Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:12

Ah ja, wij hebben maar 1 tafel, onze eettafel staat in de woonkamer :D Rustig is het hier gelukkig altijd, vriendje werkt fulltime dus het is altijd alleen de poes en ik :j T is meer dat ik altijd ga opruimen, schoonmaken, de was doen etc. als ik thuis studeer.. Studie ontwijkend gedrag he.. :roll:

Selena

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:19

Goedemorgen! :D

Planning voor vandaag:
- Geschiedenis werkstuk voor een deel afmaken.
- Frans leren
- Nederlands leren
- Biologie leren

Niet heel veel gelukkig!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:24

Daar ben ik ook heel goed in inderdaad. Vooral Instagram, Trivia Crack en Pinterest :')

Blog komt niet online, is voor het vak communicatie!

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:25

Succes met leren allemaal vandaag :). Ik wil vandaag statistiek eens helemaal bijwerken..snap er steeds minder van.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:40

Haha ja precies Corien, ik heb vorige week zelfs mijn Facebook tijdelijk gedeactiveerd omdat ik er te veel op keek tijdens het studeren :=

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:04

Oh en Bokt niet te vergeten :+

Blog is nu zo goed als klaar, nog even wachten op het antwoord van een vraag die ik heb gesteld aan een docent en dan kan ik hem inleveren.

Nu verder met marketing.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:21

Eigenlijk zou ik mezelf een ban moeten geven, dan ben ik zo klaar met samenvatten. :')

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 12:33

Goeiemiddag iedereen!

Ik had vandaag een behoorlijke planning opstaan, maar alles is een beetje in het water gevallen na een avondje stappen :'). Was vanochtend klaar om te vertrekken naar mijn les, maar toen ik mijn tanden begon te poetsen draaide heel mijn maag om, terug in bed gekropen dan maar. Voel me nu nog steeds beroerd, maar ik zal toch echt aan de slag moeten als ik niet te veel in de vakantie wil doen.

Gisteren heb ik ook flink doorgewerkt aan filosofie, was ik eindelijk klaar met samenvatten, kijk ik even op Toledo voor de slides, zie ik dat ik het verkeerde hoofdstuk heb samengevat, een hoofdstuk wat niet eens behandeld zal worden in de les en niet te kennen is :n. Dan vandaag maar het goede hoofdstuk doen..

Planning voor vandaag:
- hoofdstuk Intelligent Design filosofie doen
- Neurogedragswetenschappen begrippen lijst verder afwerken
- Ontwikkelingspsychologie bijwerken

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:43

Ik ben een hoofdstuk aan het samenvatten dat zó uitgebreid is, dat ik niet meer weet wat ik wel en niet op moet schrijven. := Ik wist niet dat iemand 80 A4 pagina's kon schrijven over Cultuurrelativisme en Juridisch Fundamentalisme.. En dan moet ik daarna nog H6 samenvatten. Die is gelukkig aanzienlijk korter (gaat over vrije wil en determinisme, zijn geloof ik 14 A4tjes)

Snollygoster: stappen op maandag? :D Hier is er geloof ik niet eens wat open op maandag avond/nacht :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:53

Kan iemand die goed is in rechtsfilosofie mij misschien helpen/iets uitleggen?

Ik heb hier een heleboel pagina's over cultuurrelativisme, universalisme, etc.
En één van de vragen op het vorige tentamen was: "Hoe kan moreel universalisme (van Cliteur) leiden tot juridisch fundamentalisme (van Smith)?"
Ik ben nu al sinds 10:30 door de tekst aan het ploegen, maar het wordt mij maar niet duidelijk. -O-

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:30

Kan ik je niet bij helpen Frummels, sorry!

Ik heb marketing nu ook af. Alleen nog Engels en Scheikunde en dan ben ik klaar!

