't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daffieduck83

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:36

Gefeliciteerd, ga heel hard voor je duimen dat dat wat voor je is.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:41

Ik meld me hier ook maar.
Helaas lijk ik ook vooral op "spook vacatures" te reageren.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 16:03

Cowgirl schreef:
Gelukkig sinds vandaag een klein lichtpuntje want ben uitgenodigd voor de selectie dag voor luchthaven beveiliger.

Ga heel hard voor je duimen. *\o/* *\o/* *\o/*

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 16:34

Fijn voor je Cowgirl, ik ga ook duimen!

4 weken is idd nog niet lang, ik zit ben ook al vanaf februari op zoek. Nu heb ik nog PostNL, maar ik vrees dat mijn contract na december niet wordt verlengd. Hij loopt 20 december af en wegens de reorganisatie kan ik waarschijnlijk niet terugkomen. Ook handig voor hun, vanwege de kerstperiode :=

Moet daarna echt iets van inkomen hebben, ook al is het maar 600€ anders red ik het niet. Uitkering kan ik volgens mij niet aanvragen..

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 16:48

4 weken is zeker niet lang, ik zit nu op 4 maanden...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:39

De eerste 10 sollicitaties zijn geprint, nu morgen alleen nog postzegels kopen en op de bus doen. En dan vande week nog 60 versturen ofzo. Maar ook voor BBL'er verpleegkundige.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:42

60?! das veel..

Ik verstuur bijna altijd via de e-mail, of er moet alleen een adres bij staan.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:47

ik doe eigenlijk ook alles via de e-mail...
maar moet ook eerlijk zeggen dat ik geen open sollicitaties verstuur

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:59

Ik doe ook alles via de email, via de post solliciteren heb ik in geen jaren gedaan. Teveel gedoe.

En ik ben ook pas een week of drie/vier bezig, maar het voelt als langer. Ik ben gewend om binnen een maand tot twee maanden een nieuwe baan te hebben en redelijk wat uitnodigingen voor gesprekken te krijgen. Dat het nu zo anders loopt is echt een beetje een shock voor me. Als ik hier lees hoe lang andere mensen al bezig zijn, dan zinkt de moed me wel een beetje in de schoenen eigenlijk.

Cowgirl, succes met die selectiedag! Wat volgt er na die dag, mocht je door de selectie komen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:13

Ja ik denk dat ik ook maar via de mail ga solliciteren. Ik wil gewoon een baan hebben, dus hoe meer sollicitaties de deur uit kunnen des te meer kans ik kan hebben... (denk ik, maar positief blijven is toch wel weer een must he)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:22

Idd een must, maar wel moeilijk na al die afwijzingen

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:30

hoe is bij jullie het contact met het UWV en hoe is datvanaf het begin geweest...
ik heb nl het gevoel dat ik een beetje een uitzondering ben :o

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:40

UWV :r. Altijd wat mee. Heb ik keurig doorgegeven dat ik 8 uur pw werk, hebben ze de 1e maand rekening mee gehouden met de WW maar de 2e maand volledig WW gekregen. Gebeld, oh ja, zijn we vergeten. Kan ik weer geld terugstorten of laten verreken met de volgende maand. Geven ze ook nog eens een verkeerd bedrag door (blijkt dat ik meer terug moet betalen dan ik aan de telefoon te horen kreeg).
Over het meehelpen zoeken bij het Werkbedrijf: dat is helemaal een wassen neus. Nog nooit van het UWV een vacature doorgekregen.
Nee, er zijn heel veel punten voor verbetering vatbaar bij het UWV........

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:50

*knip*
Laatst bijgewerkt door Mri op 30-10-11 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:55

Citaat:
Cowgirl, succes met die selectiedag! Wat volgt er na die dag, mocht je door de selectie komen?

IK hoop een contract tekenen.

Ik heb al die 2 jaar niet zoveel contact gehad met het UWV. Er werd netjes betaald. Ben alleen 1x vergeten een kleine inkomst door te geven....kreeg ik 50 euro boete. Nou ja jammer dan. Ze zijn wel streng en dat is wel terecht, genoeg lui die er echt een potje van maken.

Verder doe ik ook alles via internet. En ja ook ik had NOOIT verwacht dat het zo lang zou duren. Ik heb al eerder 2 lange periodes thuis gezeten ivm ziekte. Sinds 2005 heb ik maar 3,5 jaar gewerkt en dat ook nog met lange tussen poses. Het eerste jaar was ik nog wel positief maar toen ik verplicht moest stoppen met de baan(ivm rug) die ik ALTIJD al had willen hebben is het achteraf gezien toch wel minder geworden en uiteindelijk liep het helemaal uit de hand.

