NHB Deurne 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:13

Jaaaa, hier ook echt heel veel zin in het nieuwe jaar. Ook omdat me haflingertje een paar weken mee naar school komt!

CuteApplePie

Re: NHB Deurne 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:25

Ik zit onderhand toch weer te twijfelen om na de havo toch wel de paardensport opleiding te gaan doen..
Op het moment is het t enige wat mij echt aantrekt, en of ik er een baan in vind zie ik dan wel. Zo niet studeer ik gewoon verder in iets anders. :)
Duurt wel nog 2 jaar maar goed, je kan niet vroeg genoeg beginnen met bedenken wat je na de middelbare wilt gaan doen, was dr 2 jaar geleden al mee begonnen met naar open dagen gaan, onder andere die van deurne :j

Kiim30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:08

Met hoeveel mensen deel je eigenlijk een schoolpaard als je h & l of h&w doet? Het zal toch niet met iemand uit je eigen opleiding zijn als je tegelijk les hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:09

Volgens mij heb je dan gewoon met zn allen die paarden te verzorgen en dan het rijden is gewoon net als manegelessen? Dus wisselend?

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:40

Kiim30 schreef:
Met hoeveel mensen deel je eigenlijk een schoolpaard als je h & l of h&w doet? Het zal toch niet met iemand uit je eigen opleiding zijn als je tegelijk les hebt?

Bij de H&W is het zo, dat je gewoon ieder een paard krijgt aangewezen. Soms dezelfde soms een ander.

Kiim30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 16:02

Oke! Dus het is niet zo dat je het hele jaar hetzelfde paard hebt evt met meerdere personen? Dat dacht ik namelijk haha

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 16:09

Kiim30 schreef:
Oke! Dus het is niet zo dat je het hele jaar hetzelfde paard hebt evt met meerdere personen? Dat dacht ik namelijk haha

Nee, er word gewisseld met de paarden. Bij de sport niet!

Kiim30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 16:30

Oke, dat vind ik eigenlijk wel jammer, had gehoopt dat je wel hele jaar hetzelfde paard verzorgde en reed

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 16:43

Ja, vind het zelf ook niet ideaal. Nu moet ik wel zeggen voor de dressuur lessen hebben ze mij wel een hele tijd op dezelfde gezet doordat het goed ging met rijden.

Kiim30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:12

Oke naja misschien leer je er ook wel meer van door steeds op verschillende te rijden, maar lijkt mij niet idaal idd. Heb je trouwens inmiddels nog nieuwe bevindingen over h&w nu het jaar is afgelopen? Zijn de buitenritten ed er idd uitgehaald wat je toen vertelde?

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:40

Kiim30 schreef:
Oke naja misschien leer je er ook wel meer van door steeds op verschillende te rijden, maar lijkt mij niet idaal idd. Heb je trouwens inmiddels nog nieuwe bevindingen over h&w nu het jaar is afgelopen? Zijn de buitenritten ed er idd uitgehaald wat je toen vertelde?

Klopt, de buitenritten zijn eruit gehaald. Daarom was er bij mij een grote twijfel of ik nog wel door wilde gaan met de opleiding, doordat ik de opleiding gekozen had dat juist gericht was op het buitenrijden. Nu heb ik er toch voor gekozen om door te gaan doordat het diploma (ondernemer/manager recreatie dieren nivo 4) meer inhoud dan alleen paarden werk. En dan heb ik natuurlijk mijn nivo 4 gehaald.

Ook is het zo, dat de opleiding betreft paarden dat daar mijn intresse ligt er daar in de toekomst zeker mee wat wil gaan doen, dus het is ook niet zo dat ik bang ben om motivatie te verliezen doordat de onderwerpen mij intresseren. En het hele `samen op kamers in de studentenflat` en `gezamelijk eten` is iets wat ontzettend leuk is, en wat je niet hebt op een doorsnee opleiding. Vandaar dat ik toch doorga met de opleidng.

Kiim30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:15

Oke! Ja ik wil het heel graag maar vind het wel een beetje apart dat buitenritten eruit word gehaald als daar eigenlijk wel een groot deel van je opleiding over gaat. Alleen vraag ik me een beetje af, er is waarschijnlijk niet heel veel werk in. Ondanks dat dit echt mijn droom is zou het dan niet slimmer zijn toch meer een toerismeopleiding te doen. Wat bedoel je met dat het meer inhoud dan alleen paardenwerk? Want het gaat toch eigenlijk wel om paarden?

