't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:17

Winged schreef:
SpikkelFire schreef:
Ik moet ook nog steeds een fotoboek maken van mn trip naar Australië, maar zelfs daar heb ik geen zin in. :+ (en geen inspiratie want ben niet zo creatief daarin)

_O- Hier ook nog een stuk of 2000 foto's liggen die uitgezocht moeten worden in ingeplakt. Hiephoi! :') (reis door Europa)

Ondertussen een viertal vacatures gevonden. Van alles wat eigenlijk :')

Hier nog een,. nog dik 800 foto's om uit te zoeken en in te plakken :+

SpikkelFire

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:29

Bij mij zijn het er ook ruim 1600.. komt wel weer een keer. :+

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:30

Mri schreef:
beetje jammer patpen, en wellicht zelf nog een keer bellen vandaag?

Dat zei mijn man ook: bel ze op om te horen of ze al wat weten! Maar ja, van de andere kant mag je wel iets meer punctualiteit verwachten van een notariskantoor :o. Als ik op maandag te horen krijg dat ik het eind van dezelfde week bericht krijg, vrijdag zelf bel om te horen dat degene die over de sollicitaties gaat er niet is maar maandag terug belt, en ik weet op dinsdag nóg niets.... Natuurlijk kan er altijd iets tussen komen, maar laat dan de secretaresse bellen met de mededeling dat het wat langer duurt. Ze zullen toch begrijpen dat ik op bericht zit te wachten :?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:33

tja, tis verder de perfecte functie voor je toch?
of eb je nu al zoiets van "daar zou ik niet willen werken".

Doom scenario, ze kunnen ook hele andere dingen aan hun hoofd hebben omdat de persoon die er over gaat het weekend een hartaanval of weet ik veel wat heeft gehad....

Femme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:35

Ik zit in een soortgelijke situatie. Ik ben net gebeld door een bedrijf waarbij ik door was naar de tweede ronde, belt ze net met de mededeling dat er toch geen tweede gesprek gaat plaatsvinden. Na ruim anderhalve week. Mevrouw in kwestie vond het heel vervelend en ging meteen opzoek naar een andere vacature.... De laxheid binnen een bedrijf als deze vind ik een afknapper. Zegt ook iets over hoe het bedrijf te werk gaat, met andere woorden: Voor zo'n bedrijf wil ik niet eens meer werken! Momenteel ben ik nog steeds afwachtende voor de terugkoppeling wanneer mijn derde gesprek bij een ander bedrijf gaat plaatvinden, maar ik ga nu maar weer opzoek naar verder vacatures: wil namelijk per 1 april aan het werk.

Iemand leuke vacatures op het gebied van Sales, HR regio Amsterdam?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:00

Ja, het is een perfecte functie en precies wat ik zou willen doen. Maar met deze laksheid heb ik toch zoiets van: "wil ik daar werken?". En nee, mijnheer is vandaag op kantoor. Ik ben er langs gereden op weg naar huis en zijn auto stond voor het kantoor..... Rond de 1e en de 15e is het altijd drukker ivm het passeren van aktes maar dat neemt niet weg dat ze een reactie kunnen geven. Na mijn brief waren ze supersnel (maandagavond verzonden, kreeg bericht terug dat ze met vakantie waren, woensdag het verzoek om een afspraak te maken voor gesprek). Maar na het gesprek hoor je dus niets meer! Terwijl ze héél positief waren. Naar mijn idee ga ik dan lopen "smeken" om daar te mogen werken. En hoe graag ik ook weg wil bij mijn huidige functie, dat gaat mij toch echt te ver!
Ik ga morgen gewoon naar het andere gesprek: ook de financiële administratie en als bonus de webshop.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:05

Ik zou er zelf idd ook niet meer achteraan bellen, anders blijf je aan de gang, ze zijn nu zelf aan zet!

Succes morgen bij dat andere bedrijf!

Femme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:14

Ik heb net te horen gekregen dat er geen derde gesprek zou gaan plaatvinden omdat er iemand anders is met meer ervaring. Motivatie staat weer op 0punt. =( snik*

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:26

Wat een vervelend nieuws van iedereen hier, bah!

Steeds maar afwijzingen krijgen in zo demotiverend, net zoals het reageren op vacatures waarvan je al van tevoren weet dat je geen kans maakt - maar toch moet reageren omdat je je quotum moet halen, of echt helemaal niks anders vindt, en dus bij gebrek aan beter maar een briefje schrijft.

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:42

Wat balen dat het allemaal nog niet wil lukken.

