1040 uur: nu al helemaal zat!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Santosww

Re: 1040 uur: nu al helemaal zat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:20

nou goed ik heb mijn mening hier wel gegeven zie pagina weet ik veel hoe ver terug... Maar ik ben echt van mening dat 1040 uur echt niet veel is in een jaar... Mensen blijf lekker de lessen volgen, maak je huiswerk en maak in het weekend plezier en dan komt het allemaal wel goed...

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:21

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:21

Juul schreef:
Nou word ie helemaal mooi ROFL
Nou zoals ik al zei, ik kom vanavond terug. Als het niveau dan hoger is weten we dat het allemaal mijn schuld was, goed ? Lachen

Nee, jij probeert nu de schuld op ons af te schuiven, althans daar lijkt het op.
maar ondertussen zitten jij en nog een paar stamvoetend berichten te plaatsen. Jullie zijn ouder en verstandiger, toch? Clown
Laat dat dan ook zien zeg! En anders dan zien we je vanavond weer Lachen

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:22

Santosww schreef:
nou goed ik heb mijn mening hier wel gegeven zie pagina weet ik veel hoe ver terug... Maar ik ben echt van mening dat 1040 uur echt niet veel is in een jaar... Mensen blijf lekker de lessen volgen, maak je huiswerk en maak in het weekend plezier en dan komt het allemaal wel goed...

Nogmaals kan niet he als je teveel huiswerk hebt

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:23

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:25

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:26

Bijna niks heeft nog te maken met de stakingen.
Ze gaan haast overal te ver, dat het zelfs echt gevaarlijk wordt.
Bij ons was het op een plein verzamelen en rond de school lopen en een hoop herrie maken, maar niet dit soort dingen

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:27

Niemand heeft tijd om op school huiswerk te maken.
Maar niemand steekt iets op in de lessen die ze bijwonen.
Dan hoef je dus niet naar de uitleg van de desbetreffende docent te luisteren.
Dus maak je in de les je huiswerk.
Klaar.
Ik vind het allemaal nogal overdreven hoor. Als je gaat studeren heb je nog langere dagen + reistijd. Als je gaat werken moet je wel, anders kom je niet rond. Tuurlijk, ik vind het ook vervelend dat ik tot 16.15 op school zit en dan niet fijn meer een buitenritje kan maken. Dat is dan zo, volgende keer beter. Er is ook heus wel eens een dag dat je tot 3 uur op school zit, en dan kan het wel. T is echt niet zo zwaar als iedereen vindt dat het is. Ik heb nu btw 15.05 16.15 16.15 14.05 12.35 (=25 uur) en wij hebben lesuren van 60 min. En onze school is er ook heel erg mee bezig, omdat ze dus echt geen boete willen.. Dus ik denk dat de scholen die elke dag tot 16.00 les geven niet helemaal goed bezig zijn (tenzij je natuurlijk pas om 10.00 begint........) [Dat hoor ik in mijn directe omgeving wel heel veel namelijk! Ja maar ik zit tot 16.00 op school, ja leuk, maar als je om 10.00 begint is dat niet zo vreemd..) De mensen die een exact profiel hebben zitten wel langer op school, die hebben 2x tot 16.15 2x tot 15.05 en 1x 14.05 (en mensen die dan nog zo handig zijn geweest om kunst te kiezen hebben 3x 16.15 Tong uitsteken)

Kiim__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:28

Wij hebben nu al uren van 1 tot 8! Maar dat is maar één keer in de week. Ook valt meestal een leraar uit waardoor het toch steeds niet doorgaat. Gelukkig heb ik dit jaar examen (havo)

Want ik heb gehoord dat ze na dit jaar tot en met het 9de uur willen invoeren! Zo ie zo mavo, havo/vwo waarschijnlijk niet. Dan zit je dus van half 9 tot 10 voor 5 op school =O

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:28

zoals die leraar in het eerste filmpje al zegt: ik denk niet dat de leerlingen weten waarvoor ze staken.
ze staken: TEGEN beter onderwijs tegen meer les dus meer hulp tegen meer begeleiding.

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:29

Oh ik steek heus wel wat op in de lessen hoor maar dat betekend toch niet dat ik in 1 minuut mijn huiswerk af kan hebben ?

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:30

ACHTERLIJK :/
we moeten nu al zo veel naar school
ik ben 2 dagen na het 8ste vrij, en de rest na het 7de.
dat is dus 2 dagen tot half 4 op school.

en hoe willen ze dat gaan doen met de leraren?
ze hebben nu al te weinig leraren...

