Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Falona schreef:Mijn ervaring met uitzendbureaus is dat de communicatie voornamelijk via het uitzendbureau gaat. Aangezien zij jouw graag in hun bestand houden (zodat ze wat mensen achter de hand hebben om voor te stellen als er een nieuwe vacature is) zullen ze meestal ook wel zo netjes zijn om te laten weten dat jij het niet geworden bent en mijn ervaring is dat ze je dan ook meteen vertellen waarom je het niet geworden bent (hebben ze alvast voor je nagevraagd).
Zelf ben ik niet zo'n fan van uitzendbureaus voor een vaste baan, maar misschien ligt dat ook aan mijn functieniveau. Mijn ervaring is dat je voor een goede HBO functie beter af bent met een detachering of werving & selectie bureau (hoewel ik die ook liever oversla), wat ik bij de uitzendbureaus ben tegen gekomen zijn meer de MBO functies.
Ik heb afgelopen week besloten weer eens rustig aan rond te gaan kijken voor iets anders. Waar ik nu zit is de groei er voor mij voorlopig uit en ik raak een beetje uitgekeken op het werk. Hoewel toen ik begon het salaris mij als muziek in de oren klonk en ik volgens mij ook niet kan klagen over mijn salarisstijgingen gedurende het afgelopen anderhalf jaar ben ik me nu wel bewust geworden van het feit dat ze hier toch niet al te denderend betalen en ik elders waarschijnlijk veel meer kan krijgen. Mijn mailbox staat dus weer open!
Maar heb nu wel gelijk iets anders aangeboden gekregen kan morgen beginnen
Falona schreef:Als het aansluit op wat je zoekt dan gewoon doen joh. Heb je iig inkomen en doe je weer wat ervaring op. Is het niet helemaal wat je zoekt dan ben je ook weer zo weg als je wel hebt gevonden wat je zoekt, dat gaat meestal een stuk makkelijker via een uitzendbureau.
Wendy schreef:Niet doen.
Mijn zus werkt toevallig bij een uitzendbureau, dus ik weet wel een beetje hoe het er daar aan toe gaat. Vaak is het zo dat er een vacature binnenkomt en dat daar snel mensen voor geworven moeten worden, omdat andere uitzendbureau's dezelfde vacature binnen krijgen. Als je dus niet snel wat hoort, kan het maarzo zijn dat een ander uitzendbureau ze voor is geweest.
Ben je overigens al ingeschreven daar?
Wendy schreef:Niet doen.
Mijn zus werkt toevallig bij een uitzendbureau, dus ik weet wel een beetje hoe het er daar aan toe gaat. Vaak is het zo dat er een vacature binnenkomt en dat daar snel mensen voor geworven moeten worden, omdat andere uitzendbureau's dezelfde vacature binnen krijgen. Als je dus niet snel wat hoort, kan het maarzo zijn dat een ander uitzendbureau ze voor is geweest.

Arjette schreef:Ik zou idd ook bellen. Ik heb al wel verhalen gehoord dat je bij uitzendbureaus juist moet blijven bellen, zo zien ze je tenminste niet zo gemakkelijk over het hoofd
Het was wel eenmalig daar, ga donderdag ergens anders werken. Hoop dan dat het wel de juiste baan is. Vanessa24 schreef:Wendy schreef:Niet doen.
Ik zou juist wel bellen, zij hebben beloofd om terug te bellen en dat hebben ze niet gedaan.
Ik ga dan niet zitten afwachten, maar bel zelf dan wel. Ook al is de baan dan vergeven, dan nog hadden ze wel even mogen bellen om te zeggen dat het niet doorgaat. Je kan mensen niet laten wachten op een dooie mus.
poes schreef:Spannend! Voor welke functie is het?
Met wie (welke functie) van het bedrijf heb je een gesprek?