HBO Diermanagement

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:40

Absoluut hoor. Dat is ook mijn instelling. Deze cijfers zie je overal. Waar je wel aan moet denken is dat de dierensector (groene sector in zn geheel eigenlijk) een secundaire sector is. Hierdoor zijn er nou eenmaal minder banen dan de primaire sector (zorg, overheid etc). Maar dat is een keuze die je (en ik ook) zelf hebt gemaakt :).

Ik heb ook Diermanagement gekozen omdat het in mijn interessegebied ligt en ik het leuk vind. Hier zet ik me voor in. Soms denk ik wel; goh, had ik maar iets gekozen met meer baanzekerheid. Maar dan weet ik ook zeker dat ik zo een opleiding nooit (goed) zal kunnen afronden :P. Bij DM moet je alleen wel wat meer zelf doen, banen komen niet zomaar aanwaaien :P

Ik weet alleen nog niet wat ik wil doen later, hebben meer daar last van? Ik weet het gewoon echt niet en ik moet nu wel mijn stages gaan kiezen etc. Wordt er wel moedeloos van hoor :')

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:26

Jildau schreef:
Inderdaad.. In een paar sectoren ben je bijna zeker van werk maar moet je dat dan maar gaan studeren terwijl het je totaal niet ligt? Dat vind ik niet. Zou m'n diploma niet eens kunnen halen als ik de hele opleiding niks aan vind.

Je hoeft niet perse DM te studeren om in de dieren sector aan het werk te komen. Op HBO niveau zeker niet. Ja wellicht in dierentuinen, maar die wereld ken ik onvoldoende.

Maar opleidingen als communicatie en marketing zijn overal toepasbaar. En dan ben je zekerder van een baan.

WillemYntJee

Re: HBO Diermanagement

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:51

Communicatie is ook geen rozengeur en maneschijn hoor, komen veeeel te veel studenten van de opleiding af voor het aantal banen. Vriendinnen van mij hebben dit gestudeerd en nu ook geen baan in die wereld, al hangt t er denk ik wel een beetje vanaf welke richting je op wil.
Ik heb nu idd ook een betaalde baan maar wel mbo niveau.

Bravour89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:01

Kortom wees flexibel. Het is handig om open te staan om een baan te hebben in een andere sector. Er zijn genoeg bedrijven die kijken naar het denkniveau voor een functie. Dan maakt het juist minder uit want je hebt dan bewezen dat je minimaal HBO doet. Het hangt er dus vanaf wat je zelf doet. Je kunt een algemene opleiding kiezen die meer bekent is, maar wat heb je eraan als je je kapot verveelt of met tegenzin er naar toe gaat?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:04

Ja ach.

Ik ben blij met mijn baan en ook met mijn nieuwe baan die in januari start. Al is die nieuwe baan niet iets wat ik tot mijn 65e wil blijven doen. Ik weet wel wat ik wil, maar dat duurt even :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 10:00

Even een vraag aan de (ex-) PM studenten.

Wat voor majorstage hebben jullie gedaan?