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:33

Laatst bijgewerkt door Rozanne op 23-11-07 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:34

darkmoona schreef:
ACHTERLIJK :/
we moeten nu al zo veel naar school
ik ben 2 dagen na het 8ste vrij, en de rest na het 7de.
dat is dus 2 dagen tot half 4 op school.

en hoe willen ze dat gaan doen met de leraren?
ze hebben nu al te weinig leraren...

dat heb ik al 5 jaar lang Verward wat is het probleem
(en dan is mijn laatste uur niet tot half 4 maar tot 4:05 )

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:35

Nogmaals hier mijn eerste post, ben van mening dta het met die 1040 uur wel meevalt... Lees goed en kijk naar de berekening....

Mensen jullie zitten er voor je zelf... Als je een goede baan wilt en carriere wilt maken zul je gewoon naar school moeten. Als je later een goede baan hebt zul je ook van half 9 tot 5 uur moeten werken en dan daarna nog je paarden/pony's doen.

Mensen die 36/40 uur in de week moeten werken hoor je toch ook niet klagen... Misschien zie ik het te kort door de bocht maar ik vind dat jullie echt KLAGEN... 1040 uur in een jaar naar school is echt niet veel hoor...

Een jaar heeft 52 weken, Als je op de middelbare school zit heb je in een jaar 11 weken vakantie.
Dat is dus 52 weken min 11 weken vakantie. Dan houd je dus 41 weken over (dan niet gesproken over goede vrijdag, 2de paasdag, hemelvaart en pinksteren) 1040 uur in een jaar gedeeld door de 41 (overgebleven) weken is 25,35 uur in de week. Dat is per dag (als je uit gaat van 5 dagen school) is nog GEEN 6 uur op een dag... En wat klagen we zeg... En dan heb je ook nog regelmatig les uitval... Poeh poeh...

Sorry maar misschien ben ik de enige die er zo over denkt, maar kom op scholieren dan houdt je nog tijd genoeg over om je hobby's uit te oefenen.... Het is niet de bedoeling om jullie scholieren een steek onder water te geven, maar ik vind 1040 uur in een jaar echt niet veel...

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:37

_lies_ schreef:
Orangiste schreef:
Je bent niet echt duidelijk maar het zal wel door adrealine komen van al die wilde stakingen van jullie. Meid ga lekker staken dan kom je der wel!!!

Weer verkeerde conclusie: ik heb niet eens echt meegedaan, alleen een beetje gejuicht Knipoog
Daarbij: lees nou eens even jouw reacties terug, dan snap je al snel wat ik bedoel, als je een beetje slim bent Lachen

Volgens mij haal jij meerdere mensen door elkaar. En vind ik jouw aanmoedigingen zoals jij ze uit net zo erg als degene die mee doen. Ik ben het niet eens met jouw mening en dat heeft er niet veel te mee te maken of je nou meedoet of niet. Daarbij is het nog steeds zo dat je je aangesproken moet voelen op mijn uitspraken. Die waar jij op reageerde in het begin was niet persoonsgebonden maar tegen degene bij wie die uitspraak past (had het dus over kleine kindjes en heb nergens gezegt dat JIJ er één was) inmiddels heb ik daar wel een mening over maar die heb je daarna pas bij mij gecreeërd

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:38

Mensen kom op zeg denken jullie nou echt dat al die stakingen voor de lol zijn ofzo daar zit echt wel wat achter hoor anders word er ook niet zoveel gestaakt Lachen

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:40

Orangiste schreef:
Volgens mij haal jij meerdere mensen door elkaar. En vind ik jouw aanmoedigingen zoals jij ze uit net zo erg als degene die mee doen. Ik ben het niet eens met jouw mening en dat heeft er niet veel te mee te maken of je nou meedoet of niet. Daarbij is het nog steeds zo dat je je aangesproken moet voelen op mijn uitspraken. Die waar jij op reageerde in het begin was niet persoonsgebonden maar tegen degene bij wie die uitspraak past (had het dus over kleine kindjes en heb nergens gezegt dat JIJ er één was) inmiddels heb ik daar wel een mening over maar die heb je daarna pas bij mij gecreeërd

nee, ik heb eht echt over jou. Niet over andere mensen! Knipoog
Daarbij moedig ik niks aan, ik geef heel simpel mijn mening, klaar.
Jij had het over het algemeen: dat weet ik, en dat vind ik toch niet kunnen omdat vrijwel iedereen echt probeerde mee te doen met de discussie Lachen

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:40

Hoor net dat de onderbouw bij ons gestaakt heeft Scheve mond op schoolplein staan schreeuwen enzo en rotjes afsteken. nee mensen dat gaat echt helpen.

