Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

__laura

Re: Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:12

Mijn p uitreiking is pas in november... Na een practicum dag...

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 18:11

Jaa was heel leuk, iedereen helemaal netjes in jurkje en de jongens (zijn er misschien 5 :') ) in pak! :)

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:34

Ah dat heeft dan ook wel weer wat hea haha :D Wij moeten ook altijd zo tijdens bedrijfsbezoeken, dus ik zie m'n klasgenoten regelmatig zo :') Maar het blijft leuk haha.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:35

Bij ons waren er maar 10 vrouwen en 115 mannen xD

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:23

Hier nog geen P uitreiking. Vandaag eerste cijfer binnen, een 7.5 voor Engels mondeling!

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:26

Dat is een mooi cijfer! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 01:07

Ik had 2 weken geleden mijn P uitreiking. Bij ons was niemand in het net, ik had gewoon m'n uggs aan zelfs. :)) Heb 7 zevens op mijn P en 1 8, dus dik tevreden.

Dit jaar kan ik echt mijn draai niet vinden, lig heel erg achter met alles, kom niet mee. Ik zie er ècht heel erg tegenop. Raak soms echt een beetje in paniek, maar goed.. ik zie het wel. Gelukkig heb ik voor alles 2 kansen, haha.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 07:25

Ik heb dit jaar ook een beetje moeite. Het is allemaal zo veel en onduidelijk. Tel daar nog een niet meewerkende projectgroep bij op..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 07:31

Ik merk dat het dit jaar ook wel anders is.. minder moeilijk dan ik dacht waardoor mijn motivatie 0 is. Niet echt een leuke klas, al mijn vrienden zijn andere richting op gegaan en kan nu niet echt aansluiting vinden.. maargoed, de opleiding doe ik voor mezelf en niet voor anderen. Wel onwijs veel zin in minor en stage volgend jaar. Heb nu nog twee keer sollicitatie training en dan ga ik solliciteren in Nieuw-Zeeland en Dubai. :D

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 07:33

Wat vervelend Rebec en CCCCC, hopelijk komt die draai in de volgende periode weer terug!

Wij hadden vorige week P uitreiking, iedereen was best netjes eigenlijk. Niet over de top, maar er werd wel overna gedacht zeg maar.

Bij mij gaat het eigenlijk wel prima. Periode is vrij rustig, maar wel lastige vakken. Veel programmeren/meten/sensoren enz, ligt mij niet zo. Maar daar tegenover heb ik ook neurowetenschappen dit blok, dus dat is wel super interessant! Ik heb ook een fijn projectgroepje. Voor de tussen beoordeling hadden we al een 8. Ons project is het ontwerpen en maken van een gezelschapsspel voor ouderen met (lichte) dementie.

Daarnaast heb ik sinds gisteren ook een kamer in Den Haag :). Daaaag 4uur reizen!

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 09:35

Wat vervelend dat sommigen hun draai niet kunnen vinden zeg!

Bij ons is dit jaar juist alles 1000 keer duidelijker dan vorig jaar, heel fijn!

DewiRox Wat superfijn van je kamer zeg!! Gefeliciteerd :) wanneer mag je er in?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:20

Hier 4 dagen per week stage en 1 dag school. Helaas geheel vernieuwd jaar dus ook veel onduidelijkheid in mijn klas.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 22:41

Wow nog best wel veel mensen die hun draai niet echt kunnen vinden.. Jammer. Hopelijk komt dat gauw goed, op naar de volgende periode dan maar :P

En 4 uren reizen, damn! Dan is een kamer zeker wel fijn :D

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:13

ik heb een onvoldoende voor mijn practicum en ik vind het best wel onterecht. ik heb het idee dat die man alleen naar het logboek kijkt en niet naar het practicum. terwijl dat echt super verliep teamwork ging super was vrij weinig op aan te merken. ik had dan wel geen 8 verwacht maar toch wel een 6je. staat ook niet wt voor onvoldoende een 5 of een 2. ben best wel teleurgesteld...

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:55

Ik heb besloten om een deel van mijn 2e jaar te laten zitten en die volgend jaar te doen. Doordat ik 3 weken ziek ben geweest heb ik geen enkel vak van de 1e periode gehaald (ben ook uit projectgroep gezet). Dus heb nu in overleg besloten mij alleen te focussen op mijn nog te halen P vakken en de praktijklessen op het lab te volgen. Project en theorie van jaar 2 laat ik zitten tot volgend jaar. Baal er wel van dat mijn kans verkeken is om nog naar het 3e jaar te mogen. Maar aan de andere kant heb ik het nu gewoon rustiger en minder druk.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:11

Ronaa94, dit weekend ga ik beginnen met verhuizen. Heb die week daar op vakantie, dus kan lekker rustig rommelen en wennen. Gaat wel erg raar worden in het begin, al die vrije tijd. Ik ben nu dan zo'n 4u per dag aan het reizen en ga bijna dagelijks naar stal. Maar ik heb volgens mij een heel fijn plekje en zie er helemaal naar uit om mijn kamer in te richten!

Wat vervelend __laura, altijd balen als je ergens een goed gevoel over hebt en het cijfer dan tegenvalt!

Lastige, maar verstandige beslissing denk ik soloro. Anders blijf je achter de feiten aanlopen.