Eerst even Tempo Team terugbellen, had gesolliciteerd op een administratieve functie voor de zomervakantie en ze hebben net gebeld en ingesproken dat ze mijn CV erg interessant vinden. Dus hoop dat ik op gesprek mag! Na de vakantie zoeken ze ook iemand voor 1 dag in de week.. Dat zou helemaal top zijn!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:38

Teruggebeld en vrijdag om 15.30 uur sollicitatiegesprek! *\%/*

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:41

Dat is super nieuws Corien! Succes. :)

Ik ben een uur eerder uit dus kan wat extra werk doen straks. Er staan vier godsdienstopdrachten op de planning dus het valt mee. :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:41

Helaas!
Wat super goed! Alvast veel succes! Is het bij een groot bedrijf? :)

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:49

Ik kan je niet helpen Frummels, sorry.
Alvast succes CCCC! :)

Bij mij wil het niet zo. Zit met m'n hoofd heel ergens anders en alle spanning en stress komt er nu in 1x uit en dat uit zich in hoofdpijn en me niet helemaal fit voelen.
Het is zelfs zo erg dat ik hoofdstuk 1 t/m 10 heb geleerd, maar er nu pas achter kom dat ik alleen 1,2,3,5,6,7 en 8 hoef te leren :\

Ik heb m'n lijstje dus maar even bijgesteld:

- Samenvatting doorlezen van agogiek
- Samenvatting doorlezen van ontwikkelingspsychologie

Eventueel kan ik dan nog iets doen aan marketing, maar misschien dat ik straks nog wel even gewoon op bed ga liggen.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 13:54

@Frummels Leuven is niet voor niets dé studentenstad van België :'). Neen, normaal gezien ga ik nooit weg op een maandag, maar nu was er een KULeuven Confessions Party met cocktails aan 2€ :=

Veel succes CCCC!

Jij hebt net dezelfde fout als mij gemaakt Carrera, maar achja, kan misschien ooit nog eend van pas komen :D

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:55

Frummels, het is het hoofdkantoor van Kruidvat/Ici Paris XL/Trekpleister, dus wel een groot bedrijf inderdaad!

Carrera, lekker een beetje rustig aan doen dan! Dat heb ik ook gedaan, voel me nog steeds niet topfit maar het gaat beter!

Oh en nog meer goed nieuws, ons afnemersanalyse rapport is voldoende *\%/*

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:00

Mijn plan om om 10 uur in de OBA te zitten is echt finaal mislukt :') Ben pas om 11 uur uit bed gegaan, en mezelf na een uur pas aan het werk kunnen zetten. Was boos, omdat ik ineens een opdracht vanuit stage moest inleveren terwijl ik tentamens heb en er helemaal geen tijd voor heb. Heb 'm uiteindelijk net af, maar had veel beter werk kunnen leveren als ik niet zo koppig was :+

Ik ga nu nog een half uur Contrastive Language Awareness leren, dan naar school voor een presentatie en het tentamen van CLA, en dan heb ik s'avonds meteen een hospiteeravond.

Meteen m'n plan voor morgen opstellen dan maar:
08:00 opstaan (en nu écht)
09:00 - 12:00 voorbereiden voor English Skills writing tentamen
12:50 - 15:20 tentamen maken
20:00 - 22:00 studeren en dingen voorbereiden voor stage

Succes CCCCC! Jullie zijn goed bezig :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:07

Spannend hoor Corien! Klinkt leuk!

LauraSaskia: Ach, kan gebeuren toch? :D Succes met je tentamen.

Snollygoster: 2 euro.. :oo Ja dan moet je wel inderdaad haha, dat begrijp ik!

