Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 16:42

Jorinda schreef:
Ik kan door ziekte niet fulltime werken en met minder dan 24 uur is het financieel wat krap. :j Overigens merk ik zeer weinig van mijn ziekte hoor, als ik niet 5 dagen per week werk. Vandaar ook deze "eis".

Duidelijk, bedankt!

Tytonidae

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:55

Hey dames, even een update! Had vandaag mijn sollicitatiegesprek. Ging eigenlijk best prima!
Echter is er een voorwaarde aan de functie waar ik tijdens het gesprek mijn twijfels over had, en nu toch heb gerealiseerd dat ik daar niet aan kan voldoen. Ik heb echter wel een boel positieve aspecten die daar tegenover staan, dus nu ga ik morgen de persoon waarmee ik een gesprek had daar toch even een mailtje over sturen. Vrijdag krijg ik te horen of ik het ben geworden of niet :D

Toch kleine egoboost voor mezelf( :') ) : Ik was een van de 12 mensen uit de 300 aanmeldingen die op gesprek mochten komen! Echt harstikke leuk! :D

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:59

Ik zal eens opletten of er wat voorbij komt Jorinda.
Volgens mij zag ik laatst nog wat. Maar geen idee voor hoeveel uur.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:45

Leuk Tyto :). Inderdaad een mooie egoboost.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 21:19

Leuk is dat om te weten, Tytonidae!

Thanks Sure_lee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 00:57

Kijk 12 uit 300 is al super goed! Hoef je evt in de toekomst niet te twijfelen op hoe je brief overkomt! Blijkbaar heel goed :+

Ik ben al paar x vacatures voor doktersassistent tegen gekomen. Mocht dat nog eens zijn zal ik eens opletten voor hoeveel uur/waar Jorinda!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 14:52

Hoi dames, druk weekend gehad? Jammer dat dan alles stil ligt qua solli's he!

Ik heb een leuke vacature gezien bij een UZB bij een grote oranje bank. Een moeder van een klasgenoot van mijn zoontje die werkt daar. Al is het een grote bank.......toch maar gevraagd of ze een goed woordje voor me kan doen en ze kent iemand die een leidinggevende positie binnen HR heeft en gaat haar best voor me doen.
Redelijk brutaal van mezelf om haar te benaderen, is niet een ouder die ik veel spreek, maar ik dacht 'laat eens brutaal zijn'. }>

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 14:53

Vroeg me af.......wat mij opvalt is dat als mensen mij willen benaderen voor een baan en mijn CV en brief ze dus aanspreekt dat ze vrij snel bellen na ontvangst van de solli.

Duurt het langer......dan wordt het niks meer. Zitten uitzonderingen tussen, maar dat is mijn ervaring.

Hoe ervaren jullie dat? (of had ik deze vraag al eens gesteld? Ik zit nu mijn lijstje door te werken en kom weer tot die conclusie nl :+ )

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 15:03

Ik heb dat idee ook dimple.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 15:53

Jammer tytonidae... maar toch een positief gesprek dus! Wie weet ben je het toch geworden...?

Succes Jorinda!

Heb die ervaring ook Dimple...
Hier ligt alles even stil, zo maar ff mijn CV updaten op werk.nl want ik kreeg een mail dat hij bijna verloopt (al heb ik de indruk dat werkgevers ook niet zo happig zijn op werk.nl...)

Over die oranje leeuw gesproken.... Wat denken jullie? Komt er een piek in vacatures na 1 juli?
Gezien de nieuwe flexwet willen heel wat bedrijven hun personeel lozen voor 1 juli zodat ze de transitievergoeding ontlopen zo lag mijn broer er dus uit bij ''de leeuw''.

Ik ben wel benieuwd of dat effect heeft op de vacatures.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:42

Dat heb ik ook Dimple tenzij er is aangegeven is dat ze even tijd nodig hebben zoals bij de vacature waar ik nu voor uit genodigd ben voor morgen. Of als je tot een bepaalde datum mag reageren, dan kan reactie ook uitblijven.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 20:34

Fargo. Zelfs dan (als ze een uiterlijke datum aangeven) bellen ze snel. Dat is mijn ervaring tenminste.

