Wie nog meer afstuderen in 2013?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eslixapie

Re: Wie nog meer afstuderen in 2013?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 20:28

Ik heb ook een mondelinge verdediging, maar die mag ik pas doen als ik een "GO" heb voor mijn scriptie. Dus ik ben dan in principe al geslaagd. Ik kan met de verdediging alleen nog invloed uitoefenen op de hoogte van mijn cijfer.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:04

Akshay schreef:
@nynke1; een dikke :(:) en honthoud echt dat je met jezelf moet blijven leven. Dit kan niet goed zijn voor je.. :(:) Ik duim dat je gewoon op een prettige manier de boel kunt afronden!

Dankjewel

ievie schreef:
Het DUO heeft een mogelijkheid je stufi met een jaar te verlengen, als het een medische reden heeft dat je jouw jaar niet haalt (dat lijkt me duidelijk het geval). Dit moet echter via de decaan gedaan worden, voor zover ik weet..

Oh echt? Dat wist ik helemaal niet maar dit is wel iets om even goed te onthouden. Thnx!
Janine1990 schreef:
Nynke, moet je dan helemaal naar Amsterdam?
Hopelijk kan het een en ander iets voor je betekenen, maar is het misschien ook een idee om als niets helpt, initiatiefnemer Johan Cruijff een brief te schrijven?

Nee in Groningen zit ook een Johan Cruyff :P . Ja dat is wel een mogelijkheid alleen denk niet dat hij echt iets kan veranderen, maar een brief sturen zou ze misschien wel even wakker kunnen schudden.
_Micha_ schreef:
Pfoeh wat een klote situatie Nynke... :(:)
Eigenlijk zou je moeten kunnen aantonen dat jij zo ontzettend veel spierverslappers moet slikken wil je enigsinds kunnen functioneren.

Je bedoeld contact met duo over stufi? want verder kan duo je daar niet zo veel mee helpen denk ik.
Heb je een 'jaarleider' of examencommissie? Is je studiecoach hetzelfde als je stagebegeleider? Want anders zou ik daar ook nog even naar toe gaan. Of heb je nog een andere leraar waar je het goed mee kan vinden?

Nee ik bedoelde eigenlijk meer of hun misschien weten of ik door mijn rug minder stage uren hoef te draaien etc. Morgen heb ik een gesprek met mijn studiecoach dus ben benieuwd.

Ik ben net pas thuis dus ga zo even de rest bij lezen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:07

Oh op het Noorderpoort... Maar dan zou je in principe ook nog het ROC als overkoepelende organisatie kunnen proberen aan te spreken.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:17

Ja klopt zit inderdaad bij het Noorderpoort in, how do you know :')? Echt niemand weet dat haha. Mocht morgen niks opleveren dan zou ik het ROC contacten. Bedankt voor alle goede tips hier!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:19

Nynke1 schreef:
Ja klopt zit inderdaad bij het Noorderpoort in, how do you know :')? Echt niemand weet dat haha. Mocht morgen niks opleveren dan zou ik het ROC contacten. Bedankt voor alle goede tips hier!!

Sport en bewegen he :P
Alfa is niet zo indrukwekkend qua sporten volgens mij. Ik ken iig niemand die sport en bewegen op het Alfa doet.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:20

eslixapie schreef:
Ik heb ook een mondelinge verdediging, maar die mag ik pas doen als ik een "GO" heb voor mijn scriptie. Dus ik ben dan in principe al geslaagd. Ik kan met de verdediging alleen nog invloed uitoefenen op de hoogte van mijn cijfer.

Hier hetzelfde! Maar t verbaast me inderdaad hoe verschillend de eisen per school kunnen zijn!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:23

Het JCC en Alfa sport en bewegen lijken ook totaal niet op elkaar en zijn hele andere opleidingen. Ik ben naar het Alfa geweest om daar toen die enquêtes af te nemen. Er waren enkele serieuze talenten, sommige handen niet eens een status..Dan mag je eigenlijk niet eens in de "JCC klas" van het Alfa zitten..Wat dat betreft stelt dat inderdaad niet veel voor. JCC en Alfa gaan in de toekomst samenwerken, maar bij het JCC volg je eigenlijk gewoon de marketing & communicatie opleiding met aangepaste tijden, vrijstelling etc. vanwege sporten en bij het Alfa lopen ze zo'n beetje de hele dag te sporten in een gymzaal geloof ik :P.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:29

Nynke1 schreef:
Het JCC en Alfa sport en bewegen lijken ook totaal niet op elkaar en zijn hele andere opleidingen. Ik ben naar het Alfa geweest om daar toen die enquêtes af te nemen. Er waren enkele serieuze talenten, sommige handen niet eens een status..Dan mag je eigenlijk niet eens in de "JCC klas" van het Alfa zitten..Wat dat betreft stelt dat inderdaad niet veel voor. JCC en Alfa gaan in de toekomst samenwerken, maar bij het JCC volg je eigenlijk gewoon de marketing & communicatie opleiding met aangepaste tijden, vrijstelling etc. vanwege sporten en bij het Alfa lopen ze zo'n beetje de hele dag te sporten in een gymzaal geloof ik :P.

