Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 09:37

Mij mogen ze best aanspreken met u... als ik de 50 gepasseerd ben :+ Ik vind het nog net geen belediging als nu iemand u zegt. Met je kan je ook fatsoenlijk aangesproken worden. Zonder dat het voelt alsof ze het tegen een 12 jarige hebben. Daarmee kan je evengoed professioneel, maar veel bereikbaarder overkomen. Ik gebruik bijna nooit u. Ik vind dat echt een verschrikking en onwijs oudbollig om te gebruiken. Ik draai alle zinnen zo dat er geen je/u in voorkomt :')

En eerlijk.. qua imago wat starbucks heeft. Vind ik het gebruik van je/voornaam ook veel beter bij ze passen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-15 09:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 09:38

Maar je bent ook niet de baas van Starbucks ;) ik begrijp het dat jij hen aanspreekt met u, maar zo te horen past dat gewoon niet bij hun tone of voice, en zoeken zij die afstand niet op . Zijn ze in hun communicatie verder onprofessioneel en respectloos? Of maak je dat alleen op uit u/jij?

Niet teveel zorgen maken over morgen :) belangrijkste daar lijken me social skills, servicegerichtheid, enthousiasme, open houding & sociaal ingesteld. Even nadenken hoe je dat goed naar voren kunt brengen, een paar vragen bedenken over de functie, de organisatie en het team. Meer kan je niet doen toch?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 09:44

Fargo,, yeah!! Goed gedaan! Heel spannend joh! Leuk bedrijf?

Amanda, balen dat ze niet lezen zeg. Moet je weer verder zoeken..........

Tyton, super zeg! Ben heel benieuwd. Wat heeft ze over de streep getrokken om je toch uit te nodigen?

Blue, heerlijk die manier van communiceren...........NOT! Daar zou ik ook de zenuwen van krijgen.

Bzoem, geen gesprek via Skype wel via telefoon. Ik zat met 1 gesprekpartner in een kamer en de ander zat in Belgie en sprak ik mee via de telefoon (op speaker) Meest verrotte gesprek EVER. Ik wist niet waar ik moest kijken, praten of reageren. Je hebt de neiging bovenop dat ding te gaan hangen om je verstaanbaar te maken. Je mist gezichtsuitdrukking en lichaamstaal totaal! Ik vond het echt vreselijk, werd er onzeker van.
Via Skype zie je elkaar in ieder geval nog, succes!!

En over dat product, het is heel Amerikaans dit soort dingen en dat voeren ze in NL ook door. Ze willen dat je je verhaal gewoon ergens aan op hangt. Neem een koffielepeltje mee of een relax stoeltje. Zodat je in het stoeltje van je koffie kan genieten.
Neem 2 koffiebekers mee............1 voor jou en 1 voor je vriend(in) Dat is pas echt genieten :+

Yonne, goed nieuws dus. Al is het maar iets!

Hier weinig nieuws. Ga me verder voorbereiden.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 10:43

Yonne schreef:
Berichtje vanuit de instelling waar ik stage heb gelopen. Een deel van de functie gaan ze intern opvullen maar er is nog 8 uur over die ik mogelijk met een 0-uren contract mag opvullen. Natuurlijk niet veel uren maar wél een superleuke functie en de mogelijkheid om intern verder te kijken/ solliciteren. Dus toch wel interessant :j Hoop dat het wat gaat worden :# Moet mijn CV sturen en of ik nog interesse heb en dan hoor ik woensdag meer.

Wat fijn zeg :):)

Fargo, gefeliciteerd met je gesprek!

Jammer van je vrijwilligerswerk Dimple :(

Hoe was jouw gesprek nog afgelopen Doubtless?

Bzoem: ik heb wel eens een soort van sollicitatie gehad via Skype :j Was een prettige ervaring!