dan te bedenken dat hun dan nog wel het meest gunstige rooster van allemaal hebben... Rolleyes zucht

oftewel de onderbouw die vandaag bij ons heeft gestaakt doen het voor de lol want hun rooster veranderd niet. Krijgen niet meer of minder, godzijdank dat de bovenbouw wel verstandig was.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:45

_lies_ schreef:
Orangiste schreef:

nee, ik heb eht echt over jou. Niet over andere mensen! Knipoog
Daarbij moedig ik niks aan, ik geef heel simpel mijn mening, klaar.
Jij had het over het algemeen: dat weet ik, en dat vind ik toch niet kunnen omdat vrijwel iedereen echt probeerde mee te doen met de discussie Lachen

Nou je snapt gewoon echt niet wat ik bedoel. Trouwens toejuigen is voor mij hetzelfde als aanmoedigen. Ook ik geef hier mijn mening (net als jij en iedereen) en meningen verschillen nu éénmaal vandaar de discussie. Lees het later nog eens door wie weet dat je me dan begrijpt. Ik hou er in ieder geval even mee op want op deze manier iets toelichten is niet handig en wordt er inmiddels een beetje simpel van al die niet op het onderwerp aansluitende reacties.

PabloM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:45

Ik ben roostermaker op een middelbare school (vmbo, havo, vwo, gymnasium)!!
Heb pagina 1 gelezen en wilde reageren, bij pagina 14 had ik geen zin meer. maar toch....
het komt er in het kort op neer dat alle onderbouw klassen en de niet examenklassen 1040 uur moeten draaien in één schooljaar. De examenklassen mogen minder uur draaien (uit mn hoofd zeg ik rond de 800) Wat nog wel eens vergeten wordt is dat werkweken, buitenschoolse activiteiten, begeleiden van onderbouw leerlingen e.d. ook meegeteld wordt in de onderwijstijd!!!

Er zijn inderdaad te weinig docenten in Nederland, wij werken nu met onderwijsassistentes die klassen opvangen bij ziekte of afwezigheid. De leerlingen kunnen dan verder met hun huiswerk (scheelt weer voor thuis) of opdrachten op de computer maken of ander werk wat wij hebben verzameld maken. Niet alle leerlingen zijn het hier mee eens en dat horen we ook regelmatig. Nou, doe het maar gewoon want de boetes liegen er niet om. van 20.000 tot 2 ton!!!!! Gevolg na een boete: school sluiten of schoolgeld duurder!!
Ja kan naar mijn mening beter iets langer op school zitten (evt lekker in de buurt) dan geen school of eentje die tientallen kilometers verder ligt.
Tuurlijk ben ik het er mee eens dat je niet "geleerder" van school komt met deze regel. Maar ja, de minister heeft besloten en we hebben het maar te doen!!!
Staken, tja ik ben er geen voorstander van van tuurlijk mag iedereen laten weten dat ze het er niet mee eens zijn. Maar wat nu gebeurt tijdens het staken slaat werkelijk waar nergens op, het heeft niets meer te maken met de oorspronkelijke reden van de staking.
bij ons gaan ze volgende week staken, zal mij benieuwen hoe het er aan toe gaat.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:51

bedankt voor deze uitleg PabLoM
Ik denk trouwens dat de examenklassen alsnog 32 per week krijgen tot een maand voor de examens. Dus als dingen zijn afgesloten en je alleen nog moet herhalen en leren krijg je minder uur. Deze regeling is in elk geval op mijn school zo.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:58

1040 uur is echt belachelijk.Zitten we tot 5 uur op school, en dan nog eens huiswerk moeten maken.Ja doei.Onze school gaat samen met andere scholen staken.De leraren en de schoolleiding staan achter ons en we zijn van plan om de pers te halen.Eerst vond ik het staken onzin, maar als je er mee te maken krijgt wil ik niets liever dan 960 uur dan 1040!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:00

In Oldenzaal en Enschede zijn scholieren de straat op gegaan om te protesteren tegen de 1040 uren norm.

In Enschede moest de politie 250 scholieren wegsturen bij een locatie van het Stedelijk Lyceum. De groep, afkomstig van het Bonhoeffer College, gedroeg zich vervelend door op ruiten te tikken en te schreeuwen. In Oldenzaal trok een grote groep scholieren naar het stadhuis. Deze actie verliep zonder incidenten. Scholieren in het hele land verzetten zich tegen de 1040 uur norm. Zij vinden deze verplichte uren te veel en niet inhoudelijk genoeg.

Dit was een heel klein groepje mensen, kwamen er nog veeel meer achter aan Haha!.
http://www.rtvoost.nl/media/?video=1304 ... news=79334

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:01

ROFL bij ons waren er 1800 leerlingen op 't schoolplein, veel leraren deden mee en het gevolg, bij ons hebben we al zeker 40 uur minder! *LOL*