelijk is het wat *\o/*
Vind het vanuit het vrijwilligerswerk toch wel een beetje raar. Snap dat ze vooruit willen maar ze kunnen de tent niet draaiende houden op vrijwilligers. Dadelijk word je morgen aangenomen en ben je weg, daar moeten ze toch rekening mee houden!? Klinkt ook wel alsof ze veel van een vrijwilliger verwachten? Dat is leuk voor jou natuurlijk, kun je veel van leren. Maar snap wel dat het UWV het daar niet helemaal mee eens is. Zou inderdaad niet aan het werk gaan voordat je WW echt afloopt. Lees dit maar eens: http://onsalmelo.nl/2015/04/23/van-vrijwilligerswerk/

Amandavd klopt! Spannend! Jij ook weer veel succes, klinkt alsof je een lekker weekend hebt gehad :)

Fargo duimen draaien hier +:)+

Die filmpjes ben ik ook niet van, heb me er ook nog niet aan gewaagd :=

Vandaag begonnen met twee afwijzingen -O- . Zo nog even een brief eruit gooien en dan richt de hw-begeleiding..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 11:23

Vreselijk filmpjes... ik plak niet.. ik klink niet... mijn telefoon is kwaliteit 0,0 ... meest slechte indruk ooit die ik dan achter laat :')

Ik ga vandaag ook een brief eruit doen. En morgen eens beetje voorbereiden voor donderdag. Kijken wat er allemaal komt op BCF career event. Heb er echt totaal geen zin in of verwachtingen bij. Dus ik duim stiekem maar dat het een meevaller is en het iets oplevert (al is het maar wat inzicht in wat ik echt wel/niet wil). En dan ergens tussendoor nog een monster examen proberen leren -O-

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 11:23

Dimple veel succes morgen en idd voor een vrijwilligersfunctie zou ik geen risico lopen of kosten voor de kinderopvang maken.

Kaatje echt top dat je toch bent gaan werken

Een filmpje is wel leuk en werkt soms ook wel om op te vallen, maar om voor elke sollicitatie apart een filmpje te maken. En het is toch wel handig als iemand het wil filmen voor je en ik woon alleen dus dat is weer lastig.

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 11:31

Kaatje helemaal vergeten: Veel sterkte en een dikke :(:) voor jou

Idinn dat hoop ik ook voor je :) en anders pennen verzamelen? :P Succes met je brief en examen :(:)

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 11:32

Fargo, hopelijk heb je een goed gesprek gehad!

Raar, met een filmpje... Wat worden ze toch creatief :D Al spreek ik liever zelf met een bedrijf in plaats van met een recruiter... Heb al eens een recruiter gehad die me echt niet lag, dus die gaat mij ook niet voorstellen aan bedrijven... Jammer is dat.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 11:44

Ja was een heerlijk weekend, vrijdag de tuin aangeplant, vind het zo mooi :D zaterdag Guido Weijers en gister de surprise party.

Hier ook geen fan van filmpjes, ik klink echt als een vent op film.

Yvonne, schrijf je ook veel open sollicitaties of puur op vacatures?

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 12:12

Hmm op het moment eigenlijk vooral op vacatures.. Heb weinig tijd en zorg dan dat brieven in ieder geval voor de deadline af zijn. Die deadline is er bij open sollicitaties natuurlijk niet.. Heb wel nog een lijstje waar ik een open sollicitatie heen wil sturen. Specifieke reden dat je het vraagt? :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 12:20

Niet echt specifieke redenen, maar mijn zus heeft een bedrijf in arbeidsbegeleiding, coaching & counseling, thuisbegeleiding autisme, etc, http://www.actwerkt.nl/

En vroeg mij af of dat in jouw straatje past, anders kun je wellicht open sollicitaties naar dat soort bedrijven sturen?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:29

Thanks meiden!

We hebben sinds vandaag een nieuwe telefooncentrale :oo Handig om dat te weten :')
Telefonie gaat dus bagger momenteel, kan niet doorverbinden etc, plus bijkomende > 200 mailtjes die ik moet verwerken, en dat wordt allemaal opgeheven, ik wens de opvolger die mijn werkzaamheden erbij krijgt veel succes :Y)

@filmpjes daar begin ik niet aan :n Heb nu een mooie foto en als ze meer willen weten maken ze maar een afspraak, ben echt niet filmgeniek :o

Dimple succes morgen :Y)

Tytonidea goed van je 12 uit 300 vind ik echt hoog! Is j ebrief en cv in ieder geval goed!

Fargo hoe is het vanochtend gegaan?

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:34

Hier gaat het goed. Ik heb woensdag mijn arbeidsvoorwaardengesprek.
Maar heb ook nog 3 andere dingen lopen.2 voor 1e ronde en de ander al in de 2e ronden.mwat zouden jullie doen in zo'n geval.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:56

Hoog inzetten dan maar? Waar ligt je passie, bij welke baan? Je kunt nu al een baan aangaan, maar is dat waar je hart ligt? Alle drie de bedrijven en functies naast elkaar leggen. Wie heeftde beste arbeidsvoorwaarden en overal de + en - en tegen elkaar op laten wegen.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 14:57

Ik zou inderdaad ook kijken wat het beste bij je past, Eroslover.