Nou, gister telefoontje gehad, mijn contactpersoon had mijn mailtje niet doorgegeven aan de andere persoon.
Lastig verhaal, maar ik ben aangenomen bij hen, maar ik heb een betere deal bij een ander ;)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 10:54

Doubtless schreef:
Ik mag een dag komen proefdraaien in dat grand café :) nu maar hopen dat dat een beetje goed gaat! Ze hebben iig genoeg uren om fulltime te werken. Kan ik vanuit daar opzoek gaan naar de ideale grote mensen baan :Y)

;)

Wat ga je nu doen darah?

Darah3

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 11:08

Oh serieus, helemaal over heen gelezen! Leuk dat je mag proefdraaien!
Wanneer mag je? En inderdaad, vanuit daar kun je lekker op zoek naar je ideale grote mensen baan :))

Nou, ik heb gezegd dat als ze niks beters kunnen bieden dat ik voor de betere deal kies.
Dus ik ga voor de betere deal :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 11:10

Fijn dat je iig wat achter de hand hebt Laura!

Darah wat goed! Je gaat natuurlijk voor het betere aanbod? Zo heb je niks en zo vechten ze om je.

Ik ben eergisteren door mijn nieuwe manager gebeld. A.s dinsdag heb ik een gesprek met haar en leer ik de nieuwe cliënten kennen. Ze was heel positief door mijn ervaring en hoe ik overkwam aan de telefoon. De roosters waren al gemaakt tot augustus dus ik sta tot augustus boventallig, vind ik een heel fijn idee. Daarna heb ik ook mijn arbeidsvoorwaardengesprek.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 11:14

Haha tuurlijk ga ik voor het betere bod 8-)

Wat leuk dat je volgende week gelijk de nieuwe cliënten leert kennen! Heb je er al zin in?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 11:18

Darah3 schreef:
Haha tuurlijk ga ik voor het betere bod 8-)

Wat leuk dat je volgende week gelijk de nieuwe cliënten leert kennen! Heb je er al zin in?

Ja heel erg! Ben mijn Latijnse benamingen alvast naar boven aan het halen die moet ik straks ook allemaal weten. Haha

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 11:19

Goed bezig :D

Ik ben nu stiekem weer voor een studie aan het kijken voor naast mijn bijna-baan.
Wil met mijn bijbaan (niet studie-gerelateerd) stoppen, maar dan heb ik tijd over haha.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 11:41

Heb deze zaterdag een sollicitatiegesprek om half 2, ik kijk er erg naar uit :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 11:42

Goed bezig dames!!! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 12:00

Gaat lekker hier!!

Volgende week BCF career event. Ik heb er echt al totaal geen zin in :')

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 13:18

Ik was al van plan mijn engelse correspondentie boeken eens naar boven te halen, mocht het ergens relevant worden, zolang geleden alweer.
Tito, zaterdag al, lekker hoor, succes!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:33

Ik was dit topic even kwijt, maar gaat lekker hier!

Ik heb nog steeds niks. begin de hoop een beetje op te geven, zelfs bij Postnl word ik afgewezen..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 22:59

In mijn ervaring zijn die 'simpele' baantjes juist moeilijker te krijgen, omdat je snel te oud of overgekwalificeerd bent. Ik werd nooit aangenomen bij winkels, maar wel bij banen boven mijn niveau. Dus misschien moet je eens op die toer :P. Wat was je vakgebied?

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 10:23

Wow mijn Skype gesprek ging goed!
Zat een hele leuke meid tegenover me, dat scheelde enorm.
Uitkomst is dat ze mij voor gaat leggen aN de manager voor een persoonlijk gesprek en die beslist dan wie het wordt.

Lastige is dat ik een cv heb met veel verschillende ervaringen en dat ik altijd de vraag krijg of ik wel langer op één plek kan werken.
Nou als ik die kans krijg moet dat best lukken :P

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 10:37

Sheran schreef:
In mijn ervaring zijn die 'simpele' baantjes juist moeilijker te krijgen, omdat je snel te oud of overgekwalificeerd bent. Ik werd nooit aangenomen bij winkels, maar wel bij banen boven mijn niveau. Dus misschien moet je eens op die toer :P. Wat was je vakgebied?

