Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chantal_bel

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 16:57

voor de mensen in regio zaltbommel er komt een nieuwe action in zaltbommel.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 17:03

Wat wordt er overigens gedaan met de ingevulde lijstjes?

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:15

Oeh, vreselijk SuSem.... Balen!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:18

Nou stef, als ik de tijd heb ga ik dat uitwerken en komt het in de OP ;)
Maar mijn prio's liggen nu even anders (iets met 3 uur reistijd per dag en een ft baan ;) )

En zo te zien ga ik er heel veel nog niet in kunnen zetten. Het zoeken in mn inbox is niet te doen bij de personen die het onderwerp niet gewijzigd hebben in Lijstje.

Ik heb zo veel PB's (ook met de topic titel) dat het checken van alle PB's in mn inbox niet te doen is.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:40

Hallo! :wave:

Aangezien de meeste van jullie ook bezig zijn met solliciteren, ben ik benieuwd of iemand mij kan helpen met mijn probleem over referenties? [STW] Referenties :D

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 00:22

Ik hoorde trouwens vandaag van een kennis dat er per 1-1-2013 iets gaat veranderen in de ww, kan iemand mij vertellen wat precies? Want kan er op internet zo gauw niks over vinden....

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:54

als de nieuwe regering zijn zin krijgt:

1e 12 maanden 70%
2e 12 maanden minimum loon
Maximaal 2 jaar WW

Ik heb niet gechecked of dit inmiddels nog weer veranderd is.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:20

Moet zo bellen voor salaris onderhandeling. Er is mij een voorstel gedaan met een redelijk salaris, maar slechte secundaire arbeidsvoorwaarden. Ik krijg geen ADV, en belachelijk lage reiskosten. Ik ga in verhouding tot mijn vorige werkgever twee keer zoveel km's maken, maar krijg nog niet de helft van wat ik kreeg. Dat betekend dat ik er netto op achteruit ga, en ik moet betalen om naar mijn werk te komen.

Ik denk dat vele zullen zeggen wat zeik je nou, aannemen die baan! Maar het zit me niet helemaal lekker. Ik ben gewend dat er ruimte is voor onderhandeling nadat er een voorstel is gedaan. Maar toen ik gister informeerde naar de reden voor de wat lage reiskosten in verhouding tot wat ik gewend werd, werd er nogal raar gereageerd.

Er hangt ook nog een tussenpersoon om heen, dat maakt het ook nogal lastig. Want het voorstel komt via hem, maar onderhandelen moet ik zelf doen met de werkgever.

Ik heb al proefgedraaid en ze zijn enthousiast, net als ik, en ik heb een contract aangeboden gekregen onder voorbehoud van een assesment test die nog moet, en dus een voorstel gehad.

Wat nu? Er wordt gereageerd alsof ik rupsje nooitgenoeg ben. Maar ik kan nog geen twee weken heen en weer rijden op de reiskosten vergoeding. Ik wil een nette vergoeding en anders een compensatie in het bruto loon. Hoe ga ik dit gesprek in zonder dat ik klink alsof ik ze een ultimatum geef?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:22

Niet geschoten is altijd mis.
En ik weet niet wat voor functie het is, maar in veel functies wordt het gewaardeerd als je voor jezelf op durft te komen en dat kun je al laten zien in zo'n gesprek. Je kunt aangeven dat het je niet lekker zit, omdat je eigenlijk moet inleveren en dat de reiskosten niet toereikend genoeg zijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:25

toen je gister informeerde, heb je toen contact gehad met werkgever of tussenpersoon?
ik heb vorig jaar nog via tussenpersoon met iets bezig geweest, alleen had ik net voordat hij mij voorstelde daar, zelf ook al een brief naar de werkgever gestuurd, dus kreeg eigenlijk via de tussenpersoon en de werkgever info, daar zat dus wel een verschil in omdat de tussenpersoon er ook zijn boterham mee wilde beleggen ;)

wat betreft reiskostenvergoeding...ik ben niet anders gewend dan het minimum te krijgen, dus hetgeen wat de werkgever belastingvrij mag geven en meer niet...dus dan leg je sowieso toe op je reiskosten :j
daar zou ik zelf dus ook niet een baan op laten schieten :n

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:26

Helaas weer 2 afwijzingen...Ik word er niet goed van!
Heb voor nu de hoop even een beetje opgegeven!

Ik leg ook toe op mijn reiskosten bij mn huidige werk..(2 dagen in de week, dus is te overzien)

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:32

Ja dat heb ik gister op een zo positief mogelijke manier uitgelegd aan de tussenpersoon, maar die zegt vervolgens: je zit thuis, dus vanuit daar is alles beter, je hebt een slechte onderhandelings positie, je moet het bod aannemen.

En ik heb altijd een nette reiskosten vergoeding ontvangen in het verleden. In het gesprek bij de directeur wordt er wel gevraagd van, je woont wel een aardig eindje verderop, vindt je dat niet vervelend? Waarop ik zei; nee voor de juiste baan wil ik best een stukje rijden. En vervolgens wordt er niet aangegeven dat ze maar tot een bepaald bedrag reiskosten dekken, dus dat ik zelf de helft van de reiskosten zal moeten vergoeden.

