Ik betaal mijn pony helemaal zelf, dus mijn ouders hebben er verder niks mee te maken, gelukkig
Wat zou anders een goede deal zijn? Want zoals ik al zei, ik hoef haar hobby niet te betalen toch? Ik mag toch wel iets van hulp (wat dat dan ook mag inhouden) verwachten?
Niina
Geplaatst: 03-01-15 22:01
Het lijkt mij wel een beetje raar als je eerst geen bijdrage betaald en dan opeens wel. Maar als je een bijdrage vraagt zou ik het alleen voor het mennen doen. En mag ik vragen hoe je helemaal zelf een pony kan betalen?
Anoniem
Geplaatst: 03-01-15 22:06
Ik zou haar absoluut geen bijdrage laten betalen. Misschien kan je aan haar vragen of ze wil meebetalen aan de kar, eventueel deels aan het onderhoud van de kar. Maar wie zegt dat ze ook mag mennen? Dat zeg je namelijk nergens.
Momenteel verzorg ik nu ook een pony (eigenlijk twee, niet relevant voor het verhaal verder ) en help de eigenaresse met het inrijden van de pony. Wanneer we eenmaal echt kunnen rijden zou ik het ook niet waarderen wanneer ze me gaat laten betalen voor de pony.
Hulp kan je zeker verwachten, maar een vaste bijdrage per maand, nee dat zou ik niet doen. Dat vind ik niet aardig, zeker omdat ze nu een band heeft opgebouwd etc. Het is juist zo fijn dat ze zelfs nu komt! Dat moet je koesteren. Er zijn weinig mensen die alleen maar komen voor poetsen en vd etc. Het kan onwijs handig zijn voor later, wanneer je druk bent met school/op vakantie gaat etc. Dan kunnen jullie haar beiden doen, en dat zal een heleboel schelen. Wanneer iemand betaald zal ze ook meer verwachten. Dan moet ze regelmatig mogen mennen, je kan haar niet laten betalen en vervolgens 1x per maand laten mennen. Denk hier dus ook aan!
Ik heb ook 2 verzorgpaarden en een daarvan ben ik aan het inrijden. Net als Desiree zou ik het niet waarderen als ze ineens geld gaat vragen als Tink ingereden is!
Maar ik snap het ook vanuit jou. Misschien kan je vragen of mee wilt betalen aan onderhoud van de kar (als zij ook gaat mennen), dat lijkt me geen vreemde eis. Of dat ze zelf investeert in lessen grondwerk, etc.
Ik zou geen bijdrage vragen Ik ben zelf vandaag naar 2 mogelijke verzorgpaarden gaan kijken. We gaan binnenkort nog eens afspreken en dan ga ik ook rijden Ik heb echt heel erg geluk gehad, 2 paarden waarmee ik bij wijze van spreken alles mee mag
Niina
Geplaatst: 04-01-15 17:00
Leuk Ilse! (Ik heb trouwens mijn naam verandert, ik zeg het even dan weten jullie wie ik ben, ik heette eerst Myrkur )
Trouwens... Ik moest een interview doen in Duitsland. Nu heb ik alleen nog hetzelfde interview als die een vriendin van mij gedaan heeft, en het andere blaadje ben ik volgens mij kwijt. Oeps.
Morgen is er een bijeenkomst voor de China uitwisseling en ik sta reserve samen met een vriendin, we hadden eigenlijk al geaccepteerd dat we niet konden gaan, ze weten niet hoeveel mensen er mee kunnen zelfs de gelote kunnen nog afvallen, maar die moet ik dus per se bijwonen . Nu ik gehoord heb over al die vliegrampen daar ben ik eigenlijk wel blij dat ik ben uitgeloot ( klinkt misschien raar haha)