Afstuderen 2020

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 23:05

harriehoef schreef:
MonteKarlo schreef:
Ik heb mijn laatste feedback gekregen. Hierna moet ik t definitief inleveren (de methode). Heb echt geen motivatie :o Dacht na vorige feedback, zo kan ik m wel inleveren! Was echt trots. Krijg ik m terug met 37 opmerkingen en wat in de eerste versie goed was (en dus niet veranderd is) was nu ineens bout. Kan ik niet zo goed tegen.


Vreselijk altijd. Het is vaak nooit goed genoeg... Heb mijn feedback op mijn opzet al terug gehad, met pijn in mijn buik die mail geopend. :') Gelukkig een “go” gekregen dus kon veilig beginnen met de dataverzameling. Uiteraard ook feedback gehad, maar gaf wel even een positive vibe. Ook geen garantie voor het eindoordeel straks maar goed.

Hoelang moet je straks wachten op je beoordeling van de opzet en mag je vast starten met data verzamelen of nog wachten tot de feedback weer terug hebt?


Echt he :') En het is anderzijds ook weer goed bedoeld om het naar een nog hoger niveau te tillen. Maar alsnog een deuk in je zelfvertrouwen.

Ik kan geen data gaan verzamelen ivm corona gedoe. Ik heb/had namelijk een project in het ziekenhuis maar alles draait daar nu (begrijpelijk) om covid-19. We zijn nog aan het kijken hoe we t project om kunnen buigen...

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 23:06

Bubblewrap schreef:
Wat eerst goed was en nu fout, is dat van dezelfde beoordeelaar?

Ja, om het makkelijk te houden.

harriehoef

Berichten: 709
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 23:34

Sorry, had dat even gemist bij jou afstuderen. Ik was daar ook bang voor, ook ziekenhuis hier. Scheelt dat ik er werk maar was ook bang dat ik geen data kon verzamelen. Doe de interviews nu telefonisch en na werktijd om de werkzaamheden op de afdeling niet te belemmeren. Gaat aardig, collega’s zijn gelukkig bereid mij te helpen door deel te nemen. Met wat aanpassingen dus. Enig idee hoe jij het gaat aanpakken? Iets van alleen literatuuronderzoek oid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 00:30

MonteKarlo schreef:
Bubblewrap schreef:
Wat eerst goed was en nu fout, is dat van dezelfde beoordeelaar?

Ja, om het makkelijk te houden.

Oef, dat is verschrikkelijk lastig en zuur! Kun je niet het gesprek aan gaan? Wel vanuit de 'hey, toen hadden we om reden x dit besproken. Waarom wil je nu dat? Dit sluit voor mij beter aan omdat blabla'.

Hier gelukkig al goedkeuring van mijn PVA. De feedback van de tweede lezer heb ik deels verwerkt, met de uitleg waarom ik andere punten niet heb aangepast. Dan kan ik best stellig zijn. ;)

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 08:53

harriehoef schreef:
MonteKarlo schreef:
Ik heb mijn laatste feedback gekregen. Hierna moet ik t definitief inleveren (de methode). Heb echt geen motivatie :o Dacht na vorige feedback, zo kan ik m wel inleveren! Was echt trots. Krijg ik m terug met 37 opmerkingen en wat in de eerste versie goed was (en dus niet veranderd is) was nu ineens bout. Kan ik niet zo goed tegen.


Vreselijk altijd. Het is vaak nooit goed genoeg... Heb mijn feedback op mijn opzet al terug gehad, met pijn in mijn buik die mail geopend. :') Gelukkig een “go” gekregen dus kon veilig beginnen met de dataverzameling. Uiteraard ook feedback gehad, maar gaf wel even een positive vibe. Ook geen garantie voor het eindoordeel straks maar goed.

Hoelang moet je straks wachten op je beoordeling van de opzet en mag je vast starten met data verzamelen of nog wachten tot de feedback weer terug hebt?


Dit ken ik zo goed! Vooral ook dat met buikpijn de mails openen. Heeft het zijn even te bellen met je begeleider om de feedback te bespreken? Mijn tweede verslag was ik ook super blij en tevreden en toen kreeg ik (geen grapje) 55 opmerkingen terug. Mijn bedrijfsbegeleidster raadde mij aan het even los te laten en daarna te bellen. Toen bleken alle opmerkingen van één aanpassing af te hangen en scheelde het werk aanzienlijk. Maar ik kon wel door de grond zakken dat eerste moment. :=
Ik zou zo snel mogelijk even bellen. Hoofd de lijntjes kort.