Hier mijn 2e voldoende binnen, een 7.2 voor programmeren (met labjack en arduino), is dit mensen bekend?

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 11:23

Dappere beslissing soloro! Geeft waarschijnlijk ook meer rust!

En over rust gesproken... Zit nu met een rotgroepje die geen deadlines na komen en we moeten vrijdag een mega verslag inleveren en ik ben op dit moment de enige die wat doet en op schema ligt. Zo erg zelfs dat ik dingen voor de andere maak omdat ik niet op een onvoldoende zit te wachten.. Vind ook dat leraren, tenminste bij mij op de hva, weinig aandacht aan de mee lifters besteden.

Tot nu toe 2 cijfers terug 7.4 voor duits, en 8.8 voor engels dus hoop dat het zo goed blijft gaan.. Alleen dus dit verslag zit me echt dwars.. Heb er gewoon nachtmerries van. Het is zoveel werk en niemand realiseert zich dat we echt nog maar de helft af hebben.. Pfff drama!

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:56

Soloro, ik denk dat dit een hele goede keuze is geweest :) Tuurlijk is het even balen maar nu kun je je wel weer focussen op de rest!

Pfoe ik heb ook behoorlijk wat moeite met er weer in komen.. Ik zit nu in een module met heel veel finance en vind dat toch best wel pittig. Dat in combinatie met een groepje die het ook allemaal niet zo goed snapt liep niet zo lekker, en gisteren het cijfer terug gekregen van die opdracht een 5.7! was zo ontzettend blij!
Nu weer door met een andere opdracht die ook nog niet zo lekker gaat..

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 19:20

Lienek schreef:
Dappere beslissing soloro! Geeft waarschijnlijk ook meer rust!

En over rust gesproken... Zit nu met een rotgroepje die geen deadlines na komen en we moeten vrijdag een mega verslag inleveren en ik ben op dit moment de enige die wat doet en op schema ligt. Zo erg zelfs dat ik dingen voor de andere maak omdat ik niet op een onvoldoende zit te wachten.. Vind ook dat leraren, tenminste bij mij op de hva, weinig aandacht aan de mee lifters besteden.

Tot nu toe 2 cijfers terug 7.4 voor duits, en 8.8 voor engels dus hoop dat het zo goed blijft gaan.. Alleen dus dit verslag zit me echt dwars.. Heb er gewoon nachtmerries van. Het is zoveel werk en niemand realiseert zich dat we echt nog maar de helft af hebben.. Pfff drama!

I feel u gurl! I feeeeeel u :Y)

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 10:48

soloro schreef:
Ik heb besloten om een deel van mijn 2e jaar te laten zitten en die volgend jaar te doen. Doordat ik 3 weken ziek ben geweest heb ik geen enkel vak van de 1e periode gehaald (ben ook uit projectgroep gezet). Dus heb nu in overleg besloten mij alleen te focussen op mijn nog te halen P vakken en de praktijklessen op het lab te volgen. Project en theorie van jaar 2 laat ik zitten tot volgend jaar. Baal er wel van dat mijn kans verkeken is om nog naar het 3e jaar te mogen. Maar aan de andere kant heb ik het nu gewoon rustiger en minder druk.

Goeie keus :j

Hebben jullie al je tentamens gehad, heb volgende week mijn tentamens.
2 van de 3 rapporten zijn ingeleverd, het groepsgedeelte is klaar.
En nu keihard leren voor de tentamens :D Maar vanmiddag eerst lekker winkelen bij de primark even wat anders dan de boeken

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:01

Ik heb komende dinsdag mijn eerste tentamen voor dit jaar... nog flink aan de bak dit weekend, al ken ik ook al wel veel...

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:04

Ik heb m'n tentamens voor de vakantie al gehad, ik wacht nu op m'n cijfers :)

Alleen nog project afronden, dan zit blok 1 er alweer op!

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:08

Oh ja, groepswerk! Wij kregen ons cijfer terug een 5! Nu mogen we nog aanpassingen maken, maar sommige groepsgenoten waren gewoon verbaasd over het cijfer terwijl ze echt geen ene f... Hadden gedaan :')
Drama!

Overigens deze week mijn duits tentamens gehad, was zeeer goed te doen gelukkig! :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:48

Ik heb volgende week ook tentamens! :j Vandaag nog even keihard aan de slag voor eerste assignment. Voor andere assignment is alles al af. Ik had 7 weken geen flikker gedaan voor school en alles in de herfsvakantie ingehaald. Oefententamens gemaakt en ik hoef nu alleen nog maar mijn samenvattingen te leren voor volgende week, komt wel goed! :D

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:04

Lienek, oh wij hadden ook zo iemand in het groepje, deed wel wat maar alles zo half gebakken dat ik alsnog haar stukken kon "nakijken" nou alles verbeteren dus..
Captain, dat is ook een soort van planning, en het pakt nog goed uit ook haha :+

1ste assignment van de module afgerond met een 5.7 niet heel hoog maar had er ook niet meer van verwacht was erg pittig.
2 assignment vandaag ingeleverd, ik weet niet zo goed wat ik hier van moet verwachten.
en nog een assignment voor Engels die ik denk ik wel met een voldoende heb afgesloten.

En dan donderdag nog een toets law, en na mn toets rol ik zo mn P uitreiking in. Daar is niet echt overna gedacht maar ach.
blok 1 ging snel!