Kan mijn tijd nu wel enigzins besteden op stal waar ik nu help, maar ik vind de weekenden echt vreselijk het voelt gewoon niet als weekend. Blij als morgen ochtend de wekker weer gaat.

Oja...CWI....wat is dat? Oja die instantie die jou vacatures moet toesturen. Die instantie die toch wel heeft genoteerd dat ik rug patient ben maar even goed vacatures voor stalmedewerker stuurt...zo ook die geweldige reintegratie coach die ik via LBU had. Kwam ook doodleuk met een vacature voor stalmedewerker aan. 8)7 Die kon ook zo lekker praten dat ik er depressief van werd en uiteindelijk weer in de ziektewet kwam en nu dus weer werkeloos thuis zit en op mijn spaargeld(waar ik dus letterlijk mijn rug voor heb verknald) moet teren. Als die *banketstaaf* gewoon mijn LBU contract nog 3 maanden had verlengt had ik nog een beetje inkomen gehad, het gevoel te hebben van nuttig zijn en dan had ik niet volgende week of de week erna naar het gemeente huis gemoeten voor bijstand :r :r :r :r :r :r :r :r

Voor alle duidelijkheid naar julllie toe....ja ik help op stal, maar kan dit volledig voor mijzelf invullen in wat ik doe en wat ik kan. Ik hoef bij een baas niet te zeggen dat ik vandaag niet kan mesten ;)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:24

wat prut zeg cowgirl

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:31

Jot: dat heb ik ook... 19 jaar ervaring van secretaresse tot management assistant en directie secretaresse en nu wordt ik vnl afgewezen omdat ik geen opleiding in die richting heb. Die heb jij dan weer wel :j

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:38

Ook belachelijk Cer. Vooral omdat ik vind dat je het vak van secretaresse juist in de praktijk leert. Zoveel jaar ervaring als jij hebt zegt mij veel meer dan een papiertje wat je tig jaar geleden wel of niet hebt gehaald. Hoe kortzichtig kunnen mensen zijn...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:48

Marcella schreef:
Cowgirl schreef:
Gelukkig sinds vandaag een klein lichtpuntje want ben uitgenodigd voor de selectie dag voor luchthaven beveiliger.

Ga heel hard voor je duimen. *\o/* *\o/* *\o/*

En trouwens een tipje.

Ze gaan je in ieder geval testen op:
* taalvaardigheid
* rekenvaardigheid
* observatievermogen

;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:11

@JoT: Ik had ook altijd binnen zeer korte tijd een nieuwe baan, ik werd normaal altijd gelijk bij de eerste sollicitatie die ik deed uitgenodigd voor een gesprek en dan hoorde ik gelijk dezelfde dag dat ik was aangenomen. Dat is nu inderdaad wel andere koek, ben dus al bijna een jaar aan het solliciteren...

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:05

Vanmiddag contract tekenen *\o/*

Ben wel beetje zenuwachtig :P heb me gewoon weer netjes aangekleed alleen nu geen pumps maar mijn nieuwe sportieve laarzen aan. Zou geen peobleem zijn toch? Ze zijn wel gewoon netjes.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:08

Niet zo onzeker, tuurlijk is dat goed! Tenzij jullie hebben besproken dat je altijd verplicht bent om op nette pumps te komen ;)

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:09

Spannend Anne-mieke! Wat is het voor soort bedrijf, hoe formeel is de bedrijfscultuur? En hoe sportief en zichtbaar zijn die laarzen? Als je voor de rest netjes gekleed bent dan zal het wel loslopen toch? En je gaat een contract tekenen, dus die baan heb je al ;)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 12:07

Informeele werksfeer maar wel netjes zegmaar. Mijn laarzen zijn donkergrijs. Dezelfde kleur al mijn broek dus valt niet op. En een blauw truitje en een cobertje :) wel netjes

Tis toch gewoon alleen bakke thee leuten en handtekening zetten? Of is het handig om hem eerst goed door te lezen ?

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 12:19

Altijd lezen waar je voor tekent! En als je vragen of opmerkingen hebt, gewoon zeggen. Daarom vind ik het ook prettiger als het contract gewoon naar mijn huis wordt gestuurd, dan kan ik het tenminste rustig doorlezen.