Bubblewrap schreef:
Canon, och nee wat zuur! Ik moest lachen toen ik las van de bed-videobeller. Totdat ik de tweede alinea las :(:) Wie had je ingelicht, begeleider van school of van het bedrijf?

Dit kwam 100% van de afdeling waarin ik werk. Mijn docent-begeleider wist van niks en schrok wel toen ik het vertelde.. andere afdelingen wisten ook van niks.

Op dit moment is het rustiger geworden. Ze zaten vooral heel erg in de stress en ik heb later excuses aangeboden gekregen. Maar omdat ik nu vastloop met mijn doelgroep onderzoek en al minstens één maand extra tijd nodig heb. (En er nu door alle ingestoken energie, thuis zitten en stress best doorheen zit.) Hebben we het erover gehad mijn afstuderen op te schorten. Ik ga waarschijnlijk na de zomer verder met dit project.
In de huidige situatie kan ik nu niet door of ik lever iets aan waar de opdrachtgever helmaal niks mee kan.. Ik weet nog niet wat ik ervan vind, maar voel me opeens wel veel energieker en zie alles weer een beetje meer zitten nu ik weet dat dit de keuze kan zijn (en gaat worden..)

Haha, die bed-beller vond ik ook echt super grappig (naast lichtelijk ongemakkelijk) := volgens mij is ie erop aangesproken want hij heeft het nu niet meer gedaan. Maar hij heeft nu ook de knop "achtergrond onscherp maken" ontdekt op Microsoft Teams, dus God knows.. :') haha

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 08:58

Ik schrik soms ook van de hoeveelheid feedback bolletjes, maar vaak zijn het kleine dingen.
Ik zie het op een gegeven moment niet meer en als een ander het leest kijkt hij er met een frisse blik naar. Soms ook heel verhelderend :).

Kan iedereen een beetje z’n draai vinden met thuiswerken enzo?

Eske_B

Berichten: 15105
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 14:50

Soms krijg je veel feedback he... ik ben het er ook niet altijd mee eens :P

Hier gaat thuiswerken wel prima, het went langzaamaan. Mis vooral de reistijd (1.5u enkele reis) niet.

Zijn er hier mensen die stage lopen (minimaal 3 dagen per week) en voor mijn afstudeeronderzoek een vragenlijst van +-15min willen invullen? Het maakt niet uit of je thuis werkt! Het gaat over motivatie, bevlogenheid en werkprestatie :)

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 16:00

Eske_B schreef:
Soms krijg je veel feedback he... ik ben het er ook niet altijd mee eens :P

Hier gaat thuiswerken wel prima, het went langzaamaan. Mis vooral de reistijd (1.5u enkele reis) niet.

Zijn er hier mensen die stage lopen (minimaal 3 dagen per week) en voor mijn afstudeeronderzoek een vragenlijst van +-15min willen invullen? Het maakt niet uit of je thuis werkt! Het gaat over motivatie, bevlogenheid en werkprestatie :)


Stuur maar hoor :)

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 16:02

Bubblewrap schreef:
Oef, dat is verschrikkelijk lastig en zuur! Kun je niet het gesprek aan gaan? Wel vanuit de 'hey, toen hadden we om reden x dit besproken. Waarom wil je nu dat? Dit sluit voor mij beter aan omdat blabla'.

Hier gelukkig al goedkeuring van mijn PVA. De feedback van de tweede lezer heb ik deels verwerkt, met de uitleg waarom ik andere punten niet heb aangepast. Dan kan ik best stellig zijn. ;)


Goeie tip! Deze feedback gever is niet de eindbeoordelaar, dus ik zal nog even kijken of ik bepaalde keuzes beter in kan dekken.

Eelmo

Berichten: 2969
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:57

Ik kom gezellig bij het 'eerst goed, nu fout' feedback clubje -O- :')
Al is het bij mij vooral 'waarom heb je dat dan niet in een vorige versie al aangegeven' feedback.

Ach, het is toch niet alsof we nu tijdens een pandemie tijd hebben voor andere dingen dan dubbel werk... |o

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:45

Eelmo schreef:
Ik kom gezellig bij het 'eerst goed, nu fout' feedback clubje -O- :')
Al is het bij mij vooral 'waarom heb je dat dan niet in een vorige versie al aangegeven' feedback.

Ach, het is toch niet alsof we nu tijdens een pandemie tijd hebben voor andere dingen dan dubbel werk... |o


Vreselijk he, krijg er ook echt een minderwaardigheidscomplex van :')
Ik probeer me er nu maar weer doorheen te worstelen }:0

Eelmo

Berichten: 2969
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 08:40

Ik vraag me dan ook altijd af hoe die mensen zo'n stuk lezen.. óf ze het wel lezen. Was er echt een beetje boos over. Maar idd, nu maar weer braaf doen wat ze wil zien B-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 08:50

Denk er wel om dat je niet alles klakkeloos overneemt, stel je voor dat je onderzoek(smethoden) dan compleet anders zijn ;)

Succes met aanpassen!