Alfa is een paar jaar terug ook behoorlijk negatief in het nieuws geweest.
Maar je doet daar wel gewoon een HBO opleiding dus? Wel interessant hoe dat gefaciliteerd is!

Op de Hanze kan je ook een sportstatus krijgen ofzo, maar ik heb in vijf jaar tijd volgens mij wel zes klassen versleten en ben daar nooit iemand tegen gekomen. In tegenstelling tot op mijn Middelbare school, daar kwam ik er best veel tegen.

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:46

WillemYntJee schreef:
eslixapie schreef:

Hier hetzelfde! Maar t verbaast me inderdaad hoe verschillend de eisen per school kunnen zijn!

Ja, dat valt mij ook op dankzij dit topic. Heel apart!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 09:03

Ik geloof ook dat je hier alleen op verdediging mag komen als je scriptie is goedgekeurd (anders heeft die hele verdediging weinig nut) maar je kunt er nog wel op zakken, al geloof ik niet dat dat snel gebeurd. Maar je zou maar net de uitzondering zijn :')

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 09:05

Nou mensen ik ga naar school, wish me luck.

Zal vanmiddag jullie verhaaltjes even bij lezen, was er gister even te moe voor..Sorry.

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:21

Yes, ik heb een go gekregen voor mijn plan van aanpak. Het werd tijd na 2 maanden!

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:22

_Micha_ schreef:
Ik geloof ook dat je hier alleen op verdediging mag komen als je scriptie is goedgekeurd (anders heeft die hele verdediging weinig nut) maar je kunt er nog wel op zakken, al geloof ik niet dat dat snel gebeurd. Maar je zou maar net de uitzondering zijn :')

Dat was bij ons ook altijd het geval, tot vorig jaar blijkbaar. Toen zijn de meeste gezakt.

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:34

Soleado schreef:
Yes, ik heb een go gekregen voor mijn plan van aanpak. Het werd tijd na 2 maanden!

Goed bezig, gefeliciteerd! :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:00

Fijn soleado! :) Super!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:32

Ladies wie geeft mij even een schop onder mn hol? T PvA is zo goed als af en eigenlijk kunnen we dus aan de slag ( *\o/* ) maar mn motivatie/discipline is op t moment even 0,0 :P

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:40

WillemYntJee schreef:
Ladies wie geeft mij even een schop onder mn hol? T PvA is zo goed als af en eigenlijk kunnen we dus aan de slag ( *\o/* ) maar mn motivatie/discipline is op t moment even 0,0 :P

Ga aan het werk, kom op, je kunt het! *\o/*
Moedig je mij ook even aan? Ik moet de laatste hand leggen aan mijn pva, maar ik kan mezelf er ook niet toe zetten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:23

Succes Nynke! Ben benieuwd!!!

Willemijn (denk ik), een dikke vette skup vanaf hier! Ga es aan het werk joh!! :P
Ik weet het, is lastig op vrijdag...

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:51

Uhoh, studie ontwijkend gedrag to the max! Ik zag ineens een spin over de muur lopen, en bij het aan de kant schuiven van spullen vond ik er nog een. Dus ik ben op dit moment mijn hele kamer aan het opruimen, zodat ik overal kan stofzuigen. Niet zo bevorderlijk voor mijn plan van aanpak...

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 14:07

Thanks ben al weer iets meer opgeschoten, maarre ook jullie kunnen t! Even een paar uurtjes aan de gang en dan lekker andere dingen doen.
Eslixapie (kon je niet iets makkelijkers verzinnen :p) ik vind t juist altijd fijn om in een opgeruimde omgeving aan de slag te gaan anders leidt t me alleen maar af!

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 14:09

Ik moet juist een beetje troep om me heen hebben (ook geen enorme chaos, daar niet van), anders kan ik niet werken. Ik heb gemerkt dat, als ik helemaal alles netjes heb opgeruimd en ik wil aan de slag gaan, dat ik automatisch troepjes ga maken. Mijn glas op tafel laten staan, ipv in de keuken, hoopje kleren op de stoel etc.
Wat de naam betreft: Apie is/was mijn lievelingspony op stal, en ik was nog niets meer penny toen ik dit account aanmaakte. Esli is mijn naam maar dan omgekeerd, oude bijnaam.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:38

Voor degene hier die motivatie nodig hebben: ik ga op Funda altijd mooie, dure, grote huizen bekijken :') :'). Echt kansloos hahaha.