Ik ben mijn SPH opleiding aan het afronden. Precies op het verkeerde moment door de transitie :P

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:07

Hier lijkt het nu beter te gaan. Ik heb 4 dingen lopen (echt gesprekken) waarvan 2 in de 2e ronde. Ik heb ergens ook a een dsg meegelopen en dit is het niet geworden omdat de ander net wat meer met het team klikte. Maar nu mag ik zondagochtend met de buurgroep meedraaien. Spannend.

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:04

Bzoem goed nieuws!! *\o/*

Ik las nog een aantal positieve berichten, super :D *\o/* *\o/*

In welke richting zoek je Amanda? Jeugd/verslavingszorg/ gehandicaptenzorg?

Wat goed Eroslover :D Daar moet toch bijna wel iets uit gaan komen zou je denken!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:19

Hoop het wel ja. Spannend is het wel!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 19:59

Yonne, het maakt me op dit moment echt totaal niet uit haha! Jeugd vind ik het leukste, maar als ik maar aan het werk kan.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:08

Mag ik me melden? :) Ik studeer bijna af als doktersassistente en ben dus druk bezig met het zoeken van een baan. Het liefst natuurlijk in de omgeving Groningen/Drenthe, maar voor een goede baan met voldoende uren (minimaal 24 en maximaal ongeveer 32 is mijn streven wel - 3 á 4 dagen werken) en zicht op een vast contract ben ik bereid ervoor te verhuizen - de randstad op dit moment alleen wel een klein beetje uitgesloten i.v.m. dat het daar zo gruwelijk duur is om te wonen als alleenstaande en paard te onderhouden, zeker als je niet fulltime werkt. Maar wie weet, voor de droombaan... :+ Helaas is er niet heel veel aan vacatures met zicht op vast, voornamelijk zwangerschapsverlof of ziekte opvulling (waar ik overigens ook heel blij mee ben hoor, het is al fijn als ik geen gat op mijn CV heb natuurlijk, maar ik ga er niet voor naar de andere kant van Nederland verhuizen). Op dit moment ben ik oproepkracht in een huisartsenpraktijk waar binnenkort een zwangerschapsverlof opgevuld moet worden, maar daar lopen meer oproepkrachten die ook graag die uren willen opvullen, dus daar is ook geen zekerheid over helaas...

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 16:33

Jorinda schreef:
Mag ik me melden? :) Ik studeer bijna af als doktersassistente en ben dus druk bezig met het zoeken van een baan. Het liefst natuurlijk in de omgeving Groningen/Drenthe, maar voor een goede baan met voldoende uren (minimaal 24 en maximaal ongeveer 32 is mijn streven wel - 3 á 4 dagen werken) en zicht op een vast contract ben ik bereid ervoor te verhuizen - de randstad op dit moment alleen wel een klein beetje uitgesloten i.v.m. dat het daar zo gruwelijk duur is om te wonen als alleenstaande en paard te onderhouden, zeker als je niet fulltime werkt. Maar wie weet, voor de droombaan... :+ Helaas is er niet heel veel aan vacatures met zicht op vast, voornamelijk zwangerschapsverlof of ziekte opvulling (waar ik overigens ook heel blij mee ben hoor, het is al fijn als ik geen gat op mijn CV heb natuurlijk, maar ik ga er niet voor naar de andere kant van Nederland verhuizen). Op dit moment ben ik oproepkracht in een huisartsenpraktijk waar binnenkort een zwangerschapsverlof opgevuld moet worden, maar daar lopen meer oproepkrachten die ook graag die uren willen opvullen, dus daar is ook geen zekerheid over helaas...

Puur uit interesse: vanwaar 24-32 uur?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 16:40

Ik kan door ziekte niet fulltime werken en met minder dan 24 uur is het financieel wat krap. :j Overigens merk ik zeer weinig van mijn ziekte hoor, als ik niet 5 dagen per week werk. Vandaar ook deze "eis".