Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
x_spekkie_x schreef:Maar 8nnemiek, je woont toch niet bij je ouders in? Je hebt je eigen opgang, eigen keuken en eigen badkamer. Bovendien heb je ook een eigen huurcontract. Alleen het huisnummer is hetzelfde, maar zo zijn er genoeg woningen die gescheiden verhuurd worden op hetzelfde huisnummer. Dan horen ze het salaris van het andere huishouden toch niet mee te tellen? Heb je al wel bij het UWV geïnformeerd?
Winged schreef:x_spekkie_x schreef:Maar 8nnemiek, je woont toch niet bij je ouders in? Je hebt je eigen opgang, eigen keuken en eigen badkamer. Bovendien heb je ook een eigen huurcontract. Alleen het huisnummer is hetzelfde, maar zo zijn er genoeg woningen die gescheiden verhuurd worden op hetzelfde huisnummer. Dan horen ze het salaris van het andere huishouden toch niet mee te tellen? Heb je al wel bij het UWV geïnformeerd?
Bijstand gaat niet via het UWV maar via de gemeente dacht ik.
Als jij op papier kan aantonen dat jij op jezelf woont hoor je bij mijn weten ook bijstand te ontvangen indien nodig.
x_spekkie_x schreef:Oh, het gaat niet om een WW-uitkering maar om een bijstandsuitkering. Daar zitten inderdaad meer regels aan vast. Maar zover ik weet kun je als inwonend kind bij je ouders ook bijstand krijgen. Hun inkomen wordt dan niet meegerekend. Maar aangezien de regels voor bijstandsuitkeringen nog wel eens veranderen en per gemeente verschillen, zou je zelf even moeten informerenNiet gevraagd is sowieso geen geld.
Bijstand loopt via je gemeente, maar moet je aanvragen bij het UWV: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ragen.html
Cayenne schreef:Succes Qizz!
Winged, het is natuurlijk in ieder geval iets! Tot die tijd even ademruimte tot je een nieuwe baan hebt