Motivatie topic; studeren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ikke89

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 19:54

Ik meld mij hier ook! Ben bezig met de opleiding gedragstherapie voor honden. Echt superleuk en interessant en de leerstof is ook eigenlijk heel leuk.
Maar om na een werkdag nog te beginnen met studeren is wel erg lastig. Ik heb me dan ook voorgenomen om te leren op mijn vrije dagen, en dat is morgen. Maar ik vind het nu al moeilijk om er aan te beginnen |o

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:26

Ik moet mijn labjournaal nog afschrijven, maar ik heb zo geen motivatie, al de hele dag niet. Het is echt verschrikkelijk. Heb nog anderhalf uur voordat ik me moet klaarmaken om naar bed te gaan want morgen gaat de wekker alweer om 5:20 :O Kan gelukkig morgen in de trein (anderhalf uur) en op school (2 "tussenuurtjes" van 3 kwartier) de allerlaatste dingen er nog aan schrijven, mocht het echt niet lukken het zo af te krijgen, maar men, ik heb zo'n gruwelijke hekel aan dat stomme ding... Haalt voor mij zoveel plezier weg aan het stukje practicum wat ik ontzettend leuk vind om te doen.
Ik zet maar even een livestream op en ga maar kijken hoever ik nog kom

Edit;
Morgen wordt voor mij sws een zeer pittig lange dag. Om 6 uur richting de bus zodat ik om kwart over 8 op station ben (als er geen vertraging is) en dan ben ik 5 voor half 9 op school. Dan heb ik les tot 17:15 en aangezien dan precies de trein vertrekt moet ik nog een half uur wachten. In de tussentijd eten halen en met de eerstvolgende trein naar huis. Dan om 19:40 word ik opgepikt op het station het dichtst bij mijn huis, want als ik op de bus moet wachten ben ik pas 20:30 thuis, want die rijdt in de avond maar 1 keer in het uur. Al met al ben ik dus 14 uur van huis morgen, denk dat als ik thuis kom, ik direct ga slapen :+

Edit2;
Ik kom er zojuist achter dat ik een verkeerd schrift heb... Had er eentje met lijntjespapier moeten hebben en ik heb er een die volledig blanco is. Gadverdamme, word me hier toch een partij chagrijnig van -.-

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 23:23

Nou, ik heb weer twee tentamenresultaten terug.

Voor 1 vak een 4,6, maar hier had ik wel van verwacht dat het cijfer rond de 5 lag. Gewoon een tentamen waar ik van te voren niet wist wat ik er echt van moest verwachten en ook nog eens lastig vond.

Een ander vak is een 4,2, hier had ik wel een zesje van verwacht. Baal hier wel echt heel erg van, had deze echt niet zien aankomen. Maargoed, een vak met echt sommetjes maken, dus ik ga in juni weer een poging doen. Gaat nog een druk voorjaar worden ben ik bang.

Moet nog van 1 vak uitslag terugkrijgen, maar ik ben hier ook bang voor...

Sorry, even mijn teleurstelling van mij afschrijven.

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 00:49

Freyr schreef:

Voor 1 vak een 4,6, maar hier had ik wel van verwacht dat het cijfer rond de 5 lag. Gewoon een tentamen waar ik van te voren niet wist wat ik er echt van moest verwachten en ook nog eens lastig vond.

Een ander vak is een 4,2, hier had ik wel een zesje van verwacht. Baal hier wel echt heel erg van, had deze echt niet zien aankomen. Maargoed, een vak met echt sommetjes maken, dus ik ga in juni weer een poging doen. Gaat nog een druk voorjaar worden ben ik bang.

Ah, echt balen! Hopelijk is de laatste geen teleurstelling.

Morgen heb ik een tentamen en ik heb me totaal niet voorbereid. Ben benieuwd hoe het gaat..... het gaat over de theorie achter verpleegkunde, zo ontzettend saai.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 09:26

Freyr schreef:

Aah ships zeg’

@taartje, wat een lange dag zeg!

@doedatje, succes!

Lisette1205

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 09:33

Iedereen die weer toetsen/tentamens heeft weer succes vandaag!

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:53

Freyr schreef:

Ah nee, hopelijk heb je de laatste wel goed gemaakt :(:)

Ik had gisteren een tentamen en wij mogen de antwoorden (MC-toets) op een apart kladblaadje invullen zodat je het thuis ook nog een keer na kunt kijken. Ik was zo erg aan het hoesten en proesten dat een surveillant een recept op het blaadje heeft geschreven :')
Vandaag vol aan de bak voor de resterende drie tentamens.
Succes iedereen met tentamens, leren en maken van verslagen!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 12:38

Freyr schreef:

Ugh wat vervelend, zeker als je die ene niet verwacht had :(:)

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:03

Mijn lange dag werd iets minder lang, vanochtend wakker geworden met hoofdpijn dus besloten de colleges te laten voor wat het is en dan "fris" het practicum kunnen doen. Ik hoop dat het goed is dat ik mijn labjournaal niet mee Heb, aangezien ik een verkeerde had gekocht. Heb het wel voorbereid, practicum uitgeprint en extra papier mee om dingen op te schrijven. Als het niet mag ga ik maar weer naar huis...

