pjer schreef:Hoi Ik kom even uit de meelees hoek vandaan want wat me nu overkomt moet ik toch even delen.
Ik ben sinds januari werkeloos en heb hiervoor altijd als applicatiebeheerder gewerkt. Geen van mijn sollicitaties heeft iets concreets opgeleverd helaas, maar goed we houden vol.
Wordt ik afgelopen donderdag gebeld door het UWV, de contactpersoon zat bij een bedrijf waar ze een systeembeheerder zochten en ik was de aangewezen kandidaat... Ik kreeg ook gelijk de directeur aan de lijn en die was helemaal enthousiast. Dus ik nogal overrompeld en een beetje lacherig telefoongesprek je gehad waarin ik meerdere keren heb aangegeven dat ik wel verrast was dat ze mij willen zien want systeembeheer is toch iets heel anders als applicatiebeheer. Maar nee ze wilden me wel op gesprek. Ohja een vacature tekst hadden ze nog niet, want het kon zo ook wel.. heel informeel dus.
Nou heb ik daarnet het gesprek gehad en wederom was de directeur en een andere manager heel enthousiast.. ik was echt de ideale kandidaat, vooral vanwege een (niet IT) opleiding die ik ooit gevolgd heb. Ik heb wederom aangegeven dat het me wel verbaasde en dat applicatiebeheer niet het zelfde is als systeembeheer en dat ik dus niets weet van het inrichten van servers maar dat ik me meer heb bezig gehouden met gebruikersondersteuning en contacten met leveranciers etc. Nou dat gaf niet.. dat leer je zo en je hebt een hele maand om de overdracht te krijgen van je voorganger...
Ze waren heel erg enthousiast en lieten doorschemeren dat ik de baan al zo goed als in mijn zak heb..
Ik ben helemaal overrompeld.. hartstikke leuk natuurlijk.. maar .. kan ik dit wel...en wat als er straks een noodsituatie is met een server, hoe moet ik dat oplossen dan...
wat zouden jullie doen?
Het bedrijf gaf aan dat ze vanmiddag al beslissen en dat als ik het wordt dat ik dan gelijk aangenomen ben..
Het zijn twee verschillende dingen, maar trek een TAB boek open en je kan er een hele hoop aan linken.
Misschien kan je vragen om een cursus op de desbetreffende expertise om je kennis te updaten.