Ja dat is ook zo idd, ik zou sowieso ook in de studentenflat gaan omdat het 4 uur met ov is dat is anders niet te doen haha.
Bedankt voor je antwoorden, helpt me toch weer verder met de afweging maken :)

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:47

Kiim30 schreef:
Oke! Ja ik wil het heel graag maar vind het wel een beetje apart dat buitenritten eruit word gehaald als daar eigenlijk wel een groot deel van je opleiding over gaat. Alleen vraag ik me een beetje af, er is waarschijnlijk niet heel veel werk in. Ondanks dat dit echt mijn droom is zou het dan niet slimmer zijn toch meer een toerismeopleiding te doen. Wat bedoel je met dat het meer inhoud dan alleen paardenwerk? Want het gaat toch eigenlijk wel om paarden?

Ja dat is ook zo idd, ik zou sowieso ook in de studentenflat gaan omdat het 4 uur met ov is dat is anders niet te doen haha.
Bedankt voor je antwoorden, helpt me toch weer verder met de afweging maken :)

Dat het niet alleen paardenwerk hoeft te zijn komt doordat je ook het ondernemer/manager diploma haalt. Ik quote van de site:
Citaat:
Na deze opleiding heb je een uitstekende basis voor de start van een eigen bedrijf of voor een commerciële carrière, binnen of buiten de hippische sector. & bedrijfsleider aan de slag te gaan bij bijvoorbeeld een manege, hengstenhouderij of handelsstal. Stamboekfunctionaris, organisator van hippische evenementen, consulent hippische verzekeringen, accountmanager van diverse hippische producten (bijvoorbeeld ruitersportartikelen, afrasteringsmaterialen of voer) behoren ook tot de mogelijkheden.
(Dit staat niet bij HW op de site van Deurne, maar bij HB. Het maakt niet uit want het is exact hetzelfde diploma.)
Dat het moeilijk is een keuze te maken qua opleiding weet ik als geen ander, maar wie weet hoe het is over een aantal jaar? En als dit echt is wat je zou willen valt er toch wel iets te vinden desnoods over de grenzen. Wanneer moet je je keuze maken?

Kiim30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:45

Ja dat is wel waar idd, ik had wel gehoord dat je ook met HB samen zat maar het is dus ook zelfde diploma. Ook haal je een diploma om les te geven had ik doorgekregen van de coordinator van de opleiding, is ook altijd handig. Ja idd misschien loopt het over een paar jaar wel weer als een trein. Ik ga nu naar mn examenjaar dus moet dit jaar mijn keuze maken.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:47

Hb is toch wel anders hoor, hw moet ook rijden en lesgeven etc, wij van hb helemaal niet.
Wij hebben verder niets met paarden te maken

Kiim30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:53

ietjelover schreef:
Hb is toch wel anders hoor, hw moet ook rijden en lesgeven etc, wij van hb helemaal niet.

Ja, het was ook maar gedeeltelijk voor het ondernemersgedeelte geloof ik.

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:09

ietjelover schreef:

Ik zei ook niet dat HB en HW hetzelfde was, ik zei dat het exact dezelfde diploma's zijn. Alleen de HW kan er inderdaad voor kiezen om voor een tweede diploma te gaan en dat is het instructeurs diploma.

Kiim30

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 09:25

astwice schreef:
ietjelover schreef:

Ik zei ook niet dat HB en HW hetzelfde was, ik zei dat het exact dezelfde diploma's zijn. Alleen de HW kan er inderdaad voor kiezen om voor een tweede diploma te gaan en dat is het instructeurs diploma.

Heb nog even op de website gekeken, het was me nog niet eerder opgevallen dat het exact hetzelfde diploma is ondanks dat ik het toch vele malen door heb gelezen haha. Maar dan kun je er dus idd nog veel meer mee dat is wel fijn :)

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:38

Je kunt er inderdaad meer met zo'n diploma als alleen paardenwerk. Mochten er nog vragen zijn, zie ik ze hier wel verschijnen.

Kiim30

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:01

astwice schreef:
Je kunt er inderdaad meer met zo'n diploma als alleen paardenwerk. Mochten er nog vragen zijn, zie ik ze hier wel verschijnen.

Ja :) heel erg bedankt voor al je antwoorden! Voorlopig heb ik even geen vragen meer haha als ik nog wat bedenk zie je het wel verschijnen :)

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:23

hee leuk een topic van deurne!

ik ga dit jaar beginnen aan de masterclass!

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:46

@anouk, op welke dag gaan jullie op een school stage lopen komend jaar?

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:35

volgens mij op maandag..

bracha013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:35

heee, ik ga dit jaar beginnen me de H&L opleiding, zijn er nog meer mensen met deze opleiding?
heb er al heel veel zin in!
Laatst bijgewerkt door bracha013 op 15-08-13 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

bracha013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:37

chantalboes schreef:
@anouk, op welke dag gaan jullie op een school stage lopen komend jaar?

op de site staat de jaarplanning, ook wnr de stage begint, je gaat naar informatie per groep, dan bol of bbl en dan je klas.