Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:18

pmarena schreef:
Is ook zo :j

Maar wees eerlijk: er zitten ook vervelende zure pruimen van gebruikers bij hoor :=

We hebben hier wel te maken met goedwillende vrijwilligers die ook maar hun best doen om de boel in goede banen te leiden in hun vrije tijd. En het bij veel mensen toch nooit goed kunnen doen... verwijderen ze een opmerking van iemand dan is de TEM-mer blij, maar degene van wie het bericht verwijderd is spuugt vuur.

Of ze verwijderen de opmerking niet en de TEM-mer is daardoor pissed-off.

Wat ze ook doen, er heeft altijd wel iemand wat te zeuren :=

Kan me voorstellen dat je dat zat wordt en dan met de botte bijl gaat hakken.

En dáárom is transparantie en gelijke behandeling zo belangrijk.
Dan maak je in 1 klap al héél veel ontevreden bokkers gewoon tevreden.

Want het is logisch, dat mensen met onbevredigde gevoelens achterblijven als er een gevoelige kwestie is, waarvan het beheer angstvallig stilhoudt hoe het is afgelopen/opgelost.
Daar "moet je het maar mee doen". Zonder dat je weet of recht of onrecht gedaan is. En praten er over mag absoluut niet (natuurlijk is dat weer een regel om speculeren te stoppen, maar pak dan de oorzaak van speculeren aan door transparant te zijn...).

Veel onvrede ontstaat door de geheimzinnigheid en 't achterblijven van een gevoel van onrecht bij mensen die bijv. gepest zijn en vervolgens nooit te horen krijgen of de pester überhaupt is aangepakt of niet.
Dat werkt niet, want zo kun je dingen niet achter je laten. Niet verwerken.
En zij blijven alle partijen met hun opgekropte gevoelens zitten, want niemand weet (letterlijk) waar ze aan toe zijn.

Regels zijn goed. Handhaving is goed.
Maar meten in meerdere maten en dan ook nog overal extreem geheimzinnig over willen doen zijn echte killers voor zo'n grote community.
Dat werkt in 't echte leven niet, en op internet al net zo min.

Dat mensen daarover gaan klagen is niet meer dan een logisch gevolg.
Ze trekken aan de bel omdat op een bepaald punt niet goed gaat.

Dan kun je als forum zeggen: "I am god of this forum... shut up or go away"
Of je forum verbeteren door te luisteren naar de feedback. En daar ook echt wat mee te doen :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:18

Is een idee pmarena...
Hoeveel trouwe gebruikers zijn er de laatste jaren al om een banketstaaf wissewasje weg gejaagd? Ik ben zuinig op mijn vaste klantjes hoor, bokt zou ook zuinig op hun vaste gebruikers moeten zij

pmarena

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:25

We kunnen allemaal wel zeggen hoe wij vinden dat "Bokt" het moet doen, en ieders idee kan heel goed zijn :j

Maar uiteindelijk.... mag "Bokt" gewoon lekker zelf bepalen hoe de regels zijn, of en van wie ze tips aannemen en aan wie ze wel of geen verantwoording af willen leggen.

Dat besef ik me altijd maar als ik het ergens niet mee eens ben :)

Bokt is van het beheer, wij zijn allemaal te gast. Puntje bij paaltje is het echt zo simpel :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:27

Klopt. Maar als ik onredelijke eisen en regels tegenover mijn klanten stel, en de ene klant wel en de ander niet, lopen mijn klanten weg

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:28

Zo gaat dat :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:30

En daarop zeg ik weer dat dat heel jammer zou zijn.
En júist daarom blijf ik altijd tips geven (wat andere mensen misschien als zeuren zien?).
Forum verbetering zou tof zijn. Maar als niemand zegt wát er verbeterd kán worden, dan gebeurd er ook niets.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:32

Ik denk zomaar dat er meer dan genoeg mensen zijn die zeggen wat ze graag verbeterd zouden zien :P

Bokt is gewoon niet perfect. Maarja. Wat wel :')

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:39

Wij zijn ook niet perfect. Maar zeker als ondernemers weten we dat je niet elk gevecht kan winnen. Weten we ook dat we af en toe knarsentandend de dingen moeten nemen zoals ze zijn. Lijkt me kras dat een onpartijdig beheer met transparant gecommuniceerde regels erin slaagt om sommige van ons op zware fouten te betrappen. En toch gebeurt het en dan op zo' n manier dat mensen daar een slecht gevoel van overhouden, incl mezelf, terwijl ik zelf nooit geen problemen heb gehad! Ik heb niet het gevoel dat het beheer als een welwillende god over ons waakt, maar eerder een god waar je je voor moet hoeden en vrezen want hij kan wel eens boos worden en onvoorspelbare dingen doen. Als er een boktkerk is waar ik kan bidden voor mijn zieleheil dan hoor ik het graag. En indien er aflaten beschikbaar zijn in de vorm van banners voor het verkrijgen van absolutie voor eerder begane zonden dan hoor ik dat ook graag!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:41

En BOING! Draaf je door omdat je teveel suiker hebt gegeten bij het ontbijt, zie je dat je doldwaze geraaskal een kern van waarheid bevat!

