Opleiding tot operatie-assistente

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiovili

Re: Opleiding tot operatie-assistente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 15:47

Spannend Wind! Mag je in meerdere ziekenhuizen op gesprek?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 15:59

Nee, heb alleen in Groningen gesolliciteerd.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 18:05

Oe spannend!

bij mij op opleiding gaat ook wel goed! krijg het steeds meer naar mn zin, erg wennen aan hele dagen werken (savonds super moe Nagelbijten / Gniffelen ) maar nu ik steeds meer dingen zelfstandig mag gaan doen vind ik het steeds leuker worden!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 18:06

oja ik zou die brief idd formeel houden met veel dingen erin wat je ervaringen zijn en waarom je het graag wilt. Niet te lange brief, maar kort bondig met wat en waarom enzo veel succes!!

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 18:07

Leuk Wind!
Ik heb ook een rits brieven de deur uit gedaan, ben nu bij 2 ziekenhuizen uitgenodigd voor een gesprek! Dus ben benieuwd...

NiN_ME

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 18:38

Dit topic maar eens teruggezocht, inmiddels mag ik ook op sollicitatie-gesprek komen aan het VU. Ze hebben daar nog wat mensen uitgekozen die op een gesprek mogen komen, er is een extra opleidingsplek vrijgekomen Haha!
Wat kan je verwachten van de eerste ronde?

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 19:25

heeeeeel veel vragen die ze je gaan stellen. ZTenminste zo was dat bij mij. Waarom je graag okassistente wil worden, wat je gedaan hebt, waarom je geschikt bent voor het vak... Had zelf heel veel voorbereiding ervoor gedaan dus kan nog redelijk antwoorden..

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:26

ja dat had ik ook gedaan, heb met een ok assistente gepraat van tevoren en dat viel geloof ik erg in de smaak, zo hadden ze gezien dat ik me er al wat in verdiept had Lachen

wind wat leuk! ik duim voor je!

ik heb al een keer steriel gestaan ja, maar dat was al een tijdje geleden. Lachen was erg leuk en heeel spannend.. arts deed het leuk en ik mocht assisteren, mocht eigenlijk al best veel doen.. hij hielp me wel, maar hechten enzo ging ook goed.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 16:20

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:06

sorry, ik heb er geen ervaring mee
( wel weet ik dat mensen bij ons niet achteruit gaan op hun salaris maar dat dan het salaris met de jaren verder eerst niet omhoog gaat, dcaht ik! of dat gold alleen voor de mensen die al in dienst waren voor dat ziekenhuis, maar dat weet ik niet. )
ook ligt het zakgeld aan je leeftijd! ik kreeg 500 maar iemand anders ( paar jaar ouder) 700

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 17:35

is idd bij ons ook erg aan leeftijd afhankelijk en wat voor een diploma's je al hebt. Als je verpleegkundige al bent dan verdien je zo een stuk meer....

Vorige week voor het eerst alleen moeten omlopen, was best leuk, maar ook erg hectisch zo in het diepe gegooit te worden Nagelbijten / Gniffelen

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 17:38

wat leuk roos! Haha!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 17:38

haha nouja, leuk vooral stressen toch wel eerst... Maarja is wel goed, blijf je lekker wakker van Haha!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 17:39

Vrijdag voor het eerst op een echt mens mogen hechten! Kreeg de naaldvoerder in mijn handen geduwd met de mededeling 'maak jij het even af?' Zag er echt super netjes uit, was helemaal trots op mezelf.

Eerste 6 maanden verdiende ik zakgeld, hetgeen aan werd gevuld tot het minimumloon. Nu verdien ik gewoon minimumloon. Academische ziekenhuizen vergoeden meer.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 17:41

Das ook leuk!! lijkt me trouwens ook erg stressvol de eerste keren, iedereen zo lekkr op je vingers kijken Lachen vind ik ook altijd zo vervelend bij buisjes plaatsen, om dan het buisje zo snel mogelijk goed vast te hebben Clown

hoeveelste jaar zat je trowuens ookal weer maaikemuis?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 17:42

Ik zit nu halverwege het tweede jaar, PLP4.

