Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:52

Tsja.. ze vragen er toch om :P
Had het in de brief ook al aangegeven :+

Dus ik zie wel.

verder ben ik er een beetje hopeloos van.. dat gesolliciteer...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:54

Toch een beetje goed nieuws; mijn vriend heeft al jaren een vaste baan en wil eigenlijk meer doen. Nu is zijn baas naar hem toegekomen: ik wil in een cursus voor jou investeren! Waarop mijn vriend zei; dat is leuk, maar ik wil dan ook dat in salaris merken ;)
Antwoord was iig niet direct nee, maar; ik ga erover denken :j

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:55

+:)+ en dat in deze tijd, en ookal zou hij het weinig merken dan nog mooi meegenomen toch? :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:00

Precies, zei ik ook :j
Al krijg je geen cent extra, maar een gratis cursus is natuurlijk alleen maar top! En een gezond teken dat ze hem nog niet kwijt willen natuurlijk :) (maar dat bleek ook wel uit de jaargesprekken). Dus helemaal goed!
Hij werkt ook af en toe betaald over, dus altijd mooi extra in de pocket! :D

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:02

vuurneon schreef:
Hij werkt ook af en toe betaald over, dus altijd mooi extra in de pocket! :D

Doet me denken aan die reclame :') met dat hij ''wel een kwartier over werkt'' enzo :+
Desalniettemin, top!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:05

Daarom wil ik ook niet te ver buiten mijn regio zoeken; hij heeft een vaste baan dus als wij moeten verhuizen hebben wij beide onzekerheid. Tja, krijg dan maar eens een huis := zelfs voor de hogere huursectoren is dat nog knap lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:07

Ik heb een nieuwe baan :D

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:08

ik heb zeker op bijna 20 vacatures gereageerd en misschien van 4 antwoord gehad.
Ook na nog een keer mailen geen reactie.

Ben dus naar de Deka gegaan (moest toch boodschappen halen) en ze zei idd dat ik gewoon de vacature online kon invullen.. kom ik thuis wil ik m invullen, issie al weg..

Net nog gebeld naar een paar vacatures, 1tjes was al vervuld, 1tje had al veel reacties gehad maar mocht het nog proberen en 1tje was voor een callcenter.

Gefeliciteerd Ffortuna!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:09

Ffortuna schreef:
Ik heb een nieuwe baan :D

*\o/*
Wat ga je doen? Wanneer begin je?:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:15

Thanks! Ik moet m'n huidige baan nog opzeggen dus hopelijk net na mijn huwelijk, half november :D superfijn huwelijkscadeautje met een heel fijn salaris en veel minder reistijd op de koop toe. Ik reis nu 3 uur per dag.... Hoera!

Ohja, ik ga als redacteur werken. En werk nu in de PR. Dus als iemand een PR functie zoekt (je hebt wel ong 3 jaar ervaring nodig)... Let me know!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:17

gefeliciteerd!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:35

Gefeliciteerd! :D

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:54

Bij mij is het ook officieel! Begin 16 oktober en ga 28 uur werken en meer verdienen wat ik deed :) Dus ben dik tevreden!

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:56

ik meld mij ook weer. Vrijdag twee brieven de deur uit gedaan en morgen maar weer eens verder kijken naar vacatures.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:56

Super Ffortuna! :D

Kom je in de regio Utrecht nu te werken?

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 18:01

Gefeliciteerd Fortuna en Ilona, ik heb vanmiddag mijn contract getekend, en meteen even de reistijdvergoeding opgemeten...maar liefst vijf fietsminuten!

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 18:22

Gefeliciteerd voor degene die een baan hebben gevonden, super!!

Mijn gesprek bij Appco group vond ik niks, waren met 10 man en kregen soort presentatie.. Maar wat mij het meeste afweerde was dat je geen vast salaris krijgt. Is sales en promotie en dan krijg je per klant die je binnenhaald betaald, ik wil gewoon vastigheid!

