Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:23

Pft... toch belachelijk dat het zo moet dan!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:24

Ik heb nog een passende smiley gevonden ivm met die hele paranoïa
Afbeelding

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:25

Mallootje schreef:
Niet alleen Bokt is watching us, ik kreeg gisteren een telefoontje van een leverancier om uitleg te vragen over een aantal (overigens niet eens negatieve) posts van mij op bokt.

Afbeelding

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:29

Haha, foxy, die smileys :D

Ik heb mijn webshop al heel lang niet meer in mijn onderschrift staan. Dat is vooral uit privacy, maar anders had ik nu alsnog alles weggehaald. Ik krijg er een beetje een 1984 (Orwell) gevoel van, als ik alle reacties zo lees. De link staat alleen nog in mijn profiel, maar waarom weet ik eigenlijk ook niet. Op die plaats heeft het niet veel nut, dus misschien dat ik dat ook wel weg haal.

Zelf heb ik er nog geen problemen mee gehad, maar dat komt natuurlijk ook doordat ik geen paardenproduct verkoop. Mijn producten komen niet echt ter sprake ;)

Ik vind het Bokt beleid hier ook bijzonder streng op, als ik reacties van Femke en Annash lees. Staat ergens in de Bokt regels hoever je mag gaan in 'reclame maken'?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:31

Om bij Orwell te blijven: alle dieren zijn gelijk, maar sommige dieren zijn meer gelijk dan anderen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:33

Geen idee, in de pb die ik gekregen heb wel... Maar dat geldt dus nog niet voor jullie dan... :D :D :D
Ik zou zeggen: leef je uit. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:36

Szan schreef:
Staat ergens in de Bokt regels hoever je mag gaan in 'reclame maken'?

Ja... Reclame maken mag niet op bokt.
Zero tolerance beleid daar in.

Dus je mag uit jezelf op geen enkele manier je bedrijf of verkoop van iets promoten.
Alleen antwoorden op een vraag die iemand jou specifiek óver jouw dienst/product vraagt. En bij dat antwoord mag je dan ook echt alleen antwoord geven op de vraag zelf.
Want doorverwijzen naar een site of een verkoop maken mag dan weer niet.

Uitzondering is de boktmarkt, je onderschrift en je profiel. En pb's.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:39

Szan, hoe langer we over dit onderwerp spreken hoe onduidelijker het wordt.
Ik heb nu dit gevoel
Afbeelding

Het is maar de vraag wanneer ik struikel en die steen over me heen kan rollen. -O-

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:41

Wat dat meen je niet Shanna. Wat willen ze nou dan zeg. Pfff

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:42

Ik heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad. Nouja 1 keer, als ik het me goed herinner vroeg er toen iemand naar een hoofdstel met alleen een hoge neusriem, en omdat er niemand op haar topic reageerde deed ik dat toen maar met de vraag of "deze" met link naar mijn website voor een plaatje, niks voor haar was. Zodat ze in ieder geval nog 1 reactie kreeg :P Of het was zo dat wat ze omschreef precies dat artikel was dat ik op de site had staan, dus ik wilde haar even helpen door het te laten zien. Weet niet precies meer hoe het zat maar het schreeuwde echt om een reactie :)

Toen kreeg ik wel een waarschuwing.... beetje jammer maarja op zich wel begrijpelijk terwijl de insteek toch echt niet commercieel bedoeld was :o

Het zal wellicht ook schelen dat ik al bijna vanaf het begin op Bokt zit, en al voordat ik überhaupt begon met de zadelverkoop. En dat ik vooral veel vragen beantwoord en informatie geef, ook mensen afraad om spullen te kopen die niet geschikt voor ze zijn (en daarmee mijn eigen verkoop meer dan eens in de weg zit :P ) en ook veel op allerlei andere topics reageer waardoor het wel duidelijk is dat ik hier niet zit om zadeltjes te slijten maar gewoon als bokker zeg maar :)

Maargoed, wie weet wordt het wel strenger, is jammer als dat zo is maar ik ben hier nog steeds te gast dus als het be heer ( :P ) het zo wil dan is dat hun goed recht toch, en dan kan ik zelf bepalen of ik dan nog wel wil blijven.

