@future_vet @franciee verdienen op je reisvergoeding klinkt niet slecht! Maar vanaf hoe laat kan je reizen met zo een weekend vrij abbo?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xKimss schreef:@lynnepinny Ik wist eigenlijk niet dat er ook dierenartsen op schiphol werkzaam zijn, terwijl ik naast dieren vliegtuigen echt super fantastisch vind!Verder vraag ik me af of er niet een heel groot tekort is aan dierenartsen in het slachthuis; de meeste mensen beginnen aan een studie diergeneeskunde omdat ze van dieren houden en ze beter willen maken.
@future_vet @franciee verdienen op je reisvergoeding klinkt niet slecht! Maar vanaf hoe laat kan je reizen met zo een weekend vrij abbo?
Marije_jiplover schreef:Er werken aardig wat jonge dierenartsen bij de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit.
Ook (misschien wel vooral) mensen die niet om die reden diergeneeskunde zijn gaan studeren, maar eenmaal bij de NVWA terecht gekomen het daar wel prima naar hun zin hebben, zoals ik zelf bv.
Overigens zijn het niet alleen de slachthuizen waar dierenartsen binnen de NVWA werkzaam zijn.
Schiphol is een heel specifieke werkplek, maar er zijn ook dagelijks vele dierenartsen actief in de exportcertificering van levende dieren, levende producten (zoals bv broedeieren of sperma) en ook van vlees en dierlijke bijproducten.
Daarmee is toezichthoudend dierenarts een zeer veelzijdige baan, met heel afwisselend werk.
Ik kom bv regelmatig op grote wedstrijd- en handelsstallen voor de gezondheidcertificaten voor paarden die naar het buitenland op concours gaan of naar het buitenland verkocht zijn.
En ook op enkele spermawinstations die erkend zijn om sperma buiten Nederland te versturen.
En veel bij boeren waarvan de slachtdieren op transport naar een buitenlands slachthuis gaan. In het oosten van het land is het soms korter naar een Duits slachthuis dan naar een Nederlands slachthuis.
Bij dergelijke transporten is dierwelzijn een zeer belangrijk aandachtspunt, net zoals dat ook het geval is bij aanvoer op een binnenlands slachthuis.
Al met al ben ik zeer tevreden met mijn baan.
Er zijn ook nog dierenartsen actief bij de teams die inspecties uitvoeren bij bedrijven waar meldingen over dierwelzijn (verwaarlozing bv) binnenkomen.
Kortom, bij de NVWA kun je veel kanten op met je diergeneeskunde diploma op zak!
Ook voor mij geldt dat ik tijdens mijn studie niet meteen verwacht had hier (zo snel) terecht te komen.
Maar inmiddels heb ik mijn draai hier prima gevonden en zit ik hier wel op mijn plek.
xKimss schreef:Ik vroeg me af hoe mensen die in België studeren en in Nederland wonen het doen met vervoer: gratis studenten OV gaat maar tot de grens. Ik heb gehoord dat er ook een reisvergoeding mogelijk is ipv OV, maar is dat genoeg om het van te doen, of is OV tot België dan alsnog beter?
mayadeby schreef:Gekke vraag misschien, maar verdien je net zo als een gemiddelde dierenarts of beter?
Marije_jiplover schreef:mayadeby schreef:Gekke vraag misschien, maar verdien je net zo als een gemiddelde dierenarts of beter?
Ik durf eerlijk gezegd niet te zeggen wat je op dit moment als dierenarts in loondienst in de praktijk verdient.
Toen ik net begonnen was wel een keer salaris vergeleken met een vriendin die full time als dierenarts LHD-paard in een praktijk werkte met diensten 1 op 4 en dankzij de diensten was zij net iets hoger uit gemiddeld, maar werkte daar wel meer uur voor (1 weekend per maand en 1 nachtdienst per week), tegen mijn 36 uur per week zonder beschikbaarheidsdiensten (en zeer zeldzaam in het weekend).
De overheid moet iig salaris inschalen naar functieniveau en dat is in het geval van een toezichthoudend dierenarts een WO functie.
Wanneer je zoekt op salarisschalen rijksoverheid kun je zien wat er verdiend wordt bij de overheid.
Je start met een tweejarig contract in schaal 10 en wanneer je een vast dienstverband krijgt, wordt je bevorderd naar schaal 11. En afhankelijk van leeftijd en ervaring start je lager of hoger in de schaal en volgt er jaarlijks of om het jaar een periodiek, tot je in de top van de schaal zit.
Daarnaast een vakantiegeld uitkering en een eindejaarsuitkering.
Ik vind dat ik niet te klagen heb over mijn inkomen, maar als praktijkeigenaar/deelnemer in de maatschal van een goedlopende praktijk zal er vast meer verdiend
hafjelinger schreef:future_vet schreef:Ik zie mijzelf ook wel bij de NVWA werken jadaarom ook gekozen voor veterinaire volksgezondheid (en LH)
@xkimms. Vrijdag vanaf 18:30 geloof ik tot/met zondag 23:59
Volgens mij vanaf vrijdag 12:00 al
xKimss schreef:Nog een vraag aan de Nederlanders die in België studeren: krijg je ook huurtoeslag wanneer je als Nederlander in België studeert als je op kamers gaat?
Rutgermyhero schreef:Vraagje wat betreft dgk in België; mocht je uitgeloot worden, hoe gaat het aanmelden/inschrijven in België in z'n werk?