Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:21

Ja haha ik ook. Kwestie van je eigen eisen naar beneden bijstellen, maar dat vind ik altijd erg lastig :+

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:45

Erg he! Wil veel te veel. M'n teamleider zat in het lokaal naast me en kwam na mijn laatste uur zeggen dat we binnenkort een afspraak moeten maken voor een lesbezoek, waardoor ik mij nog veeeel drukker ging maken :+ Ook al is het gewoon routine en leek hij er niet zoveel zin in te hebben.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:46

Mn vriend (natuurkunde docent, voornamelijk vmbo 3 en 4) was ook aan het klagen dat ze zo extreem druk waren tijdens de lessen :') had zelf vandaag geen les maar hoop morgen op rustiger weer haha

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:47

Mijn god, als het morgen niet minder waait ga ik de hele dag film kijken :') Kom amper over mijn derde klassen heen.

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:50

Hier is het ook een drama geweest qua weer maar de leerlingen waren naar mijn mening nog redelijk rustig. Hier was het denk ik stilte voor de storm haha. Heb zo'n gevoel dat die morgen gigantisch druk gaan zijn. Maar we zullen het zien. Hier van alle kanten gehoord over schade en ongelukken.

Op stal en bij mij thuis was alles gelukkig nog goed. Het enige bij ons was dat de barbecue in de vijver is gewaaid.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:53

Kunnen de vissen ook eens bbq'en :Y)

Oh god ik hoop niet dat ze nog drukker zijn :') heb normaal besproken al problemen met mn 3de klas, laat staan als ze ook nog eens hyper worden..
Herkennen jullie dat, dat je je sommige dingen (gedrag, wat ze zeggen) heel persoonlijk aantrekt (terwijl je weet dat je dat niet moet doen)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:56

Saintelette schreef:
Herkennen jullie dat, dat je je sommige dingen (gedrag, wat ze zeggen) heel persoonlijk aantrekt (terwijl je weet dat je dat niet moet doen)

Echt ontzettend. Terwijl het altijd leerlingen zijn waar docenten die al veel langer in het onderwijs zitten ook problemen mee hebben. Het helpt dan ook niet als andere leerlingen ontzettend lief zijn, trek me dat rotgedrag gewoon aan als ontzettend falen in mijn werk -O-

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:00

Ja echt he.. Toen ik mijn derde klas voor het eerst kreeg zei mijn begeleider oh dit is zóó'n fijn klasje! nou ze waren 1 les braaf en alle lessen daarna werden een gevecht.. Toen ik zei dat ikniet mee ging met hen op excursie riep er eentje zelfs YES! _-:(
Nou zei mn begeleider gelukkig laatst dat de klas enorm verandert is na de zomervakantie.. Iedere docent klaagt over ze (pfieuw :Y) ) maar toch voelt het idd als falen...

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:01

Ik had in mijn stagedag wel wat drukke kinderen vandaag, maar het was eigenlijk prima te doen! Viel me erg mee. Gelukkig was de storm tussen de middag op z'n hardst, dat scheelde denk ik wel.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:08

mayniac_val schreef:
Saintelette schreef:

Echt ontzettend. Terwijl het altijd leerlingen zijn waar docenten die al veel langer in het onderwijs zitten ook problemen mee hebben. Het helpt dan ook niet als andere leerlingen ontzettend lief zijn, trek me dat rotgedrag gewoon aan als ontzettend falen in mijn werk -O-

Ja ik ken het ook hoor!
Trek het me ook altijd onwijs aan als ik eens een keer bots met een kind of er 1 uit de les moet verwijderen, want ik faal gewoon liever niet :+
Heel rot, want ik kan ook gewoon tevreden zijn met andere doelen die wel behaald zijn.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:16

Dat kan ik weer niet, tevreden zijn. Vandaag had ik twee brugklassen, twee tweede klassen en een derde klas. Bij de brug- en tweede klassen ging de uitleg best goed, kinderen vonden het interessant (tegen hun wil in, want Mens en Maatschappij is stom :Y) ) en luisterden aardig goed. Daar zou ik dus gewoon blij mee kunnen zijn. Maar bij die klassen en mijn derde klassers, die alleen een opdracht moesten maken, is er dan weer zoveel rumoer en gezeur dat ik dat andere vergeet -O-

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:29

Dat heb ik ook!
Kan er zoveel goed gaan en dan alleen dat ene vervelende of mislukte stukje les blijft hangen en beinvloed je dag. Zo zonde eigenlijk, maar ik vind het zo moeilijk om dat aan mezelf te veranderen.
Ik heb ook echt het afgelopen half jaar geleerd dat ik veel te hoge eisen aan mezelf stel en daar loop ik dus regelmatig tegenaan. Alles moet perfect zijn, maar zo werkt dat natuurlijk niet.
Ik heb momenteel 1 klas (2e klas) met wie ik helaas gewoon minder klik heb, en juist die blijft dan de hele dag hangen terwijl ik het met mijn andere klassen echt naar mijn zin heb gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:31