Ik werd net gebeld dat ik morgen op gesprek kan komen (had de sollicitatie 2 weken geleden al weg gedaan) dacht daar hoor ik niks meer van. hopen dat het iets wordt.
Als het goed is word ik maandag nog gebeld over een andere vacature maar de man die ik moest hebben is op vakantie.
straks moet ik nog gaan kiezen.... weet echt niet wat ik dan moet doen!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:49

2 weken wachten valt hartstikke mee dacht ik? Sluitdatum vacature etc? Wacht al 2 weken op de sluitdatum van een vacature. Die is overmorgen....

Heb nu 4 sollicitaties de deur uit. Zo maar weer aan de studie en naar de tandarts. Woepje...

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:31

Ik heb morgen tweede gesprek, de uren plannen en overleggen met een collega. Ik ben dus soort van aangenomen maar durf dat nog niet te zeggen zonder handtekening :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:52

Alvast voorzichtig gefeliciteerd Ruitje!

Ik werk nu 3 weken als freelance bij de Hoefslag en zit nog steeds met het VAR probleem, maarrrr vandaag een telefoontje gekregen van mijn werkgever dat we er wel uitkomen en dat ze heel erg tevreden zijn over m'n werk. Morgen heb ik een werkgesprek. Ben benieuwd!

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:21

Wat fijn Cayenne dat ze zo tevreden zijn :) het komt allemaal wel goed..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:27

Wel raar Cayenne! Ik heb ook freelance gewerkt als redacteur bij een uitgeverij, kreeg ik ook gewoon een VAR. Wel fijn dat je werkgever je gerust kan stellen.

Even nieuwsgierig, is Hoefslag je enige opdrachtgever? Want voor een VAR moet je officieel meerdere opdrachtgevers hebben. Hoewel ik dat raar vind, want dan kun je dus nooit fulltime freelancen met een VAR, officieel dan.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:30

Erg verschillende berichten. Jammer Femme_ dat je niet meer op gesprek mocht komen.
Hier vandaag ook weer een afwijzing.
En zojuist een telefoontje van een uitzendbureau dat ze nog mensen zochten, alleen was wel outbound voor minder uur.
Aangegeven dat dat niets voor mij was, maar ze hield me op de hoogte van andere vacaure's.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:57

Zodadelijk sollicitatiegesprek.. ben benieuwd! :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:59

succes!

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:19

Mee too.. om 7 uur.. ben doodzenuwachtig..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:19

Ffortuna schreef:
Wel raar Cayenne! Ik heb ook freelance gewerkt als redacteur bij een uitgeverij, kreeg ik ook gewoon een VAR. Wel fijn dat je werkgever je gerust kan stellen.

Even nieuwsgierig, is Hoefslag je enige opdrachtgever? Want voor een VAR moet je officieel meerdere opdrachtgevers hebben. Hoewel ik dat raar vind, want dan kun je dus nooit fulltime freelancen met een VAR, officieel dan.

Ja, is idd m'n enige opdrachtgever.
Het vreemde is dat ze wel meer freelancers hebben met een VAR. Ik zal morgen eens vragen of die ook maar 1 opdrachtgever hebben.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:35

Geen goed nieuws betreffende mijn werk aangezien ik HH1 hulp ben. Dit zou betekenen dat mijn baan per 31 december uiterlijk verdwijnt of het zou kunnen voor een een nog lager uurloon waar ik dus niet akkoord mee ga. -O- :=
Maar heb nu wel 1 adres waar ik als HH2 werk doe (2x 2 uur). :=
http://www.dordrecht.net/nieuws/2012-02 ... ingen.html

En nu weet ik ook waarom ik graag een opleiding wou doe in een andere richting.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:57

@patpen.. gewoon even bellen hoor. ondanks dat het een notaris kantoor is.
ik weet dat het niet netjes is, maar soms komen er dingen tussen. op het werk wordt er aan alle kanten aan je getrokken.. dus gewoon ff bellen.

de rest die op gesprek mag.. succes
@marcella.. wat houdt dat precies in? en niet zomaar akkoord gaan met minder loon hoor

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:02

Joltsje schreef:
@marcella.. wat houdt dat precies in? en niet zomaar akkoord gaan met minder loon hoor

Dat de gemeente HH1 hulp (huishoudelijk hulp bij ouderen) niet meer vergoed, maar nog alleen de HH2 hulp vergoed. Dit heeft met het WMO te maken.

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:22

Hoe zijn de gesprekken gegaan?
ik mag morgen op gesprek ben echt een zenuwkip :P

Wat balen Marcella maar ik zou inderdaad ook niet zomaar akkoord gaan met minder loon.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:38

Helaas net telefoontje gekregen dat ik niet ben aangenomen....
Was woensdag op gesprek geweest :\

Balen... maar heb morgen nog een gesprek! houd goede moet!