examenstress

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 19:58

Nee, geen kaart tips wel nog een zoek tip heel goed het trefwoordenregister gebruiken en de allerlaaste blz (die zeg maar op de kaft ook een deel geplakt is) gebruiken.
Köppensysteem kan je terugvinden maar niet de voorwaarden zoals dat bij een A klimaat het tenminste 18 graden moet zijn. Dat soort dingen zijn van belang als je klimaat grafieken bij plaatsen op de aarde moet plaatsen.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 20:03

_mjwb schreef:
Weten jullie misschien handige kaarten voor AK morgen? Je kunt het Köppensysteem en de landschapszones toch gewoon terugvinden in de atlas?

Dit examen gaat echt drie keer niks worden voor mij. Ik hoop echt dat ik überhaupt een 4 kan halen :\

ik gebruik altijd het trefwoordenregister daar kun je veel vinden. heel veel succes!

_mjwb

Re: examenstress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:32

Dankjulliewel! :)

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 20:40

zijn er ook mensen die oordopjes indoen
bij het examen voor opperste concentratie? ik zit er aan te denken omdat ik wel snel afgeleid ben door geluiden

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:47

iiSunshine schreef:
zijn er ook mensen die oordopjes indoen
bij het examen voor opperste concentratie? ik zit er aan te denken omdat ik wel snel afgeleid ben door geluiden

Yes me! Werkt echt pérfect voor mij, anders raak ik ook te snel uit mn concentratie door alle geluiden die mensen maken, ook al zijn t mini geluiden. Nu zit ik echt helemaal in mn eigen wereldje _/-\o_

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:06

Succes iedereen die morgen moet! Ik mag dinsdag weer dus morgen weer een dagje leren.

Phoeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:49

saabineex schreef:
Phoeboe schreef:
Nog meer mensen die dinsdag economie hebben? (Havo) Volgens mij ga ik dat prijsindex en cpi nooit begrijpen :?

Jep ik heb ook economie dinsdag. Heb je al filmpjes gekeken op youtube?

Ja gedaan, maar t lijkt wel elke keer anders te zijn..

yvettt02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:07

Phoeboe schreef:
Nog meer mensen die dinsdag economie hebben? (Havo) Volgens mij ga ik dat prijsindex en cpi nooit begrijpen :?

Ja ik ook. Wat snap je er precies niet aan? Hoe je t berekent? Of ..? Economie is ook niet mijn sterkste vak (sta wel een 7,8 maar dat is niet genoeg want ik wil cum laude slagen :+ ) miss kan ik t wel uitleggen?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:52

Alvast veel succes aan iedereen die morgen aardrijkskunde en/of bio heeft! Ik heb beiden, om 06.00 gaat hier de wekker..

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 23:06

Morgen duits en wiskunde. Toch wel spannend. Met duits 3 examens gemaakt en een 5, 6 en een 8 gehaald, dus daar is geen pijl op te trekken :+ Moet een 5,8 minimaal voor een voldoende, maar daar heb ik opzich wel een beetje vertrouwen in.
Heb vrij weinig aan wiskunde gedaan, dit weekend 2 examens geoefend en een 5,5 en 6,3 gehaald. Moet hier een 5,1 minimaal voor, maar dat gaat denk ik ook wel lukken.

Ik vind die logaritmes echt vréselijk!!

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 23:08

Succes morgen!
Thanks Robin :).

Phoeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 23:11

yvettt02 schreef:
Phoeboe schreef:

Ja ik ook. Wat snap je er precies niet aan? Hoe je t berekent? Of ..? Economie is ook niet mijn sterkste vak (sta wel een 7,8 maar dat is niet genoeg want ik wil cum laude slagen :+ ) miss kan ik t wel uitleggen?

Ja ik weet niet wat ik dan moet doen en welke getallen ik moet gebruiken..

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 23:21

xPabloBokt schreef:
Alvast veel succes aan iedereen die morgen aardrijkskunde en/of bio heeft! Ik heb beiden, om 06.00 gaat hier de wekker..

hetzelfde hier.. succes, we kunnen het beide! *\o/*

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 23:24

RIC= (NIC/PIC) x 100
Even heel simpel:
RIC geeft het verband tussen je loonstijging en de stijging van de prijzen weer. Oftewel, de stijging/daling van je koopkracht.
NIC is de procentuele verandering van het loon.
PIC is de procentuele verandering van de prijzen.
Procentuele verandering --> (nieuw-oud/oud) x 100

Stel de lonen stijgen in 2015 (ten opzichte van 2014) met 5%. NIC is dus 105.
de prijzen stijgen in 2015 (ten opzichte van 2014) met 2,75%. PIC is dus 102,75.
(105 / 102,75) x 100 = 102,19.
Dan is de koopkracht dus met 2,19% gestegen. Oftewel, je bent erop vooruit gegaan.

