Diergeneeskunde Selectie 2017-2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 19:21

Huh wat gek, ik heb nr 97,maar in vergelijking met Galantje heb ik iets minder goed gescoord op alle onderdelen. Wat had jij voor vwo cijfers?

Anoniem

Re: Diergeneeskunde Selectie 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 19:50

Da's inderdaad gek.

Galantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:45

Nina1999 schreef:
Huh wat gek, ik heb nr 97,maar in vergelijking met Galantje heb ik iets minder goed gescoord op alle onderdelen. Wat had jij voor vwo cijfers?

Ik stond gemiddeld een 6,1, vwo 5 was niet m'n beste jaar...

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:06

Ik vind het persoonlijk ook ontzettend stom dat ze die cijfers nog steeds mee laten rekenen. Ik had zelf geen overgangscijfers, dus bij mij is gewoon het gemiddelde gebruikt. Voor de rest alles boven het gemiddelde gescoord.
Met die toetsen en persoonlijkheidstest heeft iedereen in principe gewoon dezelfde kansen, want iedereen heeft dezelfde toets en stof gehad. Dus waarom wordt zo'n moment opname nog mee gepakt.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:11

Ik zit er helaas ook niet bij, ook niet vanuit gegaan door ziekte, helaas. Maar zie dat alles nog niet eens zo ver van elkaar vandaan zit. Ik kreeg mijn resultaten terug en iig de kritisch redeneren toets en de persoonlijkheidsvragenlijst waren boven gemiddeld. Kennistoets was net iets onder gemiddeld en omdat ik ook geen overgangscijfers heb, hebben ze bij mij ook het gemiddelde genomen. Ik baalde echt, ook best wel een hoog rangnummer (610), maarja, het is niet anders :(

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:35

_xrose schreef:
Ik vind het persoonlijk ook ontzettend stom dat ze die cijfers nog steeds mee laten rekenen. Ik had zelf geen overgangscijfers, dus bij mij is gewoon het gemiddelde gebruikt. Voor de rest alles boven het gemiddelde gescoord.
Met die toetsen en persoonlijkheidstest heeft iedereen in principe gewoon dezelfde kansen, want iedereen heeft dezelfde toets en stof gehad. Dus waarom wordt zo'n moment opname nog mee gepakt.

Maar in principe zijn die toetsen toch ook momentopnames :o
De cijfers zijn juist van een heel jaar hard werken

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:38

Ja maar wat iedereen dan wel nog heeft zijn dezelfde toetsen en dezelfde stof. Schoolexamens e.d. worden ook nog eens vaak door scholen zelf gemaakt, daar kan dan ook weer verschil in zitten qua moeilijkheidsgraad.
Ook vind ik het niet eerlijk dat het gemiddelde wordt genomen als je geen overgangscijfers hebt. Ik had dan geluk, want mijn eindcijfers waren gaven een lager gemiddelde. Sommige mensen hebben echter hele hoge eindcijfers, maar geen overgangscijfers en doen dan alsnog mee met het gemiddelde.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:19

Ik denk dat ze de overgangscijfers heel belangrijk vonden. Daarvoor had ik gemiddeld een 7.2.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 14:01

Cijfers idd belangrijk ik had 6,2, 27/29, 11/17 en 4,3/5 en nummer 362

Galantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 16:33

Vandaag al wel 50 keer op de site van uu gekeken, nogsteeds geen update... :\

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 16:51

Ja same, maar ik denk dat we de update dan pas krijgen op dinsdag, omdat we toen ook de mail hebben gekregen.

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-17 17:47

Zelfde hier, elk moment dat het kan even refreshen -O-

Sneeuwneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 19:17

Ik zit ook echt om het uur op die pagina te kijken.
Zie wel dat ze op de pagina's van geneeskunde en biomedische wetenschappen zeggen wekelijks te updaten vanaf 18 april (dinsdag). Misschien dat dat ook wel geldt voor dgk. Nou ja, we zullen het zien. Het is in ieder geval wel zenuwslopend. :')

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-17 19:23

Ohh dan zal dat wel ja... nog een paar dagen wachten pffff

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 10:15

Nou, het schiet nog niet echt op met afmelders. We zijn een week later en we zitten op rangnummer 227... Pas 2 mensen die hun plekje hebben laten gaan. Hopelijk zijn dat er volgende week wat meer, dan zijn natuurlijk de 2 weken voorbij van het accepteren van de plek en hebben hopelijk wat mensen het besluit genomen om wat anders te gaan doen O:)

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:52

Komt omdat volgensmij 2 weken de tijd hebt om je plaats te verzilveren....

