Meer mensen die binnenkort op kamers gaan wonen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:05

dressagelady schreef:
xSwanHeart schreef:
Mensen, ik word gestoord van mijn kamerjacht!
Ik word werkelijk nooit uitgenodigd om te hospiteren, omdat ik nog niet lang genoeg ingeschreven sta. (Inmiddels een half jaar.) Ik baal echt als een stekker, want ik wil zoooooo graag een kamer! :(

Reageer je wel gewoon via Kamernet? Ik ook nergens ingeschreven gestaan hoor, geen SSH ofzo .. daar kun je wel zeker 1,5 jaar op wachten! En dan is het nog maar de vraag of je gekozen wordt. Gewoon iedere dag op alle nieuwe kamers reageren. Als de kamer er al een aantal dagen op staat heeft het geen nut meer, meestal worden de mensen die de eerste dag reageren uitgenodigd! :)

Kamernet is allemaal zo ontzettend duur! Ik betaal liever geen 450 euro voor 8 vierkante meter...
Daarnaast zijn ze bijna overal op zoek naar mensen ouder dan 20, en daar val ik helaas niet onder :(
Ik sta nu wel weer hoog in de lijst bij een aantal SSH kamers, dus hoop dat ik daar door kom. Maar dat zal wel niet. Ik word er echt een beetje moedeloos van hoor...

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:07

Gewoon goed zoeken .. Utrecht is nu eenmaal heel duur. Wat is je budget? Ik heb een kamer van 9m2 en 13m2 voor 315 per maand .. Bij de SSH moet je ook hospiteren hoor, verschil alleen is dat je hospiteerders door de SSH worden uitgezocht. Alleen via de SSH kom er er niet, dan kun je nog wel 2 jaar op en neer reizen ;)

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:10

NieneWiep schreef:
Hier voor Jenn nog de foto's van een (studenten)kamer van 9m2 in de Ikea.

[img]http://img146.imageshack.us/img146/812/ikea2.jpg[img]

[img]http://img32.imageshack.us/img32/986/ikeaz.jpg[img]

Dankje Nienke! Ziet er wel echt heel girly uit, maar qua ruimte is het echt heel mooi ingericht. Ik heb alleen wel de deur op een andere plek zitten, aan de lange wand naast het bed (wel in dezelfde hoek als de foto's) en aan de andere lange wand heb ik het raam, aan de ene korte wand een inbouwkast en de nog tijdelijke gaskachel. Dus het zal niet precies zo kunnen, maar hier zat ik wel ongeveer aan te denken. Wil dan wel aan de korte wand waar die deur zit op de foto zo'n expedit kast plaatsen en dan een bureau combinatie ervan maken.

Ik hoop snel het contract te ontvangen en de sleutels op te halen. Dan maak ik ook even foto's van de ruimte en dan hoop ik ook te beginnen met inrichten enzo.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:11

Ik kan ongeveer 400 in de maand uitgeven. ;)
Ik bedoel ook dat ik nu hoog in de lijst sta voor hospiteren. Kan dus mogelijk éíndelijk worden uitgenodigd :)
Heb via kamernet al wel wat gereageerd, maar heb al een aantal keer wat wazige reacties terug gehad, dus ik vertrouw het ook niet allemaal...

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:11

Dan zou ik eerder tijdelijk voor een kleine kamer gaan in die je via kamernet huurt, ook al is het misschien wat duurder, dan zit je in ieder geval in Utrecht. Dan kun je vanuit die kamer opzoek naar iets goedkopers via de SSH.

xManon_

Re: Meer mensen die binnenkort op kamersgaan wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:12

Bij kamernet moet je toch ook betalen om te kunnen reageren?
Ik faal een beetje met die site. (Stiekem wil ik ook niet hospiteren.)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:13

JENNx schreef:
Dankje Nienke! Ziet er wel echt heel girly uit, maar qua ruimte is het echt heel mooi ingericht. Ik heb alleen wel de deur op een andere plek zitten, aan de lange wand naast het bed (wel in dezelfde hoek als de foto's) en aan de andere lange wand heb ik het raam, aan de ene korte wand een inbouwkast en de nog tijdelijke gaskachel. Dus het zal niet precies zo kunnen, maar hier zat ik wel ongeveer aan te denken. Wil dan wel aan de korte wand waar die deur zit op de foto zo'n expedit kast plaatsen en dan een bureau combinatie ervan maken.

