Werken bij McDonald's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:08

Joolien schreef:
Is er nog een nieuwe fishfilet? :oo

Zou het niet zijn dat sommige filialen andere burgers verkopen? Bij ons word regelmatig gevraagd naar een groenteburger, maar wij hebben die niet vanwege de lage verkoop daarvan.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:12

klopt, maar heb niet eerder gehoord of gezien dat er meerdere fish soorten zijn. Misschien komt die bokker die dat zei uit België?

Groente burger hebben wij ook niet. Onze McD staat in een wijk met niet zoveel buitenlanders. De andere, vijf minuutjes verderop staat in een wijk met heel veel buitenlanders en daar hebben ze hem wel. Word daar ook veel verkocht.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:16

xxxJulia schreef:
Vanavond tot 10 uur werken en het filiaal waar ik werk sluit ook om 10 uur. Hoe lang duurt het dan voordat je weg kan...?

Ze zullen hoogstens de deur van het restaurant op slot doen maar dan moet je even de manager vragen of je er uit kan. Of als de deur zoals in mijn geval een draaislot had aan de binnenkant kan je ook een collega vragen of die de deur weer op slot draait.

mirriezz

Re: Werken bij McDonald's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:24

@Julia: hangt er vanaf. Sluit het volledige filiaal, of is er nog een drive die open is?
Bij ons kun je meteen weg als je countersluit hebt, omdat de drive nog open is. Van tevoren maak je alles aan de counter al op orde, maar bijvoorbeeld de shakemachine enzo blijven aan voor de drive.

Als je alleen restaurant hebt, dan moeten shakemachine en dergelijke eventueel nog schoongemaakt worden. Varieert geloof ik meestal van een halfuurtje tot een uur om alles rond te krijgen. Natuurlijk hangt dat ook af van de drukte die dag, is het tot laat druk dan kun je iets minder voorbereiden.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:38

Maar dat laatste word je voor ingeroosterd. Dat hoort bij sluit en daar houden ze rekening mee qua uren.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:38

Fee_ schreef:
klopt, maar heb niet eerder gehoord of gezien dat er meerdere fish soorten zijn. Misschien komt die bokker die dat zei uit België?

Groente burger hebben wij ook niet. Onze McD staat in een wijk met niet zoveel buitenlanders. De andere, vijf minuutjes verderop staat in een wijk met heel veel buitenlanders en daar hebben ze hem wel. Word daar ook veel verkocht.

Maar buitenlander zijn heeft toch niks met vegetariër zijn te maken? 8)7

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:41

Sorry fout gelezen. In sommige landen mogen ze veen rundvlees dus nemen ze een groenteburger

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:46

Wij hebben geen drive dus het hele restaurant sluit om 10 uur, ik sta ingeroosterd tot 10 uur maar ik weet niet of ik dan ook moet helpen met schoonmaken enzo want dan ben ik natuurlijk later klaar...

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:47

Nee. Hoeft niet dan moeten ze dat nog apart vragen

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:47

Ik dacht al dat dat zo zou overkomen.. maar zo bedoel ik het uiteraard niet. Moslims, hindoes etc. mogen bijvoorbeeld geen rund of bacon. En worden er dus meer Fish en Groentenburgers verkocht. Niet alleen vegetariërs eten groentenburgers. ;)

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:48

xxxJulia schreef:
Wij hebben geen drive dus het hele restaurant sluit om 10 uur, ik sta ingeroosterd tot 10 uur maar ik weet niet of ik dan ook moet helpen met schoonmaken enzo want dan ben ik natuurlijk later klaar...

Friendly had wel een punt, normaliter zou je daarvoor ingeroosterd moeten worden. Ga dus gewoon uit van 10 uur.
Wat je wel kunt doen, is er even naar vragen bij de manager als je binnenkomt. Weet je voor je begint meteen waar je aan toe bent.

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:51

Oké, dankjewel. Want mijn ouders komen me ophalen omdat ik anders nog heel laat met de metro terug moet. Dus dan moet ik wel weten of het idd 10 uur of een halfuur later word. Maar ik ga het even vragen idd

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:57

Ik doe ook wel eens, als ik opgehaald word omdat ik nog ergens naartoe moet na het werk ofzo, en ik denk dat het druk gaat worden (en ik dus later naar huis mag) dat ik dan even naar de manager toe loop en uitleg dat ik nog ergens naartoe moet na mijn dienst.
Dan komt er standaard de reactie: hangt er vanaf hoe druk het is.
Logisch ook, maar vaak is het dan wel omdat je gezegd hebt dat je weg moet, dat jij in elk geval als een van de eerste naar huis mag. Scheelt toch snel weer een kwartiertje.

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:20

Wij hebben inderdaad maar 1 visburger en ook geen groenteburgers, ohja en de McFish voor de happymeal nog.
Ik bel mn ouders altijd als ik opgehaald moet worden als ik vrij ben, anders staan ze weer zo lang te wachten :p

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:28

xxxJulia schreef:

Grote kans dan dat jij niet de enige bent die counter staat en dat de ander dan tot later ingeroosterd staat. Zo ging dat toen ik nog in een instore vestiging werkte.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 18:05

Wij hebben alleen de filet-o-fish, en de mc fish in de happy meal..
Aan de ene kant chill dat die dubbele cheese terug komt (lekkerrrr), alleen niet zo leuk voor de grill:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:51

julia: kun je dat niet even op jouwloon checken?

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:52

pimaude schreef:
julia: kun je dat niet even op jouwloon checken?

jouw-wattes? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:53

haha. dat is een site voor werknemers. Je loonstrook, rooster, vrijvragen en belangrijk nieuws komt daarop. Maar weet niet of dat landelijk is of dat dat alleen van kampen-heerde-zwolle mac is.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:57

ik denk dat dat alleen bij jullie is. Wij krijgen ons rooster via de mail en ik heb dus nog nooit van t systeem gehoord.

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:59

Wij hebben ook jouwloon.nl. Krijg ook rooster via de mail. Maar elke vestiging zal het wel op zijn eigen manier zien.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:12

Wij hebben ook jouwloon idd :j

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:24

haha xD wij zijn vast afwijkend dan xD

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:17

jouwloon is toch voor heel Nederland? Net als die andere OurLounge ofzo? Maar mails krijg ik ook nog altijd via de mail, staat ook heel vaak niet goed op de site :(

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 23:16

Wij hebben jouwloon en skednet. Maar ik hoefde inderdaad maar tot 10 uur en moest alleen even wachten tot alle gasten weg waren en toen mocht ik ook weg. Zat om kwart over 10 in de auto.