Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:02

De pest van die supermarkten is dat ze alleen maar jongelui willen.

Ik heb al 3x bij een supermarkt gesolliciteerd voor achter de kassa. Maar zonder succes.

10,40 voor ongeschoold werkt.....damn ik heb echt serieus iets fout gedaan in mijn leven. :(

Ik heb nu 2 sollicitaties lopen.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:47

realmagic schreef:
Pascal schreef:
Waarschijnlijk moet ik toch een maand de bijstand in, omdat ik pas 1 maart kan beginnen!
Balen dat ik zoveel gedoe moet aanhalen voor 1 maand!
Volgende week wil hij wel een hapje gaan eten om het contract te ondertekenen!

kijk dat is toch goed nieuws

ik heb helaas geen recht op bijstand of uitkering als oud zelfstandig ondernemer.
Te zot voor woorden dat wel is nederland op zijn kromst

Is bij mij ook nog maar de vraag hoor...
Maar het gaat dan alleen over de maand februari..
Dus dat is nog wel te overzien...
Ik zou eventueel wel geld kunnen lenen van me pa voor die ene maand...

Maar ik heb dus mazzel dat ik weer een nieuwe baan heb... je zou maar 5 maanden zonder inkomen zitten dan ben je mooi de lül...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:38

Ik had gesolliciteerd bij Stal Minderhoud. := Krijg net te horen dat de functie reeds is vervuld. Haal de advertentie dan van de site. :roll:

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:04

[

kijk dat is toch goed nieuws

ik heb helaas geen recht op bijstand of uitkering als oud zelfstandig ondernemer.
Te zot voor woorden dat wel is nederland op zijn kromst[/quote]

Is bij mij ook nog maar de vraag hoor...
Maar het gaat dan alleen over de maand februari..
Dus dat is nog wel te overzien...
Ik zou eventueel wel geld kunnen lenen van me pa voor die ene maand...

Maar ik heb dus mazzel dat ik weer een nieuwe baan heb... je zou maar 5 maanden zonder inkomen zitten dan ben je mooi de lül...[/quote]

ik xit dus al vanaf eind sep thuis, geloof me mijn spaarpotje slinkt er snel hoor pfff ;(

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:07

Jemig dat kan ik begrijpen... Van mijn spaarpotje is helaas ook niets meer over ndat ik gescheiden ben en mijn eigen huisje moest opknappen...

En ik de helft van mijn spaarrekening aan mijn ex moest geven, waar mijn ouders jaren voor gespaard hadden...
Alleen omdat hij voor een ander koos... Maja toch makkelijk he als je iemand helemaal kaal kan plukken...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:22

Cowgirl schreef:
De pest van die supermarkten is dat ze alleen maar jongelui willen.

Ik heb al 3x bij een supermarkt gesolliciteerd voor achter de kassa. Maar zonder succes.

10,40 voor ongeschoold werkt.....damn ik heb echt serieus iets fout gedaan in mijn leven. :(

Ik heb nu 2 sollicitaties lopen.

In België gaat het dan toch precies anders dan in nederland, ik werk in een grote supermarkt en ben vorig jaar aangenomen en toen was ik bijna 27 jaar, en na mij zijn er nog verschillende mensen aangenomen die nog een stuk ouder zijn dan ik

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:24

Idd ik denk dat dat per supermarkt verschilt, want hier zie je ook alleen maar oudere achter de kassa zitten..

De jongeren zie je hier eigenlijk alleen maar vakken vullen..

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:28

Bij ons zoeken ze vaak in de zomerperiode en rond kerst mensen.
En dan juist geen 16-jarigen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:29

Nou, vandaag weer 2 sollicitaties er uit gedaan! Ben benieuwd!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:34

Megan_ schreef:
3 euro! Haha daar kom ik mijn bed niet voor uit! voor het dubbele nog niet eens :=!

@ ariebombarie; ja belachelijk he 134. Bij een andere afwijzing stond er in de brief: wegens vele aanmeldingen een strenge selectie op afstand woon-werkverkeer.. Ik met 3kwartier viel toen gelijk af! Zo flauw.. Er zijn zo weinig vacatures dus ga je verder weg solliciteren krijg je dat weer!

Een schrale troost... Zelfs als je in de buurt woont van een bedrijf, word je vaak niet eens uitgekozen! Er zijn zoveel aanmelding op 1 vacature, dat de mensen die om de hoek wonen grotendeels ook afvallen. Ik kan het weten, want ik solliciteer alleen op banen in mijn woonplaats ;)

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 10:39

Ja dat is ook wel weer zo Joyce, tegenwoordig is het echt een race tegen de aantallen dat solliciteren. Thank god als we dalijk allemaal een fijne job hebben!!!

Sita, spannend!! Hopelijk hoor je snel iets!

