Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:55

arabella2000 schreef:
aaagh net weer een stomme actie....

Ik ben een email met een sollicitatie aan het versturen, druk ik op enter en wordt opeens de email verzonden :( De brief stond er wel al helemaal op, maar geen cv en geen brief als bijlage.

Daarna de mail nog maar eens verzonden maar dan met brief en c.v. als bijlage

Aarg, dat is zo irritant, is mij ook eens overkomen. Sindsdien is altijd het allerlaatste dat ik doe het email adres invullen. Zolang dat emails adres er nog niet in staat, kan die ook nooit per ongeluk verstuurd worden.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 09:41

misschien is dit iets voor een van jullie: AWL-Techniek BV is op zoek naar een Managementassistent(e) voor 40 uur per week. Lees hier meer over de functie op de site http://www.awl.nl/vacatures.aspx

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 09:44

Shiloh schreef:
arabella2000 schreef:
aaagh net weer een stomme actie....

Ik ben een email met een sollicitatie aan het versturen, druk ik op enter en wordt opeens de email verzonden :( De brief stond er wel al helemaal op, maar geen cv en geen brief als bijlage.

Daarna de mail nog maar eens verzonden maar dan met brief en c.v. als bijlage

Aarg, dat is zo irritant, is mij ook eens overkomen. Sindsdien is altijd het allerlaatste dat ik doe het email adres invullen. Zolang dat emails adres er nog niet in staat, kan die ook nooit per ongeluk verstuurd worden.

Dat doe ik ook :') En dan nog een keer checken: Goede CV, goede brief, etc :+

Dobel

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 09:54

grr ik had pas ook iets doms, was er echt heilig van overtuigd een man een brief te stureen dus.. geachte heer.. krijg ik een mail terug van een mevrouw voel me zo dom

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:40

Dobel daarom doe ik meestal mevrouw,meneer zo kan t nooit fout gaan :D

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:30

Daarom maak ik eerst alles op in word en heb ik een stappenplan in het daarna in een email te zetten haha :')

Desondanks wel balen hoor! :(:)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 14:53

Ik ben sinds vandaag officieel werkloos. Vier keer afgewezen voor een baan en we gaan weer verder.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:18

Winged schreef:

Ik stuur het zelfs altijd even naar mijzelf om te kijken of alles goed meegekomen is :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:25

vuurneon schreef:
Winged schreef:

Ik stuur het zelfs altijd even naar mijzelf om te kijken of alles goed meegekomen is :')

Dat is wel heel erg _O-

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 11:25

Gister mijn pols gebroken.... in mijn proeftijd. gelukkig links dus ik kan nog schrijven e.d.
Maar heb zo zitten balen. mijn baas moest er gelukkig wel om lachen, hopen dat dat zo blijft.
Voorlopig in elk geval carpoolen. 4-6 weken niet autorijden ....

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 17:32

Ah, dat is zeker balen! Sterkte ermee!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 14:24

Oh, dat is zeker balen karin! Sterkte! Hopelijk heeft het geen gevolgen voor je proeftijd, zou ook wel gemeen zijn...

Hier weer een leuke reactie gehad:
Citaat:
Beste mevrouw xxx
Hartelijk dank voor je sollicitatie naar de functie van van xxx (werkervaringsplaats) bij xxx.

Omdat wij een groot aantal reacties ontvingen op onze advertentie, hebben wij alleen de kandidaten uitgenodigd met de meeste ervaring en/of die volledig voldoen aan de door ons gestelde eisen. Wij moeten je tot onze spijt meedelen dat je om bovengenoemde redenen helaas niet tot de kandidaten behoort die voor een sollicitatiegesprek zijn uitgenodigd.

Vanwege het groot aantal reacties is het voor de vacaturehouder niet mogelijk om dit besluit inhoudelijk toe te lichten, waarvoor wij je
begrip vragen.

Op zich geen rare reactie, maar de vacature heeft welgeteld 2 dagen op internet gestaan.... :x Ongelofelijk hoeveel mensen er op zoek zijn, dit ging dus om een onbetaalde werkervaringsplek..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 15:05

Bijzonder hoe ze kiezen voor de mensen met de meeste ervaring voor een werkervaringsplek :+

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 15:50

Nou eigenlijk ook weer niet. Zijn dus al enigzins ervaren en zo goed als gratis werknemers... maar zo krijg ik dus nooit een kans helaas.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:10

Ik meld me ook even hier, misschien zie ik nog wat goede tips voorbij komen

Heb net 4,5 jaar een eigen dierenwinkel gehad en eind volgende maand stoppen we daar helaas mee.
Dus weer op zoek naar wat anders, wel lastig.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:40

Hoi Ik kom even uit de meelees hoek vandaan want wat me nu overkomt moet ik toch even delen.
Ik ben sinds januari werkeloos en heb hiervoor altijd als applicatiebeheerder gewerkt. Geen van mijn sollicitaties heeft iets concreets opgeleverd helaas, maar goed we houden vol.
Wordt ik afgelopen donderdag gebeld door het UWV, de contactpersoon zat bij een bedrijf waar ze een systeembeheerder zochten en ik was de aangewezen kandidaat... Ik kreeg ook gelijk de directeur aan de lijn en die was helemaal enthousiast. Dus ik nogal overrompeld en een beetje lacherig telefoongesprek je gehad waarin ik meerdere keren heb aangegeven dat ik wel verrast was dat ze mij willen zien want systeembeheer is toch iets heel anders als applicatiebeheer. Maar nee ze wilden me wel op gesprek. Ohja een vacature tekst hadden ze nog niet, want het kon zo ook wel.. heel informeel dus.