Als je Bokt-moe wordt kun je altijd nog op Poetsplaats een grote muil gaan geven en bokkers en beheer afzeiken :P
Laatst bijgewerkt door pmarena op 12-04-13 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:45

Hilda79 schreef:
Wat dat meen je niet Shanna. Wat willen ze nou dan zeg. Pfff

Dat we als ondernemer onze mond houden.
En oh, om het nog leuker te maken: dubbele accounts zijn niet toegestaan, maar als ondernemer mag je wél een privé en zakelijk account maken. Maarja, met dat zakelijke account mag je verder niks, dus ik zie 't nut ervan niet? :')

@Pmarena: ik zit sinds 2003 op bokt, ben sinds dit jaar ondernemer. Dus of dat nou scheelt... denk het niet.

Ik ben niet Bokt-moe, ik ben regel-moe.

Heb te veel leuke kletstopic, te veel leuke mensen ontmoet hier via Bokt. Maar als je zelfs met gezellig kletsen al een pb krijgt, gaat het wat mij betreft te ver. :-)

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:48

JolandaS schreef:
Zijn hier nog fotografen die zondag/maandag/dinsdag naar de Professional Imaging beurs gaan?

Ja, ik ben er ook maandag. Hoop dat ik het red om op tijd te zijn voor Tim Flach. Moet eerst nog anderhalve pagina voor de paardenkrant schrijven.

Ik vind het soms ook lastig met die Boktregels hoor, maar als er helemaal geen regels zijn, wordt het ook een zooitje. En zeg nou eerlijk Shanna, jij zit toch ook in dat topic met een soort van eigenbelang? Ik reageer ook altijd even in een topic van een evenement waar ik foto's heb gemaakt. Ik vertel dan niet dat ze bij mij foto's kunnen bestellen, maar wel dat ik er geweest ben en wat ik er van vond. In mijn onderschrift kun ze wel lezen dat er foto's zijn gemaakt.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:50

pmarena schreef:
Als je Bokt-moe wordt kun je altijd nog op Poetsplaats een grote muil gaan geven en bokkers en beheer afzeiken :P

Daar gaat me het me in de verste verte niet over. Het gaat zelfs niet over "gelijk halen"
Maar de transparantie en rechte lijn is in deze ver te zoeken.

En ik heb in mijn beginfase ook fouten gemaakt hoor. Zo heb ik eens mensen die in een topic reageerden dat ze ook op zoek waren naar een product, allemaal pb gestuurd (want ja, openbaar roepen dat je dat verkocht mocht niet). Iemand temde op de pb en HUP mod aan de lijn wegens 'ongevraagde sluikreclame'.
Kijk dus uit voor bokkers met PMS dames...

Yvonne, wat dat laatste betreft, ook ik zit in dat topic, is dat uit eigenbelang of ook omdat ik de nieuwe collecties allemaal LEUK LEUK LEUK vind? Wie kijkt er in mijn hoofd???

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:53

foxy80 schreef:
Yvonne, wat dat laatste betreft, ook ik zit in dat topic, is dat uit eigenbelang of ook omdat ik de nieuwe collecties allemaal LEUK LEUK LEUK vind? Wie kijkt er in mijn hoofd???
Klopt, daar heb je helemaal gelijk in.
Edit: ik heb het niet gelezen, maar je niet anders reageert als de rest, dan zijn die waarschuwingen/pb's niet terecht.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:58

Ik heb het eens even opgezocht. In de Bokt regels staat dit:

Boktregels schreef:
Reclame maken voor jouw product of dienst is alleen toegestaan op de Bokt Markt en door het kopen van een banner. Reageren op vragen over jouw bedrijf of de producten die je te koop aanbiedt, is toegestaan, maar gebruik het forum niet als marktplaats. Het plaatsen van een link naar je product of dienst, mag enkel als daar in een topic expliciet door een gebruiker om gevraagd wordt.

Spam is nergens op Bokt toegestaan. Accounts die worden aangemaakt met als enig doel om (commerciële) links te spammen worden direct geband. Dit geldt ook voor het ongevraagd versturen van PB's met reclame.

Eigenlijk zijn dat heel duidelijke regels.

Ondernemers zouden zichzelf eigenlijk niet als ondernemer neer moeten zetten :+
Als iemand in een topic om wijnglazen vraagt, dan mag ik als ondernemende bokker geen link van mijn webshop geven.
Als ik me gedraag als niet-ondernemende bokker, dan mag ik die link wel geven. Het is immers een tip van 'gewone' bokker tot 'gewone' bokker.

Maar goed, eigenlijk is dit voor mij ook helemaal geen issue omdat ik hier nooit reclame maak.
Ik vond het alleen erg interessant om er eens over na te denken hoe het hier allemaal gaat :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:00

Laten we het erop houden dat de pb die ik kreeg met nieuwe set regels zo lang was dat ik me er nooit allemaal aan kan houden. Dan moet ik eerst een post tikken en alle regels erop naslaan of het wel mag. Volgens mij is Bokt nog steeds hobby/plezier/vrije tijd, maar dat lukt op die manier niet echt. :') Of ik nu als ondernemer mensen probeer te helpen, of gebruiker...

