Bokkers die de opleiding hondentrimmen doen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 15:02

volgens mij was dat gewoon een dubbelbladige effileerschaar (keuze A) :)

dat was trouwens een gemene strikvraag, heb jij wel eens een enkelbladige schaar gezien :=

O, ik hoop maar dat ik geslaagd ben, dan ben ik eindelijk helemaal klaar en kan ik beginnen!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 15:03

Remy schreef:
volgens mij was dat gewoon een dubbelbladige effileerschaar (keuze A) :)

dat was trouwens een gemene strikvraag, heb jij wel eens een enkelbladige schaar gezien :=

O, ik hoop maar dat ik geslaagd ben, dan ben ik eindelijk helemaal klaar en kan ik beginnen!

Enkele effileer bedoelde ze toch ik had ook gegokt op A

edit: ownee ik had gekozen voor dubbele effileer met fijnere tanden ofzo..ik dacht ik moet wat als ik er nog nooit van gehoord heb :+ en micro en fijne tanden leek me logisch...

Fammiie_x

Re: Bokkers die de opleiding hondentrimmen doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 15:07

Hoi,

Ik ben in September begonnen met mijn hondentrimopleiding. :D
In de zomervakantie liep ik al stage en daarvoor met me dierverzorgingopleiding heb ik ook regelmatig in de trimsalon gelopen :D
Ik zit nu al om 40 stagedagen voor deze opleiding, hoop in maart alvast 1 examen te kunnen doen (plukken).

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 15:10

Ik heb er nu uit m'n hoofd 76 dagen opzitten maar bij twee verschillende salons. Net een klasgenoot gesproken die was alleen voor plukken geslaagd het afgelopen examen. Misschien vinden jullie dit nog leuk om te zien, foto overzicht van mn poedel :+ .

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=177&t=1373875

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 15:29

moonsparkle: wanneer ga jij je praktijkexamen doen?

Ik vond het wel leuk vandaag om bepaalde mensen weer te zien en te horen hoe het gegaan was.

Het was trouwens een shi tzu, hopelijk heb je die goed? Ik ging de mist in met de manchester terrier (had duitse jachtterrier gekozen)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 15:38

Remy schreef:
moonsparkle: wanneer ga jij je praktijkexamen doen?

Ik vond het wel leuk vandaag om bepaalde mensen weer te zien en te horen hoe het gegaan was.

Het was trouwens een shi tzu, hopelijk heb je die goed? Ik ging de mist in met de manchester terrier (had duitse jachtterrier gekozen)

damn ik de duitse pincher terwijl ik wel dacht die er ietwat anders uitziet. Shih tzu had ik dus goed en dan die van die manchester niet, hoe krijg ik het voor elkaar. :+ Ik ga in april op examen en december proef examen

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 15:40

Slim van je dat je op proefexamen gaat. Ik heb het ook gedaan en was daardoor lang niet zo gespannen voor het echte examen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 15:43

Remy schreef:
Slim van je dat je op proefexamen gaat. Ik heb het ook gedaan en was daardoor lang niet zo gespannen voor het echte examen.

Ben ook een keer meegeweest met iemand die zelf examen ging doen dus ik weet in ieder geval wel een beetje hoe alles gaat en er uit ziet.

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 15:46

hoi hoi

Ik ben dit jaar begonnen, vind het erg leuk maar ook erg spannend!! :)
Ben al opzoek naar examen honden en onder andere een grote poedel.
Helaas zijn die er weinig.. :\

Heel veel succes !!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 15:48

chaatje16 schreef:
hoi hoi

Heel veel succes !!

Zou je wel een grote poedel meenemen? Het kan uiteraard goed gaan maar een grote poedel poot in 40 min kan toch wat krap de tijd zijn.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 15:53

Hallo,

Ik wilde me even melden. Ik wil namelijk ook graag de opleiding hondentrimmen doen. Gewoon uit interesse. Ik heb een eigen hondenkennel. En dan wil ik het ook zo goed mogelijk doen. Ik dacht erover om het in Spijkenisse te gaan doen. Iemand ervaring? Waarom lopen jullie zo lang stage? Je hoeft toch maar per opleiding vercshillende minimaal 60-80 dagen stage te lopen?

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 15:55

[/quote]

Ik kan me niet voorstellen dat je een hondje fatsoendelijk geknipt krijgt zonder het gewassen te hebben?? Hier zit het wassen standaard bij de prijs inbegrepen. Ik was elke hond anders gaat ie toch niet fatsoendelijk naar huis!![/quote]

Ehm Als ik naar de show ga laat ik een week van te voren mijn hond een beetje opkalefateren en dan wil ik em ook niet gewassen hebben. Als ze helemaal kaal worden wil ik er een ook niet gewassen hebben want dan krijgt ze van die rare plekjes en jeuk.
Ruwharige Jack's

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 15:56

apple01 schreef:
Hallo,

Ik wilde me even melden. Ik wil namelijk ook graag de opleiding hondentrimmen doen. Gewoon uit interesse. Ik heb een eigen hondenkennel. En dan wil ik het ook zo goed mogelijk doen. Ik dacht erover om het in Spijkenisse te gaan doen. Iemand ervaring? Waarom lopen jullie zo lang stage? Je hoeft toch maar per opleiding vercshillende minimaal 60-80 dagen stage te lopen?