Yonne bedankt voor de tips ik ga kijken!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:01

kaatje77 schreef:
Hoog inzetten dan maar? Waar ligt je passie, bij welke baan? Je kunt nu al een baan aangaan, maar is dat waar je hart ligt? Alle drie de bedrijven en functies naast elkaar leggen. Wie heeftde beste arbeidsvoorwaarden en overal de + en - en tegen elkaar op laten wegen.

En hier ben je inmiddels zover dat ze arbeidsvoorwaarden aan willen gaan, je hebt geen enkele garantie dat je bij de andere partijen ook zo ver komt. Hou daar rekening mee!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:02

Goed gesprek vanmorgen, heb er wel goed gevoel bij. Niet duidelijk hoeveel andere kandi er zijn omdat HR dame verhinderd was. Donderdag wordt ik gebeld met meer nieuws door HR dame, heb het idee dat er in ieder geval meer gesprekken gaan volgen, dat kwam eigenlijk al wel door in huidige gesprek. Wel wat onrust geweest in bedrijf en op afdeling waardoor er dus paar mensen weg gaan...

Was ik vanmorgen me zo goed aan het voorbereiden etc etc dat ik nog bijna te laat weg ging en me echt moest haasten... -O- -O- -O- Dom!! En elk stoplicht tegen uiteraard hahaha. Maar goed we waren op de minuut op tijd binnen :j :') 8-)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:39

idinn schreef:
Vreselijk filmpjes... ik plak niet.. ik klink niet... mijn telefoon is kwaliteit 0,0 ... meest slechte indruk ooit die ik dan achter laat :')

Wat een giga onzin ook, zo'n filmpje! Moet je tegenwoordig een screentest doen als je wil werken als verpleegkundige/verkoper/HR funktionaris/supermarktmedewerker?! Welke sneue ziel verzint zoiets? -:(-

En wat wordt het volgende? Jennifer Aniston die een week bij de Aldi achter de kassa moet zitten om in aanmerking te komen voor een nieuwe filmrol? George Clooney aan de slag bij het UWV voordat hij die nieuwe rol kan krijgen? Sorry Mr. Stallone, but Mr. Pitt did a much better job selling used cars than you, so he gets the next role in that western movie?! |o

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:47

Dimple schreef:
Oohhh, poep...........
Ik ben aangenomen bij dat vrijwilligerswerk, maar UWV geeft geen akkoord. Zij hebben allerlei sollicitatiegesprekken ingepland die ik deze week zou moeten doen. Maar deze week kan ik alleen woensdagochtend, heb ik netjes aangegeven.
Nu plannen ze de gesprekken op dinsdag en donderdag........

Ze vinden het ook maar lastig dat ik niet gewoon wil werken ondanks dat UWV geen akkoord heeft gegeven. Ik snap hun belang en positie, maar ik kan het gewoon niet riskeren. Dat moeten zij toch ook snappen?

Heb aangegeven dat voor geplande afspraken ik wel een uitzondering wil maken, maar meer doe ik niet. Dan meld ik me half juni weer.

Wat een gedoe zeg.............. -O-

FARGO, you go girl!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Wat een gedoe idd, nou ik zou er mijn uitkering niet voor op het spel zetten, nu maar hopen dat het gesprek van morgen wat op gaat leveren. Of dat ze toch wat meer geduld en begrip kunnen opbrengen!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 15:47

Ja erg hé Cowboy.
Je kunt dus al niet solliciteren als je geen camera (of mobiel hebt met deze optie), het filmpje niet kan bewerken, want geloof me........dat gaat echt niet in 1x goed.
En dan moet je het ook nog eens whatsappen.

Denk dat ze op deze manier een giga drempel opwerpen en ze minder kandidaten aangeboden krijgen in deze tijden van overvloed.

Fargo, klinkt goed joh! Ben echt super benieuwd. Wat is het precies voor een functie en bedrijf?

Djeenie, dat is mijn ervaring ook bij recruiters. Zij moeten een hele duidelijk klik hebben met mensen en anders sta je zo weer buiten. Direct bij bedrijven ligt vaak toch anders, is mijn idee.
Moet zeggen dat die jongen van mijn UZB erg zijn best heeft gedaan om mij binnen te krijgen bij de supermarkt. Morgen dus mijn best doen.

Kaatje, klinkt goed bij jou, maar niet heus........Heel veel sterkte meid! Weet je al meer wat ze willen? Moet je blijven werken?

Vuur...........wie weet hoe ik met dat filmpje op die datingsite kan netwerken. Hé, je moet toch wat hé? <<)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:50

Dimple schreef:
Ja erg hé Cowboy.
Je kunt dus al niet solliciteren als je geen camera (of mobiel hebt met deze optie), het filmpje niet kan bewerken, want geloof me........dat gaat echt niet in 1x goed.
En dan moet je het ook nog eens whatsappen.

F*ck 'em.....als je wil dat ik auditie doe als een filmster dan betaal je me ook maar als een filmster. 8 Miljoen per jaar lijkt me redelijk.