Ik ken het ook heel erg. Vorig jaar op stage vonden alle leerlingen me eigenlijk altijd leuk. Ze waren wel druk maar ze hadden wel respect voor me. Er was alleen altijd één meisje die ontzettend bitchy deed en mij gewoon écht niet mocht. Alle docenten hadden moeite met haar, maar ik trok het me echt ontzettend persoonlijk aan

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:34

Herkenbaar... Ik weet dat ik nog veel moet leren en dat de combinatie van mijn vakken (Mens en Maatschappij en Maatschappijleer) + deze leerlingen (techniek-afdeling van een basis/kader afdeling) lastig is, maar het is frustrerend :+ Terwijl het als ik mijn lessen objectief bekijk niet eens zo'n gigantisch drama is... Loop er vooral tegenaan dat ze bijna niet stil te krijgen zijn tijdens het werken.

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:46

Hier ook erg herkenbaar.
Ik trek me alles ook heel erg persoonlijk aan. Weet dat het niet aan mij ligt en dat ik het niet zo persoonlijk moet aantrekken maar je doet het onbewust toch...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:34

Even een casus die ik lastig vind;
mentorleerling van mij, puber dus, ruikt niet fris. Stink eigenlijk gewoon. Slechte hygiëne denk ik. Leerlingen klagen erover en ik merk het zelf ook. Ik vind het onwijs moeilijk om zo'n kind aan te spreken, wat zouden jullie doen in zo'n geval??

Ik ben nu naar de docent mens&gezondheid gegaan en heb de situatie voorgelegd. Deze zei me meteen dat hij het wel op zou pikken en een gesprek aan zou gaan waarvoor ik zeer dankbaar ben :+

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:37

Mijn directeur was een poosje terug op lesbezoek bij mij, in een klas van 14 jongens die te weinig deodorant gebruikten. Directeur pleurde de ramen open en zei dat ze nodig beter deodorant moesten gebruiken :Y)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:38

Hoi kan ik me ook melden :D

Ik studeer leerkracht biologie (secundair) en sport :P

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:42

mayniac_val schreef:
Mijn directeur was een poosje terug op lesbezoek bij mij, in een klas van 14 jongens die te weinig deodorant gebruikten. Directeur pleurde de ramen open en zei dat ze nodig beter deodorant moesten gebruiken :Y)

Vind ik nog anders, dan is het een hele groep (die wellicht net bij gym oid vandaan komen) en dan kan je het op zo'n manier met een grap vanaf maken.
Als ik 1 kind uit de groep moet halen en moet vertellen dat hij stinkt vind ik dat toch lastig om eerlijk te zijn.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:45

Goof schreef:
mayniac_val schreef:

Vind ik nog anders, dan is het een hele groep (die wellicht net bij gym oid vandaan komen) en dan kan je het op zo'n manier met een grap vanaf maken.
Als ik 1 kind uit de groep moet halen en moet vertellen dat hij stinkt vind ik dat toch lastig om eerlijk te zijn.

Klopt, vind het ook lastig hoor... Helemaal omdat het vaak al van die typische leerlingen zijn zegmaar.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:48

Tja en pubers hebben niet altijd door dat hun lichaam (al) verandert.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:52

Misschien kun je tegen zijn klasgenoten zeggen dat ze hem dan eens deo moeten aangeven.. In de zin van zelf spuiten en vervolgens vragen 'wil er nog iemand' of 'wil jij ook?'.. Zo probeerden vriendinnen van mij het probleem met een klasgenootje op te lossen ;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:56

Nee, het gaat niet om deo. Het gaat om (denk ik) weinig douchen, het is gewoon een vervelende lichaamsgeur.

Daarbij zijn leerlingen erg hard voor elkaar, ik wil absoluut niet dat zij zich met elkaar bemoeien.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:57

Maar is het echt een zweetlucht? Of een andere? Ik heb een leerling die niet eens naar zweet ruikt, maar echt vies gewoon -O-

Edit, zie het al... Zou er wel een beetje vlug bij zijn, leerling waar ik het over hebt krijgt dus al wèl te horen dat hij moet douchen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:00

Ja precies, het is gewoon een vieze lucht. Een ik-douche-te-weinig-lucht of een ik-was-mijn-kleren-niet-en-draag-ze-een-week-lucht. Het is niet van zweten. Het is een hele penetrante lucht.
Mijn leerlingen hebben hem ook al gezegd dat hij stinkt. En dat bedoel ik met hard, ze benoemen het zoals het is. Maar het is wel een brugklasser, een kind, een gevoelig kind, die daar uiteindelijk zelf verdrietig van wordt, hoofdpijn van krijgt en dan thuis blijft. En dat moet niet zo gaan natuurlijk.