Ik hoop snel het contract te ontvangen en de sleutels op te halen. Dan maak ik ook even foto's van de ruimte en dan hoop ik ook te beginnen met inrichten enzo.

Ja het is wel heel wit met roze. :') Wel heel fijn dat die gaskachel er bij jou uit gaat. :j Een onding vind ik het haha.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:14

xManon_ schreef:
Bij kamernet moet je toch ook betalen om te kunnen reageren?
Ik faal een beetje met die site. (Stiekem wil ik ook niet hospiteren.)

Ja 3,50 per reactie als je ze los koopt. Maarja, je moet het er maar voor over hebben want het is wel de grootste kamer site met het beste aanbod.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:14

Mweh voor Den Bosch heb je de Woonservice en die vind ik erg fijn.
Ik geef het daar nog niet op, maar de tijd begint wel te dringen dus ik moet kamernet gaan overwegen...

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:16

Je kunt ook een maand onbeperkt reageren voor 20 euro ofzo.. vind ik nog wel meevallen hoor! Als je niet wilt hospiteren zou ik niet weten hoe je aan een kamer wilt komen Manon :P

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:17

Zitten jullie ook bij een studentenvereniging? Via daar kun je vaak ook nog wel aan leuke kamers komen!

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:18

Ik heb mijn kamer ook via kamernet en heb geen makelaarskosten en onzin waar ik aan vast zit, wat je bij andere organisaties wel zou hebben. Ik zou het ook gewoon via kamernet proberen, gewoon op alles reageren wat in je budget past, en ik zie dat het bij jou echt wel wat hoger ligt dan bij mij (ik heb stufi te besteden per maand en wil er nog max €35 bijleggen, 300 p.m. is dus echt mijn max.)

Je vindt vast een kamer, je moet vooral ook al je opties open blijven houden en je niet doodzoeken op kamers van alleen 16m² omdat je wat meer ruimte wilt. Dat wilde ik ook, maar dat heb ik nu ook niet en zolang je maar een beetje slim inricht kun je echt meer uit je kamer halen dan 9m²..

En ik heb gewoon een maand abbo genomen, voor 19,95 .. is altijd nog goedkoper dan de makelaarskosten. En ik heb gewoon op álle kamers gereageerd die in mijn budget pasten. Dat scheelt gewoon zoveel, ik heb qua reacties die 19,95 er al wel uitgehaald. Je moet wel hospiteren, dat is vervelend, misschien.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:18

Ik vind hospiteren juist rete gezellig :')

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:22

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:23

Heb je geen bureau of tafel nodig waar je aan kunt werken?

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:27

Ik heb ook een maand lang reageren op kamernet.nl afgesloten voor 20 euro. Heb op zo veel mogelijk kamers gereageerd en werd daardoor regelmatig voor kijkavonden uitgenodigd! Ging echt snel en dat in Utrecht!

Mijn kamer voor én na het verven!

Voor: Het lijkt redelijk netjes, maar de muren waren écht vies en verwaarloosd! Was erg veel werk.

Afbeelding

Na: Mooie kleur bruin op 2 muren en de rest helemaal gewit :) Schouw moet nog opgeknapt worden! Lees: Handige vader die daar wel wat mee kan, gelukkig!