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:16

Nou, ik heb mijn tentamen gehaald! De toets was heel slecht in elkaar gezet. Allemaal vragen waarvan je de antwoorden kan herleiden uit een vorige vraag. Er waren ook nog 2 dezelfde vragen.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:27

Doedatje schreef:
Nou, ik heb mijn tentamen gehaald! De toets was heel slecht in elkaar gezet. Allemaal vragen waarvan je de antwoorden kan herleiden uit een vorige vraag. Er waren ook nog 2 dezelfde vragen.

Oh dat is wel heel bizar! Maar wel fijn dat je hem daardoor gehaald hebt!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:47

Slecht dat je tentamen slecht in elkaar zat, maar wel lekker gehaald!

De inhoud van mijn verslag is (eindelijk) af!
Alleen nog bronnenlijst netjes maken en doorlezen op taal.
Maar daar heb ik tot 25 janauri voor :')

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 20:15

Doedatje schreef:

Gefeliciteerd! Slecht zeg eigenlijk dat het tentamen zo in elkaar zat..

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:10

Wow ik had echt effe een hartverzakking! Ik studeer in België maar ben nu in Nederland en heb morgen vroeg een examen waar ik mijn rekenmachine voor nodig heb. Had ik dat ding toch in België laten liggen |o had er al een hard hoofd in en dacht nu helemaal dat t verloren was haha }:0

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:34

Vandaag mijn eerste herkansing.
Hoop zo erg dat het goed gaat, omdat ik zit met het halen van mijn BSA.
Gelukkig ben ik (nog) niet echt zenuwachtig :7

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:44

elise21 schreef:
Vandaag mijn eerste herkansing.
Hoop zo erg dat het goed gaat, omdat ik zit met het halen van mijn BSA.
Gelukkig ben ik (nog) niet echt zenuwachtig :7

Heeeel veel succes!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:47

Succes!

Hier ook tentamen straks. Op de pc, meerkeuze.
Ik haat toetsen op de pc, ik wil blaadjes onder kladderen :')

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:55

Succes met de tentamens
Hier zo 2de case van deze periode presenteren

Maartje9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:06

Succes allemaal!

Ik moet, als ik geen onvoldoendes terug krijg die ik nog moet herkansen, nog 1 tentamen. Echt zo'n tentamen waarvan ik eerst dacht van, dat doe ik wel even. Maar nu ik aan het studeren ben valt het echt heel vies tegen. Het lijkt gewoon niet in mn hoofd te willen :(. Het tentamen is donderdag dus ik heb nog wel een paar dagen, maar ik heb er een hard hoofd in.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:13

Ah balen als de stof taaier is dan het lijkt!

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:29

Succes mensen!
Ik heb vanavond een tentamen en ik kijk er niet echt naar uit vanwege mijn slechte voorbereiding door eerdere tentamens en de griep

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:37

In heb vanmorgen een tentamen gemaakt waar de rest van mn leven vanaf hangt :')
Ik heb nog 1 mogelijkheid om deze voor de zomer te herkansen mocht dit een onvoldoende blijken en anders is het studievertraging en dan weet ik niet of ik t af ga maken..

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:37

Domi_94 schreef:
Succes mensen!
Ik heb vanavond een tentamen en ik kijk er niet echt naar uit vanwege mijn slechte voorbereiding door eerdere tentamens en de griep

Ahh beterschap! En alsnog succes natuurlijk :j

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:24

Succes allemaal! Niet vergeten om voldoende te eten/drinken voor het tentamen :)

Ging het niet goed dan MonteKarlo? :(

Hier echt totaaaal geen motivatie.. Elke keer heb ik dingen fout waarvan ik dacht dat het goed ging, en nu ben ik bij een stuk theorie aangekomen waar ik de basis al niet eens van snap. Stom vak |(

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:30

Loolotte schreef:
Succes allemaal! Niet vergeten om voldoende te eten/drinken voor het tentamen :)

Ging het niet goed dan MonteKarlo? :(

Hier echt totaaaal geen motivatie.. Elke keer heb ik dingen fout waarvan ik dacht dat het goed ging, en nu ben ik bij een stuk theorie aangekomen waar ik de basis al niet eens van snap. Stom vak |(

Drinken doe ik juist niet voor het tentamen, ik mag namelijk niet het lokaal uit voor een plaspauze en mijn blaas leeft af en toe zeg maar een eigen leven :+

Om welk vak gaat het? Misschien dat iemand kan helpen?

Ik ben net weer heerlijk zen geworden bij pony, nu met een lekkere kop thee aan de slag voor woensdag. Heb morgen een opdracht op locatie de mijn hele dag in beslag neemt, dus morgen geen tijd voor voorbereidingen!