Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:45

Gefeliciteerd Mandy en Diesel!
Lekker hoor, Jolien! Kan me er alleen wel iets bij voorstellen dat je het een beetje zat bent na zo'n lange tijd thuis te zitten.

Ik heb vandaag op m'n werk (waar 30 augustus m'n laatste dag is) gehoord dat mij een kans wordt geboden voor werk, voor 18 uur per week. Officieel werk ik dan voor de andere opvang die ook bij ons in het gebouw zit, maar met dezelfde doelgroep (maar andere woonvorm), omdat zij er tegenaan lopen dat ze de expertise voor deze doelgroep missen.
Het is alleen wel maar 18 uur per week, dus moet ik er evengoed wel wat bij vinden. Gelukkig kan ik m'n uren voor het grootste gedeelte zelf invullen, dus invalwerk o.i.d. daarnaast zou goed kunnen.
Binnenkort een gesprek met de teammanager van die opvang, om ook een aantal praktische dingen te kunnen bespreken. Zo maak ik me nog zorgen over de reiskosten e.d. Ben heel benieuwd!

Sonja_vR

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 13:12

ik dacht niet dat het mogelijk was, maar de website van werk.nl is nog beroerder geworden...
zoek je op een straal van 10 km om je postcode heen, krijg je er een stapel vacatures van in beeld, ik was al verbaasd, want hier is het niet zo vet met de vacatures over het algemeen
... 90% is dus niet in die tien km radius, maar in heel nl tot de grootste uithoeken aan toe...ik tik toch verdorie niet voor niets die 10 km zoekstraal in of wat?? zucht...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 13:12

gefeliciteerd mandy en diesel!

Nou gisteren op een vacature schoonmaakmedewerkster gereageerd. Het is dichtbij, heb de nodige ervaring(intussen al 10 jaar als bij en fulltime baan) en het is per korte termijn op de dagen dat ik kan! Nu benieuwd hoe of wat!

Dat van werk.nl is altijd zo geweest, heb het hier ook vaak gezien ik gebruik ook liever andere sites tegenwoordig als werk.nl...

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 13:31

Een collega van mij had zaterdag een vacature gevonden. Vanmiddag dus ven een brief schrijven :)
Wel maar voor 16 uur/ week

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 13:36

Hier ben ik al blij ook al zou t 1 dag in de week zijn... elk werk is weer meegenomen maar helaas ben ik erg gebonden aan de opvang voor mijn zoontje en kan ik op veel niet reageren...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 13:50

Ik heb morgen een tweede gesprek met de manager, en kan dan hopelijk volgende week een proefdag krijgen. Ben benieuwd :)

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 13:57

Wellicht kunnen een aantal van jullie iets vinden bij uitzendbureau extra talent.
toen ik daar op een vacature reageerde mocht ik de dag daarna op gesprek en binnen een week een andere baan ( kon er tussen 3 kiezen)

Bij mij op kantoor gaan er binnenkort ook wat dingen administratief spelen.. ik hou mijn oren en ogen open voor jullie!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 13:59

Welke plaats is dat lis? :D

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 15:51

rotterdam
in de haven!

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 00:01

Gefeliciteerd voor degenen die een baan hebben gevonden! Ik ben over 2 weken weer werkloos..
Kan mijzelf slecht zetten tot het schrijven van brieven en blijf het heel lastig vinden om een goede brief te schrijven.
Ik ga eerst maar eens proberen voor een werkervaringsplek in aanmerking te komen. Ik baal wel dat ik niet een groot netwerk heb waarop ik een beroep kan doen. Mijn linked in profiel is ook behoorlijk kansloos :p

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:07

Winged schreef:
Hebben jullie ervaring met banen via marktplaats?

Ik heb mijn huidige vakantiebaan zo gevonden :)
Er stond een advertentie op marktplaats met een link maar hun website.
Die zag er normaal uit en ook hebben ze winkels in amsterdam en utrecht enz.
Dezelfde dag ben ik op gesprek uitgenodigd en ben ik aangenomen :D
Je moet goed.opletten via marktplaats, maar het kan wel.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:00

Pfoeh, ik mag me hier (voorlopig) weer afmelden! Net te horen gekregen dat mijn contract met een half jaar verlengd wordt!!! :D

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:21

Iemand?

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:07

Ik heb vandaag weer een goed gesprek gehad met de manager, en heb volgende week een proefdag. Hoe beter het gaat, hoe meer uren in krijg, dus ik ben benieuwd :) het lijkt iig een leuk bedrijf

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:06

gefekiciteerd diegene met een nieuwe baan.

Ik zit met een probleempje.
Ik ben nu vollop aan het solliciteren, maar ik weet nu al dat ik van 1 t/m 11 oktober op vakantie naar turkije ga. Ik heb dit extra zo geplant dat als ik een baan heb, ik buiten de vakanties val.
Maar nu heb ik dus nog geen baan en zou het kunnen zijn dat ik ergens op 1 oktober kan beginnen.

Op welk moment in een sollicitatieprocedure zouden jullie zeggen dat je dan op vakantie gaat? Afzeggen wordt erg moeilijk.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:22

Nou heb maar eens geschreven op de marktplaats vacature. Ben benieuwd. Is maar 8 minuten bij mijn thuis vandaan :') (luxe! Nu 1 uur en 50 minuten... Die ik gelukkig alleen maandags en vrijdags hoef af te leggen)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:38

arabella2000 schreef:
gefekiciteerd diegene met een nieuwe baan.

