Welk beroep hebben de bokkers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 18:53

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-04-26 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:08

Wat leuk om allemaal te lezen ;)

Ik heb media en entertainment management gestudeerd, daarna 2,5 jaar bij de Rabo gewerkt en nu ruim 1,5 jaar bij een makelaarskantoor in de binnendienst. Super leuk en veelzijdig, veel vrijheid, leuke collega's, lekker dichtbij huis oftewel helemaal op mijn plek :j

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 09:28

Ik ben als mondhygiënist werkzaam binnen de kaakchirurgie en een groot tandheelkundig centrum {:}

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:38

Leuk om te lezen allemaal :)

Ik ben afgestudeerd paraveterinair en bijna afgestudeerd voor HBO Educatie en Kennismanagement. Ik werk (sinds 3 jaar) als docent Dierverzorging bij een AOC }:0 /3 B-)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:43

Sabini schreef:
Leuk om te lezen allemaal :)

Ik ben afgestudeerd paraveterinair en bijna afgestudeerd voor HBO Educatie en Kennismanagement. Ik werk (sinds 3 jaar) als docent Dierverzorging bij een AOC }:0 /3 B-)

Supergaaf, dat wil ik ook nog eens gaan doen!

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:53

Ailill schreef:
_Summerly_ schreef:
Ik studeer en loop stage op een ambassade. Als ik volgend jaar ben afgestudeerd hoop ik iets te kunnen blijven doen in de internationale betrekkingen. :)
Dit lijkt me echt zo ontzettend tof :D
Het is ook echt fantastisch! Nu is dit ook wel een heel erg leuke post; groot genoeg om heel dynamisch te zijn, maar klein genoeg om toch korte lijntjes en een informele sfeer te hebben. Bovendien mogen we ook heel erg in onze handjes knijpen met onze ambassadeur. :D

Eulogy schreef:
_Summerly_ schreef:
Ik studeer en loop stage op een ambassade. Als ik volgend jaar ben afgestudeerd hoop ik iets te kunnen blijven doen in de internationale betrekkingen. :)

Wat gaaf! Ik wilde altijd iets soortgelijks doen maar het is denk ik toch niet echt voor me weggelegd. Op welke ambassade loop je stage?

Ik ben trainee management accountant bij een FTSE 250 constructiebedrijf :) Accountancy heeft nogal een saai imago maar ik vind het echt onwijs interessant en leuk werk.
Ik loop stage op de post in Zuid Afrika. :)

Grappig trouwens, accountancy is de richting die ik op wil als IR niets wordt. :P

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:27

Leuke dingen komen voorbij zeg! En veel dingen die ik niet eens ken :')

Ik zit in mijn 1e jaar aan de universiteit voor de opleiding kinesitherapie (België) (fysio in NL) en zou daarna heel graag de opleiding tot dierenfsyio voor hond en eventueel paard doen ! :)

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:35

Ik werk als junior secretaresse/planner bij de Hersenstichting (goede doel). Super leuke baan en erg afwisselend.

corinec

Re: Welk beroep hebben de bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:54

Ik ben vergunningverlener Wet natuurbescherming bij de Regionale uitvoeringsdienst Noord Holland-Noord. Ik werk in opdracht van de provincie en verleen met name vergunningen voor agrarische bedrijven.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:45

Ik heb mijn eigen business waarbij ik mijn eigen tijd indelen kan.
Super praktisch naast 4 paarden, een parttime baantje bij de post en alle andere bezigheden.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:51

Ik werk in de dementie zorg :) wil volgend jaar beginnen met coach opleiding of diertherapeut

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:00

Ik werk in een grote sportzaak op de outdoor afdeling :D Helemaal op mn plekje :)

Hiervoor als financieel medewerker gewerkt, ik ben onwijs blij dat ik besloten heb om toch een andere weg in te slaan!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:23

Bralindy schreef:
Ik werk in de dementie zorg :) wil volgend jaar beginnen met coach opleiding of diertherapeut

Ik heb daarmee te maken nu (moeder) en ik heb daar inmiddels zoveel respect voor gekregen!! :j :j

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:28

Docent natuurkunde, van oorsprong chemicus en ik werk in deeltijd op school en deeltijd als bekapper en gebitsverzorger en instructeur en we geven dagcursussen. Afwisseling maakt het leuk :j