En ook nog even over een foto op je CV, had ik ook altijd tot ik erachter kwam dat ik bij mijn vorige baan alleen ben aangenomen om mijn uiterlijk.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 18:42

Sonja_vR schreef:
iemand in almkerk of omgeving die een bijbaantje zoekt , Reli-post zoekt een bezorger voor een wijk hier in het dorp

Heb ik ook een korte tijd gedaan. Kost een hoop tijd en levert bijna niks op (je moet trouwens zelf sorteren).

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:01

gefeliciteerd!!

ik zag in de twitterberichten van agriholland voor bij komen dat ze een vacature hebben voor junior advocaat (stage) achtig iets ;) in omgeving breda.

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:12

Marie111 schreef:
ikke129 schreef:
ik meld me hier ook maar weer.. op dit moment kan t mij niet schelen wat, als ik maar meer kan werken dan de banen die ik nu heb( winkel en schoonmaak) maarja niet veel keus met mijn cv.. wel volgend jaar starten met opleiding doktersassistent :) Als iemand iets weet, omgeveing zwolle, kampen emmeloord..

Misschien bij een Callcenter?

http://www.werkenbijcce.nl/

Thnx :D

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:35

Zo dan, alweer een nieuw topic en al op blz. 16 :7 blijkbaar ben ik tijdje niet langs geweest. :o

Ik ben nog steeds op zoek naar een leuke secretariële, financiële of administratieve functie in de Randstad (omgeving Den Haag).

Momenteel heb ik, tijdelijk via een uitzendbureau, een leuke parttime baan ... het enige wat ik minder leuk vind is dat het slechts voor 20 uur per week is. Ik wil graag meer uren, het liefst 32 of 36 uur verdeeld over 4 dagen ofzo. Wat ook jammer is, is dat deze organisatie een personeelsstop heeft, en men pas tussen december en maart meer inzicht heeft in de werkplekken, omdat ze met een reorganisatie bezig zijn. Mijn baan is tijdelijk tot 31 december ...

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:37

Ik meld mij ook hier even.. Heb 't een tijdje druk gehad, maar moet nu weer flink aan 't solliciteren. Er is alleen bar weinig. Ga me ook weer inschrijven voor invalwerk op een school. Ik dacht misschien bevalt het me wel beter als ik gewoon een beetje in de buurt ben, dan is het wel te doen.
Ga woensdag, dan heb ik vrij even bij de school hier in het dorp langs om te kijken bij welke organisatie ze zijn aangesloten en verder me inschrijven bij andere instanties.

Vandaag nog goed gegaan.. even uit ander topic waar ik zit:
Elan_GV schreef:
OEH!!! Had ik even wat.. Ik vanmiddag wat kletsen met mijn baas over andere baan ensa, ik zo ken je TCS ook in Oldekerk? Jah, die kende hij wel, wel auto's e.d. van hun gekocht. Oh, zei ik die hadden nl ook een vacature. Nou, zei hij das wel wat voor jou idd.
Vond ik zelf ook natuurlijk, daarom gesolliciteerd.
Later was hij wat aan het klieren, tegen een van de andere collega's.. Hé zeg je even meneer tegen me? Eneuh, anders schrijf je je maar in hoor, op werk.nl.. (écht als grapje hoor) Ik dus zo; Oh, stelletje kleuters. Zegt hij; Dus jij had nog referenties nodig?? Eeuhm.. Geef ik je gewoon lekker niet op.. haha.

Speelde nog wat door mijn hoofd, ik dacht, heb dat nr nog van TCS in mijn mobiel.. ik bellen.. en ik kreeg iemand aan de lijn.. 4x eerder gebeld, niemand ervoor gekregen.
Dus ik vragen of ze al iemand hadden voor de vacature.. Nog niet, ze waren bezig met de selectie. Oh, nou of hij mijn motivatie en cv ook had gekregen, want omdat ik dus met mijn baas nu had gesproken, die wilde als referentie fungeren .. Bleek dat het dus niet is doorgestuurd.. klote nationalevacaturebank! _-:(
Maar goed, wie mijn baas nu was en wat ik daar allemaal deed en wat ik een beetje zocht en waarom ik daar weg ging.. Leuk gesprek dus gehad. Nou, ik mocht mijn CV en motivatie nog wel even naar zijn persoonlijke mail sturen. :):)
Ik heb dus gewoon tien minuten met hem aan de telefoon gesproken! Geeft de burger weer moed!! Maar goed, zegt niks dus.
Maar wat een samenkomst van humor op 't werk óver werk tot nieuw werk.. :list: (Snap ie?)

