VWO6 16/17

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mignonne2403

Re: VWO6 16/17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 12:50

Wauw goed gefeliciteerd iedereen!
Ik ben ook binnen bij Tandheelkunde Groningen!!

Ik ken al een medestudent van je dan Merel! Vriendin van mij is ook binnen bij bmw utrecht!

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:12

mignonne2403 schreef:
Wauw goed gefeliciteerd iedereen!
Ik ben ook binnen bij Tandheelkunde Groningen!!

Ik ken al een medestudent van je dan Merel! Vriendin van mij is ook binnen bij bmw utrecht!

Jij (en je vriendin) ook gefeliciteerd!

Leuk!

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 16:57

Gefeliciteerd allemaal!
Laatst bijgewerkt door xnaomivdh op 04-01-26 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:45

Wauw, gefeliciteerd allemaal! :)
Ik heb me nog niet ingeschreven aangezien ik nog steeds geen studiekeuze heb gemaakt, maar er nog wel volop mee bezig, dus hopelijk kom ik eruit voor 1 mei.

xGwenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:54

Gefeliciteerd allemaal! *\o/*

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 12:37

Ik ben ook binnen bij Nanobiology in Delft/Rotterdam, maar nu moet ik binnen 14 dagen een keuze gaan maken

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:01

Keuren jullie universiteiten je vooropleiding ook pas goed nadat je je diploma hebt gehaald? Want mijn universiteit heeft dus mijn vooropleiding en dus mijn inschrijving nog niet bevestigd en als antwoord op een mail van mij zeiden ze dat ze dat doen wanneer je je diploma hebt. Maar dat is pas 30 juni, is dat bij jullie ook zo?

Edit: of hogeschool

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 11:43

naarppc schreef:
Keuren jullie universiteiten je vooropleiding ook pas goed nadat je je diploma hebt gehaald? Want mijn universiteit heeft dus mijn vooropleiding en dus mijn inschrijving nog niet bevestigd en als antwoord op een mail van mij zeiden ze dat ze dat doen wanneer je je diploma hebt. Maar dat is pas 30 juni, is dat bij jullie ook zo?

Edit: of hogeschool

Toen ik een mail kreeg dat ik een plekje had bij biomedische wetenschappen stond er idd ook bij dat je pas echt toegelaten wordt als je aan alle eisen voldoet, en dat is dus vlgns mij idd onder andere slagen en het juiste vakkenpakket hebben etc. Dus ik denk dat t bij mij ook zo is..

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 22:42

Ben ik de enige die nu toch wel echt last krijgt van examenstress? :=

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 23:05

xnaomivdh schreef:
Ben ik de enige die nu toch wel echt last krijgt van examenstress? :=

Mag ik wat van jouw examenstress?
Ik heb de afgelopen twee weken helemaal niks gedaan voor examens terwijl ik gewoon vrij was. Ik maak me dus geloof ik er juist niet druk genoeg over.

Ik heb trouwens ook eindelijk een studiekeuze gemaakt. Civiele techniek in Delft is het geworden.
Dus ik ben wel benieuwd of er meer van hier in Delft gaan studeren?

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 09:11

Ik heb nog niet echt last van examenstress, maar loop wel gewoon op schema qua leren. Ik heb nu 6 vakken afgerond en moet er dus nog 4, moet goedkomen :)

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 09:57

Ik zit er een beetje tussen in, over het algemeen niet echt last nog maar sommige dagen dan ineens wel heel erg haha.
Ik zit opzich wel op schema, maar over sommige vakken (vooral natuurkunde) maak ik me wel zorgen...

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 14:46

Heb zelf het idee dat ik niet genoeg doe..
Op zich denk ik dat ik genoeg heb gedaan voor Engels en Frans.
Verder vind ik Kunst Algemeen wel gezegend en voor biologie ben ik sowieso de sjaak.

Ik krijg nog examentraining voor natuurkunde en wiskunde, dus dat moet dan genoeg zijn.

Scheikunde en Nederlands moet ik dus eigenlijk nog echt gaan doen, maar ik ben in scheikunde zo slecht dus dat ik zo super demotiverend.
Verder ben ik goed in Nederlands, maar een ramp ik tekstbegrip, dus dat is ook een beetje jammer..

Staan jullie allemaal voldoendes?

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 16:45

ik ben echt zwaar gestrest, maar kan mezelf ook tot weinig zetten... ga bv voor natuurkunde maar gewoon filmpjes op youtube kijken van zo'n gast. Scheikunde maak ik me geen zorgen om, Nederlands wel, vind het zo lastig.. Ik ben vooral gedemotiveerd voor Natuurkunde en Aardrijkskunde, zooo saai :')
Ik sta alles makkelijk voldoende, maar toch is die angst er wel om te zakken :)

Hopelijk lukt alles voor iedereen komende 4 weken!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 16:50

Gefeliciteerd allemaal!

