Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:50

Ghegheghe en als kind uit huis gaat ww aanvragen :')

Daarom blijft het ook gelijk per aantal kind en doen ze het per leeftijdgroep; kind van 2 brengt minder kosten met zich mee dan een puber immers. sowieso is de hele kinderopvangtoeslag qua bedrag al jaren gelijk gebleven.

ynskek
Moderator Algemeen

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 11:24

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 12:02

Leuke functie! :j

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 12:46

HURRAYYYYYY mijn brief met korte kopjes bij bedrijf heeft mij uitnodiging voor a.s. maandag bij het bedrijf opgeleverd met leidinggevende! Hoofdkantoor zit in Den Haag, telefoongesprek klonk super goed!! Helemaal hieperrrrrrrrrrrrrrr !

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:15

Gefeliciteerd!!!!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 14:56

Ik ben er echt een beetje hieper van! Klonk als super leuk contactpersoon, kan niet wachten haast!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 15:12

Super Fargo!! Ik ga echt voor je duimen! Wat voor functie is het?

Ben net gebeld door nationalevacaturebank. Blij dat het daar begint te lopen. Ze zochten iemand voor magazijnwerk vanaf volgende week. Niet mijn ding maar ik het leek mij wel leuk om te doen, was voor een modemerk. Nu bleek echter dat de functie voor 40 uur is en het minimale van 32. Ik wil echt hooguit 25 uur werken naast mijn school en studie. Maar daar kon ze niet van afwijken, ik ben pas 40 uur beschikbaar vanaf eind juli. En daar wilde wij beide niet op wachten, ik zoek iets voor per direct. Maar goed, als ze iets anders wist zou ze mij bellen.

Dan denk ik, nondepie, het staat er toch duidelijk bij hoeveel uur ik maximaal beschikbaar ben. Goed, mocht ik eind juli niks hebben kan ik altijd nog kijken of ze daar nog mensen nodig hebben.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 17:45

Dames, ik wilde even melden dat ondanks het verschrikkelijke telefoontje, IK TOCH BEN UITGENODIGD VOOR EEN GESPREK! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik ben echt heel erg blij, gewoon bijna even blij als dat ik zou hebben te horen gekregen dat ik was aangenomen, want ik had er eigenlijk gewoon niks meer van verwacht. Aankomende zaterdag gaat het wss gebeuren(ik mag zelf de dag kiezen, moet nog even terug mailen) :D Ik heb er onwijs veel zin in! :#

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 17:56

Wat fijn voor je! :D

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 18:03

Wat fijn ! :)

Ik heb gisteren gesolliciteerd en ik kreeg de vraag wat ik tussen mijn afstuderen en nu heb gedaan. Heb ik netjes geantwoord dat ik al de hele tijd sinds september 2014 opzoek ben naar werk en nog een mooie uitleg. Krijg ik vandaag een simpele "ok" terug. Echt enkel maar "ok". Dat begrijp ik niet goed. Pfff. Wat moet ik hier nu mee ?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 18:04

Dat ze het als mededeling hebben aangenomen :P
Heb je helemaal niks gedaan? Ook geen studie/vrijwilligerswerk/vakantiewerk/cursus? :)

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 18:15

Mijn rijbewijs gehaald en mij aangemeld als vrijwilliger bij een vereniging maar daar hadden ze momenteel genoeg vrijwilligers. Ik start in september met een tweejarige cursus in avondschool. Vorig jaar was de cursus volzet.

En een dikke map aangelegd met alle sollicitaties en afwijzingen.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:06

Fijn Titonidae! *\o/* Rustig je gesprek voorbereiden!

Pff Bluemilk... wat kun je nou met een ''ok''? Via de mail ofzo?
Die dikke map herken ik helaas.... :')

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:26

Fijn dat er ook goed nieuws is!

Iemand wel eens een sollicitatie gesprek via Skype gehad?
Ja ik maak écht geen geintje.
Ik kon niet op de algemene sollicitatiedag, dus werd de optie een week later óf via Skype.
Ik had nog liever naar die dag gegaan denk ik(had zo nu blijkt niet gekund omdat m'n vrouw dus ziek is en ik de zaak draai).
Maar vrijdag willen ze dus een Skype gesprek.

Voor die dag moest je een product meenemen om over je passie te vertellen. Die zal ik nu ook maar bij de hand houden.
Ik dacht eerst aan een hoefijzer ofzo. Of m'n kat haha. En om te zieken misschien wel een poepluier (safe me from daily daycare!).
Maar om serieus te blijven moet het iets van koffie zijn.
Ik ben inspiratieloos. Starbucks bekers? Koffiebonen?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:12

fargo schreef:
HURRAYYYYYY mijn brief met korte kopjes bij bedrijf heeft mij uitnodiging voor a.s. maandag bij het bedrijf opgeleverd met leidinggevende! Hoofdkantoor zit in Den Haag, telefoongesprek klonk super goed!! Helemaal hieperrrrrrrrrrrrrrr !

Het gaat om medewerker commerciële binnendienst, offertes maken e., contact onderhouden met andere vestigingen, ik duim nu al.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:36

Bzoem: waarom moet het iets van koffie zijn?

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:59

Gefeliciteerd fargo! :))

Sollicitaties op Skype gebeurd vaker, hoor er meer mensen over.
Hoezo koffie?

Senseo apparaat onder de arm? :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:45

Bzoem, nee maar heb het wel telefonisch gehad. En ik moet zeggen, had liever Skype zodat je ook non-verbaal sterk overkomt :)

Qua koffie: DE, omdat het een sterk product is uit Nederland?

