Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maeve schreef:Dag bokkers,
Ik ben momenteel bezig met mijn laatste jaar HBO-V. Zit in mijn onderzoeksfase, dus geen les, gewoon een paar maanden ''vrij'' bezig met je onderzoek.
Ik werk als verzorgende bij een thuiszorginstelling. Ik heb in de kerstvakantie voor het eerst diensten gedraaid voor het palliatief team, dat betekent 8 uur lang aanwezig zijn bij iemand die ongeneeslijk ziek is en soms al ''op sterven'' ligt. Dit deed ik dan van 7 tot 15 of van 15 tot 23.
Momenteel staat er in onze flexpool een hele zooi aan nachtdiensten open bij het palliatief team, op verschillende locaties (ook redelijk in de buurt). Deze nachtdiensten zijn van 23 tot 7. Het zijn volgens mij slaap- of waakdiensten. Ik blijf bij één persoon in huis en geef zorg naar behoefte (naar toilet helpen, een luisterend oor, misschien wat eten of drinken, medicatie etc.).
Ik zit nu dus heel erg te twijfelen of ik hier aan zal beginnen. Ik heb nog nooit eerder nachtdiensten gedraaid, maar ik vind dit toch wel erg aantrekkelijk, vooral op financieel vlak. Daarnaast zou het een mooie bijkomstigheid zijn als ik in deze tijd nog iets aan mijn studie zou kunnen doen, maar dit is uiteraard geen vereiste.
Nadeel voor mij is dat ik een echt ochtendmens ben. Ik denk dus dat ik van tevoren flink slaap in zal moeten halen om te voorkomen dat ik ''wegsukkel'' (iets dat ik soms heel makkelijk doe 's avonds). Ook wil ik 's avonds liever niet autorijden, omdat ik in staat ben achter het stuur weg te dommelen. Zou ik dan nog wel terug kunnen rijden na zo'n nachtdienst, vraag ik me dan af...
Iemand wijze raad? Of moet ik het gewoon een keer doen en ervaren??
Amber_ schreef:auk schreef:Ik werk bij korps Oost-Brabant. Heb het ook echt heel erg naar mijn zin!
Jouw werk klinkt ook echt heel erg leuk! Toch wel veel afwisseling ook.
Ook met de NSS gewerkt?
Ik ben er ook bij voor 2 nachten !
Lalidan schreef:Zo, jouw huisarts durft Amber_! Hopelijk heeft hij/zij je wel van alle mogelijke risico's op de hoogte gebracht?
Ik zou volgende week 4 nachtdiensten hebben, maar die zijn me 'afgepakt' vanwege een of ander project. Belt een dag later dat project dat het toch niet hoeft... maar ja, toen waren mijn nachtdiensten al aan iemand anders gegeven. Jammer, want ik merk dat ik ze op zich best fijn vind.