@mignonne van welke gast kijk jij filmpjes?

Handig overigens. Ik heb net de sims geïnstalleerd. #procrastination :')

Ik heb 28 Juni mijn toelatingsdag aan de Willem de Kooning... spannend! Ben benieuwd! Als ik niet wordt toegelaten wordt het een tussenjaar, I guess.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 16:53

Iedereen die toegelaten is gefeliciteerd!

Is het oke als ik mij hier ook meld?

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 16:55

Ik moet voor morgen kiezen of ik nanobiology of wiskunde/natuurkunde ga doen, dus ik heb nu vooral keuzestress.
Voor de examens sta ik heel goed, ben voornamelijk aan het oefenen voor Nederlands, omdat dat eigenlijk als enige in de weg staat om cum laude te slagen, verder heb ik er wel vertrouwen in.

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 16:55

mignonne2403 schreef:
ik ben echt zwaar gestrest, maar kan mezelf ook tot weinig zetten... ga bv voor natuurkunde maar gewoon filmpjes op youtube kijken van zo'n gast. Scheikunde maak ik me geen zorgen om, Nederlands wel, vind het zo lastig.. Ik ben vooral gedemotiveerd voor Natuurkunde en Aardrijkskunde, zooo saai :')
Ik sta alles makkelijk voldoende, maar toch is die angst er wel om te zakken :)

Hopelijk lukt alles voor iedereen komende 4 weken!!

Hetzelfde hier. Ik sta overal meer dan prima voor en dat motiveert totaal niet om te leren (bovendien: ik heb alles al een keer geleerd :O). Maarja dat die motivatie er niet is, wakkert wel de angst aan toch te zakken. Gelukkig heb ik nog wel een redelijk goede zelfdiscipline.

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 17:09

@stonedRomy welkom!

Ik sta alleen maar ruim voldoendes maar toch, wat als je je examens nou helemaal verpest...
De talen gaan bij mij echt goed, ik oefen t wel maar dat zit wel goed denk ik

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 17:50

Resistence, ik kijk van Jeroen Bruijstens filmpjes van Na, is redelijk basic maar vind het er in het algemeen heel duidelijk van worden (zoals de straling en heelal enzo)

Succes alvast met je dag!

welkom @stonedRomy!

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 20:08

Ik sta voor alle vakken prima cijfers, laagste is een 6,2. Ook al heb ik alle stof al een keer geleerd, toch ben ik voor de meeste vakken opnieuw aan het oefenen en samenvatten. Ik heb eigenlijk de meeste stress om het feit dat je een 5,5 gemiddeld moet halen, wat betekent dat je echt op dat moment de toets goed moet maken (bij toetsweken heb je toch vaak zoiets van 'ik herkans wel' of 'ik haal het wel op'). En bij de meeste vakken (4 van de 8) zit ik bij grote toetsen vaak tussen de 5 en 6, dus op het examen kan het net de verkeerde kant op vallen... daarom leer ik ook extra hard voor de andere 'makkelijke' vakken om daar compensatie uit te halen. Maar nu het zo steeds dichterbij komt merk ik echt wel de angst :=

Gaan jullie na het examen de antwoorden bekijken? Ik ga dat waarschijnlijk niet doen, want als ik dan zie dat ik het niet zo goed gemaakt heb raak ik echt in paniek :')

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 20:12

Na Engels vorig jaar dacht ik dat ik een onvoldoende had na nakijken.... Had een 8. Ga dus niet nakijken.

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 20:49

StonedRomy schreef:
Na Engels vorig jaar dacht ik dat ik een onvoldoende had na nakijken.... Had een 8. Ga dus niet nakijken.

Hier hetzelfde, ik heb eerst havo gedaan, en ik dacht na het nakijken van de exacte vakken echy dat ik ging zakken (3en voor sk en nat) uiteindelijk waren dat een 6.7 en 6.9 en had voor CE een 7.5 gemiddeld, ik ga dus niet meer nakijken, veeeels te veel stress gehad daarvan.

Alleen misschien engels, duits en evt NL

Ik oefen nu vooral veel oud examens, als ik dan iets tegenkom wat ik nog niet goed snap neem ik t nog eens door of vraag het aan iemand

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:03

Ik ben vandaag pas begonnen met leren... Ach ja, had afgelopen jaren toch geen tijd/energie om moeite te doen voor studie, dus dit lijkt mij een passend einde.

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 10:37

manonnevot schreef:
Ik moet voor morgen kiezen of ik nanobiology of wiskunde/natuurkunde ga doen, dus ik heb nu vooral keuzestress.
Voor de examens sta ik heel goed, ben voornamelijk aan het oefenen voor Nederlands, omdat dat eigenlijk als enige in de weg staat om cum laude te slagen, verder heb ik er wel vertrouwen in.

Heb je een keuze kunnen maken? Lijkt me idd wel lastig als je voor een bepaalde datum echt moet kiezen...