Cowgirl, heb je wel eens de winkelstraten afgelopen? Vaak aanplakbiljetjes op de ramen voor medewerkers :) Daar kijken ze niet zo zeer naar leeftijd volgens mij.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 10:59

Vanmiddag heb ik mn 2e gesprek. Waar ik nog over zit te piekeren zijn de referenties. 2 mensen werken al niet meer bij de bedrijven... Moet je altijd een manager opgeven of mag het ook een collega zijn? Ik heb veel via uitzendburo.s gewerkt. Zij zijn dan je werkgever.. Kun je hen ook opgeven? eerst vragen natuurlijk... ;-)
Ik vind het best eng referenties op te geven. Net als bij Byjou... Mensen kunnen t zo makkelijk voor je verpesten. Ze zeggen dat ze positief zijn over je maar hoe vaak lees/hoor je niet dat ze het dan opeens toch voor je verpesten.

Mijn huidige baas bijv.is echt zo.n rare druif. Je krijgt er totaal geen hoogte van. Hij is altijd positief over me geweest maar als ik m weleens hoor praten over anderen.. Plus hij komt heel vreemd over... En ook al bedoelt ie iets goed hij kan dingen zo raAr zeggen.. Ben echt bang dat ie t verprutst v.me.. Misschien ongewild...

Denk erover mn referentie op te geven van eerder. Alleen werkt ze nu ergens anders.. Misschien bel ik haar toch maar...

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:28

Iedereen veel succes met sollicitaties / cv's maken / brieven etc.
Ik ben nog steeds opzoek naar een aantal mensen voor de buitendienst!
Door het gehele land, bij interesse PB. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:02

Mag ik mij hier ook melden?
Ik heb vorig jaar juni mijn Havo-diploma gehaald.. en wist toen nog niet welke studie ik wilde gaan doen dus zit ik nu in mijn tussenjaar.
Ik heb eerst 4 maanden bij een bedrijf gewerkt waar ik welke zomer aan het werk ben. Maar omdat het buitenwerk is, is daar nu niks te doen. Ik doe nu heel af en toe stallen voor mensen, maar daarmee verdien ik bijna niets.
Ik heb een paar afwijzingen gehad, en sta nu ingeschreven bij de Thuiszorg waar ik verder niks meer van heb gehoord. Deze week heb ik ook nog een sollicitatie verstuurd, maar nog geen reactie gehad. Vanaf mei kan ik als het goed is weer aan het werk bij waar ik elke zomer heb gewerkt, maar dat betekent dus dat ik nu t/m april geen werk heb.
Dus, nu maar weer op zoek naar vacatures!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:55

Hallo!
Ik ben druk aan het solliciteren naar een BBL plek. Zit nu nog steeds op een telefoontje te wachten van het ziekenhuis, maar ze bellen maar niet. En dat terwijl ik al 3 keer aan de telefoon gehangen heb. Zit me nu echt druk te maken dat ik niet naar de tweede ronde ben.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:32

:(

Geachte heer / mevrouw,

In reactie op uw sollicitatie naar de functie van communicatiemedewerker bij het Wetenschapsknooppunt Radboud Universiteit Nijmegen, delen wij u het volgende mede.

De sollicitatiecommissie heeft op basis van de ( meer dan 200 ) binnengekomen reacties een aantal kandidaten geselecteerd die het beste voldoen aan de gestelde functie-vereisten. De voorkeur is daarbij uitgegaan naar andere kandidaten. Dit impliceert dat wij de procedure niet met u voortzetten.

Uit het oogpunt van privacy zullen uw sollicitatiebescheiden vernietigd worden.

Juist omdat er meer dan 200 mensen hebben gereageerd zijn de marges waarom u niet bent geselecteerd smal. Vandaar dat het onmogelijk is voor de commissie en de afdeling P & O om u persoonlijk te woord te staan.

Wij danken u voor de door u getoonde belangstelling en wensen u veel succes toe bij eventuele verdere sollicitaties.

Met vriendelijke groet,

namens de sollicitatiecommissie,

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:37

Al die afwijzingen, getver, daar word je toch compleet gestoord van?! Ik ga mn werkcoach maar weer eens pesten, heeft hij ook nog eens wat te doen :P

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:38

Lekker is dat! Vind het eigenlijk best wel een associale brief.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 16:00

afgewezen na een tweede gesprek. Ik ben (te) direct in mijn communicatie en ze zijn bang dat de accountmanagers daar niet mee om kunnen gaan. Bij alle bedrijven waar ik heb gewerkt waren het juist de accountmanagers die direct zijn in communicatie en daar kon ik dus juist goed mee overweg... Wat willen ze dan? Een muurbloempje?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 19:11

2e sollicitatie ook een afwijzing.
Ik voldeed niet aan het door hun gestelde profiel.
Nee, alleen niet continue leidinggevende functie, al neem ik dat regelmatig wel waar.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:46

Ik werd vandaag gebeld door het uwv betreft mijn ww... zegt die kerel dood leuk ja je bent te laat met aanvragen... :+ dat moet je 3 weken doen voordat je werkloos word....

