sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

furious

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:44

Ben nu aan het bellen sta in de wacht want hij is in gesprek. Moet nu wachten tot ik wordt teruggebeld want duurd te lang.. ben benieuwd.

edit wacht alweer een kwartier..wordt een beetje moe van het uitzenbureau. Straks vergeten ze het weer kan ik nog een keer bellen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:31

Mijn ervaring met uitzendbureaus is dat de communicatie voornamelijk via het uitzendbureau gaat. Aangezien zij jouw graag in hun bestand houden (zodat ze wat mensen achter de hand hebben om voor te stellen als er een nieuwe vacature is) zullen ze meestal ook wel zo netjes zijn om te laten weten dat jij het niet geworden bent en mijn ervaring is dat ze je dan ook meteen vertellen waarom je het niet geworden bent (hebben ze alvast voor je nagevraagd).

Zelf ben ik niet zo'n fan van uitzendbureaus voor een vaste baan, maar misschien ligt dat ook aan mijn functieniveau. Mijn ervaring is dat je voor een goede HBO functie beter af bent met een detachering of werving & selectie bureau (hoewel ik die ook liever oversla), wat ik bij de uitzendbureaus ben tegen gekomen zijn meer de MBO functies.

Ik heb afgelopen week besloten weer eens rustig aan rond te gaan kijken voor iets anders. Waar ik nu zit is de groei er voor mij voorlopig uit en ik raak een beetje uitgekeken op het werk. Hoewel toen ik begon het salaris mij als muziek in de oren klonk en ik volgens mij ook niet kan klagen over mijn salarisstijgingen gedurende het afgelopen anderhalf jaar ben ik me nu wel bewust geworden van het feit dat ze hier toch niet al te denderend betalen en ik elders waarschijnlijk veel meer kan krijgen. Mijn mailbox staat dus weer open!

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:35

Falona schreef:
Mijn ervaring met uitzendbureaus is dat de communicatie voornamelijk via het uitzendbureau gaat. Aangezien zij jouw graag in hun bestand houden (zodat ze wat mensen achter de hand hebben om voor te stellen als er een nieuwe vacature is) zullen ze meestal ook wel zo netjes zijn om te laten weten dat jij het niet geworden bent en mijn ervaring is dat ze je dan ook meteen vertellen waarom je het niet geworden bent (hebben ze alvast voor je nagevraagd).

Zelf ben ik niet zo'n fan van uitzendbureaus voor een vaste baan, maar misschien ligt dat ook aan mijn functieniveau. Mijn ervaring is dat je voor een goede HBO functie beter af bent met een detachering of werving & selectie bureau (hoewel ik die ook liever oversla), wat ik bij de uitzendbureaus ben tegen gekomen zijn meer de MBO functies.

Ik heb afgelopen week besloten weer eens rustig aan rond te gaan kijken voor iets anders. Waar ik nu zit is de groei er voor mij voorlopig uit en ik raak een beetje uitgekeken op het werk. Hoewel toen ik begon het salaris mij als muziek in de oren klonk en ik volgens mij ook niet kan klagen over mijn salarisstijgingen gedurende het afgelopen anderhalf jaar ben ik me nu wel bewust geworden van het feit dat ze hier toch niet al te denderend betalen en ik elders waarschijnlijk veel meer kan krijgen. Mijn mailbox staat dus weer open!

Bedankt voor de uitleg. Ik ben nog niet terug gebeld dus ga nu weer bellen. Ben alleen bang dat de baan al weg is.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:40

Ben het niet geworden Stoom uit je oren Maar heb nu wel gelijk iets anders aangeboden gekregen kan morgen beginnen Nagelbijten / Gniffelen

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:43

Als het aansluit op wat je zoekt dan gewoon doen joh. Heb je iig inkomen en doe je weer wat ervaring op. Is het niet helemaal wat je zoekt dan ben je ook weer zo weg als je wel hebt gevonden wat je zoekt, dat gaat meestal een stuk makkelijker via een uitzendbureau.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:50

Falona schreef:
Als het aansluit op wat je zoekt dan gewoon doen joh. Heb je iig inkomen en doe je weer wat ervaring op. Is het niet helemaal wat je zoekt dan ben je ook weer zo weg als je wel hebt gevonden wat je zoekt, dat gaat meestal een stuk makkelijker via een uitzendbureau.

Ik weet niet of ik het wat vind, maar ga het wel proberen. Ik zoek werk voor een paar maanden en ben al een maand opzoek. Ik had liever die andere baan gehad maarja wil ook wel eens geld gaan verdienen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 19:23

Gewoon proberen. Het is zo lastig van te voren inschatten of het echt wat is...

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 07:40

Ik heb gisteravond mijn rooster gekregen.. de ene week ziet het er goed uit en de week daarop weer heel heftig met 4 x 24-uurs diensten en avond/nachtdiensten.

Voor de mensen die nu ook te maken hebben met 24- uurs diensten, nachtdiensten e.d... Hoe doen jullie dat met slapen?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 08:12

Wendy schreef:
Niet doen.

Mijn zus werkt toevallig bij een uitzendbureau, dus ik weet wel een beetje hoe het er daar aan toe gaat. Vaak is het zo dat er een vacature binnenkomt en dat daar snel mensen voor geworven moeten worden, omdat andere uitzendbureau's dezelfde vacature binnen krijgen. Als je dus niet snel wat hoort, kan het maarzo zijn dat een ander uitzendbureau ze voor is geweest.
Ben je overigens al ingeschreven daar?