Het kan ook zijn dat je andersom moet rekenen.
RIC = NIC ⁄ PIC × 100
NIC = (RIC × PIC) ⁄ 100
PIC = NIC ⁄ RIC × 100

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 06:43

Heel veel succes iedereen vandaag! ik zit hier te stuiteren, heb net een appje gekregen van die vriendin met de tinkermerrie "HIJ IS ER" en verder helemaal niks :') Maar ik ga ervanuit dat we een veulen hebben *\%/*

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 07:06

Gefeliciteerd!! Nu ga je in ieder geval goed je examen in! :D

Heel veel succes iedereen! :)

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 07:11

Aah gefeliciteerd met het veulen! Super leuk!

Iedereen heeeel veel succes vandaag +:)+

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 07:44

Ik kom me ook even melden!

Doe examen op havo niveau.

Vandaag ak en bio... hellupp

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 08:05

Succes iedereen !!

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 08:10

Nou, ik meld me ook nog maar even... Dan wel geen eindexamen, die heb ik 10 jaar geleden allemaal volbracht.

Maar ik zit over een uurtje in mijn examen Deens gedoken. Vandaag leesvaardigheid en schrijfvaardigheid, over 2 weken nog luistervaardigheid en over 4 weken spreekvaardigheid.
Het niveau is vergelijkbaar met VWO... Heb er 2 jaar hard voor gewerkt en nu op naar het moment van de waarheid.

Succes aan iedereen!!

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 08:49

Ik lees al de hele tijd mee maar ik kruip onder mijn meelees steen.. morgen economie en vrijdag wiskunde a ..
Ik heb maar 2 vakken omdat ik 2 jaar terug al mijn havo diploma gehaald heb :)
Helaas niet de juiste vakken voor de opleiding die ik wil doen dus die doe ik nu

Succes iedereen vandaag!

Gaby9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 10:22

School heeft me gebeld. Ik kan heel veel kanten op wat fijn is. School stuurt ook nog een mailtje met alles.

Als ik het goed begrijp is de plan nu is dat ik woensdag engels probeer. Omdat daar weinig voorbereiding voor nodig is. En normaal een half uur korter is. En de week erop maandag natuurkunde. En in de 2de tijdvak: bio,eco,wisa doe. Allemaal valt het op een andere dag. Daarbij heb ik nog recht op 30 min extra tijd. En mag ik pauzes hebben in examen, die acht eraf worden opgeteld. Ook heb ik nog een herkansing, die dan denk ik 3de tijdvak is.

Ik vind het fijn dat school zo mee heeft gedacht, en ik nu echt rust kan hebben.

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:01

GabyShyy schreef:
School heeft me gebeld. Ik kan heel veel kanten op wat fijn is. School stuurt ook nog een mailtje met alles.

Als ik het goed begrijp is de plan nu is dat ik woensdag engels probeer. Omdat daar weinig voorbereiding voor nodig is. En normaal een half uur korter is. En de week erop maandag natuurkunde. En in de 2de tijdvak: bio,eco,wisa doe. Allemaal valt het op een andere dag. Daarbij heb ik nog recht op 30 min extra tijd. En mag ik pauzes hebben in examen, die acht eraf worden opgeteld. Ook heb ik nog een herkansing, die dan denk ik 3de tijdvak is.

Ik vind het fijn dat school zo mee heeft gedacht, en ik nu echt rust kan hebben.

Wat fijn dat het zo goed is opgelost! Nog succes met de toetsen die je nu nog moet maken, en alvast succes voor straks in het 2e tijdvak. Voel je je al wat beter?

Ik heb net duits gehad, ging wel goed vlgns mij! Was ongeveer een uur eerder klaar lol, maar heb nog even alles nageken en overgeschreven zodat ik het na kan kijken.

Nu even chillen en ontstressen voor wiskunde straks....

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:15

Gelukkig is t goed opgelost!

Gefeliciteerd met het veulen :+:

Heeeeel veel succes iedereen vandaag! Ik heb om half 2 wisA

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:23

Waarom heb ik dit topic niet eerder gezien?

Ik ben afgelopen vrijdag begonnen met Nederlands. En ik had niet voldoende tijd. Ik had de laatste opdracht niet eens half af. En die laatste opdracht is een hele hoop punten waard :(

Morgen heb ik Engels. Ik sta daar een 9 gemiddeld voor, dus ik maak me daar geen zorgen om.

Mijn doel is om cum laude te slagen. Ik hoop dat dat gaat lukken :D