Aangezien het al weken gezeik is met hun heb ik hem gevraagd of hij helemaal op de hoogte was en dat ik in NOVEMBER al een aanvraag gedaan had!!!!

Ik werd woest op die vent, mij een beetje de schuld in de schoenen schuiven terwijl hun die hele k*t zooi niet op orde hebben.....

Aanvraag toch maar weer opnieuw gedaan, kijken wat er nu uitkomt....
Ik word helemaal doodziek van het uwv de een zegt dat de ander weer dat, van die moet je dit doen, van zus moet je zo doen....

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 10:33

Juventus schreef:
Vanmiddag heb ik mn 2e gesprek. Waar ik nog over zit te piekeren zijn de referenties. 2 mensen werken al niet meer bij de bedrijven... Moet je altijd een manager opgeven of mag het ook een collega zijn? Ik heb veel via uitzendburo.s gewerkt. Zij zijn dan je werkgever.. Kun je hen ook opgeven? eerst vragen natuurlijk... ;-)
Ik vind het best eng referenties op te geven. Net als bij Byjou... Mensen kunnen t zo makkelijk voor je verpesten. Ze zeggen dat ze positief zijn over je maar hoe vaak lees/hoor je niet dat ze het dan opeens toch voor je verpesten.

Mijn huidige baas bijv.is echt zo.n rare druif. Je krijgt er totaal geen hoogte van. Hij is altijd positief over me geweest maar als ik m weleens hoor praten over anderen.. Plus hij komt heel vreemd over... En ook al bedoelt ie iets goed hij kan dingen zo raAr zeggen.. Ben echt bang dat ie t verprutst v.me.. Misschien ongewild...

Denk erover mn referentie op te geven van eerder. Alleen werkt ze nu ergens anders.. Misschien bel ik haar toch maar...

Zou je niet iemand van HR kunnen vragen om een referentie? Bij ons wordt dat wel vaker gedaan.
BIj mij gaat het wel redelijk goed weer....
Sta nu toch weer wat sterker in mijn schoenen, en ik denk nu kom maar op !
Ben er echt helemaal klaar mee!
Wat denkt ze zich wel niet zeg! :(
Heb heel duidelijk mijn zegje gedaan maandag en dinsdag! En zeker ook gezegd dat ik niet van plan ben om ww te gaan aanvragen alleen om dat Mevr. zo tegen mij doet....
Mijn baas zei: ik heb geen reden om jou te ontslaan.......
En hij heeft het echt voor me opgenomen en dat voelt goed!

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 10:36

wwillemijn schreef:
afgewezen na een tweede gesprek. Ik ben (te) direct in mijn communicatie en ze zijn bang dat de accountmanagers daar niet mee om kunnen gaan. Bij alle bedrijven waar ik heb gewerkt waren het juist de accountmanagers die direct zijn in communicatie en daar kon ik dus juist goed mee overweg... Wat willen ze dan? Een muurbloempje?

Ongelofelijk dit! Juist accountmanagers zijn mondig en daar moet je toch je mannetje in kunnen staan?
Als je niets durft te zeggen is dat ook niet goed....
Damn wat een stomme afwijzing is dit zeg!
Kan ik me nog boos over maken.....

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:21

Pff ik heb nu een tijdelijke baan.

Bij net zoiets als TNT maar dan anders.
Ging met een ander en die mochten meteen vertrekken na 1 dag omdat ie niet snel genoeg was.
Het betaald schandalig en het is nog eens ongelofelijk rotwerk ook.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 11:30

Pascal schreef:
Ik werd vandaag gebeld door het uwv betreft mijn ww... zegt die kerel dood leuk ja je bent te laat met aanvragen... :+ dat moet je 3 weken doen voordat je werkloos word....

Aangezien het al weken gezeik is met hun heb ik hem gevraagd of hij helemaal op de hoogte was en dat ik in NOVEMBER al een aanvraag gedaan had!!!!

Ik werd woest op die vent, mij een beetje de schuld in de schoenen schuiven terwijl hun die hele k*t zooi niet op orde hebben.....

Aanvraag toch maar weer opnieuw gedaan, kijken wat er nu uitkomt....
Ik word helemaal doodziek van het uwv de een zegt dat de ander weer dat, van die moet je dit doen, van zus moet je zo doen....

Ik ken het wel.
Ik loop alles bijelkaar al 3,5 jaar bij het uwv, ik heb altijd netjes alles in orde gehad. Op tijd papieren verstuurd noem maar op.
Echter is de afgelopen keer toch iets niet helemaal goed gegaan en van de week kreeg ik dus zo'n mens aan de lijn die mij te woord stond alsof ik een misdadiger was. Ik werd helemaal in een hoekje gepraat en kwam er niet meer uit. Ik was op dat moment ook niet thuis en kon niet de papieren erbij pakken om te zien waar de fout was gemaakt.

Ik ben halsoverkop naar huis gegaan en heb de fout opgezocht , ik had zelf een kleine fout gemaakt bij het invullen van het formulier.
Het is nu bijna opgelost. Maar de manier waarop......