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:03

Annash schreef:
Laten we het erop houden dat de pb die ik kreeg met nieuwe set regels zo lang was dat ik me er nooit allemaal aan kan houden. Dan moet ik eerst een post tikken en alle regels erop naslaan of het wel mag. Volgens mij is Bokt nog steeds hobby/plezier/vrije tijd, maar dat lukt op die manier niet echt. :') Of ik nu als ondernemer mensen probeer te helpen, of gebruiker...

Waren dat veel meer regels dan het stukje dat ik in mijn vorige post quote?

Want dat zou niet fair zijn :n

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:04

Tuurlijk ben je te gast, maar zonder users nog steeds geen bokt. En ik blijf van mening dat bokt steeds meer en meer gebruiks onvriendelijk wordt. Met redeneert niet vanuit de gebruiker, wat wel zo zou moeten zijn. En de mods zitten ook compleet niet op 1 lijn en krijgen door alle regeltjes ook steeds meer moeite hun taak goed uit te voeren.
Bokt wordt steeds meer: mag niet mag niet mag niet, ipv mag wel, ja leuk, goed idee!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:08

Szan schreef:
Annash schreef:

Waren dat veel meer regels dan het stukje dat ik in mijn vorige post quote?

Want dat zou niet fair zijn :n

Volgens mijn pb wel. Ze zijn nog strikter geworden en na deze aanscherping gaan ze er ook strakker op modereren, is mij verteld.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:08

Is ook zo :j

Maar wees eerlijk: er zitten ook vervelende zure pruimen van gebruikers bij hoor :=

We hebben hier wel te maken met goedwillende vrijwilligers die ook maar hun best doen om de boel in goede banen te leiden in hun vrije tijd. En het bij veel mensen toch nooit goed kunnen doen... verwijderen ze een opmerking van iemand dan is de TEM-mer blij, maar degene van wie het bericht verwijderd is spuugt vuur.

Of ze verwijderen de opmerking niet en de TEM-mer is daardoor pissed-off.

Wat ze ook doen, er heeft altijd wel iemand wat te zeuren :=

Kan me voorstellen dat je dat zat wordt en dan met de botte bijl gaat hakken.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:09

Jup.... ik heb ze geadviseerd om alles wat meer los te laten. Al die kleine kl*teregeltjes levert ze alleen maar extra werk op. Regels in basis zijn goed, maar imo schieten ze overal in door. Maar dat heb ik ze ook verteld.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:10

Mijn verwijten gaan dan ook uit naar het beheer, niet naar de mods ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:11

Er zal een evenwicht gevonden moeten worden :j

Het minste werk is het om gewoon de stekker uit Bokt te trekken, dan is het beheer van het hele gezeik af, zou misschien ook best eens lekker voor ze zijn met al dat gemopper :=

Ik als gebruiker zou het wel zonde vinden :P

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:13

pmarena schreef:
Is ook zo :j

Maar wees eerlijk: er zitten ook vervelende zure pruimen van gebruikers bij hoor :=

We hebben hier wel te maken met goedwillende vrijwilligers die ook maar hun best doen om de boel in goede banen te leiden in hun vrije tijd. En het bij veel mensen toch nooit goed kunnen doen... verwijderen ze een opmerking van iemand dan is de TEM-mer blij, maar degene van wie het bericht verwijderd is spuugt vuur.

Of ze verwijderen de opmerking niet en de TEM-mer is daardoor pissed-off.

Wat ze ook doen, er heeft altijd wel iemand wat te zeuren :=

Kan me voorstellen dat je dat zat wordt en dan met de botte bijl gaat hakken.

Met dit verschil dat ik niet geloof dat er op mijn reacties getemd wordt. Noch op die van Annash of van Peerke (die nu trouwens een jaarban heeft)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:16

Ik denk dat ik als gebruiker maar gewoon fan ga zijn van het merk LotusRomeo. Oh wacht, dat ben ik ook... :-) En dan niet zeg waar je het kunt krijgen, 'moet je maar even googlen'. Dan ben ik niet als ondernemer bezig. :+

Ik vind het inderdaad knap, wat jij al zei Foxy, dat het beheer precies kan bepalen of jij als gebruiker iets zegt, of als ondernemer.