Nobodylikes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:36

gerlindie schreef:
_xrose schreef:

Maar in principe zijn die toetsen toch ook momentopnames :o
De cijfers zijn juist van een heel jaar hard werken

en hoe zie je dat dan? mij is 11 jaar terug nooit het belang van overgangscijfers verteld.. Daarnaast was ik echt een rotpuber.. Maar met mijn gemiddelde van een 5,7 was ik natuurlijk al kansloos.. Als ik dit van tevoren wist had ik mij niet uit de naad gewerkt voor 647 als rangnummer met 27/29 11/17 en 4,7/5..

hallotjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:17

No offense maar het is wel zo dat mensen met gemiddeld bijvoorbeeld een 8, gemotiveerder zijn dan mensen met gemiddeld een 5,7..

Of in ieder geval op dat moment in hun leven waren ze gemotiveerder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:21

hallotjes123 schreef:
No offense maar het is wel zo dat mensen met gemiddeld bijvoorbeeld een 8, gemotiveerder zijn dan mensen met gemiddeld een 5,7..

Zo, lekker generaliseren!

hallotjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:25

Resistance schreef:
hallotjes123 schreef:

Dat is niet m'n bedoeling, ik bedoel meer als je kijkt naar 2 mensen die in principe hetzelfde kunnen en de ene haalt 8en en de ander 6en. Dan ligt dat verschil toch wel in motivatie, lijkt mij

Als jij keihard je best doet en je haalt dan 6en, is het natuurlijk heel anders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:33

hallotjes123 schreef:
Resistance schreef:

Dat is niet m'n bedoeling, ik bedoel meer als je kijkt naar 2 mensen die in principe hetzelfde kunnen en de ene haalt 8en en de ander 6en. Dan ligt dat verschil toch wel in motivatie, lijkt mij

Er zijn een héleboel redenen dat iemand zessen haalt. Kan aan motivatie liggen, maar dat is meestal niet zo. Cijfers zeggen niets. Als generaliseren niet je bedoeling is, doe het dan ook niet.

hallotjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:38

Resistance schreef:
Er zijn een héleboel redenen dat iemand zessen haalt. Kan aan motivatie liggen, maar dat is meestal niet zo. Cijfers zeggen niets. Als generaliseren niet je bedoeling is, doe het dan ook niet.

Nee snap ik, het is ook niet zo zwart wit. Daarom bedoelde ik ook mensen die wel in staat zijn goede cijfers te halen, niet dat je dat echt kan weten. Maar het probleem is natuurlijk wel dat cijfers niets zeggen, maar tegelijkertijd er wel voor zorgen dat je uberhaupt slaagt. Dus cijfers zijn nou eenmaal heel belangrijk in ons systeem, terwijl dit misschien helemaal niet zo zou moeten zijn.

En verder ben ik gewoon niet zo'n held in dingen verwoorden door het te typen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:43

hallotjes123 schreef:
Resistance schreef:

Nee snap ik, het is ook niet zo zwart wit. Daarom bedoelde ik ook mensen die wel in staat zijn goede cijfers te halen, niet dat je dat echt kan weten. Maar het probleem is natuurlijk wel dat cijfers niets zeggen, maar tegelijkertijd er wel voor zorgen dat je uberhaupt slaagt. Dus cijfers zijn nou eenmaal heel belangrijk in ons systeem, terwijl dit misschien helemaal niet zo zou moeten zijn.

Iedereen is in staat om goede cijfers te halen. Maar motivatie heeft daar gewoon echt niet vaak iets mee te maken! Je laat het nu een beetje klinken alsof "alleen slimme mensen in staat zijn om goede cijfers te halen". Typische VWO opmerking, dat je niet gemotiveerd bent als je lage cijfers haalt.

Dat cijfers zo belangrijk is een enorme fout. Finland heeft de meest succesvolle resultaten ter wereld op het gebied van school, en daar doen ze geeneens aan cijfers.

hallotjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:48

Resistance schreef:
hallotjes123 schreef:

Iedereen is in staat om goede cijfers te halen. Maar motivatie heeft daar gewoon echt niet vaak iets mee te maken! Je laat het nu een beetje klinken alsof "alleen slimme mensen in staat zijn om goede cijfers te halen". Typische VWO opmerking, dat je niet gemotiveerd bent als je lage cijfers haalt.

Dat cijfers zo belangrijk is een enorme fout. Finland heeft de meest succesvolle resultaten ter wereld op het gebied van school, en daar doen ze geeneens aan cijfers.

Dat is oprecht niet wat ik bedoel, maar ik denk niet dat ik hier goed duidelijk kan maken wat ik wel bedoel. En ik ben ook absoluut niet zo'n VWO persoon die op die manier denkt. Ik maak genoeg mee, geloof me

Nobodylikes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:03

hallotjes123 schreef:

Ik vind de uitslag van de leerstof van nu dan zelf wel even 10000x belangrijker dan iets van ik 11 jaar terug heb gemaakt.. Het gaat toch om het leervermogen van nu en niet van wanneer iemand ooit op de middelbare school zat? Blijkbaar ziet de UU dit anders..