Ik ben nogal een slechte wat betreft tactvol een boodschap overbrengen als ik geïrriteerd ben... Wat zal ik zeggen straks, zo dat ik niet mijn eigen glazen ingooi en de grootste kans heb op een verbetering van het voorstel?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:55

maar de info komt dus tot nu toe bij jou via die tussenpersoon?
dan zou ik zo neutraal mogelijk dat gesprek in gaan wat betreft de reiskosten , er zal vast gevraagd worden wat je van het aanbod vind en daar kun je dan op inspringen ,

maar het voorstel verder bevalt wel?
dat is dan sowieso iets wat je aan kan geven
dat je je reiskosten issue een beetje verpakt in een stukje als
dat je het op zich een mooi aanbod vind, maar dat de reiskosten erg krap zijn tov van je werkelijke kosten

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:00

Ik zou gewoon kijken of je nog wat meer reiskosten kunt krijgen.
Als het niet kan maar je redt het verder wel zou ik het wel aannemen..
Ik werk nu ruim anderhalf jaar bij de Mc Donald's en heb niet echt een goed loon (en geen vaste uren) krijg ook geen reiskosten maar ben toch blij dat ik werk heb ook al verlies ik ook weer geld zo..

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:18

Tessaaa schreef:
Ik ben ook nog steeds op zoek.
Ondertussen zit ik er na de zoveelste afwijzing wel een beetje doorheen.
Ik ben net HBO ( MER) afgestudeerd, maar kan absoluut geen baan vinden. Zoek het liefste in de richting van HR maar sta inmiddels open voor meer. Ik woon heel centraal dus kan ook nog eens in Leiden/Utrecht/Amsterdam/Rotterdam(heeft niet de voorkeur)/Schiphol en Den Haag. En daar dan nog eens in de omgeving dus.
Ik heb een mooi uitziend CV, alleen relevante stages gedaan. In mijn ogen een meer dan degelijke vrolijke en uitnodigende brief. En toch krijg ik keer op keer weer te horen. Te weinig ervaring. Zelfs bij startersfuncties! Na 3 maanden ben ik er wel eens goed klaar mee. Iemand nog tips? Ik heb mijn CV al op Monsterboard, sta aangemeld bij de Nationale vacaturebank. Ben al langs Randstad geweest, ook zij konden niks voor mij doen. Wie heeft er een gouden tip voor mij? Want ik weet het niet meer... :(

Ik word wel eens een beetje moe van mensen die na 3 maanden thuiszitten het al niet meer weten.

Er zijn hier mensen die wel iets langer thuiszitten dan 3 maanden.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:45

Yessssss, ben vooralsnog door alle selecties bij de politie heen! Ik mag echter pas in juli de straat op. Jammer want ik wil naast mijn webwinkel graag een paar uurtjes per week onder de mensen zijn. Commerciële functie leek me wel leuk voor erbij. Je word inderdaad gewoon afgewezen voor de meest simpele baantjes! Ben stomverbaasd! Heb inmiddels ruim 12 jaar retail ervaring, run sinds 2006 mijn eigen onderneming dus ben ook zeer ervaren in bijvoorbeeld inkoop, pr en personeelsmanagement. Enkel goede referenties en tevreden ex werkgevers en toch vind je niks. Ik vind het ronduit bizar!

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:57

Ja de crisis is realiteit helaas. Banentekort is geen hip woord uit de verkiezingscampagnes. Het is bittere werkelijkheid en het zal alleen maar erger worden zeker tot aan 2018. En ondertussen maar kindjes bij blijven maken, allochtonen naturaliseren, en gastarbeiders verwelkomen.

Woningen tekort, banen te kort, elke dag files. Misschien moeten we eens een stop zetten op de hoeveelheden mensen die er ieder jaar bijkomen, en de mensen die gedachteloos kinderen blijven fokken eens tot de orde roepen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:07

Dat klinkt erg verbitterd Piloetje. :o

Ik ben mijn cv helemaal aan het omgooien, misschien helpt dat :)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:11

Inderdaad, klinkt cru. Wij hebben twee kindjes en daar ben ik erg blij mee.
Gelukkig hebben wij mijn baantje erbij niet broodnodig, het zou gewoon fijn zijn als aanvulling. Toch hopen dat ik nog wat vind..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:17

Ik vind het ook flink verbitterd klinken..

Gastarbeiders ontkom je niet aan omdat de Nederlandse bevolking te verwend is om de klussen op te knappen die zij doen. Ipv dat ze dan blij zijn dat er werk is vinden ze het drie keer niks om de handen echt uit de mouwen te moeten steken in de kassen bijvoorbeeld. Maar nee, hun bijstandje betaald beter.

Bijstand omlaag flikkeren voor degenen die wel kunnen werken dus.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:23

Je moet ook niet iedereen over een kam scheren. Ik zou wat blij zijn met een baan in de kas of weet ik veel wat. Maar de kans op een baan is zo verschrikkelijk klein op het moment. Ik begrijp piloetjes bitterheid wel. Daar ligt echt wel wat meer aan ten grondslag. Ook ik heb het sterke idee dat veel mensen niet nadenken bij de keuzes die ze maken. In deze tijd moet je gewoon goed overwegen wat kan op de langere termijn. De slogan "wie dan leeft, wie dan zorgt" past absoluut niet in deze crisistijden.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:28

Hoe zit dat dan met jullie uitkering etc? Je krijgt 1 maand per gewerkt jaar toch? En daarna? Als je partner voldoende verdient heb je nergens recht op?

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:32

Als dat zo is Lottie, kunnen zowel manlief als ik paardlief wel verkopen ;(

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:35

Ik dacht dat het zo zat? Wat is de regelgeving?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:42

Nee hoor, partner heeft niks met je eigen WW te maken. In geval van bijstand ligt dit wel weer anders volgens mij.

Je bouwt recht op uitkering op op basis van je arbeidsverleden. Hiervoor moet je wel 26 weken aaneengesloten gewerkt hebben.