Buisjes moet je gewoon even goed opletten. Tis een soort kop-en-schotel verbinding. Als je zorgt dat hij op zijn kantje ligt in de verpakking, dan kan je met je tangetje zo het schoteltje vastpakken en zit je gelijk goed!

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 17:44

wat leuk maaikemuis!
ik zag vandaag in het oknieuws staan dat er een klinische les hechten wordt gegeven door de mensen van ethilon, heb ik me gelijk maar even voor opgegeven Haha! lijkt me wel leuk

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 17:45

Afbeelding

Deze wilde ik jullie toch niet onthouden!
Laatst bijgewerkt door maaikemuis op 07-04-08 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 17:46

wat een stoer mutsje!! Bloos!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 17:48

Hihi, ik heb een hele verzameling! Ik kan niet tegen die wegwerpmutsjes, dan krijg ik heel, heel erge jeuk!

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 17:52

oo ik vind dat echt tof! bij ons heeft niemand ze, denk dat het niet mag.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:23

Whaa stoere muts!

Bij ons mogen ook geen stoffen mutsen, omdat ze niet kunnen controleren of je ze wel wast Rolleyes

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 20:19

Bij ons doen ze er gelukkig niet moeilijk over. Met die disposable mutsen heb ik echt een probleem! Overigens ook met bepaalde soorten zeep, en met bepaalde wasmiddelen voor de pakken. Oftewel, na iedere proef met het een of ander loop ik weer jeukend door de gangen (nieuwe pakken test ik altijd, weten we gelijk of het hypoallergeen is) Koe

Petjes mogen bij ons gelukkig wel, halve afdeling loopt ermee. Je moet ze wel wassen na iedere werkdag. Het maakt het een stuk vrolijker op de werkvloer!

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 09:40

maaikemuis schreef:
Ik zit nu halverwege het tweede jaar, PLP4.

Buisjes moet je gewoon even goed opletten. Tis een soort kop-en-schotel verbinding. Als je zorgt dat hij op zijn kantje ligt in de verpakking, dan kan je met je tangetje zo het schoteltje vastpakken en zit je gelijk goed!

Wij hebben 4 verschillende buisjes en die moet je ook allemaal anders vastpakken Knipoog Maar deze zit er ook tussen, Bevel bobbin toch? Of donaldson? Kan dat nooit onthouden, maar laat dan ook altijd een leerling de buisjes doen Haha! Ik heb ook een hele verzameling stoffen mutsjes. Waar haal jij die van jou vandaan? Ik heb ze van greenscrubs uit amerika, zijn toch mooier dan die van leuke muts... Wij mogen ze nu nog wel op, maar waarschijnlijk als we nieuwe pakken hebben niet meer ivm de partikelstrooing Huilen

Vind het wel typisch dat er zoveel mensen overgevoelig zijn voor de normale mutsen, bij ons zijn er ook een aantal die daar last van hebben.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:34

Wij gebruiken meestal de Bobbin, die is met het omgevallen kop-en-schotel idee best goed te hanteren.

Vandaag met de laser aan het werk, echt leuk! Ik hou van apparaten met knopjes!

Ik bestel mijn mutsen of bij leukemuts.nl of bij greenscrubs.com. Die van Greenscrubs zijn een stuk leuk over het algemeen. We bestellen ze met een aantal meiden van de afdeling, dan zijn de verzendkosten verwaarloosbaar en zijn ze net zo duur als de nederlandse (dollar staat laag). Ik geloof dat als ze het bij ons gaan verbieden ze een heleboel boze mensen gaan krijgen (de leiding heeft ze zelf ook op, dus ben ik er niet zo bang voor)