Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 23:56

Wat geef je ook alweer?

Ik laat altijd kerstliedjes vertalen en zingen.

Sadira

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 09:30

Engels :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 10:32

A Christmas Carol kijken met de klas. Of, iets educatiever, een kerstverhaal laten schrijven. Of kerstiederen zingen en vertalen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 10:46

Ik hoorde gisteren van iemand dat de Muppet versie van Christmas Carol ongeveer 1 lesuur duurt.
Ik ga dat nog even checken, als dat zo is kijk ik hem ook.
Ik heb inderdaad ook nog 1 les over eind van de week.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:20

Voor de bovenbouw,lastig. Ik zou dan ook kerstliedjes vertalen.
Ik ga zelf de geschiedenis van kerst behandelen. Heb ooit eens een lesbrief gemaakt/gevonden die ik tot nu toe elk jaar heb gebruikt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:24

De geschiedenis van kerst, ook interessant. Leuk idee!

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:30

Vakantie!
De 4e klas had bij ons het kerstdiner georganiseerd, was goed geslaagd! Wat hebben jullie met de school/ klas gedaan voor de kerst?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:39

Ik had een kerstbrunch met mijn mentorklas. Ze hadden allemaal wat lekkers meegenomen. Was erg geslaagd.

Fijne vakantie allemaal!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:42

Laat je leerlingen alsjeblieft niet Christmas Carol kijken als ze dat niet willen. Wat een vreselijke film. _O-

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 23:48

We hebben uiteindelijk Frozen gekeken :') vonden ze geweldig. We hadden een paar films en die kreeg verreweg de meeste stemmen. Muppet Christmas Carol hadden we ook mee.

Met de kerstviering hadden we karaoke en een pubquiz :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 00:16

MarlindeRooz schreef:
Laat je leerlingen alsjeblieft niet Christmas Carol kijken als ze dat niet willen. Wat een vreselijke film. _O-

Haha daar zijn anders echt hele leuke versies van hoor!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 00:40

Ik vind die van Disney leuk :j

Hier op school hadden we woensdag en donderdag 'kerstactie': er worden dingen verkocht (serenades, cakes, rozen etc etc) aan elkaar voor het goede doel: stichting vluchteling. Het is heel leuk maar je kunt niet fatsoenlijk lesgeven door allemaal binnenvallende kinderen. :+

Vanochtend kerstontbijt met andermans mentorklas, daarna kerstlunch voor het personeel en daarna nog geborreld. En nu vakantie! :D

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 01:01

Ik kom even binnenvallen, ik zit er namelijk over te denken om Engels docente te worden. Lijkt me erg leuk, wel spannend. Momenteel geef ik een jongen uit 2 vmbo T bijles Engels.

Heb zelf 3 jaar lang TTO gedaan, diploma daarvoor binnengehaald. Doe nu 4 havo, en sta gemiddeld een 7.4 (wat aan de lage kant voor mijn doen) voor Engels. Wil uiteindelijk graag havo/vwo bovenbouw les gaan geven. Maar eerst uberhaubt dat papiertje binnenhalen :')

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:52

Alle juffen en meesters, fijne vakantie!!

Ik heb mezelf een aantal pagina's geleden voorgesteld en de vraag gesteld welke manieren er waren om aan een baan te komen!
Nou ik heb een baan gevonden! Na de kerstvakantie sta ik voor groep 8! Spannend!

Zijn er nog mensen opzoek naar pabo boeken? Ik heb mijn boeken te koop gezet op marktplaats.
Ik zet het linkje even neer!

http://www.marktplaats.nl/a/boeken/stud ... mympSeller

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:26

Gefeliciteerd evelinee_!! Super! Jij ook fijne vakantie eerst.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:16

En toen was het alweer de laatste dag van de vakantie! Hebben jullie een fijne vakantie gehad?
Net de lessen voor morgen en een aantal voor dinsdag maar weer voorbereid. Heb er wel weer zin in.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:27

Ja blegh, morgen mogen we weer.
Ik heb een heerlijke vakantie gehad, merkte dat ik het echt nodig had dit keer. Ik ben ook eigenlijk echt niet bijgekomen en uitgerust nog, maar goed.
Morgen studiedag, dinsdag komen onze leerlingen pas weer.

Drukke maand meteen voor de boeg met info-avonden, disco-avond, minilesjes, open dag etc. Jullie ook?

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:54

Ik heb een heerlijke vakantie gehad! Lekker bijgekomen, had het echt nodig. Kan wel een beetje opzien tegen die wekker morgen :Y)
Deze eerste week is nog niet zo druk, vanaf de tweede week gaan we beginnen met CITO, dus dat is wel even druk.

Wat houden minilesjes in Goof?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:10

Dan komen er basisscholen met groep 8 leerlingen verschillende lesjes bij ons volgen om ze enthousiast te maken voor onze school.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:43

Hier ook lekker genoten van de vakantie, was hard nodig! Nu weer aan het voorbereiden en nakijken geslagen..
Qua drukte valt het deze maand bij mij nog mee, de echte drukte komt pas eind Januari, februari en maart %) Maar eerst nog even genieten van mn uitgeruste gevoel op dit moment :')

Ik weet helaas ook niet hoe lang ik nog mee mag draaien op deze school, ik vervang namelijk iemand die nu langzaamaan weer terug aan het komen is. Vanaf morgen begin ik met 4 uur minder dan normaal...

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:32

Morgen de wekker weer zetten.
Even omschakelen..

@ Saintelette
Wat naar om geen zekerheid te hebben.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 09:56

Ik kreeg gisteren te horen dat er vandaag studiedag is, dus mijn lessen beginnen volgende week pas weer. Nou ja, de lessen heb ik al voorbereid en het lesplan is goedgekeurd dus kan ik deze week wel wat aan de studie doen! De wekker gaat toch vroeg voor mijn vriend en ik slaap dan toch niet meer.

Had de vakantie ook erg nodig en ben ook nog niet echt uitgerust dus een rustige start is wel lekker. :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:22

Goedemorgen ! Ik weet niet of ik het hier mag vragen maar ik denk met een topic vol juffen en meesters ga ik eens brutaal het proberen..

Mijn zoontje van 4 zit inmiddels sinds vandaag op school. Vanmorgen heb ik hem gebracht. Ik vroeg me af of er juffen en of meesters hier zijn die mij een beetje gerust kunnen stellen.

Mijn zoontje heeft vermoedelijk adhd, daar gaan we dit jaar aan testen voor 100% zekerheid. Hij heeft al bij de kinderarts gelopen ivm groei en die vermoed het ook voor 99%.
Hoe gaan juffen en meesters hier mee om als er een kind in de klas zit met ADHD? Bij mijn zoon is het vooral korte concentratie, onzeker in zijn emoties (reageert bv boos maar is onzeker) emoties lopen ook erg door elkaar bij hem.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:39

@Mioux, ik heb zelf geen ervaring met het basisonderwijs, maar is het vermoeden van ADHD ook bekend bij de school? Als ze het weten of een vermoeden hebben, houden ze er wel rekening mee. :)

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:37

Brrr... heel fijn de nieuwe school, maar fijner is als de warmtepomp het ook zou doen. Het was rond de 15 graden in school. Niet erg prettig dus..