Nou heb ik daarnet het gesprek gehad en wederom was de directeur en een andere manager heel enthousiast.. ik was echt de ideale kandidaat, vooral vanwege een (niet IT) opleiding die ik ooit gevolgd heb. Ik heb wederom aangegeven dat het me wel verbaasde en dat applicatiebeheer niet het zelfde is als systeembeheer en dat ik dus niets weet van het inrichten van servers maar dat ik me meer heb bezig gehouden met gebruikersondersteuning en contacten met leveranciers etc. Nou dat gaf niet.. dat leer je zo en je hebt een hele maand om de overdracht te krijgen van je voorganger...
Ze waren heel erg enthousiast en lieten doorschemeren dat ik de baan al zo goed als in mijn zak heb..

Ik ben helemaal overrompeld.. hartstikke leuk natuurlijk.. maar .. kan ik dit wel...en wat als er straks een noodsituatie is met een server, hoe moet ik dat oplossen dan...

wat zouden jullie doen?
Het bedrijf gaf aan dat ze vanmiddag al beslissen en dat als ik het wordt dat ik dan gelijk aangenomen ben..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:57

Pjer je kan altijd leren toch?als in een curses erbij of misschien tijdens het werken zelf? ik denk dat ik zowiezo blij zou zijn dat ik mogelijk aangenomen word en ze weten dat mijn ervaring elders ligt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:59

Ik word zelfs niet bij de McDonalds aangenomen, om verdrietig van te worden...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:03

Ja nadeel bij de mac is, als je geen 16 ben en alle dagen enz beschikbaar ben ben je al te oud of niet flexibel genoeg... ik snap er hier ook niks van ik reageer op enorm veel, ook gewoon als er geen vacature is... Het is tegenwoordig om van te huilen hoe enorm ervaren je moet zijn of enorm jong of enorm flexibel ook al heb je dan nooit tijd voor afspraken....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:07

Ik wacht deze week de sollicitatie af, als ik wel door ben naar de gesprekken en wel er mag komen werken dan moet ik op zeer korte termijn beginnen. Durf gewoon deze week even niet op iets anders te reageren :') alsof het ongeluk brengt :+

Goede nieuws is wel privé: ik ga samenwonen! Huis is gekocht :D

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:12

Ja het liefst hebben ze 16 jaar en 25 jaar ervaring haha

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:14

pjer schreef:
Hoi Ik kom even uit de meelees hoek vandaan want wat me nu overkomt moet ik toch even delen.
Ik ben sinds januari werkeloos en heb hiervoor altijd als applicatiebeheerder gewerkt. Geen van mijn sollicitaties heeft iets concreets opgeleverd helaas, maar goed we houden vol.
Wordt ik afgelopen donderdag gebeld door het UWV, de contactpersoon zat bij een bedrijf waar ze een systeembeheerder zochten en ik was de aangewezen kandidaat... Ik kreeg ook gelijk de directeur aan de lijn en die was helemaal enthousiast. Dus ik nogal overrompeld en een beetje lacherig telefoongesprek je gehad waarin ik meerdere keren heb aangegeven dat ik wel verrast was dat ze mij willen zien want systeembeheer is toch iets heel anders als applicatiebeheer. Maar nee ze wilden me wel op gesprek. Ohja een vacature tekst hadden ze nog niet, want het kon zo ook wel.. heel informeel dus.

Nou heb ik daarnet het gesprek gehad en wederom was de directeur en een andere manager heel enthousiast.. ik was echt de ideale kandidaat, vooral vanwege een (niet IT) opleiding die ik ooit gevolgd heb. Ik heb wederom aangegeven dat het me wel verbaasde en dat applicatiebeheer niet het zelfde is als systeembeheer en dat ik dus niets weet van het inrichten van servers maar dat ik me meer heb bezig gehouden met gebruikersondersteuning en contacten met leveranciers etc. Nou dat gaf niet.. dat leer je zo en je hebt een hele maand om de overdracht te krijgen van je voorganger...
Ze waren heel erg enthousiast en lieten doorschemeren dat ik de baan al zo goed als in mijn zak heb..

Ik ben helemaal overrompeld.. hartstikke leuk natuurlijk.. maar .. kan ik dit wel...en wat als er straks een noodsituatie is met een server, hoe moet ik dat oplossen dan...

wat zouden jullie doen?
Het bedrijf gaf aan dat ze vanmiddag al beslissen en dat als ik het wordt dat ik dan gelijk aangenomen ben..

Het zijn twee verschillende dingen, maar trek een TAB boek open en je kan er een hele hoop aan linken.
Misschien kan je vragen om een cursus op de desbetreffende expertise om je kennis te updaten.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:16

Pjer: Gewoon doen. Ben je tenminste de WW uit en weer bezig :)

Vuurneon: Gefeliciteerd!

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:26

Ik heb net inderdaad nog maar eens gebeld met de UWV meneer en die stelde me ook gerust. Alleen zelf zie ik nog wat beren op de weg..

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:27

vuurneon schreef:
Ik wacht deze week de sollicitatie af, als ik wel door ben naar de gesprekken en wel er mag komen werken dan moet ik op zeer korte termijn beginnen. Durf gewoon deze week even niet op iets anders te reageren :') alsof het ongeluk brengt :+

Goede nieuws is wel privé: ik ga samenwonen! Huis is gekocht :D

Wist ik al :+ Gefeliciteerd! *\o/*