Ook ben ik daar achter gekomen dat als je achter een vacature nabelt ze allang met kandidaten ver in de procedure zijn. Ze voeren dus meestal al gesprekken maar laten de vacature staan.

Ik denk dat ze de rotte appels er wel uit gaan gooien, dat zou ik tenminste doen. Maar ik mag ook aannemen dat als er echt zoveel in een bedrijf zitten die allang gewipt zouden zijn.

Het wordt transitievergoeding, maar deze is wel lager dan via kanton.

Zou voor ons natuurlijk wel mooi uitkomen hé? :j

Ik vind dat er sowieso vreselijk veel vacature zijn bij de oranje leeuw. Check hun site én de site van Olympia. Sommige staan bij de 1 wel en de ander niet. Ze hebben dus erg veel vacature :')

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:56

Flexers hadden juist geen recht op ontslagvergoeding... Door de nieuwe wet per 1 juli wel (de transitievergoeding). Zo begreep ik het van de media, en mijn broer dus.

Ze werden er met bosjes tegelijk ontslagen... hij had dagelijks huilende collega's op de gang... van die ontslagen verschijnen nu dus verse vacatures.....

Maar het zou voor ons gunstig kunnen zijn ja :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 21:00

Nu hebben ze recht op een vergoeding als ze langer dan 2 jaar indienst zijn geweest. Ook tijdelijke contracten en dat maakt het grote verschil inderdaad.

Vroeger werd je contract niet verlengd.......jammerdebammer. Nu moet de werkgever dokken.

Voor de rest moeten ze nog steeds ontslag aanvragen bij UWV etc. en de hele rambam.

Maar zoals ik al zei: heb je goede mensen zitten dan wil je die toch houden? Tenzij je werkgever in zwaar weer zit en ze niet zeker weten hoe de toekomst er uit ziet.

Maar zelfs dan.........ze moeten weer nieuwe mensen aannemen, dan moeten ze die er ook uit donderen voordat ze 2 jaar in dienst zijn want anders moeten ze daar weer vergoeding aan betalen. Dan heb je ook geen lekker vast personeelsbestand. Lijkt mij geen stabiele basis voor een werkgever. Maar dat is mijn idee.

Kan me voorstellen dat werkgevers nu wel een slag slaan.

Bling, geven de ze werknemers ook daadwerkelijk aan waarom ze worden ontslagen?

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:26

Ben het helemaal met je eens! Steeds opnieuw opleiden en inwerken kost ook geld zou je denken, en geeft meer gedoe dan mensen in vaste dienst nemen... en toch gebeurd het niet... :\

Die ontslagen zijn gebracht als "bezuinigingen", werd echt omheen geluld. En het gebeurde al maanden bij "de leeuw".
Pas sinds kort blijkt het vanwege de nieuwe flexwet zo gespeeld te zijn, volgens de media. Intern was het al veel langer aan de gang....

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 00:00

dimple juist.goed dat je t gevraagd hebt aan die moeder! nee heb je ja kun je krijgen toch :) mijn ervaring is idd ook dat als het lang duurt het niks wordt.

Voor mij is die nieuwe flexwet wel fijn, ik ben flexer bij mijn vorige stage instelling en daar is op t moment heel weinig werk dus het komt wel eens voor dat ik een maand geen diensten heb. Nu moet het dus een contract van minimaal 3 uur zijn, dus wordt sowieso uitbetaald of gebeld om te werken en vaak is dat dan een hele dag. :)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 08:35

Even een ego bericht

Voor het eerst in 20 jaar dat ik met lood in de schoenen naar het werk ben gegaan. Pfffffff

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 08:36

kaatje77 schreef:
Even een ego bericht

Voor het eerst in 20 jaar dat ik met lood in de schoenen naar het werk ben gegaan. Pfffffff

:(:) sterkte.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 08:59

Sterkte kaatje!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 09:03

Hier is het rustig inderdaad. Vanaf donderdag zo druk geweest dat ik niks meer gesolliciteerd heb, wel nog wat vacatures gezocht. Hier hebben we de tuin een make over gegeven, avondje Guido Weijers en een surprise party voor mijn zus. Dus nu even mijn motivatie gaan zoeken voor huiswerk/school/solliciteren.