Ik heb eindelijk H5 samengevat maar ik kan me er niet toe zetten om nog aan H6 te beginnen.. Misschien dat ik even op de bank ga liggen en een uitspraak door lees die ik morgen goed moet kennen voor mijn spreekuur van mijn scriptie (dat wil de docent graag >;) ) En dan vanavond sporten en daarna H6 samenvatten. Dat vind ik een beter plan :j Dus dan wordt de planning:

14:30-17:00: uitspraak Gerechtshof scriptie lezen en even slapen
17:30-18:30: les body attack
19:00-20:00: koken en eten
20:00-23:30: samenvatten H6 Rechtsfilosofie

Morgen:
9:00-9:30: spreekuur onderzoeksvoorstel op school
9:30-14:00 feedback spreekuur verwerken en W3 en 4 samenvatten Ondernemingsrecht
14:00-16:30: paardrijden + reistijd
16:30-19:00: W4 en 5 samenvatten ondernemingsrecht
19:00-20:00: koken en eten
20:00-00:00: W5 en 6 samenvatten ondernemingsrecht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:40

Ik lees hier iets over na de bieb lopen, NIET doen! :D Ik heb er 2x zo lang over gedaan van school naar huis en ik ben KAPOT. Ik werd zowat omver geblazen, heb stukken moeten lopen. Echt niet leuk...

Iemand die het verkeerde hoofdstuk heeft samengevat, balen!! Zeker als het ook nog eens niet behandeld gaat worden is het wel heel erg zuur.

Zie dat iedereen hier super goed bezig is, top! Bedankt voor de successen!

Helaas was het een ramp. :') Het enige stukje dat ik perfect punten op kon scoren was ik vergeten. Ik kreeg een totale black out. Ik moest zeggen hoe een leraar heette: Naam vergeten! Ik kon er écht niet op komen. Pff.. Gelukkig krijg je minimaal een 5. :D Dat scheelt zo veel!

Nu dus maar aan de rest, maar eerst ff rusten, bijkomen en planning maken.

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:01

Frummels; ik kan je helaas niet helpen met Rechtsfilosofie, dit heb ik in mijn opleiding nog niet gehad. Doe je ook Rechten aan de HHS?

CCCC; succes met de sollicitatie van de week! En fijn dat het rapport goedgekeurd is.

Voor degenen die de verkeerde hoofdstukken hebben samengevat/geleerd, onwijs balen! Verloren tijd is zo zuur!

Balen van je blackout Desiree! Hoezo krijg je eigenlijk minimaal maar een 5? Wel fijn though.

Planning van gisteren niet volledig uitgevoerd, dus die heb ik vandaag afgemaakt. Voor nu alleen nog Ondernemingsrecht samenvatten en dan ben ik klaar voor vandaag. Van een vriendinnetje heb ik een samenvatting van Europees Recht gekregen, dus dat scheelt een hoop. Als ik genoeg tijd heb ga ik nog wel proberen het zelf samen te vatten, maar wel fijn om zoiets achter de hand te hebben zodat ik mij op het moeilijkste vak kan concentreren. :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:06

Naoom, ik doe rechten aan hogeschool leiden. :)

Deetjeuh, de koninklijke bieb zit aan het eind van mijn straat, ongeveer vijftig meter lopen. :D
Balen van je black out! Ben ook benieuwd naar waarom minimaal die vijf!
Laatst bijgewerkt door Frummels op 31-03-15 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:06

Deetjeeuh, ik kwam dit nog tegen van onze Grieks les :')
Afbeelding
Niemand heeft het ooit gesnapt _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:16

Naomi, geen eerlijk. Maar eerlijk gezegd: don't care. :D Ik ben er allang blij mee haha.
Succes Naomi! Andere samenvattingen helpen je ook altijd, hoef je minder lang zelf na te denken. :=

Frummels,
Nou, dat is toch al best ver. Ik deed er super lang over om 50 meter te fietsen. :+

Oh god Ghostattack, als ik dat maar niet krijg. _O- Herken wel wat woorden, maar hoe je dat dan weer moet vertalen... :')

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:48

Wat hou ik van de scooter met dit zulk weer O:) en ja ook de auto haha..

Wel fijn van die 5 zeg, hadden wij dat ook maar :')