Examenjaar HAVO 2014/2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Examenjaar HAVO 2014/2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:46

bij ons ook wat de verwachtingen zijn en wat ons aantrekt in het onderwerp _O-

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:49

Verwachtingen, ook een goede. :j

Lidy, ik ga jou nu ook een PB sturen. :Y) Moet even wat kwijt

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 23:09

Ja daar hadden wij weer het kopje hypothese voor :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 01:32

Ook een goede. Maar ik ben het PWS even zat. Heb net weer het logboek bijgewerkt en ik zie dat ik al 48 uur gewerkt heb.
Als iemand het probleem wil weten, PB dan even.

Ik ga dus nu weer bezig met PWS voordat ik weer 'niks doe'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 08:53

tss zo oneerlijk he nayomie.

succes allen met de maandag!!

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 09:06

Vervelend Nayomie!

Ben al weer lekker onderweg naar school, mag weer heerlijk tot half 5 :(

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 11:46

Balen Nayomie!

Ik had het eerste uur wiskunde..en dan valt het 2e uur geschiedenis en het 3e en 4e standaard tussenuur, dus vanaf half 10 thuis en om 12.40 weer beginnen, tot 5 uur..en de laatste 2 uur gym en dan gaan we aikido doen..

DestinyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 15:00

Oohhhh zit dit topic nu pas :+
maar ook ik zit nu in mijn examenjaar Havo! Zelf ben ik best bang voor het examen..
maargoed ben benieuwd naar jullie! Ik ga meelezen :))

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:22

LIDY ik wil ook een PB

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:15

Welkom!!

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:30

Welkom! :)

DestinyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:34

bedankt! :+

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:35

Welkom

Ik ben ook eindelijk weer thuis na een dagje school. Nu nog even profielwerkstuk doen en leren voor mn herkansingen van volgende week |(

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:38

Jeetje ik had echt een suuuuper druk weekend dus ga zo even snel alles bijlezen.

Vrijdag opgepast tot 00:00 en daarna verjaardag van m'n beste vriend/buurMAN, die werd achttien dus was flink feest. Had samen met een vriendin afgesproken om te gaan maar die kwam dus niet, beetje poedersuiker. Ik lag pas om vier uur in bed... Zaterdag 10 uur eruit en de paarden gereden (6 zucht...). Zaterdagavond feestje van m'n beste vriendin, drie uur thuis, half acht de wekker en hele dag gezwartepiet...

Heeeeeeeel druk maar leuk weekend en nu maandag gelijk weer gezeik op school grrrrrr...
Ik ga weer aan PWS, succes meisjes!

DestinyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:48

jullie dus ook allemaal druk aan PWS! ik ook.. mag ik vragen waar jullie hem over doen? :)

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:14

Die van mij gaat over 'Mensenrechten'.

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:15

Welkom!

Ik ben net thuis..pfoe was een lange dag hihi.
We hebben net met gym aikido gedaan, heb echt gelachen met m'n vriendin, was wel leuk (voor 1 keer dan he..ik hou het liever gewoon bij de /3 )

Mijn profielwerkstuk gaat over het bombardement van rotterdam

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:24

Over pesten... Totaal niet mijn interessegebieden maar het meisje waarmee ik het doe wilde dit graag

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:34

Wat een weekend.

Zaterdag had ik samen met mijn vriendin, waar ik tevens ook mijn profielwerkstuk mee doen, enorme stress. Ik las het profielwerkstuk van mijn nicht die in vwo6 zit op een andere school en ik zag dat zij een logboek had. Dus ik nog lachen en zeggen: hoeven wij gelukkig niet. Mama het boekje doorlezen over het profielwerkstuk. Stond er random op een andere pagina dat wij o.a. een logboek moesten hebben. He-le dik-ke stress.

Wij zouden gisteren naar het Optische Illusie museum gaan in Alkmaar. Wij hadden dinsdag al een mailtje gestuurd, maar ze hebben nooit gereageerd. Dat was al een beetje raar. Dus op de heenweg hebben mijn vriendin en ik het logboek af gemaakt (even een schouderklopje voor onszelf haha!), duits brief gemaakt én mijn betoog geoefend. Na 3.5 uur kwamen wij aan. IJSkoud. Zijn wij met google maps naar het museum gelopen. Kwamen wij daar aan: dicht. oliebol! Dus wij naar een museum er naast lopen. En het was al zo'n gekke plek, midden op het industrie terrein zo ongeveer. Daarachter bleek achteraf een heel overdekt winkelcentrum te zitten, maar dat wisten wij niet. Wij naar binnen. Staat daar een man. Wij vragen of dat het Op-art museum was. Zei hij: nee, dat is hier naast. Maar ik kan hem wel open doen voor jullie. Dus hij was gewoon gesloten. Echt heel weird. Ik uitleggen dat wij helemaal vanuit het noordoosten kwamen en dat wij dinsdag al gemaild hadden en geen antwoord hadden gekregen. 'Oh dat doet mijn collega. Maar door de weeks zijn wij er nooit. Dit is tevens ook de laatste dag dat het geopend is, per vanavond heb ik 4 weken om naar Amsterdam toe te verhuizen. Hier komen amper bezoekers.'. Heel raar. Nja. Wij betalen. Kregen wij een rondleiding nadat ik had gezegd dat wij een profielwerkstuk over optische illusies doen. Wij wisten bepaalde dingen wat hij niet wist. Heel apart. Maar wel een goed teken voor ons, dat wij ons dus goed verdiept erin hebben.
Daarna hebben wij nog geshopt in Alkmaar, heel gezellig. Mooie stad. Maar toen..