Afbeelding

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:34

Stinkmodder schreef:
Jenn, nog een plattegrondje van mijn kamertje, misschien kun je wat ideeën op doen :)

http://img811.imageshack.us/img811/3250/plattegrond.jpg

Ik heb dezelfde opmerking als Nienewiep, heb je geen bureau ofzo om aan te werken? Die is voor mij eigenlijk heel essentieel, anders moet ik telkens maar weer naar de UV om daar te leren, terwijl het eigenlijk ook gewoon op mijn kamer zou moeten kunnen.

Marije, jouw kamer is ook mooi ruim zo!

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:36

Klopt! kleine 18m2, echt lekker hoor! :) Zo veel fijner nu de muren ook ''schoon'' en ''strak'' zijn, oogt meteen een stuk beter! Kan nu niet wachten om de boel in te richten, maar kan pas over 2 weken weer naar Utrecht! Zal dan ook even foto's maken!

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:37

JENNx schreef:
Maar, laten jullie die dan ook naar de kijkavond komen of wijzen jullie die al per mail op leeftijd af? Ik zet altijd mijn leeftijd in mijn reactie, en alsnog ben ik 2 keer op een hospiteeravond afgewezen omdat ik dus eerstejaars ben en ook nog eens 17. Dat is erg vervelend, nodig de mensen die je te jong vindt dan niet uit is dan mijn gedachte.

Misschien heel banketstaaf.. maar die hebben we ook allemaal laten komen. Meer omdat er misschien dan toch iemand bij zit die je wél heel leuk vindt.. meestal laten we gewoon iedereen komen eigenlijk. We hadden afgelopen keer zoiets van laat maar komen, je hebt alleen (onbewust voor de kijker) al een flinke 'achterstand'. Ik meld overigens ook nooit aan de mensen die het niet worden, waarom ze het niet worden..

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:38

Waarom zou iemand van 17/18 minder geschikt zijn dan? Dat begrijp ik eerlijk gezegd niet zo goed.. :)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:41

Wauw die schouw is mooi IkbenMarije. :) En ook leuke kleur op je muur. Waar in Utrecht zit jij als ik vragen mag?

Heb net even die randjes bij mijn raam schoongemaakt, heb ik geen tijd voor gehad toen ik hier kwam (moest binnen 5 dagen van mijn oude naar deze kamer verhuizen en heb alles met de fiets gedaan :') ) en het was smeeeeeerig. :oo Hele doekje zwart, kwamen gewoon zwarte bolletjes vanaf ofzo. :? Het is ook een niet al te nieuw huis en best wel uitgeleefd, hebben eerst Polen gewoond die de boel een beetje hebben afgebroken, toen tijdje leeggestaan en toen studentenhuis.

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:43

Bedankt! Hopelijk wordt de schouw nog mooier als mijn vader er iets omheen getimmerd heeft haha :P Ik zit in de Daalse buurt, bij de watertoren? Zegt dat je iets? ;-)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:43

JuliaMaria schreef:
Waarom zou iemand van 17/18 minder geschikt zijn dan? Dat begrijp ik eerlijk gezegd niet zo goed.. :)

Als de rest van het huis ouder is en doorgewinterde studenten zijn dan snap ik wel dat het misschien minder aantrekkelijk is om zo'n jong meisje erbij te nemen die net om de hoek komt kijken.
Ik ben trouwens hier de jongste, de andere 2 zijn 27 en 25 maar en ik 20 maar ze wilden graag een jonger iemand om leven in de brouwerij te brengen. :')

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:44

IkbenMarije schreef:
Bedankt! Hopelijk wordt de schouw nog mooier als mijn vader er iets omheen getimmerd heeft haha :P Ik zit in de Daalse buurt, bij de watertoren? Zegt dat je iets? ;-)

Ja, vlakbij de Amsterdamsestraatweg toch? Daar zit ook ergens een Ap die van 07.00 tot 23.00 open is, ideaal lijkt me. :Y)

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:45

Wij hebben ook allemaal meisjes van ongeveer dezelfde leeftijd. Twee van 19, ik ben 20, nog een meisje van 20 en nog een meisje van 21!