Maar goed, ik heb dus vanmiddag mijn motivatie en CV dus opgestuurd.. Ik lach me werkelijk dood als ik morgen op 't werk komt en hij heeft gebeld.. _O-

Dus ik hoop op mijn blote handen en knietjes dat dit iets word _/-\o_

Fijn om te lezen dat hier in ieder geval weer een aantal werk hebben gevonden.

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 02:30

Ook ik wil me graag melden, en ben het thuis zitten meer dan zat.

Ik heb op dit moment een baan op oproep basis, zoals je al kunt raden is er niets meer op te roepen oftewel ik heb geen werk uren meer. Einde van het camping seizoen.

Wat voor werk maakt me niet heel veel uit, al moet ik toegeven dat ik niet erg goed met jongeren om kan gaan ( dus supermarkt en kleding winkels enzo zijn niet echt wat voor mij )

Ik heb vorige week verschillende sollicitaties de de deur uit gedaan en maar van 1 bedrijf antwoord gehad, hier was ik vandaag op sollicitatie maar ik ben helaas niet aangenomen door te weinig werk ervaring, wel vonden ze het leuk dat ik zo enthousiast was en vroegen mij als ik een beetje werk ervaring op had gedaan in zoon soort branche ik dan van harte welkom was om opnieuw te solliciteren.

Ik ben nu vooral op sites van uitzend bureaus aan het kijken, maar voor de meeste vacatures heb je ervaring nodig helaas. Wat mij erg leuk lijkt is post of pakketten rond brengen, of op een distributie centrum zelf werken.
Als ik ergens anders kan solliciteren als callcenter medewerkster zal ik dit ook zeker doen, helaas zitten alle bedrijven hier in 1 gebouw :+
Ook in de dieren branche lijkt me erg leuk, heb hier dan ook in gestudeerd, helaas is hier ook niets in te vinden.

Verder ben ik na lang nadenken ook bereid eventueel een cursus voor een baan te volgen.

Wat ik het liefste natuurlijk zou doen is 1 of 2, 3jarige paarden kopen deze zadelmak maken en doorrijden en weer verkopen, helaas woon ik thuis en werkt mijn vader er niet aan mee.

Ik zoek dus werk in omgeving venlo voor minimaal 20 uur en maximaal 40 uur, wat wel een beetje verdient.

Edit: Ik zit net de krant door de bladeren ( perfecte tijd vinden jullie niet ? ) en ik zie net dat hier een nieuwe vacature staat, waar ik al eerder heb gesolliciteerd, heb haar nog een paar keer laten weten dat ik beschikbaar ben en ze zou me bellen zodra er wat vrij is. Dus ik ga haar morgen maar eens even opnieuw stalken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:04

Hm, mag je zelf in een sollicitatiebrief schrijven dat je na een opsomming van eigenschappen vind dat je mede hierdoor een goede aanvulling (aanwinst?) voor het betreffende bedrijf zal zijn, of denkt te zijn? Of is dat te overdreven?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:05

Waarom niet Cer?
Je verkoopt jezelf toch?

Of in de eerste alinea zetten: Ik las de vacature en dacht direct "Dit is de baan voor mij". In deze brief zal ik u ervan proberen te overtuigen dat ik de juiste kandidaat voor deze baan ben!

Vervolgens onderin: Ik hoop dat ik u met deze motivatiebrief heb kunnen overtuigen van mijn kwaliteiten bla bla bla

:D

Alleen moet je dan wel een beetje zeker zijn van je zaak ;)