Toen zouden wij een uur eerder dan gepland terug gaan naar huis. 20 voor 5 stapten wij op de trein in Alkmaar, richting Utrecht Centraal. Krijgen wij na 10 minuten te horen: Wegens een aanrijding met een persoon bij Amsterdam Amstel, rijden de treinen niet verder dan Amsterdam Centraal. Iedereen helemaal geërgerd. Ik vond dat best erg, want er was dus iemand voor de trein gesprongen. Wij eruit bij Amsterdam Centraal. Op het station stonden alle mensen uit die trein die naar Utrecht zou gaan. En toen? Ja geen idee. Wij helemaal wanhopig, want er reed geen enkele trein meer naar Utrecht. En daar moesten wij toch echt heen, anders kwamen wij niet thuis. Kregen wij te horen dat we naar Schiphol moesten (het station werd steeds voller en voller). Wij naar boven rennen, metro naar Schiphol kwam eraan. Nou.. wat wij toen meemaakten.. De metro was letterlijk zo vol met mensen, dat de deuren net konden sluiten. En dan ook maar echt net. En daar moesten wij nog bij in. Dus wij rennen van de ene uitgang naar de andere. Toen zouden de deuren dicht gaan, maar toen zijn wij er nog snel bij in gesprongen. Hoe? Geen idee. Maar ik weet wel dat ik in die volgende 10 minuten naar Schiphol bijna flauw viel. Toen de deuren open gingen, duizelde het mij zo erg. Ik dacht voor een moment dat ik flauw zou vallen. Ik heb namelijk astma, een longembolie gehad waarvan ik nog steeds niet hersteld ben (half jaar geleden gebeurd) én ik had die dag slecht gegeten en gedronken: iets waar ik heel slecht tegen kan. Stonden wij dus op Schiphol. Ik had wat gedronken, pufje in genomen en wij dachten na. Zijn wij rond gaan lopen. Wij naar 'information'. Hoorde ik ineens: do you want to buy a ticket? Ik zo: No! Ik moet de trein naar utrecht hebben! Bleek ik op het gedeelte van het vliegveld te zitten. Zootje ongeregeld.. Dus uiteindelijk heeft een schoonmaker ons aangesproken, waar wij naar toe moesten. Wij zo: ja.. utrecht.. Zei hij: over 1 minuut gaat een trein naar utrecht. Dus wij het op rennen zetten. Net de trein kunnen halen. Weer hartstikke druk. Uiteindelijk zijn wij vlak voor Utrecht stil gaan staan. Waarom? Omdat die mensen die over de treinen gaan enzo, ons niet meer op de radar zagen. Hebben wij in die bom volle trein 45 minuten gestaan/gezeten. Stonden wij eindelijk op Utrecht Centraal, kwam de trein van Groningen eraan: super veel mensen moesten er ook in. Niet normaal. Dus wij maar snel eerste klas gaan zitten. Eerst hadden wij eindelijk twee stoelen. maar toen kwamen oude mensen en ben ik maar bij mijn vriendin op schoot gaan zitten. Hele aardige oude vrouw zat naast ons. Na een uur in zwolle aangekomen, 1 minuut de tijd gehad om de trein richting huis te nemen en toen net op tijd erin gesprongen.

Nou.. het was mij een dagje gisteren!

En vandaag mijn betoog gedaan, ging goed.
En een 7.1 op Maatschappijleer (telt 50% mee)

---

Sorry voor deze huge story :x

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 18:50

Welkom !
Ik ben zo blij dat ik bijna van PWS af ben, alleen nog het eindgesprek. En hopelijk heb ik die donderdag.
Het ging bij ons over: Wat kost een varken? :')

Wat een ellende allemaal zeg :oo Al dat gedoe eigenlijk omdat er iemand voor de trein springt, ja het is inderdaad heel erg dat dat is gebeurd. Maar al die problemen daarna is ook best lastig..

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:16

Poeff wat een dag :oo
Maar als je zo ver bent, denk je niet aan de gevolgen van jouw daad!

Er was ook iemand nieuw? WELKOM :D

Mijn PWS gaat over de Oostvaardersplassen!

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:18

Welkom :j

Goh mn moeder denkt nu al dat ik dit jaar niet ga halen :') Maar ik ga bewijzen dat dat wel lukt hihi.

Mijn pws gaat over de economische gevolgen van de olympische spelen.

Beauuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:31

Welkom! :)
Wat een dag Eline!
Mijn pws gaat over laaggeletterdheid. Dinsdag hebben we de presentatie en dan is het helemaal klaar :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:36

jeetje Eline.. dat is echt heftig :oo :(:)

welkom!! :D

pws.. ik wil ook klaar ermee zijn _O- doe het over het getal Pi en momenteel verzuipen we in een lastige berekening.

moet die presentatie voor heel je jaarlaag bij jullie?

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:39

Wat een moeilijke onderwerpen iedereen!
Dankjewel iedereen!
En er was iemand nieuw? Welkom!
Sorry, moest even mijn stress afblazen haha!

Maar jullie stellen jezelf voor in de inleiding?
Ik moet ook een inleiding gaan schrijven zo langzamerhand.
En een (voorwoord?) en nawoord.
Wat moet je daar in zetten?

En wij moeten het voor je eigen ouders en de mensen die willen komen kijken doen.
Dan heb je een avond met een soort schema. En dan zijn er 3 mensen tegelijk.
En dan kun je kiezen bij wie je wilt kijken.