*gaat bibberen onder steen en wachten op donder en bliksem vanuit beheer*

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:51

Ik vraag me af hoe lang wij fotografen dan nog Fotokunst mogen gebruiken dat is immers ook verkapte reclame. Zal wel zo worden dat alleen daar gepost mag worden door fotografen zonder kvk.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:57

Hilda79 schreef:
Ik vraag me af hoe lang wij fotografen dan nog Fotokunst mogen gebruiken dat is immers ook verkapte reclame. Zal wel zo worden dat alleen daar gepost mag worden door fotografen zonder kvk.

Is dat dan geen stimulatie voor zwartwerk? :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:02

Als ze zo streng zijn mogen ze wel eens naar alle commerciële accounts kijken... Laatst hier een vraag gesteld en niet veel later kreeg ik PB van Drukwerkdeal. Wel heel behulpzaam hoor en totaal niet vervelend, maar had wel gelijk het Big Brother gevoel... En dat is dus blijkbaar wel toegestaan op Bokt!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:16

Via pb wel ja, maar niet openbaar.
Hoewel pb weer als spam gezien kan worden, en dat mag weer niet

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:17

Via pb kan je er evengoed op temmen, ben daar in de early days ook eens voor aangesproken door een mod

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:26

Hilda79 schreef:

Inderdaad...
Ik zit ook te wachten op die dag.

En kunstenaars/schilders/naambordjes-makers, etc. in Uit de Kunst.

Er is ook al een tijdje geweest dat bij BB-ITP de eigenaar een serie foto's postte, en de naamsvermelding van de fotograaf (waar hij/zij wettelijk recht op heeft) werd weggehaald onder het motto: spam.
Daar zijn ze (na heel wat pb overleg met 't team) gelukkig op teruggekomen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:31

Hoe? Ik dacht net dat het VERPLICHT was om de naam van de fotograaf te vermelden ivm copyright? Ik raak helemaal Afbeelding zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:36

Precies, als de fotograaf daar om vraagt is het voor de persoon die een foto publiceert verplicht om de naamsvermelding erbij te zetten.

Natuurlijk kan bokt dan dat in een regel zetten en weigeren. Maar dat betekend dan dus dat mensen geen professionele foto's meer kunnen laten zien; als die naamsvermelding niet toegelaten wordt.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:40

Wat een onzin allemaal zeg... Dus als er een oproep is voor een fotograaf mag niemand daar op reageren, of mag je alleen maar doorverwijzen?
Leuk, dan maak je daar toch een 2de account voor aan! Ik vind dat er echt te moeilijk gedaan wordt hoor! Dat dwd hier een account heeft, dat snap ik dan weer niet, maar ondernemers in de paardensport mogen dan dus niet het beste platform dat er is gebruiken?
Hoeveel ondernemers zouden zonder bokt toch niet zo ver gekomen zijn?
Ben voor diezelfde reden hier ook actief geworden, maar doe nu niets meer met paardenfotografie, dus heb daar nu geen last meer van!

En dat die naamsvermelding niet meer mag is al helemaal van het padje!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:43

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:46

2de account mag niet, dat is een SA

Alhoewel er wel van een mod blijkbaar de tip af kwam dat je een persoonlijke account kon maken en 1 dan op naam van de zaak. In hoeverre dat geen SA is gaat mijn petje te boven maar ok.

In idd 11a, je mag niet zelf zeggen: ik, 11a, maak foto' s
Dan moet je zitten wachten tot je ons weegt tot er iemand roept: pb 11A, zij maakt goede foto' s...

Je kan natuurlijk ook handjeklap doen, 11a gaat overal brullen dat femke goede foto' s maakt en omgekeerd. Mag perfect.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:46

2e account mag wel mits dat een zakelijk account is

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:49

stef schreef:

Vind ik kul, sorry, ze zijn net zo streng op SA' s. Het is natuurlijk makkelijk modereren zo, slachtoffer biedt zich op een blaadje aan 'ik ben zakelijk account dus kan bij elke post van spammen beticht worden'
Ben daar ERRUG sceptisch over!!!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:50

stef schreef:

En wat als de oorspronkelijke gebruiker gebanned is? Mag je dan wel terugkomen onder je zakelijke account?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:52

Geen idee

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:54

Time will tell, I' m sure. :j