Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 22:27

Mijn collega heeft ook zo'n geavenceerde borduurmachine, ik kan het morgen eens aan dr vragen?

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 23:49

We hebben het eerder bij de hand gehad met de logo's voor de rijvereniging en dat was dacht ik 75 gulden eenmalig. Daarna een paar euro voor borduren. Kan dus wel kloppen.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 08:32

@ Xono: informeer hier eens http://www.middeljanssportprijzen.nl Die zit ook niet zo heel ver bij jou vandaan en daar laat ik mijn materiaal altijd boduren. De prijzen vielen vorig jaar bij mij ontzettend mee :j

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 08:41

Daar zal ik ook eens een offerte opvragen :j Dankje Maaike...en Dendro!
Cissy: vragen mag altijd :D

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 08:44

XoNo schreef:
Iemand enig idee wat het omzetten naar borduurpatroon van een logo in de regel kost?
ik heb net een offerte opgevraagd en het borduurklaar maken van mijn logo moet 40 euries kosten bij diegene. Is dit normaal? :D Ik vind het best wel veel geld...heb geen idee wat voor werk erin zit natuurlijk, dus wellicht is het volkomen terecht, maar even informeren is nooit verkeerd.

Dat is helemaal niet veel geld hoor! Het opzetten van mijn borduurpatroon kosten 75 euro of zo... Er waren er wel goedkoper, maar dan was het borduren weer duurder, waardoor ik uiteindelijk aan brandstof en borduurkosten toch duurder uit was... Doen dus, zou ik zeggen!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 09:45

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 10:14

Dankje 11A!!! Dan valt 40 euries enorm mee :D het is dat jij je borduurpatroon dus al hebt, anders had ik je wel ff een linkje gegeven :')

Overigens kost het borduren (heb aangegeven het logo ongeveer 25-30cm breed op de achterzijde van een bodywarmer te willen hebben) rond de 10 euro. Dat leek mij dan wel weer ernstig goedkoop. Ze kon me geen exacte prijs geven zonder borduurkaart.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 10:52

XoNo schreef:
Dankje 11A!!! Dan valt 40 euries enorm mee :D het is dat jij je borduurpatroon dus al hebt, anders had ik je wel ff een linkje gegeven :')

Overigens kost het borduren (heb aangegeven het logo ongeveer 25-30cm breed op de achterzijde van een bodywarmer te willen hebben) rond de 10 euro. Dat leek mij dan wel weer ernstig goedkoop. Ze kon me geen exacte prijs geven zonder borduurkaart.

Bedankt! Weet niet of ik er gebruik van had gemaakt, aangezien je het dan toch nog moet wegbrengen en halen! Gelukkig hoef ik dat nu maar 1 van de 2 keer, aangezien mijn vader bijna naast het bedrijf woont waar ik mijn spullen nu laat borduren.
10 euro voor het borduren van de achterkant is ook goedkoop! Bij mij kost de achterkant 13,50 euro en de voorkant (klein logo op de borst) 10 euro! Maar andere adressen telde makkelijk 17 euro voor de achterkant!

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 10:54

Het omzetten van het logo heeft mij volgens mij niks gekost? Ik zal straks eens de rekening van vorig jaar op gaan zoeken, want ik was voor 5 grote logo's echt niet veel kwijt :+

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:14

Kaisa: ligt misschien ook aan de hoeveelheid die je laat borduren?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:14

Moet het echt geborduurd worden? Ik heb net bedrijfskleding laten maken op dezelfde site als Butterphly dat had laten doen en dat bevalt echt perfect. Zij gebruiken geen borduurmachine maar werken digitaal.
De kleding vond ik ook echt van hele hoge kwaliteit :j Ik ga het voortaan altijd zo doen denk ik.

http://www.shirtontwerpen.com/

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:18

Nou, er moet niks :D eigen baas hè? :')

Maar ik vind borduren altijd wel sjiek,wat sjieker dan bedrukken.
Die site laadt niet, maar hoe staat het dan op je kleding via dat shirtontwerpen? Bedrukt ofzo?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:21

Ze hebben volgens mij drie verschillende technieken. Ik heb een vest besteld en daar is het idd opgedrukt. Het is eigenlijk net alsof ik het gewoon gekocht heb, ziet er heel professioneel uit :j

Voordeel van digitaal drukken is dat je tekst en logo veel beter leesbaar zijn. Ik heb vroeger ook alles geborduurd maar dat verschil zie ik nu wel. Ik zal even kijken of ik een foto kan fabriceren van wat ik heb laten maken, dan zie je wel wat ik bedoel denk ik.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:26

Maar dan moet je ook de producten bij hun kopen? Zonder dat je het eerst kan aanpassen?

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:31

Ik heb t-shirts, een sweatshirt en sweatvesten laten bedrukken, met alleen mijn website op de achterkant. Een deel van kleding heb ik bij dat bedrijf (in Tilburg) gekocht.
Verder heb ik ergens anders een fleecevest en 2 bodywarmers laten borduren, ook alleen mijn website op de achterkant. Bij sommige bedrijven rekenden ze 25 euro of meer voor het maken van een borduurkaart, ik heb het bij een klein bedrijfje in Tilburg laten doen, die daar niks voor rekende omdat het alleen tekst was.
Het is echt de moeite waard om bij veel bedrijven te informeren want de prijsverschillen zijn enorm. Vooral als het om kleine aantallen gaat.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:34

11AFotograaf schreef:
Maar dan moet je ook de producten bij hun kopen? Zonder dat je het eerst kan aanpassen?

