pmarena schreef:Is ook zo
Maar wees eerlijk: er zitten ook vervelende zure pruimen van gebruikers bij hoor
We hebben hier wel te maken met goedwillende vrijwilligers die ook maar hun best doen om de boel in goede banen te leiden in hun vrije tijd. En het bij veel mensen toch nooit goed kunnen doen... verwijderen ze een opmerking van iemand dan is de TEM-mer blij, maar degene van wie het bericht verwijderd is spuugt vuur.
Of ze verwijderen de opmerking niet en de TEM-mer is daardoor pissed-off.
Wat ze ook doen, er heeft altijd wel iemand wat te zeuren
Kan me voorstellen dat je dat zat wordt en dan met de botte bijl gaat hakken.
En dáárom is transparantie en gelijke behandeling zo belangrijk.
Dan maak je in 1 klap al héél veel ontevreden bokkers gewoon tevreden.
Want het is logisch, dat mensen met onbevredigde gevoelens achterblijven als er een gevoelige kwestie is, waarvan het beheer angstvallig stilhoudt hoe het is afgelopen/opgelost.
Daar "moet je het maar mee doen". Zonder dat je weet of recht of onrecht gedaan is. En praten er over mag absoluut niet (natuurlijk is dat weer een regel om speculeren te stoppen, maar pak dan de oorzaak van speculeren aan door transparant te zijn...).
Veel onvrede ontstaat door de geheimzinnigheid en 't achterblijven van een gevoel van onrecht bij mensen die bijv. gepest zijn en vervolgens nooit te horen krijgen of de pester überhaupt is aangepakt of niet.
Dat werkt niet, want zo kun je dingen niet achter je laten. Niet verwerken.
En zij blijven alle partijen met hun opgekropte gevoelens zitten, want niemand weet (letterlijk) waar ze aan toe zijn.
Regels zijn goed. Handhaving is goed.
Maar meten in meerdere maten en dan ook nog overal extreem geheimzinnig over willen doen zijn echte killers voor zo'n grote community.
Dat werkt in 't echte leven niet, en op internet al net zo min.
Dat mensen daarover gaan klagen is niet meer dan een logisch gevolg.
Ze trekken aan de bel omdat op een bepaald punt niet goed gaat.
Dan kun je als forum zeggen: "I am god of this forum... shut up or go away"
Of je forum verbeteren door te luisteren naar de feedback. En daar ook echt wat mee te doen
