NHB Deurne 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:49

krln schreef:
Scheelt dat veel eigenlijk?

Volgens mij qua bedrag niet heel veel, MAAR dan moet je wel al 18 zijn, anders krijg je gewoon geen stufi.

Ik ga die vrouw nog een keer mailen, want ik had er duidelijk bijgezet dat het vooral gaat om de stufi. Want als ik dus het eerste halfjaar geen stufie+reiskosten krijg heb ik echt geen idee hoe ik ooit deze studie moet bekostigen...

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:51

xMercury schreef:
Ik krijg meer als ik mbo doe haha

Hoe kan dat nu weer? :+

Anoniem

Re: NHB Deurne 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:54

Ik krijg 246 ipv 266 ofzo dus scheelt niet heel veel.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:54

Geen idee, maar geeft niks :D

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:56

Haha meer krijgen is inderdaad altijd goed. Het probleem is dat ik anders dus een half jaar alleen maar zo'n beetje de kinderbijslag heb (à €270 per kwartaal) terwijl ik als ik stufie heb, ik geen reiskosten hoef te betalen en ik uiteindelijk €900,= per maand krijg. Ik ehb geen idee hoe ik dat gat zou moeten opvangen in de tussentijd, mijn ouders kunnen wel iets bijspringen maar niet zo'n beetje in de hele studie...

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:05

Trouwens, kennen jullie toevallig mensen die deze opleiding dus al klaar hebben? Want ik vraag me af hoe dat dan gaat met die laatste 2 jaar, kan me niet voorstellen dat je daar dan wel gewoon stufi voor krijgt?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:07

900 euro?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:09

Oh wacht, jij gaat lenen hè?

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:11

Ja lenen inderdaad, over een poosje zitten we financieel goed, maar momenteel is het allemaal nog beetje krapjes.. Ik hoop maar gewoon dat Bizzybijtje een verkeerd antwoord terug heeft gehad, van iemand die de nieuwste dingen nog niet had meegekregen, hihi.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:12

Aaaaah oké! Bij hbo krijg je het wel? :) maar Michelle (Bizzybijtje) heeft gelijk hoor

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:16

xMercury schreef:
Aaaaah oké! Bij hbo krijg je het wel? :) maar Michelle (Bizzybijtje) heeft gelijk hoor

Ja bij hbo krijg ik meteen stufi. Maar omdat ik 13 oktober jarig ben (dus net iets later dan het 1e kwartaal) krijg ik dus pas het 2e kwartaal stufie...

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:22

Echt vervelend.. Ik zou zeggen, veel werken deze vakantie en lekker op je centen zitten :)

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:47

Kreeg net mail terug dat zij inderdaad een fout heeft gemaakt en we als mbo staan. Werken doe ik al fulltime maar daar ga ik het niet mee redden. Ik ga maar met ouders praten en anders een tussen jaar.

krln

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:01

Oh wat vervelend zeg dat je dan daardoor in de problemen komt om de studie te gaan doen.. Ook best raar eigenlijk! Er is dus geen enkele manier dat je stufi kan krijgen? Ook niet met terugwerkende kracht ofzoiets?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:10

Een tussen jaar is echt niet onverstandig hoor :) kun je lekker werken en sparen! Op het gemakje alles uitzoeken en op het gemakje naar een leuk paard kijken!

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:11

Ik ben ook pas 24 oktober 18. Maar dan krjjg he gewoon vanaf de maand oktober gewoon stufi hoor. dan misje maar 1 maand. ik heb me trouwens via studielink wel gewoon aangemeld voor de opleiding, wel via stoas maar dat wordt toch wel doorgegeven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:12

chantalboes schreef:
Ik ben ook pas 24 oktober 18. Maar dan krjjg he gewoon vanaf de maand oktober gewoon stufi hoor. dan misje maar 1 maand. ik heb me trouwens via studielink wel gewoon aangemeld voor de opleiding, wel via stoas maar dat wordt toch wel doorgegeven?

Nee... Je moet je via Deurne aanmelden. :)

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:25

chantalboes schreef:

Echt? Ben je nu niet in de war met het hbo? Want daar krijg je het kwartaal na het beginnen van je studie (dat is dan dus oktober als je in september begint) je eerste stufi, ookal ben je dan nog 17. Dit stond namelijk bij mbo:

Wanneer gaat het in?
Studiefinanciering gaat in vanaf het kwartaal na je 18e verjaardag. Tot die tijd loopt de kinderbijslag door. We betalen studiefinanciering aan het eind van elke maand uit. Rond de 24e van september krijg je dus je geld voor september.

Oktober is de eerste maand van het nieuwe kwartaal, die krijg ik dan dus al niet meer, dan wordt het dus januari...

krln

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:35

Jeetje, er zijn dus nogal wat dingen die het ingewikkeld maken bij deze opleiding met dat MBO/HBO gedoe. Best raar eigenlijk, de opleiding is toch gewoon HBO waardig? Waarom dan niet gewoon 4 jaar lang HBO ingeschreven staan.. Vooral lastig dus voor diegenen die nog 18 moeten worden..

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:36

krln schreef:
Jeetje, er zijn dus nogal wat dingen die het ingewikkeld maken bij deze opleiding met dat MBO/HBO gedoe. Best raar eigenlijk, de opleiding is toch gewoon HBO waardig? Waarom dan niet gewoon 4 jaar lang HBO ingeschreven staan.. Vooral lastig dus voor diegenen die nog 18 moeten worden..

Ja klopt, ze maken het er niet makkelijker op. Want ik ga toch ook maar eens uitzoeken of we überhaupt voor de laatste 2 jaar wel gewoon hbo stufi aan kunnen vragen, niet dat we zometeen alles terug moeten betalen omdat het wordt gezien als een niet afgeronde opleiding.

krln

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:50

Ja, maar zo erg zou het niet zijn toch? Maar het is natuurlijk sowieso wel anders dat je in de laatste twee jaar maar één dag school hebt?! In vergelijking met andere HBO voltijd studies.. Of snap ik het nou helemaaal verkeerd!

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:52

krln schreef:
Ja, maar zo erg zou het niet zijn toch? Maar het is natuurlijk sowieso wel anders dat je in de laatste twee jaar maar één dag school hebt?! In vergelijking met andere HBO voltijd studies.. Of snap ik het nou helemaaal verkeerd!

Ik snap jou helemaal niet, hihi. Wat zou niet zo erg zijn? Een Hbo studie is een hbo studie in princiepe, maar in princiepe is die 4 jaar, dus ik weet niet of ze een opleiding die half hbo is, wel gewoon financieren en iet als onafgemaakte studie zien waardoor je alles moet terug betalen en je dus een enorme schuld hebt.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:55

Google op berekenen studiefinanciering en dan kun je ook berekenen of je schuld hebt!

krln

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:57

Ja maar de eerste twee jaar zien ze dus als MBO. Maar als de laatste twee jaar je maar één dag in de week school hebt en andere dagen dus 'werkt', kan het maar zo gezien worden als een deeltijdstudie?? Dan dus helemaal geen stufie..

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:58

xMercury schreef:
Google op berekenen studiefinanciering en dan kun je ook berekenen of je schuld hebt!

maar die gaan ervan uit dat je een "normale" studie hebt, en niet een of andere vage 2 in een studie waarvan de helft mbo is en de andere helft hbo :Y)