Ik dacht dat de opleiding alleen te volgen was in barneveld, arnhem en bunnik of zijn er meer bij gekomen?

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 16:00

Lekker actief weer het topic gezellig!!
Vanochtend James lekker gewassen en weer getrimt was hoog nodig!
Ik ga ook april examen doen ;)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 16:02

doom schreef:
Lekker actief weer het topic gezellig!!
Vanochtend James lekker gewassen en weer getrimt was hoog nodig!
Ik ga ook april examen doen ;)

Wie weet moeten we allemaal op het zelfde moment toevallig ;) Loop je nu nog stage? Je was toch naar een andere plek op zoek oid?

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 16:14

Klopt heb ook een leuk adres gehad maar ben daar al sinds 2 maanden mee gestopt. Heb het te druk en dan geen zin om berner senners te ontwollen etc dat ken ik nu wel!
Heb een vriendin met een salon zij gaat mij bellen als er een leuk effileerhondje voor me is en ga ik met haar aan de slag!
Wij komen denk ik niet op dezelfde dag, ik kom op een dag voor alle herexamens.. Heb dus alleen een effileerhond mee en die is ook alleen voor mijzelf!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 16:16

doom schreef:
Klopt heb ook een leuk adres gehad maar ben daar al sinds 2 maanden mee gestopt. Heb het te druk en dan geen zin om berner senners te ontwollen etc dat ken ik nu wel!
Heb een vriendin met een salon zij gaat mij bellen als er een leuk effileerhondje voor me is en ga ik met haar aan de slag!
Wij komen denk ik niet op dezelfde dag, ik kom op een dag voor alle herexamens.. Heb dus alleen een effileerhond mee en die is ook alleen voor mijzelf!

Toen ik mee was met iemand waren er daar ook 2 die op herexamen kwamen? Of misschien konden zij dan niet op die dag voor herexamens.

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:20

Hebben jullie maar 40 min. per onderdeel?

Wij 75 geloof ik. (ik doe de opleiding in Spijkenisse)

apple01 schreef:
Hallo,

Ik doe de opleiding in spijkenisse.
Als je meerdere dagen stage loopt des te netter natuurlijk alles wordt, er worden 60 dagen gezegd. Alleen in Spijkenisse hoeft het geloof ik niet meer persee 60 dagen te zijn maar het is wel aan te raden want dan kan het als nog moeilijk zijn ook vanwege je zenuwen ;)
(dat is wat ze verteld hebben). Onder de 60 dagen heb je dan wel een papiertje nodig van je stagebegeleider wat die ervan denkt.
Maar onder de 60 dagen is echt niet slim :n

Ik ben nu 2x naar school geweest en 1x met de klas naar een hondenshow geweest.
Ik wist al vrijveel van de hondenshow af maar voor de mensen die dingen nog niet weten is het erg leerzaam en er werden ook dingen verteld over het ras zelf door de lesgeefster.
De 2 dagen school heb ik al aardig wat geleerd en krijg je veel info op 1 dag ;)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:24

Maar dan moet je zeker ook 3 honden meenemen oid? Hier moet je bijv één hond meenemen waar drie mensen examen op kunnen doen, als die hond 3 x 75 minuten stil moet zitten heb ik medelijde met hem/haar ;)

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:24

Heel even een vraag hebben jullie een eigen salon of werken jullie ergens? Doen jullie dit naast je eigen werk of kan je al een volle week plannen.

Ik zit er al een hele tijd aan te denken of ik die cursus zou volgen en dat ik dan voor mezelf ga beginnen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:25

Het verstandigst is altijd bij een eigen bedrijf om eerst nog ergens in loondienst te zijn. Zo heb je wat om op terug te vallen en zit je niet opeens zonder geld vooral omdat het eerste jaar voornamelijk investeren is ipv verdienen.

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:26

daar heb je een punt. Bedankt voor de tip ;)

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:28

Nee, bij ons is het zo je neemt echt je eigen hond mee ;)
Niemand anders gaat er verder op

Tineke, ik loop nu alleen stage ;)
maar als jij een goede trimster zal zijn dan kan je het best druk hebben.

Ik loop nml. bij een trimsalon stage waarbij we 10 a 12 honden op een dag hebben en we hebben nu 2 weken ongeveer wachttijd.
en ze is 4 dagen in de week van 9 tot 6 geopend ;)

En het slimste is idd wat moonsparkle al zegt

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:43

moonsparkle schreef:
chaatje16 schreef:
hoi hoi

Heel veel succes !!

Zou je wel een grote poedel meenemen? Het kan uiteraard goed gaan maar een grote poedel poot in 40 min kan toch wat krap de tijd zijn.

ik wil wel echt een poedel goed kunnen trimmen. maar wat voor ras anders ipv de poedel? ik werk makkelijker met grote honden dan met kleine :P

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:46

even over het leren... HOE maar dan ook echt HOE krijg ik al die hondenrassen makkelijk in mijn hoofd gestampt... ;(
Wij moeten alles zelf opzoeken met boeken enzo, het is niet zo dat het in school boek zit met ras en dan plaatje van de hond eronder ofzo... ;(