Ik werk in een selectiekantoor (iets anders ok) en mijn ervaring is dat een telefoontje (1 telefoontje, geen 1000) nooit verkeerd is, je kunt je maar informeren toch?

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 08:38

Wendy schreef:
Niet doen.

Mijn zus werkt toevallig bij een uitzendbureau, dus ik weet wel een beetje hoe het er daar aan toe gaat. Vaak is het zo dat er een vacature binnenkomt en dat daar snel mensen voor geworven moeten worden, omdat andere uitzendbureau's dezelfde vacature binnen krijgen. Als je dus niet snel wat hoort, kan het maarzo zijn dat een ander uitzendbureau ze voor is geweest.

Ik zou juist wel bellen, zij hebben beloofd om terug te bellen en dat hebben ze niet gedaan.
Ik ga dan niet zitten afwachten, maar bel zelf dan wel. Ook al is de baan dan vergeven, dan nog hadden ze wel even mogen bellen om te zeggen dat het niet doorgaat. Je kan mensen niet laten wachten op een dooie mus.

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 09:57

Ik zou idd ook bellen. Ik heb al wel verhalen gehoord dat je bij uitzendbureaus juist moet blijven bellen, zo zien ze je tenminste niet zo gemakkelijk over het hoofd Knipoog

Ben vandaag wezen solliciteren op een vrijwilligersbaantje en ik kan vanaf volgende week beginnen. Ik heb er wel zin in, het is lekker kantoorwerk en ik kan gelijk weer wat werkervaring opdoen.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:37

Mag ik me ook melden???

Heb vorige week sollicitatiebrief verstuurd, vandaag hadden ze gebeld, maar ik was niet thuis.
Ze zouden eigenlijk al om 12 uur terug bellen, of ik op gesprek wilde komen.
Ze hebben alleen nog niet gebeld Bloos
Zou ik zelf terug bellen?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:56

Terugbellen!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:22

Ik heb net gebeld, alleen mijn moeder wist de naam niet meer van degene die mij gebelt had.
Dus was nogal verwarrend wie mij gebelt zou hebben Clown
Maargoed, ze zaten in werkoverleg, vandaar dat ze mij nog niet gebeld hadden.

Denk dat ze mij vandaag nog wel terug bellen.

* zenuwachtig *

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:35

Arjette schreef:
Ik zou idd ook bellen. Ik heb al wel verhalen gehoord dat je bij uitzendbureaus juist moet blijven bellen, zo zien ze je tenminste niet zo gemakkelijk over het hoofd Knipoog

Zeker weten bellen. Uitzenbureau's hebben duizenden mensen in hun systeem staan en hebben als doel de vacatures die ze aangeleverd krijgen te vervullen. Het maakt hun niet uit wie daarop gezet wordt, als het maar iemand van hun is zodat ze geld kunnen vangen. Wil jij via een uitzendbureau werk hebben dan moet je laten merken dat je er bent zodat jouw naam blijft hangen en ze aan jou denken wanneer er een vacature binnen komt die voor jou geschikt is.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:17

Ze hebben mij inmiddels terug gebeld !
Volgende week donderdag heb ik een sollicitatie gesprek * stuiter * Haha!
Hopen dat het wat wordt!!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:32

Spannend! Voor welke functie is het?

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 15:19

Heb vandaag gewerkt. Ik moest ander werk doen dan de man van het uitzenbureau mij had verteld Rolleyes Het was wel eenmalig daar, ga donderdag ergens anders werken. Hoop dan dat het wel de juiste baan is.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 15:23

Vanessa24 schreef:
Wendy schreef:
Niet doen.

Ik zou juist wel bellen, zij hebben beloofd om terug te bellen en dat hebben ze niet gedaan.
Ik ga dan niet zitten afwachten, maar bel zelf dan wel. Ook al is de baan dan vergeven, dan nog hadden ze wel even mogen bellen om te zeggen dat het niet doorgaat. Je kan mensen niet laten wachten op een dooie mus.

Uhm, volgens mij kwam mijn antwoord over dan ik het had bedoeld.
Ik bedoel dus dat ze niet moet gaan zitten wachten, omdat het dus allemaal zo snel gaat daar..

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 15:26

poes schreef:
Spannend! Voor welke functie is het?

Helpende in een woonzorgcentrum Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 15:39

We gaan voor je duimen Ja Met wie (welke functie) van het bedrijf heb je een gesprek?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 11:38

Bedankt ! Haha!
Ik moet nog een brief krijgen, daar staat alles in, ook met wie ik een gesprek zal gaan houden.
Met wie ik een gesprek heb, weet ik dus nog niet.

Maar de leidinggevende? ( denk ik) had mij dus gebeld om te vertellen dat ik op gesprek mag komen, en nog een brief zal ontvangen.

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 07:55

Yesss ik ben aangenomen! Bij Joop van den Ende Theaterproducties!! Haha!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 07:58

gefeliciteerd, voor wat voor functie?

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 07:58

Gefeliciteerd gucci

*heeft gister 7 sollicitaties opgestuurd*....verdien wel een schouderklopje...

En heb de 11e een gesprek...

Maar ik vind het vies tegenvallen, of ik ben te jong...of te oud, te ervaren of ik heb juist weer te weinig ervaring...pfffff