Eelmo

Berichten: 2969
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:23

Oh nee hoor! Het is vooral feedback op de inleiding, structuur, stijl en duidelijkheid enzo. Maar wel mooi op stukken die ik niet (drastisch) veranderd heb in deze versie. Dus die feedback had ik al een ronde eerder kunnen (moeten?) krijgen.

Anoniem

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 12:14

Dat is enigzins fijn!
Maar inderdaad vreemd dat het nu pas gemeld wordt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:46

Wij studeren wel in de meest onhandige tijd af :+ De optie om door te studeren begin ik serieus te heroverwegen.

Roquen

Berichten: 1605
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:55

Het afstuderen vind ik over het algemeen nog wel meevallen... Het vinden van een baan hierna echter...

Eske_B

Berichten: 15105
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:04

Daar ben ik ook wel bang voor ja, of we nog wel werk kunnen vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:06

Ik bedoel ook waar we tegen aan gaan lopen als we afgestudeerd zijn. Veel bedrijven economisch in de problemen, personen die hun baan kwijt zijn en ook gaan solliciteren...

Kwam niet zo duidelijk uit mijn post ;)

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 23:22

Het is hier vanaf morgen officieel in werking: mijn afstuderen wordt opgeschort naar na de zomervakantie. We zetten erop in dat het dan beter is en ik mijn werk "weer normaal" kan uitvoeren..

Door de maatregelen zijn bij mij zoveel mogelijkheden tot werken afgesloten, dat ik minstens voor dit onderzoek en maand extra nodig heb, laat staan ontwerpfase, test en eindimplementatie..

Ik ben heel benieuwd want ik heb eigenlijk voor die tijd gesolliciteerd bij een hele mooie baan bij een afdeling die opgebouwd gaat worden. Onwijs gave plek, maar ik houd mijn hart vast. Ik heb daarnaast dan wel mijn eigen bedrijf, Maarja, die zit in de sport en als er iets nu gigantisch onderuit ligt.. Dan is dat het wel. -O- ben heel benieuwd..

Zijn er al anderen hier die ook praten over opschorten / extra tijd met faculteit of onderwijsinstelling?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 23:35

Pfoeh, pittig Canon!
Ik vind je keus stoer ;)

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:28

Pittig Canon! Maar wel een stoere keuze van je :).

En nee, hier niet. Voor alsnog kan alles prima thuis, alleen dan aangepast.

En een baan vinden na mn afstuderen... Wordt nog wel een dingetje denk ik..

Merell123

Berichten: 1026
Geregistreerd: 03-02-07
Woonplaats: De Rijp

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:31

Ik voel met jullie mee.. heb echt net voor deze rare periode mijn onderzoek afgerond. Vorige week mijn verdediging gehad en gehaald, dus super blij! Was wel ook vreemd , staand in de huiskamer tegen de camera van mijn laptop spreken zonder iemand te zien, hihi. Maar het zit er op! :D Wil jullie heel veel succes wensen allemaal, ik hoop dat jullie je onderzoek zoveel mogelijk nog kunnen uitvoeren of het kunnen uitstellen indien nodig!


Nu sinds februari begonnen bij een baan in mijn vakgebied, ook heel vreemd nu gelijk vanaf huis, maar dat is een ander verhaal.

Eelmo

Berichten: 2969
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:24

Gefeliciteerd Merel! :D

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:34

Gisteren telefoon gehad van het Praktijkbureau (afdeling die die dingen fixt bij ons) en het wordt in werking gezet.. Dankjewel voor jullie lieve woorden Esther en Bubblewrap. <3 Ik voel een grote last van mijn schouders en heb gisteren ook écht lang geslapen. Voor mij een teken dat dit de goede keus is. De bond waar ik zit is er ook blij mee en wil graag meehelpen, onwijs lieve mensen waar ik ook graag langer bij blijf. :o Al met al even wennen nu, maar ik denk wel dat de keuze goed was. :j Het is spannend, maar uiteindelijk zo veel beter!

Mooi gedaan Merel! Ik vind het best stoer dat jij gewoon voor camera gepresenteerd hebt! :)) Gefeliciteerd en geniet van je baan! Hopelijk vind je een beetje je draai thuis. Ergens moeten we weer naar kantoor kunnen.. O:)