Geen idee, ik heb gewoon vanaf de site besteld maar had ook geen ingewikkeld logo oid.

Dit is wat ik besteld heb:

Afbeelding

En zo ziet dat er in de praktijk uit:

Afbeelding

Binnen 2 dagen in huis :j Ik ga denk ik nog een t-shirt erbij bestellen :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:49

Wat kletsen jullie toch weer hard, ik ga niet op alles terug reageren...de laatste pagina gaat vooral over borduren/drukken en daar heb ik geen ervaring mee + is niet voor mij van toepassing :+

Ik zit volop in mijn (koude) aquisitie. Merk dat ik het moeilijk vind om beslissingen te maken, ik denk vaak te ver vooruit, waardoor ik mezelf afrem.

Daarnaast wacht ik al een week op de betaling van mijn eerste factuur *zucht*

Maar ik heb wel een leuke reactie gehad van de gemeente op mijn geplande eindexamenexpositie! Er is een kleine kans dat ze een subsidie voor mij kunnen regelen... Donderdag een gesprek hierover, leukkk!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:58

Balen dat je al een week op je betaling zit te wachten, maar deels zou ik daar maar aan wennen als ik jou was, Yucca... Veel bedrijven betalen pas na 2 of 3 maanden! Mijn vaste opdrachtgever betaald na precies 1 maand, maar zit nu ook al bijna 2,5 maand op een betaling te wachten....

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:09

Heb je ook een betalingstermijn van 14 dagen? 2 a 3 maanden vind ik echt onbeschoft lang hoor, mag niet hopen dat het bij mij zo lang duurt voor deze werkgever, want wellicht is ie dan al failliet :+

Welke acties onderneem je? Of wacht je gewoon af?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:14

Xono, ik heb het aan mijn collega gevraagd en zij heeft hobbymatig dus zo'n machine, ze weet wel dat het kan maar niet hoe het werkt, daarin heeft ze zich nog niet verdiept.
Ze vertelde wel dat je beter bij het bedrijf die je logo omzet ook het borduren kunt laten doen omdat er meerdere soorten machines zijn die niet een standaard kaartje hebben.
Ze doet zelf voornamelijk borduursels op haar kleding, tafelkleden, handdoeken, bedovertrekken etc borduren om het op te leuken :)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:18

Nuage: ok, das wel interessant! Is je logo nu wel een soort van plastic achtig? Dat spul wat op een gegeven moment scheurt enzo?

Dankje voor het navragen cissy!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:21

Nee daar was ik eerst ook bang voor Xono, maar dat soort prints liggen er veel meer "op". Ik denk niet dat dit inscheurt en volgens de site was dit ook één van de meest slijtvaste druktechnieken.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:35

Yucca schreef:
Heb je ook een betalingstermijn van 14 dagen? 2 a 3 maanden vind ik echt onbeschoft lang hoor, mag niet hopen dat het bij mij zo lang duurt voor deze werkgever, want wellicht is ie dan al failliet :+
Welke acties onderneem je? Of wacht je gewoon af?

Veel bedrijven hebben er sch*t aan wat je als betalingstermijn op je facturen zet. En bij echt grote bedrijven is het heel gebruikelijk dat ze rekeningen maanden laten liggen.
Dat is goedkoper dan een debiteurenfinanciering bij een bank. :D

Welke actie je onderneemt en wanneer is afhankelijk van je relatie met je opdrachtgever. Lastig om daar iets algemeens over te zeggen.
Ligt er ook aan hoe ze reageren als je een herinnering stuurt of persoonlijk vraagt naar een openstaande rekening.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:35

Ik vind een maand wel redelijk voor betaaltermijn, maar merk dat ik daar zelf ook steeds makkelijker in word. Omdat veel opdrachtgevers toch ook erg laat betalen, rek ik het zelf ook wel wat op.

Wanneer 'moet' je jezelf aangeven bij de belastingdienst en KvK?
Een vriendin van mij maakt allerlei mooie dingen voor in huis, en in de tuin. Variërend van bloemstukken tot vogelhuisjes en windvangers. Ze heeft daar ook een website voor en is er best wel druk mee. De inkomsten geeft ze keurig op bij de belastingdienst, maar nu had iemand tegen haar gezegd dat ze zich toch moest laten inschrijven bij de KvK. Weet iemand hoe dat zit?

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:41

Ik weet niet wat de BD aanhoudt, of die in actie komen als je overige inkomsten boven een bepaald bedrag komen. Maar ik kan me voorstellen dat het op een bepaald moment voordeliger is om een echt bedrijf te zijn, zodat je van allerlei regelingen gebruik kunt maken (KOR, zelfstandigenaftrek maar ook afschrijvingen). Daar zou een belastingadviseur iets zinnigs over moeten kunnen zeggen. Die kan het geheel overzien.
Om in te kunnen kopen bij een groothandel is inschrijving KvK vaak een vereiste.