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:39

Dimple wat balen van je vrijwilligerswerk :(:) Snap dat je boos bent! Ergens snap ik het wel.. ben op dit moment al 2 jaar vrijwilliger ergens en hoewel ik nooit alleen op een groep sta doe ik wel heel veel wat de professionals ook doen.. Toch een beetje krom. Maarja je moet wat he.

Fargo wat goed!! Ik duim voor je +:)+

Titonidae wat goed *\%/* Blij voor je!! Nu knallen tijdens je gesprek :D

Bzoem spannend! Lijkt me best lastig via Skype..

Berichtje vanuit de instelling waar ik stage heb gelopen. Een deel van de functie gaan ze intern opvullen maar er is nog 8 uur over die ik mogelijk met een 0-uren contract mag opvullen. Natuurlijk niet veel uren maar wél een superleuke functie en de mogelijkheid om intern verder te kijken/ solliciteren. Dus toch wel interessant :j Hoop dat het wat gaat worden :# Moet mijn CV sturen en of ik nog interesse heb en dan hoor ik woensdag meer.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 23:02

Tito het is dus toch gelukt, je uitnodiging voor je gesprek, ik dacht al dat je toch goed overgekomen was! Gefeliciteerd, gaat vast lukken allemaal!

Dimple wat een gezeik dat je niet aan je vrijwilligerswerk nog mag beginnen, echt balen en achtelijk!

Bzoem idd een pak koffie waar je helemaal weg van bent of een paar cupjes van een een of ander apparaat - van george clooney achtige dingen ? Beetje hardop prakkizeren wat je leuk vind ofzo?

Yonne wel krom inderdaad, maar je doet stiekem wel veel ervaring op, die ben je wel mooi rijker en zou ik ook gewoon opvoeren op je CV.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 06:53

Nespresso hebben we hier in huis staan :P

Maar de sollicitatie is bij Starbucks van NS. Vandaar de koffie.

Maar ik vind het bizar om koffie als passieproduct te noemen. Ze gaan er namelijk van uit dat je een jonge student bent.
Ik word continu met je en jouw aangesproken en voornaam.
Ook al zou ik wel 17/18 zijn, ook dan verdien je het toch gewoon om professioneel en met respect behandeld te worden?
Terug naar het passieproduct. Ik kan me geen 18 jarige voorstellen die een bijbaan zoekt in de koffie omdat dat z'n passie is, terwijl je net een studie bent begonnen.
Ik twijfel dus wat ze écht willen weten.

Ikzelf ben per ongeluk in de koffie beland. Ik werkte in de horeca, planner belt op dat collega z'n cursus had afgezegd. Of ik wilde gaan, ik was toch nog vrij. Oja of ik van koffie hield.
Meestal vind ik het smerig, maar nu weet ik tenminste wel waardoor dat komt haha. Komt heel wat bij kijken wil je een goede smaak krijgen uit zo'n boon.
Starbucks altijd lekker gevonden, mijn idee komt dat gewoon door de siroopjes erin haha.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 07:14

Bzoem, misschien te ver doorgedacht, maar kun je niets tonen wat 'passie voor comfortabel reizen' toont?
Het is een Starbucks van de NS, dus veel reizigers komen daar om koffie te drinken, blabla. Die willen tijdens hun doortocht iets lekkers consumeren.
Misschien te ver doorgedacht hoor, maar ze zullen wel 100 keer koffiebonen, koffiebekers etc voorbij zien komen. Dan is het wel leuk om outside the box te denken.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 07:17

Hm Cayenne, dat is nog best een goede insteek. Tnx!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 07:56

Dan kan je beter even de bedrijfspaginas bekijken en daar een gemeenschappelijke deler uit halen. Starbucks heeft dan weer niet zoveel met reizen, terwijl dat het voornaamste bedrijf is in deze. Starbucks is een mensenbedrijf dat belang hecht aan de gemeenschap, geluk, happiness, iedereen een kans gunt, etc. Je hoeft niet zozeer een passie voor koffiebonen te hebben.

Ik word trouwens véél liever met je en jij aangesproken, vind u zo ouderwets.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 08:25

Maar de sollicitatie van alles op een NS station loopt via NS, niet via de naam op de winkel.
Alle sollicitanten worden op een hoop gegooid en vanuit daar gaan ze kijken of je past bij de functie waar je op hebt gereageerd. In eerste instantie moet je dus kunnen werken op een station met alle drukte daarvan. Daarna kijken ze pas of je past bij de betreffende winkel.
En no offense, slecht met bonen omgaan geeft toch echt vieze koffie.
Maar je hebt ook een punt, starbucks is meer dan koffie en de visie van dat bedrijf spreekt mij ook aan.

Bah. Ik heb echt geen idee wat ze mij morgen gaat vragen.
En jij noemt het ouderwets, ik vind het onprofessioneel en neerbuigend.
Wij hebben ook veel sollicitatiebrieven gekregen toen we iemand zochten voor de opvang. We hebben maar weinig mensen ook echt gesproken, alleen diegene die een fatsoenlijke brief konden schrijven, hoeveel ervaring da ook. En solliciteren via whatsapp is echt not done. "Hoi ik heb ervaring want heb jongere zusjes jij zoekt oppas toch"
Naar een potentiële baas schrijf je u. Ik verwacht van die baas in het begin zeker een ietwat afstandelijke respectvolle professionele houding. Ik ben toch geen 13 jarige die een krantenwijk zoekt?