Tytonidae Wat voor voorwaarde is dat dan, als ik vragen mag?

Bluemilk: Een oke is niet echt duidelijk, maar misschien niet teveel achter zoeken?

Bzoem: Skype is volgens mij een steeds meer gebruikt sollicitatie middel. Je gesprek is goed gegaan?

Fargo: Had jij nou morgen een gesprek? Leuke functie trouwens!

Yvonne: Jij krijgt overmorgen iets te horen toch? Hopelijk is het iets en kun je er een begin meemaken!
Van je oude stage toch?

Doubtless: Mij maakt u of jij/je ook niks uit, maar dat komt omdat ik nog jong ben denk ik haha.

Darah: Voor welke functie/deal ben je nou gegaan?

Blingh: Wat leuk dat het tot nu toe allemaal zo positief lijkt!

Jorinda: Doktersassistente komt hier in Limburg met regelmaat voorbij maar hoe het bij jou in de buurt is weet ik niet...

Dimple: Ik heb dat idee ook, dat hoe langer het duurt hoe minder kans je maakt, maar ligt misschien ook aan de hoeveelheid gegadigden. Stoer van je dat je die moeder benaderd hebt! Daar mis ik de lef voor helaas.. Jij hebt morgen ook gesprek toch?

Kaatje: Dikke knuffel meid, dat gevoel ken ik helaas te goed.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 09:12

Ik heb morgen het gesprek idd om 15.00 uur.
Kids onder de pannen bij een vriendje en ik even knallen!

Kaatje, ik begrijp je gevoel heel goed. Er moet een ontzettende knoop in je maag zitten. Vind het echt vet stoer van je dat je gewoon gaat. Gaat je collega ook gewoon te werk?

Wel zou ik heel duidelijk je eigen grenzen in de gaten houden. Als ze gaan lopen klieren, negeren of wat dan ook, zou ik een gesprek aan gaan met de directeur. Als hij wil dat je blijft werken totdat UWV akkoord heeft gegeven moeten ze jou wel de kans geven om normaal je werk te doen.

Dikke kans trouwens dat jouw ontslag ook te maken heeft met betaling van de transitievergoeding. Jij werkt er nl al te lang. Als ze jou kunnen ontslaan vóór 1 juli dan hoeven ze je niks te betalen. Ben benieuwd of ze dit er zo snel door krijgen bij UWV. Die zal bergen met dit soort aanvragen moeten verwerken. }>

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 09:16

Spannend Dimple! Ik ben nog nergens uitgenodigd, word er echt een beetje moe van. Ik solliciteer echt op zoveel dingen haha.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 09:27

Veel succes morgen Dimple! Ik ervaar het ook zo, ofwel heel snel reactie (meestal positief), ofwel lang geen reactie en als ik dan zelf reageer, zijn ze al met mensen bezig :-)

Hier eventjes een 'pauze', aanbod vacatures ververst niet en wacht even af wat het nieuwe project geeft...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 09:43

Heb idd vanmorgen om elf uur gesprek, dus ga zo nog even wat nakijken en op tijd vertrekken. Spannend, heb er zin in!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 09:44

Oohhh, poep...........
Ik ben aangenomen bij dat vrijwilligerswerk, maar UWV geeft geen akkoord. Zij hebben allerlei sollicitatiegesprekken ingepland die ik deze week zou moeten doen. Maar deze week kan ik alleen woensdagochtend, heb ik netjes aangegeven.
Nu plannen ze de gesprekken op dinsdag en donderdag........

Ze vinden het ook maar lastig dat ik niet gewoon wil werken ondanks dat UWV geen akkoord heeft gegeven. Ik snap hun belang en positie, maar ik kan het gewoon niet riskeren. Dat moeten zij toch ook snappen?

Heb aangegeven dat voor geplande afspraken ik wel een uitzondering wil maken, maar meer doe ik niet. Dan meld ik me half juni weer.

Wat een gedoe zeg.............. -O-

FARGO, you go girl!!! *\o/* *\o/* *\o/*