Ik zit met een probleempje.
Ik ben nu vollop aan het solliciteren, maar ik weet nu al dat ik van 1 t/m 11 oktober op vakantie naar turkije ga. Ik heb dit extra zo geplant dat als ik een baan heb, ik buiten de vakanties val.
Maar nu heb ik dus nog geen baan en zou het kunnen zijn dat ik ergens op 1 oktober kan beginnen.

Op welk moment in een sollicitatieprocedure zouden jullie zeggen dat je dan op vakantie gaat? Afzeggen wordt erg moeilijk.

Heb je een gesprek dan?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:39

Mensen die rondom Zeist/Utrecht/Amersfoort een baan zoeken?
Werk als intercedente en heb regelmatig leuke vacatures!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:41

Nee heb nog geen gesprek, maar gewoon als ik een gesprek zou hebben. Vanavond gaat er wel weer een sollicitatie weg.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:43

arabella2000 schreef:
Nee heb nog geen gesprek, maar gewoon als ik een gesprek zou hebben. Vanavond gaat er wel weer een sollicitatie weg.

Ik zou denken wie dan leeft, wie dan zorgt.

Ze zullen je echt niet naar huis sturen omdat je een vakantie hebt gepland ;)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:47

Tijdje niet in dit topic geweest. Nu weer op zoek naar partime werk om te combineren met mijn eigen bedrijfje.

arabella2000: Als de klik er is dat ze je graag willen aannemen dan valt er altijd wel wat te regelen is mijn ervaring. Ik heb dit een paar keer gehad en het heeft nooit een probleem opgeleverd. Meestal kwam het aan het eind van het gesprek aan bod als we het over de eerste werkdag gingen hebben.

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 18:01

Ik mag mij gelukkig hier ook weer afmelden.had vandaag een proefdag en een contract gekregen!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 20:04

Bedankt Kriel ga gelijk eens een brief in elkaar zetten. +:)+

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 20:49

Ik wil zelf meer gaan werken nu ik het komende jaar helaas niet aan m'n masteropleiding kan beginnen en ik zag een vacature staan in de wekelijkse mail van mijn huidige bijbaan. Voor mij gaat het niet werken, maar misschien heeft iemand hier er wat aan :)

Vacature Jobcoach.

Een jobcoach begeleidt werknemers die door psychische belemmeringen moeite hebben om goed te functioneren. Als jobcoach ben je verantwoordelijk voor de begeleiding van jongeren met een grote afstand tot de arbeidsmarkt. De jongeren die je gaat begeleiden kampen met uiteenlopende psychiatrische problematiek (bijvoorbeeld autisme) en vragen om een eigen aanpak. Als jobcoach moet je daarom, naast inzicht in kansen voor deze jongeren op de arbeidsmarkt, ook affiniteit hebben met de doelgroep. Dit houdt in dat je door studie of werkervaring kennis hebt van de verschillende psychiatrische stoornissen en bijbehorende gedragsproblematiek.

Functie-inhoud:
 Het bemiddelen van WA-jongeren naar een betaalde baan op de reguliere arbeidsmarkt.
 Het bieden van persoonlijke ondersteuning teneinde de jongeren hun waardevolle baan te laten behouden en in hun functie te laten groeien.
 Het leggen van contacten met (potentiële) werkgevers in de vorm van acquisitie en actief bezig zijn met het scheppen van werkmogelijkheden voor de jongeren bij (potentiële) werkgevers door het passend maken van functies of het combineren van taken tot functies.
 Het verzorgen van voortgangsrapportages en de overdracht van informatie aan belanghebbenden.
 Het ondersteunen van de jongeren tijdens de uitvoering van het begeleidingsplan door middel van gesprekken en adviezen.
 Het evalueren en zo nodig bijstellen van het begeleidingsplan van de jongeren in contact met de werkgevers en de jongeren.

Functie-eisen:
 Minimaal hbo werk- en denkniveau
 Kennis van organisaties en de arbeidsmarkt
 Basiskennis op het gebied van sociale wet- en regelgeving
 Sociale vaardigheden waarmee je jongeren kunt motiveren
 Goede schriftelijke en mondelingen uitdrukkingsvaardigheden
 Kennis van verschillende psychiatrische stoornissen en gedragsproblematiek

Als jobcoach werk je via De Zorgfabriek voor een leuke jobcoachingsorganisatie in de regio Leiden. Onder supervisie ga je zelfstandig aan de slag met de begeleiding van de jongeren. Je hebt daarbij veel verantwoordelijkheid bij het doorlopen van het coachingstraject. Eigen initiatief en financieel inzicht zijn dan ook noodzakelijk om je werkzaamheden goed uit te kunnen voeren. De meeste jongeren zoeken of hebben momenteel een werkplek binnen een zorginstelling.

Interesse?
Voldoe jij aan de bovengenoemde eisen en heb je interesse in deze functie? Ben je vanaf september minimaal 15 uur beschikbaar? Reageer dan voor 26 augustus 2013 door je cv en motivatie te sturen naar Adriana Bolle, a.bolle@dezorgfabriek.nl. Vermeld hierbij ook of je beschikt over een eigen auto.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:32

aaagh net weer een stomme actie....

Ik ben een email met een sollicitatie aan het versturen, druk ik op enter en wordt opeens de email verzonden :( De brief stond er wel al helemaal op, maar geen cv en geen brief als bijlage.

Daarna de mail nog maar eens verzonden maar dan met brief en c.v. als bijlage