En de rest wel goed bezig zo te lezen!!

Nou het was me het dagje wel weer. Vanochtend op school, mijn studiecoach was gelukkig erg lief en begaan. Ik moet nu een verklaring regelen van mijn behandelende artsen en die wordt dan doorgestuurd naar de schoolarts. Deze gaat de situatie dan bekijken en mij ook onderzoeken en op basis daarvan kunnen we kijken of mijn stage uren verminderd kunnen worden..Maar mijn studie coach zag dat somber in. Verder heb ik op advies van mijn stage begeleider van school, mijn stagebedrijf een mailtje gestuurd en daar in gezet dat ik maandag niet de hele dag kan werken, ik daar graag over in gesprek wil en dat mijn stage begeleider van school hierover nog contact op zou nemen. Nu maar hopen dat maandag de bom niet barst op kantoor....Ik ben bang dat ze zeggen dat ik een andere stage moet gaan zoeken. Dit bedrijf zocht namelijk echt iemand voor 40 uur per week..

Nou ja, eerst maar even van het weekend genieten en mijn onderzoeksrapport weer oppakken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:45

Oké...
Maar ehm... een bedrijf weet toch dat wanneer ze een afstuderend student in dienst nemen, deze niet de volledige tijd aan het werk daar kan besteden? Althans, hier is de bedoeling dat je 50/50 werkt.
Kan je misschien voorstellen dat je één of twee dagen thuis aan je onderzoek werkt? Dat ga ik doen en meerdere studenten van mijn school doen dat.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:54

Ik heb deze week mee gelopen met de stagiaire die er voor het laatst was. Zij heeft mij e.e.a. verteld over het bedrijf en dit bedrijf is erg streng in zulke dingen als dit en het schijnt er een beetje apart aan toe te gaan. Zo zat deze stagiaire met koorts op kantoor en is door iemand naar huis gestuurd omdat ze dus te ziek was. Vervolgens stuurt diegene deze stagiaire maandagochtend een mailtje dat ze zich in moest houden om niet uit haar vel te springen van woede etc. etc. Ik heb het gelezen, het was echt heel erg. Die woensdag er op had ze zich verslapen, oke niet handig..Maar het kan gebeuren. Kreeg ze eerst een enorme preek dat ze geen make up op had gedaan en er niet uit zag, en vervolgens werd ze weggestuurd. Zulke dingen dus..Om een beetje een idee te geven hoe het daar gaat. Voor stage opdrachten etc. heeft zij ook nooit tijd gekregen vertelde ze mij.

Vandaar dat ik dus heel bang ben voor hun reactie..Ik zou inderdaad heel graag 2 dagen thuis werken, alleen ik mag dus niet meer van 9.00 tot 17.00 werken. Dan draai ik dus wel erg weinig uren als ik dan ook nog 1 of 2 dagen thuis zou gaan werken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:09

Nynke1 schreef:
Ik heb deze week mee gelopen met de stagiaire die er voor het laatst was. Zij heeft mij e.e.a. verteld over het bedrijf en dit bedrijf is erg streng in zulke dingen als dit en het schijnt er een beetje apart aan toe te gaan. Zo zat deze stagiaire met koorts op kantoor en is door iemand naar huis gestuurd omdat ze dus te ziek was. Vervolgens stuurt diegene deze stagiaire maandagochtend een mailtje dat ze zich in moest houden om niet uit haar vel te springen van woede etc. etc. Ik heb het gelezen, het was echt heel erg. Die woensdag er op had ze zich verslapen, oke niet handig..Maar het kan gebeuren. Kreeg ze eerst een enorme preek dat ze geen make up op had gedaan en er niet uit zag, en vervolgens werd ze weggestuurd. Zulke dingen dus..Om een beetje een idee te geven hoe het daar gaat. Voor stage opdrachten etc. heeft zij ook nooit tijd gekregen vertelde ze mij.

Vandaar dat ik dus heel bang ben voor hun reactie..Ik zou inderdaad heel graag 2 dagen thuis werken, alleen ik mag dus niet meer van 9.00 tot 17.00 werken. Dan draai ik dus wel erg weinig uren als ik dan ook nog 1 of 2 dagen thuis zou gaan werken.

Moii hé...

Als ik dit zo lees, zou ik er voor de lange termijn ook niet bepaald rouwig om zijn als het het geval is.
Maargoed, je kent het verhaal nu maar van één kant.

Doe in ieder geval wat verstandig is, het zou zonde zijn als je straks met een blijvende rugblessure zit omdat je je in allerlei bochten hebt gewrongen, om maar te kunnen afstuderen.