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:46

Wat een leuke dingen komen voorbij!
Ik ga volgend jaar afstuderen als analist (opleiding biologie en medisch laboratoriumonderzoek). Dit is met name laboratoriumwerk (research), dus onderzoek doen naar kanker etc. Daarna wil ik nog een master biologie gaan volgen :D

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:48

Wauw wat is dit een handig topic!
Geen beroep of studie voor mij, maar wel klas 4vwo en bezig met toekomstplannen.
De keuze is reuze maar welke studie ik moet kiezen zou ik niet weten.
Met jullie beroepenuitleg al wel een heel stuk verder gekomen, daar ben ik jullie dankbaar voor :)
Wel een bijbaantje als vakkenvuller, maar ik ben niet van plan dat mijn hele leven te blijven doen, dus dat zal wel niet als beroep gelden denk ik :+
Ik lees dus rustig mee met jullie beroepen en studies, in de hoop zelf ook wat leuks te vinden O:)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 19:14

Leuk topic heb je aangesneden TS!

Bijzonder om te lezen dat toch best wel veel mensen iets in de paardenhouderijrichting hebben gestudeerd of andere diergerelateerde beroepen, en uiteindelijk een andere job vinden. Ik ook. Ik heb mijn certificaat westerntrainer, maar heb daar al 17 jaar niets meer mee gedaan.

Verder woon ik in Frankrijk, ben freelance vertaler en ik heb een eigen bedrijfje (tweemanszaak) in designtassen van ... papier!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 19:28

Zzp schrijfster van romans en scenario's. Ik ben dichtbij de publicatie van mijn eerste boek en ben bezig met de BBC voor een serie, maar dat is nog erg onzeker. Denk niet dat het gaat lukken :+

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 19:42

Diploma's voor dierenverzorging omdat ik nog niet wist/kon doen wat ik wilde. Gave stages gehad bij een kleine dieren en vogelopvang en het gaafste wat ik gedaan heb is bij de hondensectie van defensie.

Momenteel doe ik de opleiding mediavormgeving en ben ik parttime fotograaf.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 19:45

Hier een militair verpleegkundige bij de luchtmacht! Geniet er iedere dag van :)F

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 19:55

lonniejj schreef:
Hier een militair verpleegkundige bij de luchtmacht! Geniet er iedere dag van :)F

Ah dit zou ik zo graag willen worden!

Zit nu in 4 havo dus geen beroep ofzo. Wel een leuk topic.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 19:58

Heb veel verschillende dingen gedaan, waaronder activiteiten begeleidster in een verzorginghuis en ook een aantal jaren in de paarden gewerkt.
Toen kreeg ik mijn 1e hernia. Afgekeurd op het werk wat ik deed. Verzorgende met opleiding. Na operatie 2 jaar als activiteitenbegeleidster gewerkt en weer een hernia. Ook weer afgekeurd. En toen dus alles omgegooid en ben gaan leren voor administratief werk.
Nu 19 jaar administratief medewerkster op een SBO school en deze maand gepromoveerd naar secretaresse...Nieuwe directie die mijn werk erg waardeert en daarom de promotie... En dat voor iemand die al 2 x is afgekeurd en nu met een 3e hernia rondloopt. En ook nog reuma erbij te hebben gekregen..Ben daar best wel een beetje trots op..

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:41

Ik heb een vaste aanstelling in een dierenwinkel. Op mijn 18e in een ander filiaal begonnen als stagaire (niveau 2 dier en zorg) na een aantal maanden begonnen als weekend hulp, toen ik mijn diploma had gehaald wou ik heel graag meer uren gaan maken. Toen kwam er een plekje vrij in een ander filiaal, ik was net 21. waar een oud collega inmiddels assisent bedrijfsleider in opleiding was en ze wou mij graag hebben en ik wou meer uren gaan maken en niet meer naar school :+ . Na een aantal maanden daar gewerkt te hebben een vast contract gekregen.

Misschien ga ik nog een thuisstudie detailhandel niveau 4 doen zodat de kans groter word dat ik in aanmerking kom om door te leren.
Ik zie mezelf wel tot 67e dit werk doen :)

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:56

Ik werk nu nog als cassiere, maar hopelijk over een jaar (na mijn studie) als archeoloog lekker te genieten van ons prachtige erfgoed!

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:25

lonniejj schreef:

beetje jammer dat wat je ook wilt doen altij de AMO moet doen..